![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu este asa, dreapta credinta nu tine de mandrie si judecarea aproapelui. Niciun sfant nu era mandru sau rau si multi au fost martiri pentru marturisirea credintei. Noi in Ardeal tinem o sarbatoare a sfintilor transilvaneni care au marturisit ortodoxia. E sarbatoare cu rosu, din cate inteleg in alte regiuni nu e cu rosu, romanii de aici au marturisit dreapta credinta in conditii vitrege, fiind fortati de catolici, apoi de calvini si iar de catolici prin uniatie. In zona Brasovului si Sibiului oamenii nu prea au acceptat uniatia, au facut sacrificii pentru dreapta credinta. Noi trebuie sa urmam invatatura Bisericii si a sfintilor, nu a pastorilor care au strecurat aceste idei moderniste. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Te mantuiesti doar Ortodox,nu sa apartii religiei Ortodoxe.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
frumos spus !
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dreapta credinta a sfintilor, este una, iar afisarea unei ostilitati gratuite, sub umbrela "dreptei credinte", mai ales fata de un frate ortodox, este cu totul alta poveste. Despre asta vorbeam! Mantuirea nu se face cu forta, pentru cel caruia inca nu i-a fost oranduit sa se intelepteasca, iar cel ce nu are dragoste fata de cel ratacit, ci il povatuieste cu scarba si aroganta, sfaturile lui nu ajung la inima pacatosului, iar acele "povete" NU vin din... partea dreapta!...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Invatatura adevarata nu e invaziva, nu cauta sa se impuna cu forta, dar cea gresita da, daca nu accepti gandirea ecumenista esti judecat de cei ce o au, ca ai ceva, ca esti rau, ca esti, mandru, ca ii judeci. Nu e vorba de a te simti, asta e din modul acesta de gandire, daca spui ceva despre invatatura dreapta inseaman ca ii urasti pe cei din alte culte, pe alti oameni. Asa e gandirea aceasta, degeaba sunt discutii la suprafata despre multe lucruri, daca baza este formata din aceasta gandire venita din modernism. Si bineinteles ca cel ce o are nu stie ca e gresita, pentru ca nimeni nu spune ca e gresit ce crede, chiar daca e martor sau hindus, fiecare crede ca e bine ce crede. Acum spune si tu cum trebuie procedat, sa nu scrii nimic, sa tii ascuns doar ca se supara cineva? Nu de aceea e un forum ortodox? Mesajul e si pentru Iustin. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eu nu spun ca tu nu ai dreptate, ci doar ca, probabil, uneori te precipiti in a pune la dispozitie o invatatura a unui Sfant Parinte, dupa cum ti se pare tie exemplu mai elocvent, cand poate ai fi putut afla la un alt Sfant Parinte o pozitie care sa vina intr-o usoara contradictie cu cealalta varianta, desi au fost sfinti amandoi. Dar, dincolo de "cautarea" mireanului mai mult sau mai putin experimentat, a citatelor din Sfintii Parinti, eu cred ca in primul rand trebuie sa stam stramb si sa judecam drept si nu invers: carui gand ne supunem? Cata pace este in sufletul nostru? Cata dragoste? Sau cata... tulburare? Nu vorbesc de ura, ci de tulburare. Cine spune ca, tulburat fiind, "cautarea" ta, mai este sub ocrotirea Duhului Sfant? Cata pace aduce exemplu oferit de tine? Este convingator, sau a provocat polemici pe care tu, intr-un moment de liniste si pace, le-ai fi putut evita? (Repet, vorbesc ipotetic, nu am nimic concret la care sa ma refer!) In acest sens, spuneam zilele trecute de Parintele Calistrat Chifan, renumit pentru canoanele grele pe care le da, ca nu putea sa dea un canon greu unei femei care nu se spovedise zeci de ani si nici nu mersese la biserica, dar traise in lumea ei cu frica de Dumnezeu. Sau de Parintele Arsenie Papacioc, sa dea dezlegare imediata la impartasanie unui om care nu se impartasise de ani multi si care nu tinuse post nici in ajunul acelei zile. Aparent, aceste exemple, rupte din context, contrazic toate invataturile Sfintilor Parinti, doar ca unde Harul lui Dumnezeu vegheaza, intervine "exceptia" care confirma regula. Acum spune tu, daca Dumnezeu oranduieste si exceptii, de ce tinem noi mortis sa ne substituim legilor Lui, cu atat mai mult cu cat NU SUNTEM INDRITUITI?!? Eu cred ca cel mai firesc sfat pe care-l putem da in momente delicate care ne depasesc, este acela de a merge la duhovnic, iar asta s-o facem cu toata dragostea, astfel incat Dumnezeu Insusi il va indruma catre cel de care are nevoie si nu la altul care sa-l indeparteze mai rau de Biserica!