![]() |
![]() |
|
#261
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Welcome back, credeam ca v-ati autobanat singur daca am vazut ca m-ati lasat iar sa vorbesc singura la peretii forumului pe topicul despre starea post-mortem. Va inteleg de ce nu ati mai raspuns. Acuma, desi am tot spus ca voi renunta sa va mai raspund, in aceasta discutie despre Maica Domnului, nu era vorba de inchinare (proskinesis), nici de adorare (latreia), ci de preacinstirea ei (hyperdouleia). Daca ati fi sesizat esentialul, ati fi observat din tot ce s-a spus ca NIMENI NU POATE OBLIGA PE NIMENI s-o iubeasca pe Maica Domnului daca nu simte asta in suflet si drept urmare fireasca a acestei iubiri, sa o si manifeste concret cumva prin imne de lauda adresate ei, daca tot ni L-a nascut pe Cel care ne mantuieste. Domnul Grasu a revenit intempestiv pe forum fluturand un cuvant gasit la Sf. Ioan Gura de Aur (nici macar n-a verificat cum se scrie corect in engleza) incercand patetic sa surpe cinstea pe care o merita Maica Domnului, cu un amarat de semn lingvistic. De parca cinstirea Maicii Domnului sta intr-un cuvant. Intentia mea nu era sa dau gata pe nimeni, ci rugamintea mea e doar sa ne lasati in pace. Am inteles opiniile voastre. Ok, sunt total incompatibile cu felul nostru de a ne relationa cu Dumnezeu si realitatea transcendenta. Doar atat va rugam, daca tot nu intelegeti, incercati macar sa ne respectati ce avem noi mai scump dupa Hristos. Retineti va rugam frumos, ca NU sunteti nicicum obligat s-o cinstiti pe Maica Domnului in nici un fel, dar va rugam frumos sa ne scutiti de obsesiile voastre cu versetul, versetul, in ce verset scrie? Pe langa text, Scriptura mai are si un metatext, adica o structura de adancime, inepuizabila, inca nesondata exhaustiv de nimeni. Nu degeaba a zis Hristos, „inca multe mai am a va spune, dar nu le puteti acum purta pe toate”. Sunteti liber sa aveti propria hermeneutica, sa va opriti la ce nivel al Scripturii doriti, dar dati-ne si noua voie, va rugam s-o avem pe a noastra. In textul Scripturii Ortodoxe ni se relateaza evenimentul Buneivestiri, unde scrie cat se poate de limpede despre cinstea, slava, marirea, onoarea pe care i-a dat-o Insusi Dumnezeu prin aceea ca atunci cand El a hotarat sa-Si ia fire umana, pe ea a ales-o sa-I fie mama umana. Si asta nu-i putin lucru. Nu-i deloc putin lucru. E de-a dreptul COLOSAL! Recititi Luca 1, 47-49: „ Și s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu, că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurileCă mi-a făcut mie mărire Cel Puternic și sfânt este numele Lui”. Retineti va rog expresia „ ma vor ferici toate neamurile” si „ca mi-a facut mie marire Cel puternic”. Retineti si cuvintele arhanghelului Gavriil: „binecuvantata esti tu intre femei”. Prin urmare, va rugam frumos , stimati neoprotestanti , sa respectati faptul ca noi ortodocsii si catolicii dorim sa intram in categoria de neamuri despre care Maica Domnului a spus : „ma vor ferici toate neamurile”. Voi, neoprotestantii sunteti liberi, absolut liberi sa va autoexcludeti din randul neamurilor care o fericesc pe Maica Domnului. Asumandu-va evident orice consecinta. Noi intelegem ca a o ferici pe Maica Domnului e de fapt un schimb de daruri. Fericind-o pe ea, Dumnezeu picura cate ceva din bucuria ei si asupra celor ce o cinstesc. Iar bucuria asta nu poate fi inabusita, ci se cere manifestata prin cantari si imne de uimire in fata celei mai intime si profunde relatii dintre o creatura si Dumnezeu. Dumnezeu Insusi, El, Cel Neincaput S-a salasluit in toata dumnezeirea in fiinta acestei