Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.08.2012, 08:08:38
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Foarte multi suntem tentati sa facem unele fapte bune doar pentru ca "asa se face", dupa care vedem ca nu obtinem nimic in schimb si ne suparam. Cunosc exemple concrete. Adevarul e ca lumea nu se mai satura, dai si camasa de pe tine si tot nu le ajunge, ar vrea sa te jupoaie si de piele. Ti se cere sa-ti iubesti aproapele, dar daca astepti sa-l vezi pe om multumit, poti sa astepti mult si bine.
Dar noi nu facem fapte de caritate față de oameni ca să primim în schimb ceva de la ei. Nici măcar ca să primim în schimb mulțumirea lor. Noi facem fapte bune de dragul lui Dumnezeu, fiindcă știm că astfel de lucruri îi plac Lui.

Nu din filantropie, ci din teofilie. Cum aș putea spune: "îl iubesc pe tata de nu mai pot, dar îmi urăsc toți frații !"


Citat:
Cateodata risti sa ajungi sa constati ca rezerva de iubire de aproape e aproape de sfarsit, pe fundul butoiului, si e si cam tulbure. Ce e de facut?
Dacă aproapele ăsta merită să fie iubit de Dumnezeu, atunci merită să fie iubit și de noi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.08.2012, 07:35:47
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Excepționala predică de Duminică a episcopului vicar a fost țesută pe marginea Ev lui Ioan, cap 6, în care Isus, în fața ucenicilor Săi, vorbește despre Sfânta Euharistie. Episodul începe (In 6:24) cu ucenicii căutându-L pe Isus și găsindu-L "peste mare". Este marea tribulațiilor vieții. Isus le spune: "Mă căutați nu pentru că ați văzut minuni, ci pentru că ați mâncat din pâini și v-ați săturat." Inițierea în Taina Euharistiei îi face pe iudei să murmure. "Deci iudeii murmurau împotriva Lui, fiindcă zisese: Eu sunt pâinea ce s-a coborât din cer." Cum murmură ei ? Împotriva Lui. Din ce cauză ? Realitatea prefacerii. Ei spun, mai departe: "Greu este cuvântul acesta! Cine poate să-l asculte?" Nu este vorba despre iudeii cei mulți, din popor, de la sate, aceia care participaseră la miracolul înmulțirii pâinilor. Evanghelistul spune "ucenici", adică erau dintre aceia care deja parcurseseră oarece pași pe drumul credinței. Isus se adresează unei "populații selecționate" de ucenici. Dar ei murmură "împotriva Lui", ei spun, despre învățătura euharistică "Greu este cuvântul acesta!". Și chiar încep să plece din ceea ce era, pe atunci, biserica. Se întâmplă acest lucru și în zilele noastre. Câți creștini nu spun despre Transsubstanțiere: "greu este cuvântul acesta!" O fi chiar Preasfântul Trup și Preasfântul Sânge ? Cum adică, să ne dea Trupul lui să Îl mâncăm ?? Greu este cuvântul acesta, cine poate să-l priceapă ? Și astăzi, mulți nu numai că nu cred acest adevăr, ci îl resping, ajungând să iasă dintre ucenicii Lui. "Și de atunci mulți dintre ucenicii Săi s-au dus înapoi și nu mai umblau cu El." În final, Domnul se adresează vorbind cu "crema cremei", cu cei 12 apostoli: "Deci a zis Iisus celor doisprezece: Nu vreți și voi să vă duceți?" Nimeni nu e ținut cu forța. Poți accepta sau poți respinge ceea ce Dumnezeu învață. Apostolii răspund, ca de obicei prin vocea lui Petru. Ei rămân nu fiindcă ar fi priceput ceva din această mare Taină, ci fiindcă ei cred în realitatea ei în baza autorității lui Isus: "Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vieții celei veșnice." Și totuși, nimeni nu e scutit de cădere, chiar și din "crema cremei", se va găsi unul care să plece dintre ai Lui. "Oare, nu v-am ales Eu pe voi, cei doisprezece? Și unul dintre voi este diavol!"(In 6:70) Cum este cu putință să fii chemat de Domnul, El oferindu-ți Preasfântul Său Trup, pâinea vieții căzută din Cer, și totuși să te ridici de la masă și să pleci, vânzându-L ? Este posibil, fiindcă Domnul ne vrea liberi. El ne cheamă și tot El ne întreabă mereu: "Nu vreți și voi să vă duceți?". Să avem mare grijă și, la banchetul euharistic, să fim "prin Cristos, cu Cristos și în Cristos", până la sfârșit.


