![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Problema dumneavosatră este că atunci când încercați să contestați existența minunilor în alte Biserici recurgeți la o modalitate de argumentare fundamental atee.
Bilocația, spuneți, nu este posibilă pentru că încalcă legile naturii. Păi, domnule, exact așa argumentează ateii, și este o contradicție fundamentală, pentru că o minune exact asta înseamnă: că se depășesc legile naturii și se întâmplă un lucru care din punct de vedere natural este imposibil. Pe de altă parte, în calitate de creștin, este oarecum absurd că doriți să îi impuneți lui Dumnezeu limite în ce privește modul în care El înțelege să săvârșească minuni. Ceva de genul "Doamne, minunea asta poți s-o faci, dar minunea asta nu". Absurd (și hulitor). În ceea ce privește faptul că teologi catolici au formulat puncte de vedere diferite cu privire la subiect, acest fapt este normal și sănătos; doar cu privire la acceptarea adevărurilor de credință și respectarea legilor Biserica impune credinciosului, iar în ce privește teologia, aceasta este vie, se dezvoltă, sunt puncte de vedere, dezbateri etc. În ce privește bilocația, chestiunea este relativ simplă, deoarece nu vorbim despre o multiplicare a trupului, (nu au existat, concomitent, doi Padre Pio) ci de prezența aceluiași individ în două puncte spațial-temporare diferite. După cum vedem din citatul pe car l-am dat în engleză, o posibilă, și pertinentă explicație ar fi aceea că prin bilocație se modifică atributele relaționale spațiale ale trupului fizic al omului (ceea ce este împotriva legilor naturii așa cum le cunoaștem noi, îndreptățindu-ne astfel să vorbim despre un miracol) dar nu se multiplică substanța sa materială. Mi-ați rămas însă dator cu un răspuns: din punctul dumneavoastră de vedere, sufletul are o localizare spațială ? Revenind la paralele neavenită pe care o faceți între bilocație și panteism, sau "împrumutarea atributului ubicuității divine", despre care pretindeți că BC o invocă drept explicație, deși nu ați arătat unde, după aceeași logică am putea spune că darul înaintevederii despre care se vobește în BO se explică prin împrumutarea atributului omniștienței divine. Last edited by MihaiG; 02.07.2012 at 17:38:49. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai sunt persoane care dorind sa ramana la conceptiile lor (de obicei cei ce au conceptii ecumeniste) spun ca nu stim noi adevarul si cunoastem in parte sau se folosesc de expresia la Dumnezeu totul este posibil. Eu nu am spus ca bilocatia incalca legile naturii, pentru ca orice minune incalca partial legile naturii. Eu am spus ca incalca invatatura crestina, adica adevarul. Si in domeniul dogmelor, nu poate fi o dogma care sa contrazica o alta dogma sau invatatura, de aceea spunem ca invatatura ortodoxa este perfecta, infailibila. In cazul acesta am aratat ca bilocatia nu e minune divina, daca ar fi fost divina ar fi fost in consens cu invatatura crestina revelata. Dar la fel spun si catolicii, unul din criteriile de cercetare a unei minuni este sa fie in consens cu invatatura BC. In cazul bilocatiei chir teologi catolici spun ca nu e, dar aparand la sfinti se incearca o armonizare. Cum s-a vazut, nereusita. Citat:
Iar explicatia ca nu e multiplicat corpul e acelasi lucru, tot ubicuitate este. Nici Dumnezeu nu are trup material, e Duh. La celelalte intrebari am raspuns in mesajul adresat Deliei. Am spus de panteism si ubicuitate pentru ca in panteism divinitatea e in toata creatia, de aceea ubicuitatea divina e si la alte fiinte, ca in bilocatie. Dau tot pasajul cu teologii catolici de pe newadvent. In link-ul dat de dvs. persoana care a scris articolul contrazicea afirmatiile unui preot catolic. "Regarding the absolute possibility of a body being present circumscriptively in more than one place, St. Thomas, Vasquez, Silv. Maurus, and many others deny such possibility. The instances of bilocation narrated in lives of the saints can be explained, they hold, by phantasmal replications or by aerial materializations. Scotus, Bellarmine, Francisco Suárez, DeLugo, Franzelin, and many others defend the possibility of circumscriptive replication. Their arguments as well as the various subtle questions and difficulties pertinent to the whole subject will be found in works cited below." |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cea mai mare dovada, ce o putem da despre credinta noastra | Ekaterina | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 03.08.2012 16:38:50 |
| Despre viata...intrebare | tigerAvalo9 | Generalitati | 18 | 04.07.2011 13:05:05 |
| Parintele Iustin - Despre Romania, romani si credinta | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 12.12.2010 20:12:40 |
| intrebari despre credinta biserica cult | scristim | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 07.02.2007 07:26:57 |
|
|