Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.02.2013, 08:20:53
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez. De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul? Noi nu iesim de sub incidenta canonului 48 de la Laodiceea (343d.Hr), deci domnul Mihnea Dragomir sau altii pot sa ne acuze cat vor de "inovatii", inovatie insemnand pentru dansul mirungerea imediat dupa botez, ceea ce s-a practicat dintotdeauna.

Nici macar n-am folosit cuvantul erezie pe topicul acesta. Ereziile nu le stabileste Daniel, eu sau altii, ci le semnaleaza Biserica. Prin comportament de "hiena", ma refer la atitudinea de a sari rapid, fara a digera corespunzator un raspuns. Toti am inteles la ce s-a referit Daniel cand a spus "impartasire fara nicio spovada", mai putin userii catolici. Este normal sa va aparati credinta si practica cultului din care faceti parte si la fel de firesc sa cerem si noi lamuriri suplimentare atunci cand altii ne ataca, contesta sau pun la indoiala credinta Bisericii si practica bisericeasca.

Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 08:48:05.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.02.2013, 09:17:43
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez. De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul?.
Nicaieri si niciunde nu am pus la indoiala practica Bisericii Ortodoxe referitoare la botez si mirungere. Oricat de buna ar fi regula unei Biserici, daca mai departe familia nu traieste viata de credinta, regula aplicata mecanic nu va aduce roade. Iar lucrul asta il vedem si singuri, in oricare din cele doua biserici.
Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Nici macar n-am folosit cuvantul erezie pe topicul acesta. Ereziile nu le stabileste Daniel, eu sau altii, ci le semnaleaza Biserica. Prin comportament de "hiena", ma refer la atitudinea de a sari rapid, fara a digera corespunzator un raspuns. Toti am inteles la ce s-a referit Daniel cand a spus "impartasire fara nicio spovada", mai putin userii catolici. Este normal sa va aparati credinta si practica cultului din care faceti parte si la fel de firesc sa cerem si noi lamuriri suplimentare atunci cand altii ne ataca, contesta sau pun la indoiala credinta Bisericii si practica bisericeasca.
Nu s-a inteles ce a spus Daniel pentru ca mai multi useri au cerut explicatii si au aflat acum practica Bisericii Catolice, iar topicul este despre ereziile catolice. I-am atras atentia lui Daniel ca exista un neadevar in postarea lui (cel referitor la Neprihanita Zamislire), dar mi-a raspuns cu totul si cu totul altceva, asa ca nu am mai continuat. Iar dumneavoastra ati spus ca "sarim ca niste hiene cand ni se spune adevarul", insa realitatea e ca nu e nici un adevar in aceasta speta: nimeni nu a contestat practica Bisericii Ortodoxe dupa cum nu ati demonstrat nici erezia.

Iar referitor la textul din primele posturi, am si eu o nelamurire: l-am citit in mai multe randuri si locuri, mereu m-am intrebat cine l-a scris. Pentru ca nu e semnat de nimeni.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.02.2013, 09:23:10
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Iar dumneavoastra ati spus ca "sarim ca niste hiene cand ni se spune adevarul",
S-a spus un adevar, dar d-voastra l-ati interpretat in alta maniera, la fel ca si alti useri catolici si de aici polemicile. Din moment ce la noi, dupa varsta de 7 ani, fiecare impartasire este precedata de o spovedanie, e normal sa spui la catolici te poti impartasi fara nicio spovada inainte, (adica in ziua respectiva) referindu-te la acest aspect, nu la altceva.
Citat:
Iar referitor la textul din primele posturi, am si eu o nelamurire: l-am citit in mai multe randuri si locuri, mereu m-am intrebat cine l-a scris. Pentru ca nu e semnat de nimeni.
Daca nu e semnat, inseamna ca e parerea lui Daniel sau parerea la care subscrie. Din postarea a doua asa rezulta, ca el insusi l-a conceput, prezentandu-ne 19 deteriorari ecleziologice ale bisericii romano-catolice,asa cum le-a inteles.

Last edited by ioanna; 07.02.2013 at 09:37:08.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.02.2013, 11:39:03
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Doamna nutucutu, eu nu intentionez sa demonstrez "erezii", eu am pus o intrebare, din moment ce am vazut ca d-voastra contestati sau puneti la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez.
Eu nu am sesizat ca doamna nutucutu sa conteste ori sa puna la indoiala practica mirungerii imediat dupa botez. M-ar mira, fiind vorba de o veche practica a Bisericii Catolice: ar insemna ca o catolica sa conteste ori sa puna la indoiala Sfintele Sacramente ale Bisericii Catolice. Puteti reproduce exact cuvintele prin care dna nutucutu "contesta sau pune la indoiala" practica mirungerii dupa botez ?

