![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Dar cine spune ca Duhul Sfant se primeste pasiv prin Sfintele Taine?...
In Ortodoxie vorbim despre impreuna-lucrare, aceasta fiind permanenta, cu atat mai mult la impartasirea cu Sfintele Taine. Viata crestinului, pentru a se invrednici de Sfintele Taine este efort! Este pocainta, metanoia. Acestea sunt lupte si lupte cu propriile slabiciuni, cu amaraciunile vietii, cu durerile, cu PATIMILE. O uriasa decentrare de pe sine. sau mai bine zis o mica, insignifianta decentrare (cat sa intre o raza de lumina pe acolo!) care, insa, cere un efort urias... Renuntarea la "toate ale tale" este adeseori un lucru imposibil, daca nu ar fi rugaciunea preotilor, a sfintilor, a ingerilor, a Preasfintei Nascatoare si deasupra tuturor Mila lui Dumnezeu. Crestinii au fost numiti, tocmai pentru ca nu e nimic pasiv in impartasirea de Taine, "atletii lui Hristos". Nevointa crestinului, asceza (cu atat mai mult cea monahala) - sunt demersuri active foarte! Pana la sange, uneori! Crestinul nu merge dormitind la Biserica! Nici dansind si topaind si cintind cantecele dulcici, voioase si tembele. Nu suntem "soimii patriei" si nu cantam "Am cravata mea!..." NOI MERGEM LA BISERICA CU FRICA DE DUMNEZEU! CU BUCURIE SI CUTREMUR! Of, cate neintelegeri... Imi pare rau, tare, tare rau de atata neintelegere... Doamne, ocroteste-ne, miluieste-ne, lumineaza-ne! P.S. Nu m-am impotrivit ideii din topic, asa cum i s-a parut lui Decebal. Ma impotrivesc, insa, de la inceput, rodului care poate iesi din ideea asta... De aceea l-am intrebat pe Decebal: bun, si mai departe? Care-i tinta? ce vrei sa ne spui de fapt? (revedeti va rog postarea cu pricina!) Dar Decebal tace ... Si, cazind in ispita unui siretlic ieftin, mi-a reprosat deja ca iau problema in derizoriu, ca sunt condeier smecher ... si alte rautati. Hei, Decebal! Inca astept, rabdator, sa imi spui unde vrei sa ajungi cu teoria ta pe care, deocamdata, daca ai observat cumva, eu NU am contrazis-o! Sau n-ai observat...:). Revezi te rog postarea 29, in care eu te-am intampinat cu "Bine, bine, de acord..." Last edited by ioan cezar; 25.07.2012 at 01:43:05. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ramane acum de facut partea cea mai grea: practica. In practica nu stiu daca sunt multi cei care se roaga sa primeasca Duh Sfant. Unii considera ca o fac atunci cand spun, in cadrul rugaciunilor incepatoare: Imparate Ceresc, Mangaietorule... In principiu au dreptate, in practica insa, eu am facut mereu rugaciunea fara sa imi dau seama ca ceea ce ceream era Duh Sfant. Poate Decebal a vrut doar sa ne faca sa fim mai constienti de aceasta lucrare a Duhului Sfant si prin toate cele anexe Sfintelor Taine :) Iar constiinta celor facute, duce la o lucrare mai rodnica, atata tot :) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cînd Hristos avertizează că "Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.", El Se referă tocmai la imposibilitatea comuniunii depline cu Dumnezeu în Duhul Sfînt a celor care nu sînt botezați. A scăpa de demoni sau a te mîntui este doar primul pas în urcușul spre înălțimi, este o exorcizare la urma urmei, dar îndumnezeirea este accesibilă numai și numai celor din Biserică și numai prin Sfintele Taine.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
În prealabil postat de Florin-Ionut
![]() dar îndumnezeirea este accesibilă numai și numai celor din Biserică și numai prin Sfintele Taine. Citat:
Vrei să zici că Hristos nu spune adevărul cînd îi expică atît de clar lui Nicodim necesitatea botezului pentru accesibilitatea Duhului Sfînt? Tu în titlu vorbești despre har, eu aici mă refer la a treia Persoană a Preasintei Treimi.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Am senzația că purtați un monolog paralel cu dialogul și cu tema acestui topic. Eu nu am făcut decât să infirm afirmația pe care ați făcut-o pe baza Sfintei Tradiții a Bisericii lui Christos, dacă recunoașteți Tradiția. Nu vorbeam despre ce spuneți ori întrebați în ultima postare. Prin urmare nu cred că are rost să o lungim pe aspecte sterile care nu au legătură cu tema și conținutul topicului.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin faptul ca spuneti ca indumnezeirea este accesibila numai prin Sfintele Taine cred ca doriti sa exprimati ideea ca un nebotezat sau unul care nu participa la Taina Euharistiei de exemplu degeaba le face pe toate celelalte ca tot nu-l ajuta sa-si atinga scopul de a primi Duh Sfant. Sunteti deacord totusi ca participand la Tainele Bisericii, Duhul Sfant il primeste apoi si in urma rugaciunilor de exemplu. Cred ca asta doriti sa exprimati, sau am inteles gresit? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vezi că am primit cartonaș roșu pentru discuții pe lîngă subiect... :) Da, exact asta am vrut să spun. Da, sînt de acord și cu ultima parte. Există în Sfînta Tradiție cazuri de oameni care s-au căit de păcate fiind în biserică la rugăciune, făgăduind Domnului că vor duce mai departe o viață autentic creștină, și au fost văzuți de cei îmbunătățiți scăldați într-o lumină cerească cînd au ieșit pe ușa bisericii. Noi, cei din Biserica Ortodoxă, primim Duhul Sfînt o dată cu cuminecarea și-L pierdem la primul păcat. Îl primim iarăși cînd ne rugăm cu căință și apoi El iarăși pleacă atunci cînd comitem infracțiuni sau poate numai cînd greșim... Asta este viața noastră, o continuă succesiune de căderi și de ridicări, tinzînd spre starea de mîntuire continuă în care sperăm să ne aflăm în momentul trecerii la cele veșnice.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa cum explica si catehismul, singura cale prin care se poate primi harul de inceput este botezul cu apa si Duh. Este vorba de harul interior, din inima, cei din din afara Bisericii pot avea doar har exterior (doar cei ce sunt vrednici sa vina in Biserica, nu au har hindusii si altii). Dupa ce se primeste acest har el poate fi primit si fara Sfinte Taine, pentru ca are botezul. Dar, cum scrie si in catehism, omul are nevoie in continuare sa primesca har din Sfintele Taine, pentru ca nu e capabil sa devina sfant imediat. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vad ca suntem deacord :) Ce credeti, cainta celor de care ati scris, care au fost vazuti intr-o lumina cereasca la iesirea din biserica, de ce anume a fost motivata? Este Duhul Sfant cel care cheama la cainta si duce la aceasta miscare a sufletului, sau este o alta cauza? Ce credeti? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Harul | costel | Spiritualitatea ortodoxa | 72 | 06.02.2013 14:11:04 |
Spalare pacate prin suferinta sau prin facere de bine | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 09.09.2011 13:09:26 |
Ce este Har,Harul? | savudanmihai | Intrebari utilizatori | 14 | 30.05.2010 20:21:08 |
Harul lui Dumnezeu | Florin-Ionut | Generalitati | 7 | 05.09.2008 20:24:15 |
Harul Dumnezeiesc | Sylvie | Generalitati | 6 | 21.08.2007 11:46:31 |
|