smerite fapturi si S-a lasat pe Sine incaput, purtat in pantece, nascut, ingrijit , crescut de aceasta fecioara pe care si-a ales-o sa-I fie mama. De la Bunavestire, Duhul Sfant n-a mai parasit-o in veci si in aceasta stare, purtand in ea tot harul Sf. Duh, a trecut la cer, unde e in cea mai profunda comuniune cu Dumenzeu. Pur si simplu, nu putem ramane impasibili, blazati si nesimtitori in fata acestei colosale taine! Ca voi nu schitati nici un gest de uimire si mirare in fata acestei taine, ca nu va vine s-o laudati si s-o felicitati prin imne de lauda, ca doar nu aveti verset care sa va dea unda verde pt. a va mira, asta-I cu totul alta treaba. I-am raspuns domnului Grasu/Galaditul in linkul de mai jos. Va dedic si dvs. aceasta postare, unde am incercat sa arat si metatextul Buneivestiri. Trebuia sa incep cu textul ei. N-am stiut ca in biblia adventista nu aveti textul cu Bunavestirea. Acum, deci aveti si textul si metatextul. Lectura placuta si cu declicuri! http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=79 Hyperaghia Theotokos eleison imas! |
#262
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vi se pare ca ceea ce am discutat este on topic? Si daca ati facut o exceptie discutind cu mine, de ce nu mai faceti una si raspundeti la intrebarile puse? Mai multi useri v-au comunicat ca asteapta raspunsul dumneavoastra. |
#263
|
||||
|
||||
![]()
@100-1
Va mai fac o dedicatie pentru a intelege cat mai nuantat expresia „Theotokos”. Inainte de a mai spune ceva referitor la asta, va rog frumos sa va informati ce inteleg ortodocsii prin asta. Multumesc anticipat. http://www.crestinortodox.ro/forum/s...6&postcount=88 |
#264
|
|||
|
|||
![]()
"Daca este drept ca toti copiii nascuti in dureri sa-si iubeasca si sa-si venereze mamele, cu atat mai mult ni se cade noua s-o iubim si s-o veneram pe Maica Domnului care este Maica noastra, a crestinilor. Nimic nu este mai drept, nimic nu este mai cuviincios decat a venera pe aceea pe care ingerii si arhanghelii o lauda in ceruri, pe aceea pe care Dumnezeu a vestit-o prin profeti pe pamant si a voit a Se intrupa din pantecele sau, facand-o Maica Lui si ridicand-o la treapta de Imparateasa a cerului si a pamantului.Sa se rusineze deci, toti sectantii, sa se imbrace cu blestem toti hulitorii si sa piara toti demonii care-i invata sa huleasca pe Preacurata Fecioara Maria, ocrotitoarea crestinilor si salvatoarea omenirii.
Domnul Hristos a spus ca la sfarsit vor veni hristosi mincinosi. Daca acesti oameni, acesti rataciti ar chema lumea la ei si le-ar spune "veniti la noi, ca la noi e diavolul", s-ar duce cineva? Nu s-ar duce nimeni. Dar ei cheama lumea la Domnul Hristos, la Domnul Iisus, si ii invita si pe altii asa de frumos.... "veniti la noi, ca la noi e bine, la noi e adevarul".... Ei cheama la un Iisus, la un Hristos fara cruce, fara icoane, fara Biserica, fara Sfintele Taine si sunt batjocoritori si hulitori mari ai Maicii Domnului, ai Sfintilor Parinti. IATA HRISTOSII MINCINOSI! Proorocii mincinosi nu se potrivesc unul cu celalalt in credinta, ca nu sunt ai lui Hristos si atunci CUM VREI SA FACI GRAU DIN NEGHINA? Cum sa faci din fiu al intunericului fiu al luminii?
__________________
Cu siguranta traim vremurile de pe urma, cand inselaciunea este atat de subtila incat amageste, de este cu putinta, si pe cei alesi |
#265
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar acestia despre care spuneti dvs. au sansa sa se mintuiasca vreodata, intocmai raminind pina la sfirsitul vietii lor ? Dar copii lor , se pot mintui fara a o venera pe Maica Domnului ?
