Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.06.2012, 09:24:34
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
- de asemeni una din pildele mele preferate.

Se spune ca atat femeia cat si copii ei au devenit un fel de apostoli ai lui Hristos. Curiozitatea mea este daca femeia s-a mai intors la barbatul ei. Nu stim nici cati ani avea femeia, nici daca avea copii la momentul cand s-a intalnit cu Mantuitorul. Parerea mea e ca din moment ce a spus ca nu are barbat, inseamna ca nu-l iubea prea mult pe acela cu care traia. Alminteri poate ar fi zis "da, Doamne, vin acum si-l aduc si pe el".Cine stie de ce traia cu acela, poate doar din interes, poate deja avea copii, iar ceilalti barbati o lasasera balta. Chiar si mai aproape de zilele noastre, daca o femeie era in tinerete batjocorita de un barbat, soarta ei era pecetluita. Ori se ducea la manastire, ori ajungea de ocara comunitatii. Oricum, preotul mi-a zis ca ceea ce e important in aceasta pilda e ca femeia a recunoscut ca traieste in pacat, ceea ce multi oameni se pare ca nu o fac, nici chiar la spovedanie. Nu inteleg atunci de ce se mai spovedesc. La fel cum mai sunt cate unii care se duc la doctor si mint ca au luat tratament, au tinut regim, si degeaba, ca tot nu s-au facut bine. Mai sunt o categorie care vor sa faca un tratament pentru a contracara efectele negative ale unor obiceiuri proaste de care nu se pot lasa (fumat, tutun, anticonceptionale, carne, zahar, sare, etc). La fel poate sunt si pacatosii, care se pocaiesc pentru niste pacate pe care nu le pot lasa. Cu siguranta nimeni nu poate sa se abtina de la absolut orice pacat, dar e important ca macar sa incerce, sa-si doreasca lucrul asta, si cu ajutorul Domnului, poate vor reusi.
Doamne ajuta!
Am intalnit astazi urmatoarea talcuire la parabola femeii samarinence si vreau sa o impartasesc cu voi (din Filocalia 11 - Sfintii Varsanufie si Ioan):

612. Î n t r e b a r e : Ce înseamnă ceea ce a spus Domnul Samaritencii: „Cinci bărbați ai avut și cel pe care-l ai acum nu-ți este bărbat"? (Io. 4,18).

R ă s p u n s : Cuvîntul e limpede. După o lege veche, toate femeile care rămîn despărțite prin moarte de bărbații lor, fără copii, puteau sa se mărite încă cu alți cinci bărbați. Dar dacă vreuna se mărita după al cincilea, și cu al șaselea, acela nu-i era bărbat, ci trăia cu el în curvie, unirea cu el fiind nelegitimă. E ceea ce s-a întîmplat și cu femeia aceasta.
Iar de voiește cineva să dea o tîlcuire mai tainică, cei cinci bărbați legitimi, sînt simțurile naturale: vederea, mirosul, auzul, gustul, pipăitul, prin care cunoaștem tot ce ne este aproape. Iar al șaselea și nelegitim este necredința, cu care s-a unit femeia din neștiință și contrar firii. Deci i-a zis Hristos: „Adevărat ai spus, că cinci bărbați ai avut". Căci ai avut ca bărbați cele cinci simțuri, care te-au stapînit și te-au dus după voia lor. Adică ți-ai împlinit cu îndestulare poftele care intră prin cele cinci simțuri naturale. Pe acestea le-ai pierdut pentru neputința trupului ce ți-a venit din bătrînețe. Iar pe cel care-l ai acum,
adică necredința, nu-ți este bărbat, adică nu te stăpînește în chip natural, ci din afară.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.06.2012, 21:30:00
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Annyta Vezi mesajul
Am intalnit astazi urmatoarea talcuire la parabola femeii samarinence si vreau sa o impartasesc cu voi (din Filocalia 11 - Sfintii Varsanufie si Ioan):

612. Î n t r e b a r e : Ce înseamnă ceea ce a spus Domnul Samaritencii: „Cinci bărbați ai avut și cel pe care-l ai acum nu-ți este bărbat"? (Io. 4,18).

