![]() |
![]() |
|
#961
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dumnezeu sa-l odihneasca cu dreptii.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#962
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Nu sunt nici blanda, nici rabdatoare. Imi doresc sa fiu. Nu stiu cum ati reusit sa vedeti ceva ce nu prea exista. 2. Eternul feminin? Aici? Pe un forum crestin ortodox? Cam despre ce vorbim? 3. Nu sunt de acord cu razboiul de niciun fel. Nu cred ca exista razboaie drepte. Dumnezeu nu ne-a creat ca sa ne macealarim sau sa ne omoram unii pe altii: ne-a creat sa ne iubim unii pe altii. Nu cred in increstinare prin constrangere. Deci nu sunt de acord cu felul in care, de-a lungul timpului, Biserica Romano Catolica i-a increstinat pe oameni. Asa cum nu sunt de acord cu spanzuratoarea, ghilotina, arderea pe rug. Asa cum nu sunt de acord nici cu ce s-a intamplat aici, mai pe la noi, unde ne mandrim ca suntem crestini ortodocsi, cand ar trebui sa fim smeriti ca suntem crestini ortodocsi. [<<Spunea Parintele meu duhovnic (adica parintele Sofronie Saharov): „NOI SUNTEM ORTODOCSI, DAR NOI NU PUTEM FI MANDRI CA SUNTEM ORTODOCSI, NOI TREBUIE SA FIM SMERITI CA SUNTEM ORTODOCSI SI ORTODOXIA IN SMERENIE SE PASTREAZA.>> (Ieromonahul Rafail Noica, Cultura duhului, Alba-Iulia 2002, pag.138) Robia tiganilor: [robii domnesti (ai statului), robii boieresti (ai boierilor) si robii manastiresti(ai manastirilor)]; oamenii umiliti, batjocoriti, imfometati schingiuti in inchisori: Aiud, Gherla, Jilava...Canal. Unde erau blandetea si rabdarea si iubirea de aproapele cand Vlad Tepes tragea oameni in teapa? Dar cand oamenii erau trasi pe roata sau pusi cu picioarele in obezi? Adica fiinte facute dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu: unii erau chinuiti /altii îi chinuiau pe cei dintai. Unde era iubirea de aproapele (porunca Mantuitorului Iisus Hristos) cand in Rusia crestina oamenii erau deportati in Siberia si supusi la chinuri de neimaginat? Dar atunci cand in gulag au pierit milioane de suflete? Unde era iubirea de aproapele (porunca dumnezeiasca) atunci cand, tot in Rusia crestina, existau”edecarii de pe Volga”, adica acei oameni inhamati pe un mal si pe altul al fluviului Volga, carand pana la epuizare vasele (vapoarele). Oameni inhamati ca vitele! Dar avorturile, prostitutia (inca nelegiferata pe la noi) saracia si bogatia, crimele si violurile, abuzurile asupra femeilor, copiilor si batranilor sau asupra oamenilor cu dizabilitati; oamenii care mananca de prin gunoaie, oamenii care isi duc viata pe strazi si prin canale. 4. Dumnezeu ne-a dat liberatatea sa alegem! Dumnezeu ne porunceste, dar nu ne obliga sa indeplinim porunca. Ne lasa sa alegem. Si suntem raspunzatori pentru optiune.(Predica Parintelui Bartolomeu Anania la Duminica Izgoirii lui Adam din Rai, predici audio, www.crestinortodxo.ro ) 5. E dreptul dumneavoastra sa va indoiti de orice si de oricine. Nu am nimic de ascuns. Am citit tot ce ati scris. Am inteles. Nu e o rusine sa intrebi. Nu e o rusine sa nu intelegi. Nu e o rusine sa ti se explice. Si chiar nu trebuie sa faceti apel la intreaga dumneavoastra iubire si smerenie ca sa-mi spuneti asta. Dar dumneavoastra, iertati-ma, ati citit ce am scris eu? Nu ca ar fi si important sau deschizator de drumuri in cunoastre. Dar ca sa nu ne mai invartim in cerc. Dumneavoastra vreti sa ma convingeti ca Ortodoxia este credinta adevarata. Dar eu n-am spus nicio clipa ca ar fi altfel. Eu am pus in discutie atitudinea noastra, a crestinilor ortodocsi. Suntem crestini ortodocsi? Unde e iubirea, smerenia, blandetea, toleranta daca nu vedem in chipul celui de langa noi, indiferent daca este ateu, crestin, hindus, talhar, desfranat etc. Chipul lui Dumnezeu? Noi asa uratiti de pacate cum suntem dupa alungarea lui Adam din Rai, noi purtam in noi Chipul