Citat:
[font=Verdana]Am dorit sa stiu de ce romano-catolicul considera ca e o dovada de responsabilitate sa-si boteze pruncul, sa-l introduca in sfera Duhului prin botez
Fiindca Botezul este esential salvarii. Dupa cum se vede, exista ortodocsi (precum cataliné sau Decebal, care se lupta contra acestui adevar pe pagini intregi) care contesta caracterul salvific al Botezului. Dar catolicii il cunosc. Ei sunt instruiti, chiar la a doua cateheza, aceea de la 14-15 ani, cum sa administreze un botez in caz de urgenta.

Citat:
si o posibila dovada de iresponsabilitate sa-i sadesti pruncului capacitatea de a actualiza darurile botezului prin mirungere, imediat dupa botez.
Nici eu, nici vreun alt catolic nu am retinut sa fi spus ca ar fi o dovada de iresponsabilitate acest lucru. Pe de alta parte, ce daruri sa "actualizeze" o Mirungere la trei minute dupa Botez ? Sau dv credeti ca Botezul nu transmite un Har Sfintitor, ci un "ceva" care are nevoie de o actualizare ? In acest caz, revin la intrebarea pusa o data de dl MihaiG: presupunand ca un copil ortodox moare imediat dupa Botez, inainte de confirmare, in acele putine minute care le despart (de exemplu: se ineaca in cristelnita): credeti ca ajunge in Rai sau in Iad ? Daca dv credeti ca ajunge in Rai, inseamna ca a primit Harul Sfintitor in toata actualitatea lui. Daca credeti ca ajunge in Iad, inseamna ca Botezul nu opereaza salvific.

Citat:
De ce n-ar fi bine ca pruncul sa-si insuseasca mirungerea in esenta ei specifica,la fel cum isi insuseste botezul?
Amestecati Botezul cu Mirungerea, asa cum amestecati Spovada cu Impartasania. In realitate, Dumnezeu ne-a lasat 7 Taine diferite: fiecare transmite un anumit dar specific. Asa cum Cincizecimea nu a venit la trei minute dupa Epifanie, tot asa Mirungerea poate fi facuta (si este intelept a fi facuta) la un timp al intelegerii mai mature a credintei. Mirungerea nu transmite Gratie Sfintitoare, ci doar intareste Gratia Sfintitoare existenta deja, conferind tarie credintei. Apostolii credeau si dupa Botez si inainte de Cincizecime, dar credinta lor era slaba. Abia dupa aceea au primit taria Duhului Sfant, fiind capabili sa marturiseasca cu pretul vietii. Romano-catolicii sunt copii ai Bisericii din momentul Botzeului, dar soldati ai Bisericii devin la Mirungere. Ce sa faca Biserica cu soldati in varsta de o luna ?

Citat:
deci domnul Mihnea Dragomir sau altii pot sa ne acuze cat vor de "inovatii", inovatie insemnand pentru dansul mirungerea imediat dupa botez, ceea ce s-a practicat dintotdeauna.
Eu am reprodus citat dintr-un parinte profesor ORTODOX, daca nu credeti ce spune, ci ati cercetat pe cont propriu si ati ajuns la alte rezultate, ma inclin.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.02.2013, 16:11:18
iana iana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.04.2008
Locație: romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Amestecati Botezul cu Mirungerea, asa cum amestecati Spovada cu Impartasania. In realitate, Dumnezeu ne-a lasat 7 Taine diferite: fiecare transmite un anumit dar specific. Asa cum Cincizecimea nu a venit la trei minute dupa Epifanie, tot asa Mirungerea poate fi facuta (si este intelept a fi facuta) la un timp al intelegerii mai mature a credintei. Mirungerea nu transmite Gratie Sfintitoare, ci doar intareste Gratia Sfintitoare existenta deja, conferind tarie credintei.Apostolii credeau si dupa Botez si inainte de Cincizecime, dar credinta lor era slaba. Abia dupa aceea au primit taria Duhului Sfant, fiind capabili sa marturiseasca cu pretul vietii. Romano-catolicii sunt copii ai Bisericii din momentul Botzeului, dar soldati ai Bisericii devin la Mirungere. Ce sa faca Biserica cu soldati in varsta de o luna ?
.
Cum adica "ce sa faca Biserica cu soldati in varsta de o luna ?"?! Pentru folosul bisericii se face mirungerea?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.02.2013, 16:23:48
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Doamne ajută.