R ă s p u n s : Cuvîntul e limpede. După o lege veche, toate femeile care rămîn despărțite prin moarte de bărbații lor, fără copii, puteau sa se mărite încă cu alți cinci bărbați. Dar dacă vreuna se mărita după al cincilea, și cu al șaselea, acela nu-i era bărbat, ci trăia cu el în curvie, unirea cu el fiind nelegitimă. E ceea ce s-a întîmplat și cu femeia aceasta.
Iar de voiește cineva să dea o tîlcuire mai tainică, cei cinci bărbați legitimi, sînt simțurile naturale: vederea, mirosul, auzul, gustul, pipăitul, prin care cunoaștem tot ce ne este aproape. Iar al șaselea și nelegitim este necredința, cu care s-a unit femeia din neștiință și contrar firii. Deci i-a zis Hristos: „Adevărat ai spus, că cinci bărbați ai avut". Căci ai avut ca bărbați cele cinci simțuri, care te-au stapînit și te-au dus după voia lor. Adică ți-ai împlinit cu îndestulare poftele care intră prin cele cinci simțuri naturale. Pe acestea le-ai pierdut pentru neputința trupului ce ți-a venit din bătrînețe. Iar pe cel care-l ai acum,
adică necredința, nu-ți este bărbat, adică nu te stăpînește în chip natural, ci din afară.
Interesant....
Reply With Quote
  #3  
Vechi 24.06.2012, 12:35:58
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Părintele Galeriu, Despre grijile vieții (audio).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.08.2012, 07:52:26
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit tanarul ravnitor

Cred ca multi dintre noi, pusi in fata acestei provocari, am fi fost tentati sa dam ce ne cerea Domnul doar ca sa-L multumim pe moment, dar ulterior s-ar fi putut sa regretam, sa ne para rau ca I-am dat tot ce-am avut. Foarte multi suntem tentati sa facem unele fapte bune doar pentru ca "asa se face", dupa care vedem ca nu obtinem nimic in schimb si ne suparam. Cunosc exemple concrete. Adevarul e ca lumea nu se mai satura, dai si camasa de pe tine si tot nu le ajunge, ar vrea sa te jupoaie si de piele. Ti se cere sa-ti iubesti aproapele, dar daca astepti sa-l vezi pe om multumit, poti sa astepti mult si bine. Din cauza asta avem de multe ori impresia ca Dumnezeu ne cere sa dam mai mult decat ne-a dat El noua. E un subiect delicat, dar e posibil sa mai fie persoane care se confrunta cu situatia asta. Cateodata risti sa ajungi sa constati ca rezerva de iubire de aproape e aproape de sfarsit, pe fundul butoiului, si e si cam tulbure. Ce e de facut?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.08.2012, 08:08:38
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Foarte multi suntem tentati sa facem unele fapte bune doar pentru ca "asa se face", dupa care vedem ca nu obtinem nimic in schimb si ne suparam. Cunosc exemple concrete. Adevarul e ca lumea nu se mai satura, dai si camasa de pe tine si tot nu le ajunge, ar vrea sa te jupoaie si de piele. Ti se cere sa-ti iubesti aproapele, dar daca astepti sa-l vezi pe om multumit, poti sa astepti mult si bine.
Dar noi nu facem fapte de caritate față de oameni ca să primim în schimb ceva de la ei. Nici măcar ca să primim în schimb mulțumirea lor. Noi facem fapte bune de dragul lui Dumnezeu, fiindcă știm că astfel de lucruri îi plac Lui.

Nu din filantropie, ci din teofilie. Cum aș putea spune: "îl iubesc pe tata de nu mai pot, dar îmi urăsc toți frații !"