lui Dumnezeu. Eu m-am inrebat si ma intreb in continuare, ce se intampla cu milioanele de oameni care nu sunt crestini ortodocsi. Fiind convinsa ca Dumnezeu Creatorul tuturor celor vazute si nevazute e iubire! Si stiind ca „Iadul este marea durere a lui Dumnezeu” (Parintele Arsenie Papacioc). Si stiind ca Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului.... 6. Dar trebuie sa facem o diferenta intre crestinii de atunci (de la inceputurile crestinismului) care cu adevarat ascultau glasul Mantuitorului Hristos si-I respectau cuvantul si crestinii de azi. Atunci era credinta; acum e ceea ce vedem si traim. 7. Oare Sfantul Siluan Athonitul greseste cand ne spune: <<Imi amintesc de o conversatie avuta cu un pustnic. Acesta din urma i-a spus cu un aer de vadita satisfactie: - Dumnezeu ii va pedepsi pe toti ateii, care vor arde in focul cel vesnic. Vizibil chinuit, staretul Siluan i-a raspuns: - Ei bine! Spune-mi, rogu-te, daca ajungi in rai si de acolo poti vedea cum arde cineva in focul iadului, vei putea fi in pace? - Ce sa fac? E vina lor, a spus celalalt. Atunci cu fata indurerata staretul a raspuns: - Iubirea nu poate indura acest lucru.... Trebuie sa ne rugam pentru toti oamenii.>> <<Domnul are mila de toti... Atat a iubit pe oameni incat a luat asupra Lui povara lumii intregi... Iar de la noi asteapta sa-i iubim pe fratii nostri.” „In numele lui Hristos Care S-a predat mortii pentru vrajmasii Sai, oamenii sunt deseori gata sa verse sange, nu insa propriul lor sange, ci pe al „fratilor” lor „vrajmasi”. Asa a fost de cand lumea, dar viata staretului a coincis cu o perioada de istorie, in care aceasta deformare a sensului Evangheliei a atins o aploare exceptionala. „Oare aceasta e calea lui Hristos?”, spunea el cu tristete.>>(citate din „Viata si invataturile staretului Siluan Athonitul scrise de ucenicul sau, arhimandritul Sofronie). Doamne ajuta-ne sa fim crestini si prin fapte nu numai prin botez! Last edited by MariaElena; 08.01.2013 at 01:31:54. |
#963
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred ca e bine sa cautam raspunsurile referitoare la Catehismul ortodox si pe site-ul Patriarhiei, o sursa demna de incredere: http://www.patriarhia.ro/ro/document...hismlista.html Doamne ajuta! |
#964
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://parinteleteofilparaian.blogsp.../smerenia.html http://www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_smerenie.htm http://www.crestinortodox.ro/sarbato...tul-68527.html http://www.sfaturiortodoxe.ro/sofian_smerenia.htm <<Luați jugul Meu asupra voastră; și învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima, și veți afla odihnă sufletelor voastre! Că jugul Meu este bun și povara Mea este ușoară.>> (Matei 11,29-30) <<Deci a fost necesar ca Mântuitorul să se smerească. Pentru că smerenia este singura fortă care poate elibera orice suflet si orice popor, în toată creatia lui Dumnezeu. Bunăoară, noi, ca să putem fi alături de Hristos, trebuie să purtăm aceiasi identitate. Dacă El s-a smerit, El, Care a făcut cerul si pământul si Care a făcut tot ce există, sigur că creatia Lui va trebui să stea la dispozitia Lui, smerită.>> (DESPRE SMERENIE - dialog cu Parintele Arsenie Papacioc pe www.sfaturiortodoxe.ro) << De fapt, trebuie să stim toti că niciodată un om smerit nu se vede smerit. Nu se vede, pentru că n-ar mai fi smerit. Precum spune un sfânt părinte în Pateric: Ce este smerenia, părinte?" A te vedea pe tine sub toată făptura, fiule". Făptură e si viermele, faptură e si câinele. Cum ar putea fi fiinta asta ratională sub toată făptura? Pentru că si viermele si oricare fiintă stiu precis ce vor: vor să trăiască. >> (DESPRE SMERENIE - dialog cu Parintele Arsenie Papacioc pe www.sfaturiortodoxe.ro) << Nu poti, decât dacă te smeresti. Adică ti-a dat o palmă, iar tu, din smerenie, dai si obrazul celălalt. Acum nu-i usor să dai si obrazul celălalt, dar este posibil. Pentru că nu e o utopie, nimic nu este neîmplinibil din ce a spus Hristos. A spus un lucru care se poate face. Dar nu a biruit cel care a lovit, ci cel care a primit cu plăcere, cu bucurie. Pentru că ar fi suferit, dacă se putea, chiar pentru Hristos. Bucuria suferintelor noastre din închisori si din lanturi era tocmai asta, că ni s-a dat prilejul să suferim pentru Hristos! Nu eram noi cei înfrânti, care primeam lovituri. Au fost înfrânti cei care ne-au lovit.