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
#266
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1. o lectura extrem de superficiala si fara simtire. Daca nu-l cititi cu inima curata, ci doar in scopul de a gasi "nod in papura", nu-i puteti intelege profunzimea. 2. o incercare de a poza in mare critic liric, fara a avea minime cunostinte despre limbajul poetic sau despre imnografia bisericii. 3. o grava ofensa adusa imnografilor bizantini, pe care indirect i-ati catalogat drept blasfemitori si eretici. Simbolistica numelor Maicii Domnului in “Acatistul Maicii Domnului” SIMBOLURI ALE VIETII SPIRITUALE Simbolul CHEII indica accesul la o stare, la un lacas spiritual, la o treapta de initieri. Asociat Maicii Domnului, el reprezenta implinirea deplina a Revelatiei, prin Intruparea Mantuitorului, dar si Imparatia Cerurilor: cheia împărăției lui Hristos” (Acatistul Maicii Domnului) Simbolul USII indica locul de trecere dintre două lumi, de la profan la sacru. În tradițiile evreiască și creștină, ușa capătă o importanță deosebită, căci ea deschide calea spre revelație. Hristos însuși este, în calitatea Sa de Mântuitor, ușa prin care se ajunge în Împărăția Cerurilor. Și Fecioara este numită: „dumnezeiască intrare a celor ce se mântuiesc” , „ușa mântuirii”, „singura ușă prin care a trecut singur Cuvântul”, ,„ușa tainei celei de cinste” (Acatistul Bunei-vestiri), „usa Raiului” ( Acatistul Maicii Domnului) PODUL este simbolul legăturii dintre ceresc și pământesc, între divin și uman, între etern și istoric, între imanent și transcendent.Podul reprezintă „calea cea strâmtă” spre mântuire, iar Maica Domnului este cea prin care străbaterea lui a devenit posibilă:„pod care cu adevărat treci din moarte la viață pe toți cei ce te laudă pe tine” , pod, care treci la cer pe cei de pe pământ podul care ne duci la ceruri” (Acatistul Bunei-vestiri) SIMBOLURI ALE MATERNITATII IZVORUL constituie un simbol universal al apei vii sau al apei neprihănite. Apa vie este sângele divin, sămânța cerului – un simbol de maternitate. Apa izvorului este apă sfințită, substanța însăși a neprihănirii .Deoarece pentru creștini, Hristos este sursa (izvorul) vieții, Maica Domnului este numita: „izvor nesecat al apei celei dătătoare de viață” (Acatistul Maicii Domnului) PAMANTUL este simbolul universal al femeii și al maternității, principiu pasiv ce se opune simbolic cerului, principiu activ al manifestării. El este o matrice care concepe izvoarele. Asociat de creștinism Maicii Domnului, care primește cu smerenie acțiunea sfințitoare a Duhului Sfânt pentru a da naștere Izvorului vieții, simbolul reprezintă și belșugul grânelor din care se coace pâinea euharistică. Maria este: „brazdă, care crești mulțimea îndurărilor” (Acatistul Maicii Domnului) SIMBOLURI EUHARISTICE VASUL, PAHARUL.De fecunditatea conținută în calitatea maternă se leagă și simbolul vasului, sânul matern, uterul în care se zămislește o nouă naștere, asociat și elixirului nemuririi iar în creștinism Celui ce este însuși Viața, Pâinea Vieții, Care se oferă lumii în potirul euharistic. Caracterul sărbătoresc al Nașterii Mântuitorului și al Euharistiei este prezent, in adresărea către Maica Domnului:„vas, care ne scoți nouă bucurie din izvorul nemuririi” (Acatistul Maicii Domnului)„ pahar, cu care se primește bucuria și mântuirea” (Acatistul Maicii Domnului) VITA DE VIE Iisus spune: „Eu sunt vița cea adevărată” (Ioan 15: 1). Substituindu-se lui Israel, Hristos devine asemenea unei vii, sângele Său fiind vinul Noului Legământ. Textele evanghelice fac din vie un simbol al Împărăției Cerului, al cărei rod este Euharistiei. Pruncul Iisus împrumută însă sânge din sângele Maicii, care prin această sfântă maternitate devine: „vița cea adevărată, care ai crescut strugurele cel copt, din care curge vinul cel ce veselește sufletele celor ce te slăvesc pe tine cu credință”, „vița mlădiței celei neveștejite” și chiar „strugurele mântuirii noastre” (Acatistul Bunei-vestiri), din care curge vinul