![]() |
![]() |
|
#1331
|
|||
|
|||
![]()
[quote=catalin2;487820]Sper sa nu te superi, am vazut astfel de mesaje cu zecile pe forum, nu ar avea rost sa dau acelasi raspuns pe care l-am mai dat de fiecare data, nu ar avea importanta decat tot pentru cei ce au aceleasi conceptii ca si mine (dar care stiu deja care e raspunsul).
Daca o sa cauti pe forum o sa gasesti mesaje aproape identice cu al tau la persoane diferite, desi nu e sugerata o sursa. Aceasta se intampla din cauza insusirii unor conceptii din ecumenism (provenite la randul lor din protestantism). Toate persoanele care isi insusisera astfel de conceptii aveau un mod asemanator de a privi lucrurile. In aceasta conceptie sunt prezente cam aceleasi idei: ce fac cei ce s-au nascut in alte tari, nu toti ortodocsii se mantuiesc, ce este mantuirea si desavarsirea, etc. Mai poti observa ca cei ce au acest mod de a vedea lucrurile prezinta in mesajul lor rationamentul lor, eventual si unul sau mai multe citate din Sfanta Scriptura (de fapt nu e doar rationamentul lor, sunt idei provenite din ecumenism). In schimb nu iau in considerare ce spun sfintii sau invatatura Bisericii, considera ca rationamentul lor e superior. Modul de prezentare e asemanator celui protestant, rationament cu citate din Sfanta Scriptura, in timp ce cineva care nu a aderat la aceste conceptii moderniste va da citate din sfinti sau din invatatura Bisericii, cum s-a intamplat si pe acest topic. Desigur nu se intampla la fel in toate cazurile, e ce am observat eu. Raspunsul detaliat este dat de sf. Igantie Briancianinov, inclusiv explicatii despre invatatura ortodoxa cu privire la mantuire: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ O sa raspund si eu la problemele puse in mesajul tau. Toata invatatura ne-a fost data prin revelatie. Inclusiv cele zece porunci, pentru ca oamenii uitasera si ce e bine si rau sa faca. Tot din revelatie am aflat si ce trebuie sa facem pentru a ne mantui, dar si conditiile mantuirii. Citatele sfintilor nu sunt pareri, la fel si spusele Mantuitorului cu referire la cine nu se va boteza si cine nu se va impartasi. Unii protestanti au cautat sa rastalmaceasca invatatura ca sa intre si ei in aceasta, de aceea au minimalizat importanta Bisericii, a Sfintelor Taine, a preotilor, etc. Si au propagat aceste idei prin ecumenism, iar unii ortodocsi au ajuns, multi fara sa stie, sa puna pret pe ce spun unii protestanti, decat pe ce spun sfintii. Raspunzand pe scurt la intrebarile din mesaj, bineinteles ca unii ortodocsi nu se mantuiesc, trebuie sa aiba si faptele credintei, pe langa har si credinta. Grija au mai mult cei ce au aceste conceptii, ei sunt preocupati daca se mantuiesc si altii, restul stiu raspunsul aproximativ. Despre cei care s-au nascut in alta tara si cei care s-au nascut intr-o tara ortodoxa da raspunsul si Parintele Galeriu cand a fost intrebat, spunand ca toti au aceeasi sansa. Cel care face fapte bune e luminat la fel ca Sf. Sutas Corneliu sa vina in Biserica. Exemplele date de tine sunt despre credinciosi ortodocsi, deci care fusesera botezati si miruiti. Cand un neortodox citeste ca nu e nevoie sa vina in Biserica Ortodoxa si ca e acelasi lucru daca ramane in cultul lui sau religia lui pagana, ajunge la acelasi rezultat, ce marturie despre Adevar mai poate da cineva? Marturiseste doar adevarul bazat pe rationamentul lui.[/QUOTE Evident,.....marca ta...... Last edited by cezar_ioan; 13.12.2012 at 06:52:49. |
#1332
|
||||
|
||||
![]() Citat:
36. Unul din farisei L-a rugat pe Iisus să mănânce cu el. Și intrând în casa fariseului, a șezut la masă. 37. Și iată era în cetate o femeie păcătoasă și, aflând că șade la masă, în casa fariseului, a adus un alabastru cu mir. 38. Și, stând la spate, lângă picioarele Lui, plângând, a început să ude cu lacrimi picioarele Lui, și cu părul capului ei le ștergea. Și săruta picioarele Lui și le ungea cu mir. 39. Și văzând, fariseul, care-L chemase, a zis în sine: Acesta, de-ar fi prooroc, ar ști cine e și ce fel e femeia care se atinge de El, că este păcătoasă. 