Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.07.2012, 14:24:33
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Revenind deci la topic, am o intrebare in special pentru Decebal, dar si pentru altii. Discutia de fata priveste mistica si asceza ortodoxa dincolo de practicarea numai a Sfintelor Taine. Ca atare eu cred ca trebuie facuta aceasta distinctie intre mantuire si desavarsire. Pentru mantuire a fost suficienta si credinta si pocainta talharului sau a tanarului bogat sau chiar a prostituatelor despre care Domnul spunea ca vor ajunge in Imparatie inaintea fariseilor. Desavarsirea insa cere mai mult, cere a lasa lumea vanzand totul si dat saracilor, si a-L urma pe Hristos asa cum a zis El: fara a lua pe drum haine sau sandale de schimb, fara traista mancand doar din mila celor ce vor crede etc.

Iata ca mai exista o cale a desavarsirii accesibila tuturor, iertarea deplina a aproapelui, chiar si dusman sa fie, aceasta poate fi exersata cu precadere in lume :) (ma refer la pasajul in care Domnul cere sa iertam pana si dusmanii zicand sa fim desavarsiti ca si Tatal Ceresc).
Deși este puțin off-topic, aici depinde din ce punct de vedere privim mântuirea. Am mai scris un mesaj la început despre punctul meu de vedere, și în baza acestora eu nu fac diferență între mântuire și desăvârșire, și asta pentru că eu nu consider mântuirea fără desăvârșire sau mântuirea ca salvare o mântuire deplină sau autentică. Este vorba fără îndoială de o salvare a celor care sunt salvați însă eu mântuirea o văd ca transformare după chipul lui Christos, ca asemănare reală cu Dumnezeu nu doar potențială și nici numai ca și o salvare de la "naufragiu". Atâta timp cât un om nu este în mod real, autentic născut din Dumnezeu, poate să aibă parte de salvare, însă nu îl consider ca și cetățean de drept al Împărăției Spiritului. Nu consider deci că este în mod necesar condamnat dar nici nu îl văd transformat la modul real și deci împreună părtaș cu sfinții. Chiar și scriitori bisericești ca Origen sau Clement vorbeau despre mai multe categorii de creștinii, împărțiți fie în două, fie în trei, în funcție de nivelul de profunzime al relației cu Dumnezeu, iar criteriul esențial era cunuoașterea lui Dumnezeu și viața după voia lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.07.2012, 16:51:14
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Deși este puțin off-topic, aici depinde din ce punct de vedere privim mântuirea. Am mai scris un mesaj la început despre punctul meu de vedere, și în baza acestora eu nu fac diferență între mântuire și desăvârșire, și asta pentru că eu nu consider mântuirea fără desăvârșire sau mântuirea ca salvare o mântuire deplină sau autentică. Este vorba fără îndoială de o salvare a celor care sunt salvați însă eu mântuirea o văd ca transformare după chipul lui Christos, ca asemănare reală cu Dumnezeu nu doar potențială și nici numai ca și o salvare de la "naufragiu". Atâta timp cât un om nu este în mod real, autentic născut din Dumnezeu, poate să aibă parte de salvare, însă nu îl consider ca și cetățean de drept al Împărăției Spiritului. Nu consider deci că este în mod necesar condamnat dar nici nu îl văd transformat la modul real și deci împreună părtaș cu sfinții. Chiar și scriitori bisericești ca Origen sau Clement vorbeau despre mai multe categorii de creștinii, împărțiți fie în două, fie în trei, în funcție de nivelul de profunzime al relației cu Dumnezeu, iar criteriul esențial era cunuoașterea lui Dumnezeu și viața după voia lui Dumnezeu.