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Despre pace, adevarul nu e relativ si e exclusivist, exclude neadevarul. Din moment ce cineva propovaduieste ceva neaevarat e bine cel putin ca sa se stie si care e adevarul, daca nu pentru acea persoana, cel putin pentru cei ce il asculta. Cum ar fi de exemplu sa vina patru martori sa isi propovaduiasca invatatura incercand sa faca si prozelitism si ortodocsii sa taca, ca sa fie pace. E o greseala. Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu trebuie sa accepti invatatura celor din alte culte /religii ,si nu e nici un ortodox care sa o accepte . Tu crezi ca exista macar un singur ortodox aici pe forum,care sa accepte macar o singura idee de a sectarilor? Una singura? Vezi cum te ai grabit sa judeci...pentru ca Dumenzeu stie doar ce e in sufletul fiecaruia. Deci toti avem aceiasi respingere fata de invatatura lor. E vorba doar de pericolul mandriei , al judecarii aproapelui.Adica atitudinea de respingere sa nu devina cheia de bolta a credintei noastre,ci sa intervina la momentul potrivit,cand ceva trebuie respins. Nu a zis nimeni ca urasti pe altii din alte culte.Nu.Tu judeci pe ortodocsi chiar , ca nu ar fi la fel de vigilenti ca tine ,si deci,implicit,nici la fel de ortodocsi. Chiar de ar fi niste ortodocsi mai mici si mai rataciti,totusi,numai Dumnezeu poate judeca asta ! Vorbesc de ortodocsi,pentru ca eu nu sunt decat un biet pacatos,chiar daca cred in ortodoxie , si nicidecum in invatatura sectara . |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ieri am rasfoit topicul "Ce carti v-au placut/marcat?" si am dat intr-o doara "clic" pe Nebunul Ieromonahului Sabatie Bastovoi... Va marturisesc ca nici nu stiu cand am ajuns la jumatatea cartii, si imi parea rau ca trebuie sa ma intrerup pentru alte treburi care nu puteau fi amanate. Dar oricum, abia astept s-o termin. Eu cred ca nu e crestin ortodox care sa nu incerce sa citeasca din cand in cand astfel de scrieri care sa lase in suflet Lumina cugetului curat. Cititi-o fratilor. Oricum, fiecare "pierde vremea" intr-un fel sau altul. Luati-va din timpul privitului la televizor, sau statului pe threaduri unde in afara de polemici si slava desarta nu prea mai gasiti, si oferiti-i "Nebunului Simeon" sansa sa va coboare in suflet. Nu aveti ce pierde, dar aveti sansa unei mangaieri pe crestet, din partea lui Dumnezeu!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Fiecare spune in mesaje ce crede si ce conceptii are, nu are legatura cu judecarea sau cu ce are in suflet. E evident ca stii ce spune o persoana, din moment ce chiar el doreste sa scrie asta. Daca ma duc pe un forum adventist e evident ca din mesaje reiese ca spun despre credinta ortodoxa, nu trebuie sa-mi citeasca in suflet ca sa afle, o scriu chiar eu. Chiar despre asta spuneam, dar tu stii pentru ca am mai discutat, majoritatea conceptiilor moderniste provin din protestantism. Deci cineva si le insuseste si fara sa stie ca sunt protestante, altfel le-ar lepada. Am mai spus ca si eu sau altii probabil mai avem intelegeri gresite tot din protestantism sau catolicism. Stii exemplele, ca le-am mai dat, de exemplu teoria ca harul se ramifica in toate cultele, si astfel si altii au botez sau Taine e o teorie conceputa de protestanti: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14964 Ca invatatura are o mica importanta si important e sa crezi in Iisus e tot din aceeasi sursa. Ecumensimul a renascut majoritatea ereziilor de pana acum, de fapt nici nu mai are importanta erezia, e doar o mica neintelegere. De exemplu pelagianismul, a avut o viata mai lunga in vest, care spunea ca omul poate primi harul si doar prin fapte si ca sunt suficiente pentru mantuire. Pe forum cel putin jumatate din useri nu au aceste conceptii moderniste, dar multi nu sunt foarte activi la astfel de subiecte, ca tot intreba cineva odata daca toti au aceste conceptii. Nu e mai usor sa citim din sfinti si surse ortodoxe decat sa ne contrazicem degeaba pentru o invatatura diferita de cea ortodoxa? |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 23:42:56 |
| Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 04:18:26 |
| Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 23:39:15 |
|
|