>> (DESPRE SMERENIE - dialog cu Parintele Arsenie Papacioc pe www.sfaturiortodoxe.ro Dumnezeu sa ne ajute sa fim smeriti! |
#965
|
|||
|
|||
![]()
Folosul duhovnicesc ar trebui să fie îndreptarea noastră, nu? Căci pentru aceasta este Sfânta Scriptură ("spre mustrare, spre îndreptare" 2 Tim.3,16), pentru aceasta e Catehismul (spre îndreptarea dreptcredincioșilor ce calcă strâmb). Domnul Marinescu a remarcat două strâmbăciuni sancționate atât de Biblie cât și de Catehismul Ortodox (mai sunt și altele), și o va face probabil "de mii de ori" până vom recunoaște cu toții că suntem oameni și că greșim față de Dumnezeu. Și abia atunci vom avea un "folos duhovnicesc", altminteri îndemnurile Duhului Sfânt se vor lovi mereu de urechi surde.
|
#966
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#967
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mai presus de toate, ierarhul Epifanie era un iubitor de Liturghie. Atent la detalii, pătrunzător în considerații, teolog de seamă, trăitor al fiorului liturgic, conștient de măreția Luminii care se revarsă din Liturghie, dorea ca slujba să fie săvârșită ca în fața lui Dumnezeu. Pentru că l-am cunoscut bine, îmi permit să scriu câteva rânduri despre Înaltpreasfinția Sa. Îl cunosc practic dintotdeauna. Atunci când am devenit conștient de propria-mi existență, el ea acolo, aproape de familia mea, călăuzindu-ne pașii, stareț la Mănăstirea Neamț și director al Seminarului de aici. Tata era profesor acolo de muzică psaltică, așa că a avut enorm de mult de învățat de la el. Mai apoi, l-am văzut mereu, întâi la Constanța, iar apoi la Buzău. Ierarhul Epifanie avea un fel unic de a percepe lumea. Înzestrat cu o inteligență de o subtilitate greu de egalat, profesor și teolog de vocație, îi plăcea să asculte înainte de a pune diagnosticul. Avea un zâmbet aparte, misterios, care ascundea o profunzime a trăirii și a cercetării remarcabilă. Era într-adevăr un episcop, în accepțiunea etimologică a cuvântului: episkopos – cercetător, supraveghetor, purtător de grijă. Episcopul este chipul lui Hristos în Biserică, iar plinătatea harului sacerdotal îi conferă puterea de la Dumnezeu de a săvârși toate Sfintele Taine. Pentru a dărui harul, omul afierosit slujirii, trebuie să fie plin de Duhul Sfânt. Ori, noi, în rugăciunea „Preasfântă Treime” Îl rugăm pe Duhul Sfânt să cerceteze umanitatea: „Sfinte, cercetează (episkepse) și vindecă neputințele noastre, pentru sfânt Numele Tău”. Așadar, cercetătorul Bisericii, vizionarul Trupului lui Hristos este Duhul Sfânt, Mângâietorul care umple cu smerenie și iubire oamenii păstrați pentru har, pentru a transmite prin succesiune apostolică puterea Sfintelor Taine și al lucrării preoțești în Biserică. Ierarhul Epifanie avea acea acuitate unică de a asculta pe toți, de a cântări adevărul, de a gândi echilibrat și de a discerne din valul de incoerențe al vieții. Îi plăcea să asculte, avea oricând o vorbă bună, un cuvânt de duh, o ironie de o finețe insesizabilă pentru mulți. Apoi, avea un râs sănătos, izvorât din apele curate ale neamului românesc, prin care se bucura sincer de frumusețea revărsată de Dumnezeu peste oameni. Mai apoi, am învățat că în viața sa de monah, preot și ierarh, a văzut multe și a acumulat experiență bogată. A văzut că oamenii nu sunt mai