![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Numai după ce s-a mântuit. Last edited by Demetrius; 17.07.2012 at 01:44:03. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Asadar, mutatis mutandis, in conceptia dvs., referindu-ne strict la Hristos, El era persoana divino-umana absolut deplina inclusiv in calitate de om, chiar si in perioada celor trei zile cat a fost lipsit de trup, nu? In aces caz, pentru ce a mai inviat trupul firii Lui umane? Ce nevoie mai avea de trup? De vreme ce afirmati ca sufletul poate sustine deplin persoana umana, trupul ar fi ceva inutil, de care ne putem dispensa pe lumea cealalta, nu? Totusi, pt. ce S-a inaltat Hristos cu trupul firii umane la cer? Firea divina necorporala nu-i era suficienta? La ce ii foloseste trupul firii umane in acea realitate pur imateriala, dumnezeiasca? Ma iertati ca va intreb, dvs. ce confesiune aveti? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Toată materia Universului, de la ”Big Bang” începând, parcurge timp de miliarde de ani(un excelent link în Engleză: http://www.youtube.com/watch?v=aYOR0dPZc3I ) un proces evolutiv de la nimic la starea minerală, apoi starea vegetală, la starea biologică evoluată(om), iar apoi transcede la o stare glorificată pe care nu o pot descrie cu vocabularul uzual, dar care se poate cunoaște din Evanghelie. Acesta este parcursul lumii materiale de la care nici Creatorul nu se sustrage. Legile fizicii acționează cuantic, adică se schimbă în funcție de condițiile în care lucrează. La ce ii foloseste trupul firii umane in acea realitate pur imateriala? La înnoirea lumii. P.S. Ce vrei să spui cu mutatis mutandis? Last edited by Demetrius; 17.07.2012 at 12:44:30. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Mecanica cuantica descrie modul in care functioneaza universul la nivel subatomic, si aici putem vorbi de cuante. Teoria relativitatii descrie modul in care functioneaza universul la scara macroscopica, si implict sunt defintite notiunile de spatiu-timp, viteza luminii, gravitatie. Principiul echivalentei artata ca legile stiintei (elaborate de om, care descriu modul de functionare al universului) sunt aceleasi peste tot in univers, sunt invariabile si nicidecum nu "se schimba in functie de conditiile in care lucreaza" asa cum eronat este afirmat mai sus. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pe de altă parte, nimeni nu garantează că în altă parte a Universului nu funcționează legi care aici nu sunt nici măcar în stadiul de ipoteză pentru că nicio manfestare necunoscută nu poate fi observată; apoi știința studiază, nu funcționarea Universului, că deocamdată nu-i stă în putere(pentru care totuși emite ipoteze mai mult sau mai puțin rezonabile), ci lumea materială de pe Pământ. Am pus unui om de știință o întrebare în legătură cu perturbările care pot apărea în alte condiții astronomice la transmiterea curentului electric, iar el mi-a răspuns că se pot enunța legi ale fizicii doar pe baza observațiilor concrete și a verificării(confirmării) ipotezelor de lucru; poate că în alte condiții e imposibilă transmiterea curentului electric. Astfel, pe Pământ știința nu a enunțat încă(din informațiile mele) o lege a Binecuvântării lui Dumnezeu, care funcționează continuu(trebuie să fiți de acord că altfel nu înțeleg ce căutați aici), dar diferit chiar și aici pe Pământ în funcție de vrednicie. 18. Luați seama deci cum auziți: Celui ce are i se va da; iar de la cel ce nu are, și ce i se pare că are se va lua de la el.(Lc8,18) Estimarea nu se admite ca fiind o lege, iar exemplul dvs este logic în condițiile inteligenței omenești de pe Pământ; poate că pe soare e posibil ceea ce pe Pământ e imposibil. P.S. Off-topic. Last edited by Demetrius; 19.07.2012 at 18:54:00. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Referinte. http://ro.wikipedia.org/wiki/%C8%98tiin%C8%9B%C4%83 "Investigarea sau studiul naturii prin observație și raționament" Teologie ortodoxa: ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003. KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005. LEMENI Adrian, Adevăr și comuniune. București:Editura Basilica, 2010. LEMENI Adrian, Aspecte apologetice contemporane. București: Asab, 2010. LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007. LEMENI Adrian, Sensul eshatologic al creației. București: Asab, 2010. LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007. LUCA al Crimeei, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010. NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003. NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009. PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005. Daca doriti sa discutam subiecte stiintifice va invit sa deschideti topicuri adecvate. De asemnea precizez ca referintele stiintifice trebuie sa corespunda paradigmei stiintifice actuale intrucat nu sunt interesant de presudo-stiinta. Mutumesc pentru intelegere. |
|
|