__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 28.08.2012 at 07:39:28.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.08.2012, 20:10:05
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul



Dacă aproapele ăsta merită să fie iubit de Dumnezeu, atunci merită să fie iubit și de noi.
Nu zice nimeni ca nu ar merita, doar ca unii dintre noi suntem neputinciosi in acest sens. Desigur ca Dumnezeu poate , El poate orice, dar noi nu, din pacate. De fapt fara El nu putem nimic. Unii au inascuta iubirea pentru aproape, sau li se inoculeaza inca din copilarie, iar in ei rodeste, precum samanta din pilda semanatorului; altii sunt precum pamantul arid, in ei chiar daca vor, aceasta rodeste mai greu. Depinde unde te nasti, in ce familie cresti, ce educatie primesti, in ce anturaj ajungi apoi si nu in ultimul rand ce caracter ai, din genele tale. Unii se ridica, altii cad. Pe multi ii doboara exact ce spune si Mantuitorul iubirea pentru cele materiale, lumesti. Ei chiar daca vor sa faca fapte care sa fie pe plec Domnului le e foarte greu tocmai din aceasta cauza.

Last edited by fallen; 29.08.2012 at 20:12:18.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 29.08.2012, 22:36:20
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Unii au inascuta iubirea pentru aproape, sau li se inoculeaza inca din copilarie, iar in ei rodeste, precum samanta din pilda semanatorului; altii sunt precum pamantul arid, in ei chiar daca vor, aceasta rodeste mai greu.
1. "Mai greu" nu înseamnă "imposibil". Un lucru e clar: Dumnezeu nu ne poate cere lucruri imposibile, nu aș putea crede într-un asemenea dumnezeu. Deci, dacă El ne cere, înseamnă că se poate, înseamnă că tot El ne dă mijloacele necesare ca să putem.

2. Înnăscută iubirea pentru aproape ? Eu nu am observat asta. Numeroșii copii pe care i-am observat de la naștere, de-a lungul dezvoltării lor erau înnăscuți cu tot felul de lucruri, dar nu cu iubirea de aproape.

3. Iubirea în general (și iubirea de aproape nu face excepție) este un lucru care depinde de voință. Iubesc pentru că vreau să iubesc, pentru că sunt hotărât să o fac. Asta, e adevărat, am înțeles foarte târziu, fiindcă am fost supus și eu aceleiași mentalități promovate peste tot: că iubirea ar fi sentiment, că ar fi ceva ca niște fluturi în stomac după aproapele. Că aproapele mă înnebunește cu mireasma lui feromonală. Nici vorbă. Ceea ce psihologia numește drept "compartiment afectiv" există ca potențialitate, dar modalitatea concretă de manifestare a lui este complet subordonată compartimentului volițional.

Citat:
Depinde unde te nasti, in ce familie cresti, ce educatie primesti, in ce anturaj ajungi apoi si nu in ultimul rand ce caracter ai, din genele tale.
Da. Depinde de toate acestea. Asta e deosebirea dintre "a primi 10 talanți" și "a primi 1 talant", iar egalitatea oamenilor la naștere sau în primii ani din viață nu face parte dintre dogmele credinței. Noi credem că oamenii se nasc egali în cu totul alt sens: în ceea ce privește demnitatea lor umană, în ceea ce privește darurile fundamentale care sunt atributele lor umane: toți oamenii se nasc egali, adică toți au suflet nemuritor, toți au rațiune, toți au libertate. Dar, în ceea ce privește educația lor creștină, ca și în ceea ce privește multe alte aspecte (averea, starea socială, inteligența, etc) nu trebuie să fii mare dogmatist ca să îți dai seama că oamenii sunt inegali: simpla observație ajunge.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 29.08.2012 at 22:40:24.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.09.2012, 20:33:25
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
1. "Mai greu" nu înseamnă "imposibil". Un lucru e clar: Dumnezeu nu ne poate cere lucruri imposibile, nu aș putea crede într-un asemenea dumnezeu. Deci, dacă El ne cere, înseamnă că se poate, înseamnă că tot El ne dă mijloacele necesare ca să putem.