euharistic. Pentru ca Fecioara Maria este cea care dăruiește umanității rodul dumnezeiesc al pântecelui ei spre a Se face Acesta hrană mântuitoare tuturor celor ce „flămânzescși însetează de dreptate”, ea este: „ceea ce din foamete sufletească și trupească ne izbăvești pe noi”„hrănitoarea celor flămânzi” (Acatistul Maicii Domnului) SIMBOLURI ALE CENTRULUI LUMII PAMANTUL FAGADUINTEI , țintă a unei căutări de ordin spiritual, corespunde Centrului lumii sau Raiului pământesc. Pentru evrei, este Canaanul, iar pentru creștini, Ierusalimul cerescrăsplata promisă de Dumnezeu celor drepți, împlinirea promisiunii Sale făcute poporului evreu, așa cum Nașterea Mântuitorului este împlinirea profețiilor și prefigurărilor vechi-testamentare, iar Maica Sfântă: „pământul făgăduinței din care ne izvorăsc toate bunătățile cerești și pământești” (Acatistul Maicii Domnului) SIMBOLURI ECHIVALENTE ALE CASEI TEMPLU CASA, la fel ca templul sau cetatea, se află în centrul lumii, este imaginea universului. Ea se identifică uneori și cu corpul însuși, refugiu temporar al sufletului. Casa este și un simbol feminin, cu sensul de refugiu, de mamă, de protecție, de sân matern. Maria este cea în care locuiește Duhul Sfânt și care se întrupează Dumnezeu, Împăratul slavei, care preface tristețea păcatului și a morții în bucuria Învierii. Ea este: „încăpere preacurată a lui Dumnezeu” , „locuință umbrită de puterea Duhului Sfânt” (Acatistul Sfântului Acoperământ) CETATEAsimbolizează, aproape universal, refugiul interior al omului, adâncul inimii, locul unde se produce comunicarea privilegiată a omului cu Dumnezeu. Cea prin care firea omenească se apropie cel mai deplin de Dumnezeu, unindu-se cu Acesta în Iisus Hristos, este Maica Domnului: „cetatea Împăratului tuturor”(Acatistul Bunei-vestiri) SIMBOLURI ALE LUMII DIVINE LUMINA simbolizează viața, mântuirea, fericirea date de Dumnezeu, care este El însuși lumină. Legea lui Dumnezeu este o lumină în calea oamenilor. Mesia aduce și el lumina. În literatura patristică, lumina este simbolul cerului și al veșniciei. Numele Maicii Domnului din rugăciunile ortodoxe asociază de multe ori lumina, uneori alături de alte simboluri:„pom cu luminoasă roadă, din care se hrănesc credincioșii” (Acatistul Maicii Domnului) SOARELE :este izvorul luminii, al căldurii și al vieții. Razele sale figurează influențele cerești– sau spirituale – primite de pământ. În afara faptului că dă viață, strălucirea soarelui face lucrurile manifeste. Soarele este emblema lui Hristos, ale cărui douăsprezece raze sunt cei doisprezece apostoli; El este numit soarele dreptății, fiind înfățișat ca un soare care răspândește dreptate, întocmai soarelui spiritual sau inimii lumii; mai este și Soarele adevărului, ceea ce evocătransfigurarea de pe Muntele Tabor. Monograma lui Hristos amintește de o roată solară, iar Marele Preot al evreilor purta pe piept un disc de aur simbolizând soarele divne.Fecioara Născătoare a lui Hristos-Soarele este: „raza Soarelui celui înțelegător” (Acatistul Maicii Domnului), soare luminos, care neîncetat luminezi pe cei credincioși” (Acatistul Maicii Domnului) FOCUL:simbol cu valoare de teofanie, focul este cea mai bună imagine a lui Dumnezeu,iar Fecioara Maria este cea care Îl revelează deplin: stâlp de foc, care povățuiești pe cei aleși către cereasca împărăție”(Acatistul Maicii Domnului) APA: În legătură cu simbolismul apei purificatoare, Maica Domnului este numită:„scăldătoare, în care se afundă toate durerile noastre cele sufletești și trupești” , „baie, care speli întinăciunea păcatului” (Acatistul Maicii Domnului) partial de aici:http://www.revistateologica.ro/artic...&a=3608#_ftn22 Last edited by ioanna; 24.05.2012 at 17:02:49. |
#267
|
|||
|
|||
![]()
Preacinstirea Maicii Domnului in spiritualitatea Bisericii Ortodoxe nu a fost izolata inteleasa de prezenta Maicii Domnului in Sfanta Scriptura avand in vedere,aspect subliniat cu prisosinta in perioada patristica,legatura harica dintre Maica si toti sfintii.