Citat:
Cateodata risti sa ajungi sa constati ca rezerva de iubire de aproape e aproape de sfarsit, pe fundul butoiului, si e si cam tulbure. Ce e de facut?
Dacă aproapele ăsta merită să fie iubit de Dumnezeu, atunci merită să fie iubit și de noi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.08.2012, 07:35:47
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Excepționala predică de Duminică a episcopului vicar a fost țesută pe marginea Ev lui Ioan, cap 6, în care Isus, în fața ucenicilor Săi, vorbește despre Sfânta Euharistie. Episodul începe (In 6:24) cu ucenicii căutându-L pe Isus și găsindu-L "peste mare". Este marea tribulațiilor vieții. Isus le spune: "Mă căutați nu pentru că ați văzut minuni, ci pentru că ați mâncat din pâini și v-ați săturat." Inițierea în Taina Euharistiei îi face pe iudei să murmure. "Deci iudeii murmurau împotriva Lui, fiindcă zisese: Eu sunt pâinea ce s-a coborât din cer." Cum murmură ei ? Împotriva Lui. Din ce cauză ? Realitatea prefacerii. Ei spun, mai departe: "Greu este cuvântul acesta! Cine poate să-l asculte?" Nu este vorba despre iudeii cei mulți, din popor, de la sate, aceia care participaseră la miracolul înmulțirii pâinilor. Evanghelistul spune "ucenici", adică erau dintre aceia care deja parcurseseră oarece pași pe drumul credinței. Isus se adresează unei "populații selecționate" de ucenici. Dar ei murmură "împotriva Lui", ei spun, despre învățătura euharistică "Greu este cuvântul acesta!". Și chiar încep să plece din ceea ce era, pe atunci, biserica. Se întâmplă acest lucru și în zilele noastre. Câți creștini nu spun despre Transsubstanțiere: "greu este cuvântul acesta!" O fi chiar Preasfântul Trup și Preasfântul Sânge ? Cum adică, să ne dea Trupul lui să Îl mâncăm ?? Greu este cuvântul acesta, cine poate să-l priceapă ? Și astăzi, mulți nu numai că nu cred acest adevăr, ci îl resping, ajungând să iasă dintre ucenicii Lui. "Și de atunci mulți dintre ucenicii Săi s-au dus înapoi și nu mai umblau cu El." În final, Domnul se adresează vorbind cu "crema cremei", cu cei 12 apostoli: "Deci a zis Iisus celor doisprezece: Nu vreți și voi să vă duceți?" Nimeni nu e ținut cu forța. Poți accepta sau poți respinge ceea ce Dumnezeu învață. Apostolii răspund, ca de obicei prin vocea lui Petru. Ei rămân nu fiindcă ar fi priceput ceva din această mare Taină, ci fiindcă ei cred în realitatea ei în baza autorității lui Isus: "Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vieții celei veșnice." Și totuși, nimeni nu e scutit de cădere, chiar și din "crema cremei", se va găsi unul care să plece dintre ai Lui. "Oare, nu v-am ales Eu pe voi, cei doisprezece? Și unul dintre voi este diavol!"(In 6:70) Cum este cu putință să fii chemat de Domnul, El oferindu-ți Preasfântul Său Trup, pâinea vieții căzută din Cer, și totuși să te ridici de la masă și să pleci, vânzându-L ? Este posibil, fiindcă Domnul ne vrea liberi. El ne cheamă și tot El ne întreabă mereu: "Nu vreți și voi să vă duceți?". Să avem mare grijă și, la banchetul euharistic, să fim "prin Cristos, cu Cristos și în Cristos", până la sfârșit.