2. Înnăscută iubirea pentru aproape ? Eu nu am observat asta. Numeroșii copii pe care i-am observat de la naștere, de-a lungul dezvoltării lor erau înnăscuți cu tot felul de lucruri, dar nu cu iubirea de aproape.

3. Iubirea în general (și iubirea de aproape nu face excepție) este un lucru care depinde de voință. Iubesc pentru că vreau să iubesc, pentru că sunt hotărât să o fac. Asta, e adevărat, am înțeles foarte târziu, fiindcă am fost supus și eu aceleiași mentalități promovate peste tot: că iubirea ar fi sentiment, că ar fi ceva ca niște fluturi în stomac după aproapele. Că aproapele mă înnebunește cu mireasma lui feromonală. Nici vorbă. Ceea ce psihologia numește drept "compartiment afectiv" există ca potențialitate, dar modalitatea concretă de manifestare a lui este complet subordonată compartimentului volițional.


Da. Depinde de toate acestea. Asta e deosebirea dintre "a primi 10 talanți" și "a primi 1 talant", iar egalitatea oamenilor la naștere sau în primii ani din viață nu face parte dintre dogmele credinței. Noi credem că oamenii se nasc egali în cu totul alt sens: în ceea ce privește demnitatea lor umană, în ceea ce privește darurile fundamentale care sunt atributele lor umane: toți oamenii se nasc egali, adică toți au suflet nemuritor, toți au rațiune, toți au libertate. Dar, în ceea ce privește educația lor creștină, ca și în ceea ce privește multe alte aspecte (averea, starea socială, inteligența, etc) nu trebuie să fii mare dogmatist ca să îți dai seama că oamenii sunt inegali: simpla observație ajunge.
Sunt curioasa cam cat e mult ne cere Dumnezeu sa-i iubim pe aceia care isi maltrateaza animalele, de exemplu. Sau familia, copiii. Daca e sa le luam apararea, putem sa credem ca nu sunt rauvoitori de la bun inceput, sunt doar prosti, saraci si ignoranti. Cine si-ar putea da seama de la inceput ca daca leaga un catel de 2 luni "ca sa-l inraiasca", acela o sa creasca, lantul o sa ii intre in carne si nu ii va mai lasa sa se apropie de el nici macar ca sa-l elibereze? Altora din contra a avut mai mult noroc si a evadat si nu l-au mai putut prinde sa-l lege la loc. Cu ce pot sa-i ajut eu, o amarata de vanzatoare? N-am invatat la scoala de vanzatori tehnici de prindere, legare sau ucidere a animalelor nedorite. Nu am nici un somnifer destul de puternic care dat pe cale orala sa adoarma bustean un animal recalcitrant. Nici somniferele pentru oameni nu cred ca pot avea asemenea efect, la doze uzuale. Mai imi cer cate unii otravuri rapide si eficiente, eventual sa omoare fara chinuri, dar ma tem ca nici asa ceva nu exista. Otrava de sobolani pe baza de anticoagulant isi face efectul in timp indelungat. pe vremuri se folosea stricnina care intr-0adevar omoara repede si sigur, dar in chinuri groaznice. Daca as avea asa ceva si as face pacatul sa-i dau cuiva, probabil m-ar blestema vazand ce chinuri provoaca. Ca sa nu mai vorbim de nenumarate exemple de ignoranta, pe care probabil le intalniti si in cazul copiilor, "i-am dat carnati ca poftea", si vomita de trei zile, dar am zis ca o sa-i treaca. Am vrut sa-i dau niste nurofen, ca mi-a dat doctoru mai demult cand a avut rosu in gat da'l-a vomitat si pe ala, niste incompetenti doctorii astia... era o baba care stia sa ia sange, pacat ca a murit..
In fine, nu are rost sa mai dezvolt subiectul, eu pe acestia nu pot sa-i ajut in nici un fel; cu siguranta Dumnezeu poate, si sunt convinsa ca si vrea, dar mie poate ca inca nu mi-a dat rebdarea si priceperea necesara pentru a gestiona o astfel de situatie. Probabil daca i-o cer cu insistenta o sa mi-o dea dar nu sunt convinsa ca tin neaparat. Poate ca nu sunt nici eu mai mult decat o alta ignoranta din multimea celor multi.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.09.2012, 20:52:14
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit Pilda lucratorilor viei

