![]() |
![]() |
|
#351
|
||||
|
||||
![]()
ati replicat bine, un pic acid, inteligent.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#352
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#353
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#354
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#355
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu nu-mi fac din credință o trambulină către o gândire originală și caut să mă țin aproape de ceea ce înseamnă Biserica în toate dimensiunile ei. Celor care n-au observat până acum nuanțele postărilor mele, dar s-au grăbit să mă eticheteze în fel și chip, le spun că nu fac altceva decât să lupt împotriva mentalității de sectă care încearcă să restrângă adevărul infinit în cadrele strâmte ale unei gândiri captive într-o închisoare ideologică. Numesc ideologie un sistem de gândire închis în el însuși, care propune soluții rigide și unilaterale la toate problemele realului, având pretenția că e singurul mod de a înțelege corect adevărul legat de existență și toate manifestările ei. Plec de la constatarea că Biserica n-a gândit niciodată ideologic, deși de-a lungul timpului au existat nenumărate tendințe de decupare a unor aspecte din bogăția ei inepuizabilă, prezentate apoi ca niște propuneri teoretice exclusiviste absolutizate în litera lor, transformând credința și limbajul ei în simple jocuri ale intelectului înfometat de o raționalitate autosuficientă. De aici și nevoia multora de a înțelege creștinismul ca un sistem filozofic ce trebuie neapărat să răspundă la toate întrebările formulate cu privire la orice. Un bun exemplu este întrebarea: ce părere are creștinismul despre dinozauri, sau despre cutare aporie logică din prezentarea mozaică a cosmogenezei sau antropogenezei etc. Alte exemple de ideologizare a credinței sunt multiplele forme de corectitudine religioasă cum ar fi de pildă inventarea unor criterii arbitrare de verificare a ortodoxiei cuiva: o atitudine idolatră față de sfinți, adeziunea necritică la mitologia antimasonică, atașamentul fanatic față forme încremenite de exprimare a evlaviei și multe altele, printre ele și conformismul mecanic la canoane și investirea acestora cu un prestigiu infailibil. Ideologia catolică, a cărei reprezentat tipic este Mihnea Dragomir, are corectitudine religioasă exprimată prin înghesuirea realității în labirintul doctrinei catolice înțeleasă totuși la nivelul unui fanatism idealizant, exprimat în tâmplăria lexicală specific vaticaneză. Desigur, există corectitudini religioase vetero, medio sau neoprotestante cu excesele lor ideologizante binecunoscute, așa cum există și corectitudini antireligioase inspirate din ideologii seculare. Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 02.06.2012 at 14:33:32. |
#356
|
|||
|
|||
![]() Citat:
""E vorba de Father David Hudson, fost misionar evanghelic convertit la ortodoxie, in prezent preot ortodox in Atlanta, Georgia. Cand pastorul baptist, misionarul convertit de dinaintea lui, l-a intampinat, i-a spus ceva de genul: „tu ai venit in Romania crezand ca o sa faci ceva pentru Dumnezeu. Eu cred ca ai venit in Romania pentru ca Dumnezeu vrea sa faca ceva pentru tine”. Si asa a si fost, pt. ca a marturisit ulterior ca intalnirea cu ortodoxia l-a marcat ca o „tornada de Kansas”. Cam in aceeasi perioada cand Father David Hudson a venit ca misionar protestant in Cluj, un alt protestant american, Craig Goodwin, cu familia sa, a venit sa le propovaduiasca ortodocsilor evanghelia, intrucat in mediul lor protestant care arata doar partea urata de la suprafata, romanii ortodocsi erau considerati necrestini, un fel de pagani superstitiosi. Numai ca, la intalnirea cu ortodoxia si cu ortodocsii adevarati, smeriti si necunoscuti, despre care nu vorbeste nimeni niciodata, a fost realmente coplesit de simtirea harului si a simtit ca in Biserica Ortodoxa isi poate gasi omul firescul, drept care s-a convertit, generand intre cunoscutii si rudele lui o serie de convertiri in lant. Dupa convertire, au mai ramas inca multi ani in Cluj si foarte apropiati ai mitropolitului Bartolomeu si ai PS Vasile Somesanul, dar de data asta ca misionari ai OCMC (Orthodox Christian Mission Center, Florida), implicandu-se in activitatile social-filantropice din Mitropolia Clujului (Prison Fellowship, Policlinica fara plata Sf. Pantelimon, Scoala Christiana, un Centru pt. tineri din Bistrita, Centrul pt. bebelusi abandonati, aflat in cartierul Iris, Centrul Sf. Dimitrie pentru recuperarea alcoolicilor condus de un specialist american in dezalcolizare, Frantz Floyd, convertit si el si stabilit in Romania etc.)"" Restul amanuntelor pe care mi le-a dat, avand caracter personal nu le postez. |
#357
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#358
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca era mai potrivit sa postez istorioara la ""sa ramanem ortodocsi..."" ca exemplu pentru noi, doar ca aici am inceput istorisirea...
|
#359
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#360
|
|||
|
|||
![]()
Eu stiu? N-as crede....
http://grupareaaproape.wordpress.com...ersonal-story/ Aici vorbeste chiar dansul. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Un virus ciudat bântuie Biserica Ortodoxă Română: Andreescu (noi dezvăluiri!) | stoianov | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 06.09.2015 17:03:42 |
Papa - Biserica Catolica - Singura Biserica | legionar | Biserica Romano-Catolica | 133 | 16.07.2013 11:22:01 |
biserica catolica versus biserica ortodoxa | sovidiu | Biserica Romano-Catolica | 36 | 08.06.2013 23:58:51 |
Dialog BOR - Biserica Catolica | Ducutu | Biserica Romano-Catolica | 70 | 08.05.2013 00:19:29 |
|