![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa nu mai lungim discutia depsre ce cred eu si cum tu crezi corect, eu cred exact ce spune BO, tu desi ortodoxa niciodata nu crezi ce spune BO ci iti creezi o invatatura proprie diferita de BO. E problema ta, dar nu ma mai acuza pe mine de conceptiile tale gresite, care de multe ori se imbina cu incapatanarea. Ti-am mai scris dar degeaba, Sf. Ioan Hrisostom comenteaza un pasaj din Sf. Apostol Ioan. Dar Sf. Apostol Ioan spune ca rastignirea a fost in ziua dinaintea Pastilor, nu are cum sa stie mai bine Sf. Ioan Hrisostom decat Sf. Apostol Ioan, primul doar comenteaza ce a scris Apostolul, care a fost de fata. Cum am precizat, parerea ta ai spus-o in zeci de mesaje, nu mai e nevoie sa o repeti. Nici catolicii se pare ca nu spun ca rastignirea a fost in ziua de Pasti, asadar e doar parerea ta personala. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unde am spus ca "sunt atacata"??? Tu suferi de paranoia cumva? Iar o imbrobodesti cu Sf. Ioan (evanghelistul) facandu-te ca nu observi credinta Sf. Ioan (Gura de Aur) cu privire la cuvintele Sf. Ioan (evanghelistul). Tipic Catalin :)) Dar acum apare si o idee noua: Sf. Ioan Gura de Aur nu are cum sa stie! Am trait sa o aud si pe asta: Catalin il acuza pe Sf. Ioan Gura de Aur ca nu avea cum sa stie. Strasnica afirmatie! :)) Draga Catalin, Sf. Ioan Gura de Aur NU IL CONTRAZICE pe Sf. Ioan evanghelistul ci dimpotriva ACCEPTA cuvintele scrise de acesta in Evanghelie si le EXPLICA . In ceea ce ma priveste, avand in vedere ca ideile mele "personale" coincid cu cele ale tuturor 4 evanghelii, cu cele ale Sf. Ioan Gura de Aur, si in plus se regasesc si in practica majoritatii crestinilor, putin imi pasa de orbirea ta. Tu singur vei raspunde pentru ea atunci cand va veni timpul raspunsurilor. Si un sfat: lasa deoparte ideile paranoice despre atacuri inexistente, si ai grija la mecanismul de aparare al proiectiei pe care il folosesti, ca aici nu-i razboi ci este pace :)) Last edited by Adriana3; 17.09.2011 at 11:29:59. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In schimb tu faci de fapt acest lucru, aici spui mai intai ca sunt paranoic, apoi spui ca voi raspunde pentru ca nu accept conceptiile tale. Mai lipseste sa dai anatema, ca tu vad ca te consideri deja un cult, am mai spus de adrianism. Spui ca nu are importanta ca se foloseste azima sau painea dospita, dar apoi spui ca daca nu accepta adevarul (tau) vor raspunde ortodocsii (ca doar nu eu spun de paine dospita, ci BO din care spui ca faci parte) pentru asta. Poti sa faci putina ordine in ceea ce exprimi? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- am afirmat ca ma barfesti si ca minti - si este adevarat, ai facut-o si cred ca inca o sa mai faci, nimic nu te opreste - nu am afirmat ca as fi atacata de cineva, deci ideea atacului iti apartine in totalitate, iar atunci cand omul are idei de atacuri inexistente se numeste paranoia. Mai mult, cand ideile proprii le pune in carca altuia, este vorba de un mecanism de aparare a subconstientului numit proiectie. - nu am zis ca o sa raspunzi pentru ca nu ai crede in ideile mele, ci pentru refuzul tau de a crede Evangheliilor, adica SI a primelor trei Evanghelii, nu numai ultimei, si de asemenea pentru afirmatia ta ca Sf. Ioan Gura de Aur nu ar fi stiut cum a stat treaba in conditiile in care Sfantul a respectat TOATE cele 4 evanghelii, lucru pe care tu refuzi sa il faci respectand numai una si astfel rastalmacind-o rupand-o din context. - nu am afirmat ca ortodoxia ar raspunde pentru folosirea painii dospite ci dimpotriva, am spus de n ori ca orice paine este bine-venita, dospita sau nedospita. Doar cei care sustin ca folosirea azimilor ar fi erezie vor raspunde daca cineva s-a obosit sa le arate ca gresesc in a considera ca si erezie azima iar ei s-au incapatanat sa o creada in continuare erezie. Acum sper ca AI pus ordine in vraistea de la tine din cap pentru a inceta acuzatiile mincinoase in ceea ce ma priveste. Si am si o intrebare: cand Iisus frange painea si o da ucenicilor in duminica Invierii Sale, era paine dospita sau azima dupa credinta ta? Last edited by Adriana3; 17.09.2011 at 12:38:58. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa nu mai punem la socoteala ca si cu vechiul nick aveai exact aceleasi conceptii, despre femeile preoti, etc., parca mesajele erau trase la indigo. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este a cata oara in care iti cer sa ma citezi pe mine atunci cand afirmi ca as fi spus ceva? Iar imi atribui ideile tale proprii cu cea mai mare nonsalanta si inca spunand ca as fi afirmat eu ceea ce spui. Deci inca o data: daca vrei sa nu te mai acuz de minciuna, citeaza cuvintele mele si nu ideile tale. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sa ne inchipuim in primii ani cand stim ca frangerea painii avea loc in fiecare zi cum in comunitatile de evrei toti mancau paine dospita si doar crestinii foloseau azimi la euharistie.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aici ai punctat foarte bine. Cel mai probabil pâinea dospită este folosită ca materie euharistică de către chiar sfinții apostoli încă de la începuturile Bisericii. Prin urmare vezi ce obsesie formalistă au dobândit unii cu aceste azimi.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Si tot la inceput probabil in sapatamana azimilor foloseau azimi, ca nu prea puteau lua paine, batea la ochi. Dar Sfanta Traditie a transmis apoi si s-a folosit doar paine dospita. La fel cum la un moment dat au abandonat traditia iudaica si nu au mai mancat doar animale curate, nu mai trebuiau sa se taie imprejur, etc.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Iar in prima zi dupa sambata, foarte de dimineata, au venit ele la mormant, aducand miresmele pe care le pregatisera. 2. Si au gasit piatra rasturnata de pe mormant. 3. Si intrand, nu au gasit trupul Domnului Iisus. [...] 13. Si iata, doi dintre ei mergeau in aceeasi zi la un sat care era departe de Ierusalim, ca la saizeci de stadii, al carui nume era Emaus. 14. Si aceia vorbeau intre ei despre toate intamplarile acestea. [...] 28. Si s-au apropiat de satul unde se duceau, iar El se facea ca merge mai departe. 29. Dar ei Il rugau staruitor, zicand: Ramai cu noi ca este spre seara si s-a plecat ziua. Si a intrat sa ramana cu ei. 30. Si, cand a stat impreuna cu ei la masa, luand El painea, a binecuvantat si, frangand, le-a dat lor. 31. Si s-au deschis ochii lor si L-au cunoscut; si El s-a facut nevazut de ei. Deci, la aceasta a doua frangere a painii facuta tot de Domnul Iisus in seara din duminica Invierii (cand de fapt era luni pentru ca trecuse ziua si se facuse seara), deci in acea seara, Domnul a frant paine dospita sau azimi? Nu iti cer sa iti inchipui ci sa raspunzi conform a ceea ce spune Biblia dupa parerea ta. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|