![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez. De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul? Noi nu iesim de sub incidenta canonului 48 de la Laodiceea (343d.Hr), deci domnul Mihnea Dragomir sau altii pot sa ne acuze cat vor de "inovatii", inovatie insemnand pentru dansul mirungerea imediat dupa botez, ceea ce s-a practicat dintotdeauna.
Nici macar n-am folosit cuvantul erezie pe topicul acesta. Ereziile nu le stabileste Daniel, eu sau altii, ci le semnaleaza Biserica. Prin comportament de "hiena", ma refer la atitudinea de a sari rapid, fara a digera corespunzator un raspuns. Toti am inteles la ce s-a referit Daniel cand a spus "impartasire fara nicio spovada", mai putin userii catolici. Este normal sa va aparati credinta si practica cultului din care faceti parte si la fel de firesc sa cerem si noi lamuriri suplimentare atunci cand altii ne ataca, contesta sau pun la indoiala credinta Bisericii si practica bisericeasca. Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 08:48:05. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Iar referitor la textul din primele posturi, am si eu o nelamurire: l-am citit in mai multe randuri si locuri, mereu m-am intrebat cine l-a scris. Pentru ca nu e semnat de nimeni. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 09:37:08. |
#4
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Reiau, reîntăresc și susțin, punctul 6 al primului post. Am uitat să specific, (toate punctele fiind scrise de mine, din ce mi-am adus aminte, eu fiind autorul fiecărui cuvânt de acolo) că episcopii apostați ai romei, ereticii romano-catolici, precum Nicolae al II-lea, Urban al II-lea, și un Leon, cu un Victor și Grigore, nu-mi aduc aminte care număr, împreună cu ereticul Toma D'Aquino, (pe care i-am citit când era ispitit și mă gândeam dacă erezia romano-catolică este dreapta credință) scriu explicit și afirmă că Preasfânta Născătoare de Dumnezeu nu are nici un păcat strămoșesc, și ca să reușească acest lucru ea a fost aleasă încă dinainte de naștere, și dăruită de Duhul Sfânt, Sfinților Ioachim și Ana (fără să amintim de predestinație, una din ereziile lui Origen, anatematizate la sindul al 5-lea a toată creștinătatea). De ce până înainte de 1054, nu au existat asemenea afirmații? Întrebare retorică. Răspunsul Adevărat: pentru că din 1054 a luat dracu mințile câtorva oameni din apus, suficient de puternic încât alții să-i urmeze, și să întemeieze erezia romano-catolică, sursa necredinței de azi din lume. Greșești, celestial pottery, ereticii romano-catolici, au schimbat intenționat după marea schismă, tot ce era practicat de Biserica Creștină, cea Una, Ortodoxă. Bucurii. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu nu am sustinut acest lucru, ca Botezul nu e neparat necesar pentru mantuire, ba chiar am fost criticat de unele persoane de pe forum, inclusiv coreligionarul dvs., ca nu spun ca se mantuiesc si paganii. Dar daca ne aducem aminte chiar si dvs. ati sustinut intr-o discutie cu mine ca se pot mantui si cei nebotezati, nu e neaparat necesar Botezul. Citat:
Citat:
In ortodoxie Botezul este intotdeauna facut cu Mirungerea: http://www.crestinortodox.ro/botez/t...rii-69129.html "Legatura stransa dintre cele doua taine se arata si prin aceea ca in slujba Bisericii Taina mirungerii nu are o introducere ca celelalte Taine. Apoi ii administreaza Taina mirungerii, ungandu-l cu Sfantul Mir si zicand :"Pecetea darului Sfantului Duh, Amin", fara sa aminteasca numele celui pecetluit cu harul Duhului, ca in celelalte Taine, socotindu-se ca s-a rostit acest nume la cufundarea lui in apa." Din catehismul ortodox: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism18.html "Ungerea aceasta este deci semnul darului Sfantului Duh, Care S-a pogorat in chip vazut asupra Mantuitorului si asupra Sfintilor Apostoli si Care acum ni se da si noua, dupa botez, in chip nevazut." Si din alta lucrare: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ntului-mir.htm "Asa cum pruncul nou-născut are nevoie de hrană pentru a creste si a se întări în cele trupesti, cel născut prin Taina Sfântului Botez are trebuintă de crestere si întărire duhovnicească în viata cea nouă, viata în Hristos Domnul. Iar această intărire, care vine de la Sfântul Duh, i se dă celui botezat prin a doua Taină a Sfintei Biserici, prin Sfântul Mir (Mirungerea). Taina Sfântului Mir (Mirungerea) este instituită de Domnul nostru Iisus Hristos care făgăduieste sfintilor apostoli că le va trimite Duhul Sfânt: "Si iată, Eu trimit peste voi făgăduinta Tatălui Meu ; In chip mai lămurit, pentru întelegerea noastră, mai vădit si mai strălucit avea să se arate instituirea acestei Sfinte Taine în ziua Cincizecimii, in ziua Pogorârii Sfântului Duh cu toate darurile Sale. Sfintii apostoli au împărtăsit Taina Sfântului Mir celor botezati, cum citim în Sfânta Scriptură : "Apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dummezeu, au trimis la ei pe Petru si pe Ioan, care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duh Sfânt, căci nu se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezati în numele Domnului Iisus. Atunci îsi puneau mâinile peste ei, si ei luau Duh"; (Fapte VIII, 14-17)." Despre efectele Botezului: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ului-botez.htm "Efectele primirii Tainei Sfântului Botez sunt : iertarea păcatului strămosesc si a tuturor păcatelor săvârsite înainte de Botez în situatia celor ce se botează mai târziu ; renasterea, sau nasterea la o viată nouă duhovnicească, viată de curătie si sfintenie ; de asemenea, primirea în sânul Sfintei Biserici, adică numărarea celui botezat între fiii ei, putându-se împărtăsi de toate celelalte Sfinte Taine si de bunurile sufletesti pe care Sfânta Biserică le dăruieste membrilor ei (cum s-a mai arătat). " Va rog sa imi ratati unde as spune eu altceva decat spune Sfanta Biserica? Altfel decat ce spune BC da, aici e adevarat. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 21:17:15 |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 15:14:03 |
|