Acest aspect curprins in constiinta perioadei crestine de inceput,Traditia atribuind Apostolului Luca primele icoane cu Maica Domnului,a fost observat mai ales in ceea ce priveste ,,...cele mai vechi si cele mai numeroase fresce reprezentand pe Sfanta Fecioara s-au descoperit in cimitirul (catacomba) Priscilla care pentru aceasta a si fost numit cimitirul sau Catacomba Mariei. Una din aceste fresce, datand din prima jumatate a sec. al II-lea, reprezinta pe Maica Domnului alaptandu-si pruncul. Langa ea, in picioare stand, e un prooroc care arata o stea. Tot aici mai sunt doua reprezentari ale Sfintei Maria : Bunavestire si Inchinarea magilor. In prima scena, Maria sta pe scaun iar langa ea, in picioare, e Sf. Arhanghel sub chipul unui tanar fara aripi. In a doua, e asezata pe un tron, tinand Pruncul pe genuhchi, iar magii ii ofera daruri. Scena subliniaza vrednicia ei ca Maica a lui Dumnezeu. Aceasta scena era des reprezentata (s-au gasit reprezentari din sec. II-IV) si constituia o sarbatoare speciala cum mai e si azi in biserica apuseana. Magii au fost considerati primii reprezentanti ai Bisericii crestine proveniti dintre pagani. Reprezentarea inchinarii magilor se vede in sec. VI in mozaicul bisericii Sf. Vitalie din Raveha, cusuta pe mantia imparatesei Teodora, in scena in care ea si imparatul Justinian aduc daruri la Hristos, repetand intr-un fel slujirea adusa de craii de la Rasarit. Deseori Sf. Fecioara era reprezentata singura ca Oranta. Pe numeroase vase liturgice, gasite in catacombe, erau reprezentati alaturi de Sf. Fecioara si Apostolii Petru si Pavel, sau mama ei, Sf. Ana, ceea ce sublinia insemnatatea Maicii Domnului ca inaintestatatoare in fata lui Dumnezeu." |
#268
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru celelalte acuze grave de blasfemie si erezie pe care le-ati adus Acatistului Maicii Domnului, cititi raspunsul lui N.Priceputu:http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=2725&page=25 Last edited by ioanna; 24.05.2012 at 17:32:02. |
#269
|
||||
|
||||
![]() Citat:
____________ Wow, da ce tare v-ati iritat! Chiar asa reactii de indignare va provoaca aceasta incredibil de blânda si smerita faptura incat sa sariti asa ca ars si sa vedeti blasfemii si erezii acolo nu sunt? Nu era nevoie sa cititi acatistul doar asa sa scormoniti nevrotic dupa cuvinte cheie pt. a va autojustifica atitudinea. N-ati facut decat sa aratati la ce metode patetice si jalnice ati ajuns sa recurgeti. Asa fac si ateii care citesc Biblia, cautand exact doar cuvinte incriminatorii pt. a-i intenta lui Dumnezeu procese pt.tot raul din lume. Va mai spun si dvs., nu e nevoie s-o cinstiti pe Maica Domnului prin rugaciuni si cantari si imne de lauda, dar va rugam frumos sa ne scutiti de interpretarile dvs. daca tot nu intelegeti motivatia ortodoxa. Se poate macar atat, va rugam? Imi face placere sa va intreb si pe dvs. ce i-am intrebat si pe alti np mai demult. Din pacate, nu prea le-a dat mana sa-mi raspunda. Si chiar ma intereseaza. Imi permiteti sa va intreb acelasi lucru si pe dvs.? Daca ati fi trait pe vremea apostolilor si ati fi fost un nou convertit la Biserica lui Hristos, credeti ca atunci cand v-ati fi dus la rugaciunea in comun, ati fi intalnit-o la