![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
In mod normal un bun crestin nu trebuie sa reactioneze asupra celuillat sau sa se simta vexat atunci cind altul ii aduce o critica fie a si generala mai cu seama cind ea este oarecum indreptatita.
Acesta este un forum si pe el pot intra si ortodocsi si neortodocsi si necerdinciosi , etc In mod egal trebuie sa discutam cu fiecare -crestineste- daca vrem sa aducem ceva roada , findca cu intoarcerea palmei nu se rezolva nimic . perosnal nici nu sint adeptul vreunei denominatiuni crestine sau biserici catolice si nici nu am plecat din ortodoxie fiind anterior in interior-evident daca a fi botezat de mic inseamna a fi ortodox -mai cu seama ca nu aveam cum sa plec fiindca inca nu credeam in Dumnezeu neavind inca primit darul credintei si nici alte certitudini . Eu apreciez religiile strict dupa invatatura . Iar ortodoxia este printre cele mai corecte .Ma refer strict la dogma si nu la Biblie. La Biblie este alta discutie. Are mai multe adincimi pe care diferiti oameni le percep diferit. la fel recunosc ca personal nu am faut totul pentru a deveni un exmplu de traire. si nu trebuie sa fii neaparat exemplu ca sa poti cintari o anumita situatie pe un forum de discutii deschis Eu nu am acuzat oamenii sau faptele lor pentru lipsa de personal ci vremurile , daca Dumnezeu da oameni de calitate si cu rivna atunci avem daca nu nu . Mai mult de atit ce putem face? Si aici s nu credeti ca am pus tinta doar pe BOr ci la fel este valabil si in alte culte si religii mai ales la islamici. ma uit la alte religii si mai ales dincolo de ele la felul general al personalitatii oamenilor altor rase si vad diferente de natura nativa as zice in mare parte. Islamicii in buna parte sint prea cazoni , prea fanatici ,si oarecum sensibili ca mai toti orientalii. hindusii daca e sa vedem metehnele putem spune ca sint intro incercare a materialitatii , dau prea mare importanta incalcind pentru citi-va bani reguli pe care le cunosc si demnitatea lor umana. E seracie insa nu ma refer chiar la ultimii oameni . cinezii au bun simt si umilinta insa nu au destul respect de sine si demnitate -acea tarie a omului liber.-aici intra si turcii partial noi occidentalii cu cit mergem mai spre vest sintem orgoliosi , egoisti mai degraba si avem impresia ca le stim pe toate si nimeni nu mai e ca noi. avem cultura sfiiciunii si a umilintei insa nu o simtim in interior in mod suficient. Bineinteles ca fiecare are aspectele lor bune pe care probabil ceilalti nu le au atit de pronuntate. Cu toate astea unele popoare au specificul lor iar in acest specific gasim si virfuri de manisfetare cit si prapastii ale aceleiasi calitati . E ca si cum s-ar fi impartit darurile nu doar oamenilor in parte dar si semintiilor.in parte. daca iei un om din est sa zicem chinez sau bastinas de undeva si il pui linga un vestic la fel de pur singe nu vor putea comunca decit pina la o anumita limita fiindca unul se va simti complexat de exteriorizarea personalitatii celuilat iar cel puternic in vointa va avae tendinsa sa il desconsidere si sa il domine, sa faca macar si glume pe seama lui . echilibrul trebuie sa fie undeva la mijloc si sa poti relationa cu toate felurile de personalitate iar noi romanii as zice ca avem acest dar si putem impaca contrariile chiar daca uneori avem concepti care ne pune iubirea doar intre anumite granite. impacarea contrariilor tipologiilor este si ea importanta . Pentru ca pacea in lume care are ca punct de pornire pacea din interior nu se poate obtine doar prin pacea religiosa ci si prin o buna relationare mai intii cu noi insine si apoi cu ceilalti. Este adevarat ca iubirea de tara si de neam , patrotsmul este o calitate sfinta insa la fel de sfinta daca nu mai sfinta este si iubirea catre intreaga umanitate , aceasta este solia pentru care Iisus si-a dat viata , pentru intreaga imanitate , solia adica vestea si botezul catre trebuie dat intregi lumi -el este izvorit din aceasta iubire fara de partinire catre intreaga umanitate. daca noi credem ca pe necredinciosi sau pe cei din alte credinte El nu-i iubeste si nu le daruieste nimic chiar si cind se roaga sincer si ca noi vesticii sintem un fel de privilegiati atunci totul s-a terminat , nu mai poate fi vorba de crestinism fiindca nu mai avem resurse in inima sa ii putem ajuta , o facem aproape doar din orgoliu ca sa ne simtim bine in mindrie. nu generalizez insa exista acest risc psihologic. iar de aici incapacitatea de reimpacare chiar si intre cei care erau odata impreuna mai cu seama ca lucrurile nu se incheie aici Fie in cer fie pe pamintul care va fi binecuvintat o unitate obligatorie va exista in viitor insa la ea nu vor putea participa cei cae sint prea despartiti in interior. sau care se inversuneaza in aceasta punind pe planul doi IUBIREA. adica cumva dupa mintuire insa in realitate mintuirea depinde numai de iubire iar noi nu ne dam inca seama , altfel .."chimval rasunator" etc..aceea nu-i mintuire , e doar o iluzie a mindriei. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Te intreb tu poti purta o convesatie? Ti-am pus o intrebare mai sus si te-as fi rugat sa raspunzi concret la aceasta intrebare. Dar ca de obicei tu vorbesti cu tine insuti...oare de ce mai intri pe forum...cand nu poti purta o conversatie la subiect?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nu vad relevanta intrebarii. de ce trebue sa fac eu ceva pentru a avea de unde alege? Sau oricare dintre noi. Nu acesta era subiectul -decit daca se doreste deturnarea lui in scopul evitarii subiectului prin metoda spihiologica de eschva. subiectul nu sint eu ci topicul se referala un anume segment ,la fel si abordarea ema care nu are tinta o persoana decit poate cineva se simte vizat.