40. Și răspunzând, Iisus a zis către el: Simone, am să-ți spun ceva. Învățătorule, spune, zise el. 41. Un cămătar avea doi datornici. Unul era dator cu cinci sute de dinari, iar celălalt cu cincizeci. 42. Dar, neavând ei cu ce să plătească, i-a iertat pe amândoi. Deci, care dintre ei îl va iubi mai mult? 43. Simon, răspunzând, a zis: Socotesc că acela căruia i-a iertat mai mult. Iar El i-a zis: Drept ai judecat. 44. Și întorcându-se către femeie, a zis lui Simon: Vezi pe femeia aceasta? Am intrat în casa ta și apă pe picioare nu Mi-ai dat; ea însă, cu lacrimi, Mi-a udat picioarele și le-a șters cu părul ei. 45. Sărutare nu Mi-ai dat; ea însă de când am intrat, n-a încetat să-Mi sărute picioarele. 46. Cu untdelemn capul Meu nu l-ai uns; ea însă cu mir Mi-a uns picioarele. 47. De aceea îți zic: Iertate sunt păcatele ei cele multe, căci mult a iubit. Iar cui se iartă puțin, puțin iubește. Vezi tu, se intampla sa dorim de tineri sa alegem Calea lui Dumnezeu si chiar o alegem, dar vrajmasului nu-i prea surade ideea, si "te lucreaza" cum stie el mai bine. Dar tu nu-ti dai seama, fie din cauza respectului pe care-l ai in jur si care te incredinteaza ca esti placut tot la fel si in fata lui Dumnezeu, fie fiindca te autoanalizezi si nu prea ai ce sa-ti ierti, deci nici motive prea mari de smerenie n-ai cum sa ai! Si asa, putin cate putin, cazi in inselare si in slava desarta, fiind in mod paradoxal, mult mai putin iubit de Dumnezeu, decat este iubit un fost pacatos caruia i-a venit mintea la cap, iar cand a descoperit harul lui Dumnezeu, i se pare ca el de fapt era ultimul om care merita atata mila. Am observat si pe acest forum (Cristiboss, iarta-ma, dar nu la tine fac aluzie si chiar nu ai de ce sa te simti vizat, fiindca tu il iubesti si pe Dumnezeu si pe vrajmas, dar esti cam iute la manie..., ca si mine de multe ori), persoane care se indreptatesc peste masura pe sine, poate pe buna dreptate, dar nu l-ar ierta pe pacatos nici de-ar sta in cap. Ar fi in stare sa-i aminteasca pana la mormant pacatele tineretii lui, prostia lui, lipsa lui de credinta (parelnica, fiindca habar nu are cata credinta reala este intr-un suflet constient de pacatele sale). Parca ar fi Iona care era in stare sa se ia de Dumnezeu fiindca vrea sa le mai dea o sansa dusmanilor lui de moarte, ninivenii, si este chiar foarte dezamagit cand constata ca Dumnezeu i-a crutat si nu-i pasa lui ca de fapt ei se pocaisera si se caisera pentru faptele lor! MANTUIREA!!! Nu priviti peste gard, fratilor, ca nu aveti ce vedea decat decorul pe care-l meritam. Priviti in adancul sufletului si ganditi-va daca sunteti in stare sa-l iubiti pe cel care v-a blestemat casa, v-a luat gaina din batatura, v-a taiat din salariu, v-a mintit ca va sprijina nu stiu unde, v-a inselat cu vorbe dulci pana si-a vazut sacii in car, sau v-a ocarat si v-a facut de tot rasul in fata lumii! Daca nu suntem in stare sa iubim astfel de oameni si sa ne rugam pentru ei, mantuirea noastra cea ortodoxa este clar pusa sub semnul indoielii! Cand NU STII, fiindca apartii altui neam, nici nu ti se cere asa ceva, si vei fi judecat de capetenia neamului tau, dupa legile poporului tau. Dar cand stii si faci altfel, nu prea stiu ce scuze vei invoca la judecata de pe urma si cine va tine cont de ele?
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) Last edited by Mosh-Neagu; 13.12.2012 at 12:56:29. |
#1333
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu este asa, dreapta credinta nu tine de mandrie si judecarea aproapelui. Niciun sfant nu era mandru sau rau si multi au fost martiri pentru marturisirea credintei. Noi in Ardeal tinem o sarbatoare a sfintilor transilvaneni care au marturisit ortodoxia. E sarbatoare cu rosu, din cate inteleg in alte regiuni nu e cu rosu, romanii de aici au marturisit dreapta credinta in conditii vitrege, fiind fortati de catolici, apoi de calvini si iar de catolici prin uniatie. In zona Brasovului si Sibiului oamenii nu prea au acceptat uniatia, au facut sacrificii pentru dreapta credinta. Noi trebuie sa urmam invatatura Bisericii si a sfintilor, nu a pastorilor care au strecurat aceste idei moderniste. |
#1334
|
||||
|
||||
![]()
Te mantuiesti doar Ortodox,nu sa apartii religiei Ortodoxe.