__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 28.08.2012 at 07:39:28.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 29.08.2012, 20:10:05
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul



Dacă aproapele ăsta merită să fie iubit de Dumnezeu, atunci merită să fie iubit și de noi.
Nu zice nimeni ca nu ar merita, doar ca unii dintre noi suntem neputinciosi in acest sens. Desigur ca Dumnezeu poate , El poate orice, dar noi nu, din pacate. De fapt fara El nu putem nimic. Unii au inascuta iubirea pentru aproape, sau li se inoculeaza inca din copilarie, iar in ei rodeste, precum samanta din pilda semanatorului; altii sunt precum pamantul arid, in ei chiar daca vor, aceasta rodeste mai greu. Depinde unde te nasti, in ce familie cresti, ce educatie primesti, in ce anturaj ajungi apoi si nu in ultimul rand ce caracter ai, din genele tale. Unii se ridica, altii cad. Pe multi ii doboara exact ce spune si Mantuitorul iubirea pentru cele materiale, lumesti. Ei chiar daca vor sa faca fapte care sa fie pe plec Domnului le e foarte greu tocmai din aceasta cauza.

Last edited by fallen; 29.08.2012 at 20:12:18.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 29.08.2012, 22:36:20
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Unii au inascuta iubirea pentru aproape, sau li se inoculeaza inca din copilarie, iar in ei rodeste, precum samanta din pilda semanatorului; altii sunt precum pamantul arid, in ei chiar daca vor, aceasta rodeste mai greu.
1. "Mai greu" nu înseamnă "imposibil". Un lucru e clar: Dumnezeu nu ne poate cere lucruri imposibile, nu aș putea crede într-un asemenea dumnezeu. Deci, dacă El ne cere, înseamnă că se poate, înseamnă că tot El ne dă mijloacele necesare ca să putem.

2. Înnăscută iubirea pentru aproape ? Eu nu am observat asta. Numeroșii copii pe care i-am observat de la naștere, de-a lungul dezvoltării lor erau înnăscuți cu tot felul de lucruri, dar nu cu iubirea de aproape.

3. Iubirea în general (și iubirea de aproape nu face excepție) este un lucru care depinde de voință. Iubesc pentru că vreau să iubesc, pentru că sunt hotărât să o fac. Asta, e adevărat, am înțeles foarte târziu, fiindcă am fost supus și eu aceleiași mentalități promovate peste tot: că iubirea ar fi sentiment, că ar fi ceva ca niște fluturi în stomac după aproapele. Că aproapele mă înnebunește cu mireasma lui feromonală. Nici vorbă. Ceea ce psihologia numește drept "compartiment afectiv" există ca potențialitate, dar modalitatea concretă de manifestare a lui este complet subordonată compartimentului volițional.

Citat:
Depinde unde te nasti, in ce familie cresti, ce educatie primesti, in ce anturaj ajungi apoi si nu in ultimul rand ce caracter ai, din genele tale.
Da. Depinde de toate acestea. Asta e deosebirea dintre "a primi 10 talanți" și "a primi 1 talant", iar egalitatea oamenilor la naștere sau în primii ani din viață nu face parte dintre dogmele credinței. Noi credem că oamenii se nasc egali în cu totul alt sens: în ceea ce privește demnitatea lor umană, în ceea ce privește darurile fundamentale care sunt atributele lor umane: toți oamenii se nasc egali, adică toți au suflet nemuritor, toți au rațiune, toți au libertate. Dar, în ceea ce privește educația lor creștină, ca și în ceea ce privește multe alte aspecte (averea, starea socială, inteligența, etc) nu trebuie să fii mare dogmatist ca să îți dai seama că oamenii sunt inegali: simpla observație ajunge.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 29.08.2012 at 22:40:24.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Predica despre iertare Ioana Amariucai Intrebari utilizatori 4 29.06.2012 11:08:05
o predica frumoasa marius.b. Generalitati 1 31.07.2011 23:18:41
Predica de pe Munte catalinabalhui Din Noul Testament 1 17.03.2009 16:58:46
Predica Hartford Despre Biserica Ortodoxa in general 3 06.02.2008 12:14:30