Deci dvs. vedeti o singura vrednicie absoluta si nu o gradare a lor in functie de puterea fiecaruia? De aici cred ca deriva pozitia pe care o aveti legat de topicul deschis aici. Eu insa vad altfel lucrurile, desi multi se mantuiesc si deci plata lor este aceeasi, adica mantuirea, starea lor in mantuire insa nu este aceeasi dupa cum o arata pilda talantilor. Dvs. vorbiti mereu de cel cu zece talanti, marii mistici si asceti, dar mai este si cel cu doar 5 talanti de exemplu, care deasemenea este mantuit. Doar cel care nu si-a folosit talantul dupa putere a fost pierdut.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.07.2012, 17:04:14
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Deci dvs. vedeti o singura vrednicie absoluta si nu o gradare a lor in functie de puterea fiecaruia? De aici cred ca deriva pozitia pe care o aveti legat de topicul deschis aici. Eu insa vad altfel lucrurile, desi multi se mantuiesc si deci plata lor este aceeasi, adica mantuirea, starea lor in mantuire insa nu este aceeasi dupa cum o arata pilda talantilor. Dvs. vorbiti mereu de cel cu zece talanti, marii mistici si asceti, dar mai este si cel cu doar 5 talanti de exemplu, care deasemenea este mantuit. Doar cel care nu si-a folosit talantul dupa putere a fost pierdut.
Am mai precizat odată felul în care văd eu lucrurile. Pe lângă Dumitru Stăniloae, la care am ami văzut aceelași tip de poziție, o să aduc și un citat dintr-un teolog dogmatist ortodox, Nicolae Chițescu:

"Prin acest fapt (al împroprierii firii umane, individuale și generale, de către Domnul) fiecare dintre noi avem putința de a ajunge <<personalități>> creștine, în măsura în care acceptăm ca unic subiect al firii noastre pe însuși Logosul dumnezeiesc, și în care <<persoana>> noastră este chiar aceea a Lui - în care <<nu mai sunt eu cel care trăiește, ci Hristos trăiește în mine!>> Din punct de vedere religios, cel care nu acceptă această înlocuire a propriului <<eu>>, cu acela al lui Iisus Hristos, nu a murit, ca să vieze în El - acel în Hristos al Sfântului Apostol Pavel -, și nu a primit o reală personalitate creștină și o adevărată viață, nu poate forma un <<alter Christus>>, cu propria fire omenească" (Nicolae Chițescu, teolog dogmatist ortodox)

Trecând peste perfecta sau nu exprimare a ideilor, astfel de idei sunt și mai pregnant exprimate la Dumitru Stăniloae, însă ortodocșii, când vine vorba despre teologia autentică a Bibliei, a Părinților, a marilor teologi, îi evită pe cât cu putință mai ales în practică. Dacă în teorie se mai bagă cineva să studieze pe Stăniloae sau pe Chițescu, în practică ortodocșii calcă pur și simplu în picioare peste teologia autentică, alegând tot felul de practici pseudo-creștine și concentrându-se pe un pseudo-creștinism ilegitim. Bineînțeles că mai există și excepții, însă starea generală, statistic vorbind, a lucrurilor asta spune. Ortodocșii, ca și vechii iudei, lasă deoparte mila, dreptatea și credincioșia, pentru sarcinile materialiste să zic din Biserică. Pe ei nu îi interesează strălucirea interioară a credinței, cunoașterii și iluminării, a faptelor pe care Christos le vrea, în schimb îi interesează foarte mult strălucirea hainelor cu care se duc la biserică, dacă se mai duc din an în paști; nu îi interesează convertirea reală la Christos, calea cea strâmtă care duce la viață, teologia autentică a Părinților, a Bibliei, a marilor teologi, Dumnezeu, adevărul, transformarea spirituală și transformarea întregii vieți în Christos și după Christos, dar îi macină cum să pună tămâia în cădelniță, cum să se îmbrace pentru biserică, cum să le strălucească mai mult hainele la exterior, eventual își mai atârnă și niște lanțuri mari la gât, strălucitoare, să îi vadă toată lumea și să îi aplaude, și în general orice numai nu convertirea, transformarea, impulsurile autentice ale harului, transfigurarea vieții întregi. Ei se duc și spun "toată viața lui Christos să o dăm", dar după aceea merg și aproape toată viața o dau dumnezeului acestui veac; ei spun la botez că se leapădă de Satana și se unesc cu Christos, dar după aceea îi vezi mai toată viața numai legați de Satana și despărțiți de Christos. Este vorba despre o duplicitate ipocrită, întreținută de anumiși inși cărora de asta le pasă cel mai mult anume cum să îi țină în acest pseudo-creștinism și să tragă de pe urma lor, respingând ei înșiși adevăratul creștinism dar pretinzându-se ca legitimii și autenticii lui propovăduitori. Oamenii nu au treabă, mă înțelegeți, cu creștinismul adevărat decât atunci când mai dă câte o boală prin ei, când mai au câte un necaz așa mai greu, dar în rest ei sunt cu cozonacii, cu murăturile, cu ratele, cu mașinile, cu chefurile, cu petrecerile, etc, etc, etc numai cu Christos și cu Dumnezeu nu. Se folosesc de nume ca Stăniloae ca să se laude ce mare este ortodoxia, dar când vine vorba despre viața practică de fiecare zi nimeni nu mai cunoaște ce spune Biblia, ce spun Sfinții Părinți, ce spune un Stăniloae sau un Chițescu sau alții și alții; se interesează de lucrurile și oamenii mari când vine vorba să se ajute pentru un job sau pentru a se lăuda ce mare e ortodoxia, dar când vine vorba de practică nimeni nu îi mai cunoaște, majoritatea se leapădă ca niște iude trădătoare. ... dar ei sunt "creștini", "ortodocși" ... de luat crucea și de urmat pe Christos să o facă alții, ei sunt prea ocupați cu cozonacii, cu murăturile, cu sarmalele, cu mămăliga, cu ariile de pâmânt, cu boii din grajd, cu femeile ...