Cum spuneam si mai devereme in marea mea ignoranta nu am reusit sa inteleg pana la sfarsit : ce s-a intamplat cu via dupa ce L-au omorat pe fiul stapanului? Batranul n-a mai trimis pe nimeni si a lasat via lucratorilor sa se descurce cum or putea? Sau cum spunea Nietsche "Dumnezeu a murit?" Oamenii s-au descurcat mai bine fiind eliberati de "birul"
pe care trebuia sa-l dea? "Imagine all the people, living life in peace?" Dar istoria a demonstrat ca intre oameni nu poate sa existe egalitate si buna intelegere, pentru ca chiar daca avem mintea si sufletul dupa "chipul si asemanarea lui Dumnezeu", avem trupuri de animale si traim printre ele si ne comportam asemeni lor : cel mai mic il mananca pe cel mai mare. Si cu toate ca cei credinciosi cred ca Dumnezeu ii va elibera, ca in Imparatia Lui nu va mai exista sclavie si asuprire, cei mai multi oameni sunt parasiti de aceasta nedejde si vad in El un tiran care le inmulteste asupririle (nu da ploaie la vreme, da boli si calamitati) si nu face altceva decat sa ii incurajeze pe asupritori. Iar cei puternici, nu stiu cum Il vad ei pe Dumnezeu, dar in orice caz probabil ca dupa chipul si asemanarea lor. Probabil acestia sunt primii care uita sau refuza sa-I mai dea "birul". Iar cei saraci si asupriti probabil gandesc "unde era Dumnezeu cand noi dadeam cu sapa si ne luptam cu seceta sau inundatii, cu foamete, cu boli si daunatori ? "Nu ne-au luat ai nostri si pielea de pe noi, ce sa-I mai dam si Stapanului, ca nu ne-a mai ramas nimic! Probabil la intarirea indoielii contribuie si cei rai care fac tot posibilul sa-i descurajeze pe cei mai slabi si sa le distruga speranta, bagandu-le in cap idei de hula, de genul "nu ne urati pe noi care va asuprim, ca asa a randuit Dumnezeu ca voi sa fiti sclavi ca sa ne serviti pe noi. Si tot El nu a dat ploaie anul asta ca sa va ingreuneze jugul, fiindca ati fost carcotasi"
In fine astea sunt doar speculatii si sminteli. Totul se trage probabil de la faptul ca nu am auzit sfarsitul pildei si nici interpretarea lui. Poate e cineva mai luminat sa ma informeze si pe mine ????
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.09.2012, 21:01:17
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Totul se trage probabil de la faptul ca nu am auzit sfarsitul pildei si nici interpretarea lui.
Iată finalul pildei:
Citat:
Deci, când va veni stăpânul viei, ce le va face lucrătorilor acelora?“Iar ei I-au răspuns: „Pe cei răi cu rău îi va pierde, iar via o va da altor lucrători, care-i vor da roadele la vremea lor“.Iisus le-a zis: „Oare niciodată n'ați citit în Scripturi: Piatra pe care au nesocotit-o ziditorii, aceasta a ajuns în capul unghiului; de la Domnul s'a făcut aceasta și minunată este în ochii noștri?De aceea vă spun: Lua-se-va de la voi împărăția lui Dumnezeu și i se va da neamului care-i va face roadele.Cel ce va cădea pe piatra aceasta se va sfărâma, iar pe cel pe care ea va cădea, îl va zdrobi“. (Matei 21, 41-44)