Biserica si pe Maica Domnului? Cu siguranta, mergea si Ea la Biserica nou infiintata. De curiozitate va intreb: ati fi fost curios sa vorbiti cu Cea care L-a purtat in pantece pe Cel neincaput, sa o vedeti si s-o cunoasteti pe Cea de la care Unul din Sfanta Treime si-a luat trup material? Ati fi fost curios sa o cunoasteti si sa vorbiti cu Cea care, purtandu-L pe Cel neincaput in pantecele Ei, s-a umplut de Duhul Sfant? Ati fi fost curios sa cunoasteti o asemenea faptura in care tot harul dumnezeirii S-a salasluit si care a ramas pe veci impregnata de mireasma de har a Celui pe care L-a purtat in Ea? Credeti ca ar fi fost o experienta banala sa vorbiti cu o asemenea faptura careia i s-a intamplat o asemenea experienta de asa o magnitudine mega-cosmica, experienta de a-L purta in pantece pe Stapanul Universului si de a-L fi hranit, ingrijit, tinut in brate si de a-L fi leganat pe Unul din Treime ce tine tot Universul ? Probabil ca dvs. cand aveti un necaz, ii rugati pe prietenii de la adunarea dvs. sa se roage lui Hristos pt. dvs. Dar daca ati fi trait in perioada apostolilor si ati fi frecventat Biserica unde se ruga si Maica Domnului si daca ati fi avut o problema, un necaz, o incercare, si mergand la Biserica sa va rugati, v-ati fi intalnit acolo cu aceasta faptura discreta, smerita si plina de har care e Maica Domnului, i-ati fi spus si Ei de necazul ce va apasa? Ati fi rugat-o si pe Ea sa Il roage pe Hristos sa va ajute? Ati fi considerat ca Maica Domnului e faptura cea mai intim legata de Dumnezeu, ati fi considerat ca rugaciunea Ei catre Hristos e cea mai puternica din Univers? Dar dupa mutarea ei cu Trupul la Cer alaturi de Hristos, credeti ca ea se afla in continuare in cea mai profunda relatie cu Hristos? Credeti ca Maica Domnului a devenit prin har „partasa dumnezeiestii firi”, prin aceea ca fiinta ei s-a facut in intregime salas sau templu al Duhului Sfant? Credeti ca acesta este scopul pentru care a creat Dumnezeu omenirea, adica sa ne facem fiecare „partasi dumnezeiestii firi”, asa cum citim in 2Petru 1, 4? Credeti ca Maica Domnului e prima faptura umana indumnezeita, adica unita deplin cu Hristos si care a realizat deplin scopul pentru care Dumnezeu l-a facut pe om ? De fiecare data cand e vorba de Maica Domnului si sfinti, imi amintesc celebra metafora (am spus-o de nenumarate ori) cu fierul tinut indelung in foc,care devine la fel de incandescent ca focul si arde la fel ca focul, desi fierul ramane fier si focul ramane foc. Ce credeti ca inseamna expresia din 2Petru 1,4 „a fi partasi dumnezeiestii firi”? Credeti ca unindu-se prin har cu focul dumnezeirii, ea a dobandit ceva din calitatile focului dumnezeirii? Credeti ca ea participa prin har la viata Sfintei Treimi si prin asta isi comunica permanent iubirea fata de Dumnezeu si mila fata de oameni? Considerati ca fiind plina de harul Sf. Duh, e vie si empatica in duh, suferind laolalta cu toti suferinzii lumii care o roaga sa se roage si ea lui Hristos pt. ei? Credeti ca fiind cea mai apropiata de Hristos, are si cea mai mare indrazneala sa se roage Lui pt. oameni? Credeti ca ea respecta indemnul „rugati-va unii pentru altii”, mai ales dupa ce s-a mutat la Cer sau nu-i mai pasa de cei de pe pamant? Daca