dar daca ar fi sa intru in hora as putea replica daca unii fac mai mult si altii mai putin dupa cum le este taria vointei /caracterul nativ/chemarea -unii trebuie doar sa taca si altii sa vorbeasca? A avea de unde alege se refera incluisv la calitatea oamenilor care dau examen la teologie / seminar. Eu nu-i pot influenta sau deternmina pe unii sau pe mine insusmi chiar sa dau examen daca nu simt ca asta este menirea si chemarea, in definitiv chemarea o da Dumnezeu . Iar Dumnezeu poate fi servit si in alte moduri nu neaparat din postura clericala. Daca vreti sa scoateti in evidenta ca cei care dau examen ar fi mai cu mot sau ca din acest motiv nu suporta critici crestinesti sau ca ar fi mai speciali atunci la fel nu vad ce relevanta are tocmai pentru ca sortarea mai buna presupune un ochi mai critic si testari suplimentare. spre binele mireanului si slava lui Dumnezeu Cui ii este frica de testari suplimentare? Sau in ce scop cineva s-ar opune unei selectii spre ridicarea calitatii ? De ce nu ar fi unii respinsabili strict cu adminsitrarea iar altii -sfinti verificati caluari vechi - doar cu teologia si cu dogma?-ma refer strict la sinodul superior. daca sint altii mai buni in caracterul lor nobil si in smerenie atunci de ce sa fim noi inaintea lor? Cu atit mai mult pentru ca noi nu sintem destul de buni avem nevoie de invatatori mult mai buni decit noi , Am aruncat insa si o privire asupra unui grup de tineri studenti la teologie , parca erau coboriti din cer si am recunost acea aroganta si infatuare interioara tocmai pentru ca o resimtisem si eu cind eram mai tinar fiind subofiter in haine noi . Si apoi dupa un timp mi-am dat seama ca de fapt preotia este totodata si o incercare prin care omul invata smerenia servind zilnic aproapele ,ca un fel de ospatar dar cu hrana religioasa. dupa un timp nu mai crede ca le stie pe toate , mai cu seama cind unele situatii dificile de viata nu au o reteta anume sau trebuie sa fii inspirat ca sa nu gresessti cu un sfat nepotrivit. Cind la unele intrebari teologice venite din partea unor enoriasi nu au raspuns -decit ca ele nu au raspuns in mod intentionat. Sau ca el trebuie inca tainuit. Desigur ca acest subiect al ridicarii calitatii preotiei printr o sortare mai buna este doar unul ipotetic fiindca putin probabil ca el se va realiza vreodata .Cel putin fara un imbold puternic din partea lui Dumnezeu. Insa daca in lumea religioasa inertia , cramponarea si opozitia imptriva revolutionarii starii de lucruri cu atit mai mult nu ar trebui sa ne mire tinerea cu dinti de scaune din partea politicienilor in cazul unei astfel de revolutii poate mult mai necesare in domeniul politic. iar o stfel de schimbare poate veni doar ca avind o sorginte si intialtiva religioasa colectiva. asta insemna preotie imparateasca -imparatie preoteasca adica teocratie meritocrata. Asta inseamna ca uriasul orinduirilor cu chip de aur este darimat dintro singura lovitura si inlocuit pe tot pamintul de o unica si noua paradigma. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nunta mixta - care sunt problemele? | Ciprian Mustiata | Secte si culte | 100 | 04.05.2013 14:31:46 |
| problemele noastre + problemele altora = un ocean de probleme | VladCat | Spiritualitatea ortodoxa | 11 | 07.06.2012 10:49:48 |
| Despre problemele tinerilor | Laura19 | Generalitati | 1 | 21.07.2011 13:43:15 |
| Jocurile de calculator shi problemele mele... | Silencer | Generalitati | 88 | 05.09.2010 00:04:10 |
|
|