Ca să zic și una pe topic, spune foarte clar Christos că nu este vrednic de El acela care nu se leapădă pe sine, nu își ia crucea și nu Îl urmează pe Christos. Deci cum poți să îți imaginezi că poți fi cu adevărat vrednic de împărtășirea cu Sfinte Mistere ale lui Christos când nu te lepezi de tine, nu îți iei crucea și nu Îl urmezi pe Christos? Dar ei nu au treabă cu astea, ... ci cu sarmalele, fripturile, bețiile, curviile, cluburile, cafenelele, țigările, jumările, cozonacii, colacii, sarmalele, coliva, etc și cât și mai câte deșertăciuni ale lumii acesteia, o întreagă panoramă a deșertăciunilor sub chipul mincinos și ipocrit de creștinism (și ortodox). Mai noroc cu mila lui Dumnezeu, că altfel, la câtă vrednicie ....
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.07.2012, 17:57:57
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Am mai precizat odată felul în care văd eu lucrurile. Pe lângă Dumitru Stăniloae, la care am mai văzut aceelași tip de poziție, o să aduc și un citat dintr-un teolog dogmatist ortodox, Nicolae Chițescu..
Poate Tartaruga, broscuța țestoasă, are de gând să se prezinte și ea...
Nu de alta, dar ca să stiți cu cine stați de vorbă, și să vă adaptați (eventual) discursul.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.07.2012, 19:06:52
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Am mai precizat odată felul în care văd eu lucrurile. Pe lângă Dumitru Stăniloae, la care am ami văzut aceelași tip de poziție, o să aduc și un citat dintr-un teolog dogmatist ortodox, Nicolae Chițescu:

"Prin acest fapt (al împroprierii firii umane, individuale și generale, de către Domnul) fiecare dintre noi avem putința de a ajunge <<personalități>> creștine, în măsura în care acceptăm ca unic subiect al firii noastre pe însuși Logosul dumnezeiesc, și în care <<persoana>> noastră este chiar aceea a Lui - în care <<nu mai sunt eu cel care trăiește, ci Hristos trăiește în mine!>> Din punct de vedere religios, cel care nu acceptă această înlocuire a propriului <<eu>>, cu acela al lui Iisus Hristos, nu a murit, ca să vieze în El - acel în Hristos al Sfântului Apostol Pavel -, și nu a primit o reală personalitate creștină și o adevărată viață, nu poate forma un <<alter Christus>>, cu propria fire omenească" (Nicolae Chițescu, teolog dogmatist ortodox)

Trecând peste perfecta sau nu exprimare a ideilor, astfel de idei sunt și mai pregnant exprimate la Dumitru Stăniloae, însă ortodocșii, când vine vorba despre teologia autentică a Bibliei, a Părinților, a marilor teologi, îi evită pe cât cu putință mai ales în practică. Dacă în teorie se mai bagă cineva să studieze pe Stăniloae sau pe Chițescu, în practică ortodocșii calcă pur și simplu în picioare peste teologia autentică, alegând tot felul de practici pseudo-creștine și concentrându-se pe un pseudo-creștinism ilegitim. Bineînțeles că mai există și excepții, însă starea generală, statistic vorbind, a lucrurilor asta spune. Ortodocșii, ca și vechii iudei, lasă deoparte mila, dreptatea și credincioșia, pentru sarcinile materialiste să zic din Biserică. Pe ei nu îi interesează strălucirea interioară a credinței, cunoașterii