ati fi frecventat Biserica unde mergea si Maica Domnului, daca ati fi cunoscut-o in timpul vietii, ce credeti, dupa ce Hristos a luat-o la El, v-ati fi adus aminte de Ea? Ati fi spus si noilor convertiti ca rugaciunea Ei catre Hristos e cea mai puternica? Cand s-ar fi aniversat Bunavestirea sau Adormirea Ei, i-ati fi dedicat macar si Ei un cantec, ceva orice, in amintirea Celei care ni L-a nascut pe Unul din Treime? Banuiesc ca fratilor si surorilor de la adunarea dvs. le cantati "La multi ani!" de ziua lor. Nu zic, sa-i fi cantat si Maicii Domnului "La multi ani" cand ar fi fost aniversarea ei, dar macar ceva acolo, un cantec de multumire si lauda, daca tot se roaga neincetat catre Fiul Ei pentru noi ? Ati fi facut asa ceva daca ati fi trait pe vremea apostolilor si ati fi cunoscut-o pe Maica Domnului? Dar acum la distanta de 2000 de ani, merita din partea noastra macar atata cinste daca tot ni L-a nascut pe Unul din Treime si se roaga pt. noi? Nu merita chiar nici un imn de lauda, macar de genul laudei pe care i-a adus-o arhanghelul Gavriil: ”binecuvantata esti tu intre femei!” ? Merita macar un imn de lauda, oricat de mic din partea noastra, daca tot a zis :”iata de acum ma vor ferici toate neamurile ca mi-a facut mie marire Cel puternic”. Daca Insusi Cel puternic i-a facut asa mare onoare si cinste, merita si din partea noastra macar un imn de lauda, macar de ziua ei? Cum considerati slujbele si rugaciunile de lauda si cantarile prin care credinciosii o roaga pe Maica Domnului sa se roage lui Hristos pentru noi? a) Inutile - Hristos nu tine cont de ce-i spune Mama Sa b) De mare folos - rugaciunea Maicii Domnului L-a facut pe Hristos sa-si schimbe planurile la nunta din Cana Galileii, desi nu atunci avea de gand sa faca prima minune c) E problema ei daca alta treaba n-are decat sa se roage. Oricum eu vorbesc direct cu Hristos in rugaciune, ce rost are sa mai vorbesc si cu ea? V-as ruga sa faceti o mica comparatie, o punere in paralel: Daca dvs. rugati pe vreun frate mai mult sau mai putin pacatos de la adunarea dvs. sa se roage pt. dvs. conform indemnului „rugati-va unii pentru altii”, credeti ca Hristos va tine cont de rugaciunea lui? Dar daca o rugati pe aceasta faptura indumnezeita, plina de har, in care se salasluieste Sf. Duh, sa se roage si ea lui Hristos pt. dvs., credeti ca Hristos va tine cont de rugaciunea ei? Prin comparatie, cum considerati rugaciunea Maicii Domnului catre Hristos pentru noi, comparativ cu rugaciunea fratilor, surorilor si pastorilor pt. dvs.? Multumesc anticipat pentru raspuns. |
#270
|
|||
|
|||
![]()
Ia uite ca a iesit din pestera apocaliptica geniul forumului, sus-numitul 666!
Mai, 666, tu-ti iubesti maicuta? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Adormirea Maicii Domnului - despre post si sarbatoarea in sine- | Laura19 | Diverse Sarbatori | 4 | 15.08.2017 04:15:24 |
Despre cinstirea Duminicii | strajeru | Secte si culte | 131 | 07.06.2014 14:19:18 |
Despre cinstirea Sfintilor | strajeru | Secte si culte | 74 | 07.12.2012 14:39:56 |
Despre sabia de a trecut prin sufletul Maicii Domnului | mihailt | Generalitati | 11 | 16.04.2012 00:10:35 |
Despre cinstirea icoanelor | strajeru | Secte si culte | 2 | 14.08.2008 18:06:19 |
|