Pentru tâlcuire, redau un scurt fragment al predicii Părintelui Galeriu, care se referă la ultimele versete:
Citat:
Deci “Cine va cădea pe Piatra aceasta se va sfărâma” – te sfarmi atunci când vrei să lovești tu în ea. Aduceți-vă aminte, ca să înțelegem duhovnicește, de Sf. Pavel, când mergea la Damasc să-i prigonească pe creștini. Și pe drumul Damascului Mântuitorul i S-a descoperit. Lumina aceea orbitoare care l-a prăbușit la pământ. Și trei zile și trei nopți n-a văzut și n-a mâncat. Și auziți cuvântul: “Saule, Saule, de ce Mă prigonești? Cine ești, Doamne? Eu sunt Iisus pe care tu Îl prigonești. Zadarnic îți este ție să lovești cu piciorul în țepușă”. Saul mergea să lovească și lumina Duhului Sfânt l-a prăbușit. Și, cu alte cuvinte, Mântuitorul i-a spus: Tu lovești, tu te rănești. Când lovești în bine, în adevăr, în frumusețea divină, nu binele îl distrugi, nu adevărul îl distrugi, nici frumusețea negrăită. Pe tine te rănești, pe tine te ruinezi, pe tine te distrugi. De aceea spune Dumnezeu prin gura proorocului Ezdra: “Nu pe Mine M-ați părăsit, ci pe voi înșivă”. Când părăsești binele și adevărul te părăsești pe tine. Ca să te cunoști pe tine, trebuie să-L cunoști pe Cel după al cărui chip ai fost zidit – Fiul lui Dumnezeu făcut Om; Dumnezeu-Omul. Și atunci, lovind în El în tine lovești. “Cel ce va cădea pe Piatra aceasta se va sfărâma” – și Saul era să se sfarme, dacă n-ar fi ascultat cuvântul. Și oricine nu ascultă, sărmanul, pe el se părăsește, pe el se pierde, pe el se sfărâmă. Nu sunt atâtea suflete chinuite care se sfarmă, se pisează lăuntric în zbuciumul patimilor și în căutarea vieții celei adevărate?!
Și invers: “Peste cine va cădea Piatra îl va strivi”. Dacă tu te împotrivești, te sfarmi. Și chiar dacă tu rămâi cumva închis în tine, ai zice neutru, vine Ea, Piatra. A venit Hristos la lume, a venit Fiul lui Dumnezeu, trimis în lume. Deci fie tu te îndrepți spre Dumnezeu, fie Dumnezeu Se îndreaptă spre tine. Și se descoperă aici că mântuirea nu e cu putință altfel, decât în cele două porniri: de la Dumnezeu și de la tine, de la harul Lui și de la libertatea ta. Și numai din întâlnirea lor se naște mântuirea. Nu e nevoie să mai stăruim: “Peste cine va cădea Piatra îl va strivi”. Am aflat din profeția lui Daniel cum imperiile au pierit unul după altul: și cel de aur, și cel de argint, și cel de aramă, de fier, de lut. Nici aurul, nici argintul, nici arama, nici fierul, nici toate altele odrăslite de ele nu dirijează istoria. Ci, dimpotrivă, Piatra aceea care s-a înălțat ca un munte deasupra întregii istorii. Iar Piatra aceea este Hristos. Și ferice de tot sufletul care și-a întemeiat viața și casa pe Piatră.
Predica întreagă poate fi citită aici (arhiva ortodoxă/document/Părintele Galeriu texte)