|
#1335
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dreapta credinta a sfintilor, este una, iar afisarea unei ostilitati gratuite, sub umbrela "dreptei credinte", mai ales fata de un frate ortodox, este cu totul alta poveste. Despre asta vorbeam! Mantuirea nu se face cu forta, pentru cel caruia inca nu i-a fost oranduit sa se intelepteasca, iar cel ce nu are dragoste fata de cel ratacit, ci il povatuieste cu scarba si aroganta, sfaturile lui nu ajung la inima pacatosului, iar acele "povete" NU vin din... partea dreapta!...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#1336
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu trebuie sa accepti invatatura celor din alte culte /religii ,si nu e nici un ortodox care sa o accepte . Tu crezi ca exista macar un singur ortodox aici pe forum,care sa accepte macar o singura idee de a sectarilor? Una singura? Vezi cum te ai grabit sa judeci...pentru ca Dumenzeu stie doar ce e in sufletul fiecaruia. Deci toti avem aceiasi respingere fata de invatatura lor. E vorba doar de pericolul mandriei , al judecarii aproapelui.Adica atitudinea de respingere sa nu devina cheia de bolta a credintei noastre,ci sa intervina la momentul potrivit,cand ceva trebuie respins. Nu a zis nimeni ca urasti pe altii din alte culte.Nu.Tu judeci pe ortodocsi chiar , ca nu ar fi la fel de vigilenti ca tine ,si deci,implicit,nici la fel de ortodocsi. Chiar de ar fi niste ortodocsi mai mici si mai rataciti,totusi,numai Dumnezeu poate judeca asta ! Vorbesc de ortodocsi,pentru ca eu nu sunt decat un biet pacatos,chiar daca cred in ortodoxie , si nicidecum in invatatura sectara . |
#1337
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ieri am rasfoit topicul "Ce carti v-au placut/marcat?" si am dat intr-o doara "clic" pe Nebunul Ieromonahului Sabatie Bastovoi... Va marturisesc ca nici nu stiu cand am ajuns la jumatatea cartii, si imi parea rau ca trebuie sa ma intrerup pentru alte treburi care nu puteau fi amanate. Dar oricum, abia astept s-o termin. Eu cred ca nu e crestin ortodox care sa nu incerce sa citeasca din cand in cand astfel de scrieri care sa lase in suflet Lumina cugetului curat. Cititi-o fratilor. Oricum, fiecare "pierde vremea" intr-un fel sau altul. Luati-va din timpul privitului la televizor, sau statului pe threaduri unde in afara de polemici si slava desarta nu prea mai gasiti, si oferiti-i "Nebunului Simeon" sansa sa va coboare in suflet. Nu aveti ce pierde, dar aveti sansa unei mangaieri pe crestet, din partea lui Dumnezeu!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#1338
|
||||
|
||||
![]()
frumos spus !
|
#1339
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Invatatura adevarata nu e invaziva, nu cauta sa se impuna cu forta, dar cea gresita da, daca nu accepti gandirea ecumenista esti judecat de cei ce o au, ca ai ceva, ca esti rau, ca esti, mandru, ca ii judeci. Nu e vorba de a te simti, asta e din modul acesta de gandire, daca spui ceva despre invatatura dreapta inseaman ca ii urasti pe cei din alte culte, pe alti oameni. Asa e gandirea aceasta, degeaba sunt discutii la suprafata despre multe lucruri, daca baza este formata din aceasta gandire venita din modernism. Si bineinteles ca cel ce o are nu stie ca e gresita, pentru ca nimeni nu spune ca e gresit ce crede, chiar daca e martor sau hindus, fiecare crede ca e bine ce crede. Acum spune si tu cum trebuie procedat, sa nu scrii nimic, sa tii ascuns doar ca se supara cineva? Nu de aceea e un forum ortodox? Mesajul e si pentru Iustin. |
#1340
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fiecare spune in mesaje ce crede si ce conceptii are, nu are legatura cu judecarea sau cu ce are in suflet. E evident ca stii ce spune o persoana, din moment ce chiar el doreste sa scrie asta. Daca ma duc pe un forum adventist e evident ca din mesaje reiese ca spun despre credinta ortodoxa, nu trebuie sa-mi citeasca in suflet ca sa afle, o scriu chiar eu. Chiar despre asta spuneam, dar tu stii pentru ca am mai discutat, majoritatea conceptiilor moderniste provin din protestantism. Deci cineva si le insuseste si fara sa stie ca sunt protestante, altfel le-ar lepada. Am mai spus ca si eu sau altii probabil mai avem intelegeri gresite tot din protestantism sau catolicism. Stii exemplele, ca le-am mai dat, de exemplu teoria ca harul se ramifica in toate cultele, si astfel si altii au botez sau Taine e o teorie conceputa de protestanti: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14964 Ca invatatura are o mica importanta si important e sa crezi in Iisus e tot din aceeasi sursa. Ecumensimul a renascut majoritatea ereziilor de pana acum, de fapt nici nu mai are importanta erezia, e doar o mica neintelegere. De exemplu pelagianismul, a avut o viata mai lunga in vest, care spunea ca omul poate primi harul si doar prin fapte si ca sunt suficiente pentru mantuire. Pe forum cel putin jumatate din useri nu au aceste conceptii moderniste, dar multi nu sunt foarte activi la astfel de subiecte, ca tot intreba cineva odata daca toti au aceste conceptii. Nu e mai usor sa citim din sfinti si surse ortodoxe decat sa ne contrazicem degeaba pentru o invatatura diferita de cea ortodoxa? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|