și iluminării, a faptelor pe care Christos le vrea, în schimb îi interesează foarte mult strălucirea hainelor cu care se duc la biserică, dacă se mai duc din an în paști; nu îi interesează convertirea reală la Christos, calea cea strâmtă care duce la viață, teologia autentică a Părinților, a Bibliei, a marilor teologi, Dumnezeu, adevărul, transformarea spirituală și transformarea întregii vieți în Christos și după Christos, dar îi macină cum să pună tămâia în cădelniță, cum să se îmbrace pentru biserică, cum să le strălucească mai mult hainele la exterior, eventual își mai atârnă și niște lanțuri mari la gât, strălucitoare, să îi vadă toată lumea și să îi aplaude, și în general orice numai nu convertirea, transformarea, impulsurile autentice ale harului, transfigurarea vieții întregi. Ei se duc și spun "toată viața lui Christos să o dăm", dar după aceea merg și aproape toată viața o dau dumnezeului acestui veac; ei spun la botez că se leapădă de Satana și se unesc cu Christos, dar după aceea îi vezi mai toată viața numai legați de Satana și despărțiți de Christos. Este vorba despre o duplicitate ipocrită, întreținută de anumiși inși cărora de asta le pasă cel mai mult anume cum să îi țină în acest pseudo-creștinism și să tragă de pe urma lor, respingând ei înșiși adevăratul creștinism dar pretinzându-se ca legitimii și autenticii lui propovăduitori. Oamenii nu au treabă, mă înțelegeți, cu creștinismul adevărat decât atunci când mai dă câte o boală prin ei, când mai au câte un necaz așa mai greu, dar în rest ei sunt cu cozonacii, cu murăturile, cu ratele, cu mașinile, cu chefurile, cu petrecerile, etc, etc, etc numai cu Christos și cu Dumnezeu nu. Se folosesc de nume ca Stăniloae ca să se laude ce mare este ortodoxia, dar când vine vorba despre viața practică de fiecare zi nimeni nu mai cunoaște ce spune Biblia, ce spun Sfinții Părinți, ce spune un Stăniloae sau un Chițescu sau alții și alții; se interesează de lucrurile și oamenii mari când vine vorba să se ajute pentru un job sau pentru a se lăuda ce mare e ortodoxia, dar când vine vorba de practică nimeni nu îi mai cunoaște, majoritatea se leapădă ca niște iude trădătoare. ... dar ei sunt "creștini", "ortodocși" ... de luat crucea și de urmat pe Christos să o facă alții, ei sunt prea ocupați cu cozonacii, cu murăturile, cu sarmalele, cu mămăliga, cu ariile de pâmânt, cu boii din grajd, cu femeile ...

Ca să zic și una pe topic, spune foarte clar Christos că nu este vrednic de El acela care nu se leapădă pe sine, nu își ia crucea și nu Îl urmează pe Christos. Deci cum poți să îți imaginezi că poți fi cu adevărat vrednic de împărtășirea cu Sfinte Mistere ale lui Christos când nu te lepezi de tine, nu îți iei crucea și nu Îl urmezi pe Christos? Dar ei nu au treabă cu astea, ... ci cu sarmalele, fripturile, bețiile, curviile, cluburile, cafenelele, țigările, jumările, cozonacii, colacii, sarmalele, coliva, etc și cât și mai câte deșertăciuni ale lumii acesteia, o întreagă panoramă a deșertăciunilor sub chipul mincinos și ipocrit de creștinism (și ortodox). Mai noroc cu mila lui Dumnezeu, că altfel, la câtă vrednicie ....