niciodată ceea ce par a fi, că în spatele unui chip se ascunde o complexitate de trăiri, și mai ales, că orice om este bun dacă reușești să-i stimulezi recunoștința, smerenia și dăruirea. De-a lungul unei cariere arhierești impresionante, era greu să-l surprinzi. Cunoștea oamenii, îi prețuia, îi mustra cu blândețe atunci când trebuia. Avea o înțelepciune neaoșă prin care discernea clar intențiile, aparențele, jumătățile de adevăr, iluzia și realitatea. Mai presus de toate, ierarhul Epifanie era un iubitor de Liturghie. Atent la detalii, pătrunzător în considerații, teolog de seamă, trăitor al fiorului liturgic, conștient de măreția Luminii care se revarsă din Liturghie, dorea ca slujba să fie săvârșită ca în fața lui Dumnezeu. Deși de ceva vreme se simțea destul de rău, a slujit Dumnezeiasca Liturghie de Bobotează și de Sfântul Ioan, cu aceeași râvnă și iubire care am văzut-o acum treizeci de ani, la Neamț. A sfințit sute de preoți și biserici, într-o bucurie a dăruirii harului care nu s-a împuținat peste vremuri. Mi-a povestit mai demult că imediat după revoluție, o dată cu tăvălugul noilor potentați, s-au găsit și câțiva care i-au contestat autoritatea spirituală. Câțiva preoți și „credincioși” cu abilități politice i-au cerut să părăsească tronul arhieresc, deși fusese călugăr de vocație, profesor de teologie, stareț de mănăstire și apoi firesc episcop. Într-o duminică, un grup de nemulțumiți aștepta înafara bisericii, scandând lozincile noii vremi, cu intenții destul de violente. Calm, maiestuos, natural, zâmbitor, ierarhul a ieșit din biserică, îmbrăcat în toate veșmintele arhierești, cu Crucea și toiagul în mână și i-a binecuvântat pe turbulenți. Ca la un semn, toți și-au plecat capul, au făcut Sfânta Cruce și au mormăit în barbă: Sărut mâna! Cu tăcere, blândețe și binecuvântare, a rezolvat conflictul, iar cei mai mulți dintre răzvrătiți și-au cerut iertare mai devreme sau mai târziu. Un astfel de om era Înaltpreasfințitul Epifanie. Calm, blând, de o finețe monahală certă, zâmbitor, preocupat pentru Biserică, ascultând păsurile preoților și călugărilor, povățuind, vizitând foarte des mănăstirile, slujind Liturghia cea dumnezeiască. A plecat la Liturghia veșnică, în chinovia raiului, acolo unde poate să se bucure deplin de Mirele Hristos, pentru care și-a dedicat viața. Inima i-a stat în drum către o mănăstire, arătând într-un mod providențial grija sa pentru biserici și mănăstiri: „Pe lângă cele dinafară, ceea ce mă împresoară din toate părțile este grija pentru toate bisericile” (II Corinteni 11, 28). Dumnezeu să-l odihnească în pacea și lumina Sa!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#968
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#969
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma intereseaza nu ce spune sfantul parinte cutare ci doar ce spune Sfanta Scriptura. Vreau argumente scripturisticen acolo unde gasesti adevarul descoperit de Dumnezeu. |
#970
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pierdere de timp este atunci cand discutam in afara Cuvantului lui Dumnezeu, doar bazandu-ne pe ce spun alte scripturi. Iisus spunea ca cine nu ramane la Cuvant acela este ratacit.Matei 22.29. (29. Răspunzând, Iisus le-a zis: Vă rătăciti nestiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.) Last edited by Marinescu; 09.01.2013 at 19:40:12. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Marea inselaciune a sectei adventiste: "moartea pune capat constientei" | doctor_faustus | Secte si culte | 330 | 03.07.2013 18:09:58 |
Puterea de a o lua de la capat | Alexa12 | Generalitati | 4 | 17.12.2012 16:48:18 |
"Nu ramanem decat cu ceea ce daruim" | silverstar | Generalitati | 10 | 15.02.2012 12:12:40 |
Traian Băsescu: Nu rămânem fără electricitate ( Pana cand?) | hydro314 | Generalitati | 0 | 13.02.2012 20:40:11 |
|