Last edited by N.Priceputu; 04.09.2012 at 21:07:33.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.09.2012, 21:33:42
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Iată finalul pildei:


Pentru tâlcuire, redau un scurt fragment al predicii Părintelui Galeriu, care se referă la ultimele versete:

Predica întreagă poate fi citită aici (arhiva ortodoxă/document/Părintele Galeriu texte)
Multumesc. Acum am inteles. Deci si cel care huleste, dar si cel care e indiferent, ignorant si priveste nepasator cum lumea Il nesocoteste pe Dumnezeu risca sa aiba aceeasi soarta?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.09.2012, 20:56:49
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de fallen Vezi mesajul
Sunt curioasa cam cat e mult ne cere Dumnezeu sa-i iubim pe aceia care isi maltrateaza animalele, de exemplu. Sau familia, copiii.
Față de ei, Dumnezeu ne cere ca probă minimală a respectării poruncii iubirii:
-să nu le dorim răul
-să menținem față de ei politețea (vorba românească: "să lăsăm loc de bunăziua").

Deci, nu este necesar să-i invităm pe păcătoșii publici la masă. Nici să le dăm borcane cu dulceață. Cu atât mai puțin să-i preamărim. Dar nu avem voie să fim nepoliticoși față de ei, spre exemplu să nu le răspundem la salut. Dacă va ajunge vreunul foarte bolnav dintre ei și ne va cere ajutorul, să nu-l lăsăm: nici bunul samaritean nu a întrebat dacă cel căzut nu era cumva vreun mare păcătos, sadic față de calul lui, tâmpit, ori altfel. Era un om în situație de urgență și era destul ca să îl ajute.

În altă ordine de idei, interdicția eutanasiei, fără excepție în ceea ce îi privește pe oameni, nu se aplică animalelor. Stăpânul unui animal în suferință finală poate apela, în bună conștiință, la eutanasie. Cel puțin asta e învățătura Bisericii mele, deci și a mea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.09.2012, 21:19:57
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul

În altă ordine de idei, interdicția eutanasiei, fără excepție în ceea ce îi privește pe oameni, nu se aplică animalelor. Stăpânul unui animal în suferință finală poate apela, în bună conștiință, la eutanasie. Cel puțin asta e învățătura Bisericii mele, deci și a mea.
Sunt intru toul de acord. Dar din pacate eutanasie nu inseamna sa-i dai otrava de sobolani, cum am mai spus, asta provoaca o moarte lenta si nu neaparat placuta; asa ar putea sa ii dea si sticla pisata; si nici un flacon de somnifere pentru oameni, nici nu cred ca i-ar elibera nicio farmacie cuiva care ar zice ca vrea sa isi adoarma cainele. Iar in ce priveste stricnina folosita pe vremuri, cartile de specialitate din ziua de azi sustin ca nu mai e acceptata pt eutanasie pt ca produce o moarte foarte violenta si dureroasa (care numai eutanasie nu se poate numi). Si nici pe vremuri un doctor responsabil nu ar fi dat o otrava asa puternica pe mana unui om sa o administreze el. Eutanasia nu trebuie facuta decat de personalul calificat in acest sens. La el cum ar trebui facute si dezinsectia si deratizarea, de fapt.
Nu cred ca are rost sa precizez ca in lumea civilizata maltratarea propriilor animale (nu neaparat sa le jupoi de vii, e de ajuns sa le lasi sa se umple de capuse) te poate costa o amenda, caderea din drepturi si chiar puscarie, fiindca la noi ar putea fi considerata sminteala. Incep sa cred si eu ca ignoranta e o stare binecuvantata. Daca nu s-ar fi apucat niste oameni care n-aveau ce face sa scrie o carte de dermatologie, de exemplu, si eu sa ma uit in ea, nu as mai fi pusa in incurcatura cand mi-ar cere cineva ceva "de scarpinat", incercand sa-mi amintesc un tabel pe doua pagini cu algoritmul de diagnosticare a dermatitelor pruriginoase..(din care bineinteles nu lipseste nesuferitul acela de "examen de laborator", asa cum in cazul bolilor neurologice nu poti sa faci nimic fara examenul imagistic); si atunci ce ne facem daca la Dalga nu avem nici laborator nici "remeneu?" Dumnezeu cu mila...
Cel mai tare a fost un om care cica avea o pisica de vreo 20 de ani, si zicea ca a gasit-o (atunci) mai mult moarta decat vie, iar un vecin care era veterinar i-a zis s-o lase afara ca moare pana maine, si a doua zi s-a intors pisica miorlaind, si cica "pe urma (doctorul) s-a lasat de meserie si s-a facut popa; citez - ca e mai simplu, acum doar da din gura si ia banu, nu tre sa mai faca si treaba "
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Predica despre iertare Ioana Amariucai Intrebari utilizatori 4 29.06.2012 11:08:05
o predica frumoasa marius.b. Generalitati 1 31.07.2011 23:18:41
Predica de pe Munte catalinabalhui Din Noul Testament 1 17.03.2009 16:58:46
Predica Hartford Despre Biserica Ortodoxa in general 3 06.02.2008 12:14:30