Nimeni nu calca teologia in picioare, de ce ati facut o astfel de afirmatie? Dimpotriva, teologia nu poate fi doar ceva academic fara sustinere practica, sunteti deacord. Iar in practica au fost mantuiti si talharul de pe cruce, si cel cu cinci talanti (nu numai cel cu zece), si prostituatele de care vorbea Domnul si multi altii, toti cei insiruiti aici au fost mantuiti. Cum sa inteleg in practica cuvantul dvs. in legatura cu aceste exemple concrete? Au ajuns ei sa simta si sa cunoasca cat marii sfinti si teologi? Da sau nu? Este foarte simpla intrebarea.
Sau si mai simplu: daca dvs. va veti mantui (ceea ce va doresc din toata inima), o sa ajungeti deci de inaltimea Sf. Apostol Pavel sau Petru, sau a Sf. Serafim de Sarov, sau de inaltimea unor teologi ca cei pe care i-ati citat? Da sau nu?

Last edited by Tartaruga; 28.07.2012 at 19:13:43.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.07.2012, 21:18:53
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Vrednicia sau nevrednicia noastra este aceiasi in toate cultele .
Ba chiar si la cei de alte religii ,si la atei ,si oriunde ,exista persoane care fac pe placul lui Dumnezeu ,si castiga har,si care apoi ,aceleasi persoane ,gresesc lamentabil,si se ratacesc iar.
Peste tot sunt oameni minunati,care prin faptele lor se apropie de desavarsirea dumnezeirii ,dar apoi ,a 2 a zi,sunt plini de vreo patima oarecare.
Peste tot unde apare binele in aceasta lume,pentru fiecare din cei 6 miliarde de oameni sau cati ori mai fi ,binele acesta are un singur nume,chiar daca ei nu il cunosc :Hristos ,caci El este Adevarul.
Si peste tot unde apare raul, raul acesta are un singur nume : departare de adevar, si mustrarea constiintei
Harul lui Dumnezeu se da tuturor care urmeaza Adevarul,cunoscandu-l sau nu cu numele de Hristos. Si acest har se ia apoi ,sub povara pacatelor si a patimilor ,caci ochiul ,lumina trupului,se intuneca,si nu mai poate vietui in lumina
Dumnezeu ne intinde mana ,o apucam slab,apoi iar ii dam drumul.Iarasi El ne intinde mana Sa,iar o apucam,iar ne intoarcem la faptele noastre rele.
De aceea e necesara Taina ,legamant vazut ,bucatica din Trupul celui ce s-a jertfit pentru intreaga omenire.
Pentru ca doar prin Taina ,harul acesta al lui Dumnezeu,inclina balanta decisiv, catre acceptare. Taina si inglobarea in Biserica, fac ca impartasirea cu har sa fie din ce in ce mai deasa ,si caderile in patima,din ce in ce mai rare
Reply With Quote
  #7  
Vechi 29.07.2012, 19:54:21
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Vrednicia sau nevrednicia noastra este aceiasi in toate cultele .
Ba chiar si la cei de alte religii ,si la atei ,si oriunde ,exista persoane care fac pe placul lui Dumnezeu ,si castiga har,si care apoi ,aceleasi persoane ,gresesc lamentabil,si se ratacesc iar.
Peste tot unde apare binele in aceasta lume,pentru fiecare din cei 6 miliarde de oameni sau cati ori mai fi ,binele acesta are un singur nume,chiar daca ei nu il cunosc :Hristos ,caci El este Adevarul.
Harul lui Dumnezeu se da tuturor care urmeaza Adevarul,cunoscandu-l sau nu cu numele de Hristos.
E gresit ce spui, si ti-am mai spus asta cand am discutat. Omul poate face fapte din firea lui cazuta, asta spune si toata invatatura ortodoxa. Poate face fapte bune si fapte rele. Ortodoxia invata ca omul nu a cazut de tot dupa Adam.
Faptele bune pot face ca Dumnezeu sa trimita harul chemator, care e harul exterior, nu harul din Biserica, care este lucrator, sfintitor. Harul chemator ii face pe acei oameni sa caute si sa afle adevarul, ca sa vina in Biserica sa primeasca harul mantuitor. Citeste te rog de cateva ori ce spune sf. Ignatie Briancianiov. Doar aceia primesc har, nu cei ce se inchina la zeii care sunt de fapt ingeri cazuti.
Ca doar faptele sunt importante e o conceptie atee, nascuta de la iluministi. Dreptii din Vechiul Testament erau cei ce se inchinau la adevarul Dumnezeu, nu la Baal sau alti idoli. Idolatria e aspru condamnata in toata Sfanta Scriptura. Faptele Legii sunt zece, prima este sa nu te inchini la alt zeu, doar la Dumnezeu cel Adevarat.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 29.07.2012, 19:58:51
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Mesajul topicului e corect, odata ce se primeste Botezul si Mirungerea un om poate primi harul prin faptele sale. Dar cum ne botezam cand suntem bebelusi oricum nu putem face atunci fapte, deci primirea harului nu se poate face astfel. Dar si apoi, din cauza ca omul nu e sfant, are nevoie tot timpul de primirea harului din Sfintele aine. Cei care ajunsesera la sfintenie nu mai aveau nevoie de primirea atat de des.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 31.07.2012, 21:23:38
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
E gresit ce spui, si ti-am mai spus asta cand am discutat. Omul poate face fapte din firea lui cazuta, asta spune si toata invatatura ortodoxa. Poate face fapte bune si fapte rele. Ortodoxia invata ca omul nu a cazut de tot dupa Adam.
Faptele bune pot face ca Dumnezeu sa trimita harul chemator, care e harul exterior, nu harul din Biserica, care este lucrator, sfintitor. Harul chemator ii face pe acei oameni sa caute si sa afle adevarul, ca sa vina in Biserica sa primeasca harul mantuitor. Citeste te rog de cateva ori ce spune sf. Ignatie Briancianiov. Doar aceia primesc har, nu cei ce se inchina la zeii care sunt de fapt ingeri cazuti.
Ca doar faptele sunt importante e o conceptie atee, nascuta de la iluministi. Dreptii din Vechiul Testament erau cei ce se inchinau la adevarul Dumnezeu, nu la Baal sau alti idoli. Idolatria e aspru condamnata in toata Sfanta Scriptura. Faptele Legii sunt zece, prima este sa nu te inchini la alt zeu, doar la Dumnezeu cel Adevarat.
Off,stiu ca am mai discutat asta,dar nu ma intelege si pe mine nimeni.
Exagerarea mea,aparenta mea plutire in afara dogmelor ,este pentru a sublinia ca Hristos este in toti cei 6 miliarde de oameni,fara exceptie.
Vazut si real este doar in Biserica . Dar din eternitate ,El este in toti oamenii care s-au nascut si se vor naste,ca Fiu al lui Dumnezeu .NU EXISTA ALT DUMNEZEU. Nu exista alt adevar , nu exista de fapt alte religii ,nu exista ateism. Ci Hristos este totul in toti.
Harul s-a castigat prin jertfa Mantuitorului,si de aceea avem nevoie de Taina.
Dar chiar si dincolo de cunoastere ,si cei care nu il cunosc pe Hristos, din cine stie ce regiune chineza indepartata ,cand isi urmeaza inima si sunt umani ,tot pe Hristos il marturisesc
De as trai in China si n-as avea nici o Biserica in jur stiti ce as face ? M-as adapa din frumusetea oamenilor,si as aduce slava lui Dumnezeu
Caci cine lauda pe Dumnezeu in lucrurile mici,si in viata de zi cu zi,il va primi si in lucrurile mari,cand El se arata deslusit in Biserica Sa,se rastigneste pentru noi,si daruieste astfel harul , celor neputinciosi si pacatosi.
Eu mananc cu pofta din taina Impartasaniei ,si mi se pare cel mai scurt si mai la indemina drum catrre mantuire .Doar atat ca alerg si dupa frimiturile care le-a suflat vantul in diferitele parti ,si constat cu uimire ca Hristos se intinde si dincolo de zidurile Bisericii,si dincolo de zidurile celor mai patimase inimi
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Harul costel Spiritualitatea ortodoxa 72 06.02.2013 14:11:04
Spalare pacate prin suferinta sau prin facere de bine spre_rasarit Generalitati 0 09.09.2011 13:09:26
Ce este Har,Harul? savudanmihai Intrebari utilizatori 14 30.05.2010 20:21:08
Harul lui Dumnezeu Florin-Ionut Generalitati 7 05.09.2008 20:24:15
Harul Dumnezeiesc Sylvie Generalitati 6 21.08.2007 11:46:31