Reiau, reîntăresc și susțin, punctul 6 al primului post. Am uitat să specific, (toate punctele fiind scrise de mine, din ce mi-am adus aminte, eu fiind autorul fiecărui cuvânt de acolo) că episcopii apostați ai romei, ereticii romano-catolici, precum Nicolae al II-lea, Urban al II-lea, și un Leon, cu un Victor și Grigore, nu-mi aduc aminte care număr, împreună cu ereticul Toma D'Aquino, (pe care i-am citit când era ispitit și mă gândeam dacă erezia romano-catolică este dreapta credință) scriu explicit și afirmă că Preasfânta Născătoare de Dumnezeu nu are nici un păcat strămoșesc, și ca să reușească acest lucru ea a fost aleasă încă dinainte de naștere, și dăruită de Duhul Sfânt, Sfinților Ioachim și Ana (fără să amintim de predestinație, una din ereziile lui Origen, anatematizate la sindul al 5-lea a toată creștinătatea).

De ce până înainte de 1054, nu au existat asemenea afirmații? Întrebare retorică. Răspunsul Adevărat: pentru că din 1054 a luat dracu mințile câtorva oameni din apus, suficient de puternic încât alții să-i urmeze, și să întemeieze erezia romano-catolică, sursa necredinței de azi din lume.

Greșești, celestial pottery, ereticii romano-catolici, au schimbat intenționat după marea schismă, tot ce era practicat de Biserica Creștină, cea Una, Ortodoxă.

Bucurii.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.02.2013, 21:37:49
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fiindca Botezul este esential salvarii. Dupa cum se vede, exista ortodocsi (precum cataliné sau Decebal, care se lupta contra acestui adevar pe pagini intregi) care contesta caracterul salvific al Botezului. Dar catolicii il cunosc. Ei sunt instruiti, chiar la a doua cateheza, aceea de la 14-15 ani, cum sa administreze un botez in caz de urgenta.
Eu am crezut ca nu ati citit mesajul meu, dar l-ati scris dupa doua ore in urma celui scris de mine. Observ ca ati adoptat tactica neobservarii mesajului. Adica ce nu concorda cu ce spune BC sau dvs. insemna ca nu exista, deci nici eu nu am scris vreun mesaj in sensul asta. De obicei eterodocsii folosesc tactica neintelegerii mesajului sau cuvintelor din mesaj cand nu este in acord cu conceptiile lor.
Eu nu am sustinut acest lucru, ca Botezul nu e neparat necesar pentru mantuire, ba chiar am fost criticat de unele persoane de pe forum, inclusiv coreligionarul dvs., ca nu spun ca se mantuiesc si paganii. Dar daca ne aducem aminte chiar si dvs. ati sustinut intr-o discutie cu mine ca se pot mantui si cei nebotezati, nu e neaparat necesar Botezul.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
presupunand ca un copil ortodox moare imediat dupa Botez, inainte de confirmare, in acele putine minute care le despart (de exemplu: se ineaca in cristelnita): credeti ca ajunge in Rai sau in Iad ? Daca dv credeti ca ajunge in Rai, inseamna ca a primit Harul Sfintitor in toata actualitatea lui. Daca credeti ca ajunge in Iad, inseamna ca Botezul nu opereaza salvific.
Stiti si dvs. ca si in BC exista intelesul de botezul dorintei. Este o exceptie, un catehumen care moare inainte de botez se considera ca are botezul dorintei. Daca cineva spune ca aceasta nu mai e nevoie sa fie doar o exceptie ar inseamna ca nu maia vem nevoie de botez, avem botezul dorintei.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Amestecati Botezul cu Mirungerea, asa cum amestecati Spovada cu Impartasania. In realitate, Dumnezeu ne-a lasat 7 Taine diferite: fiecare transmite un anumit dar specific. Asa cum Cincizecimea nu a venit la trei minute dupa Epifanie, tot asa Mirungerea poate fi facuta (si este intelept a fi facuta) la un timp al intelegerii mai mature a credintei. Mirungerea nu transmite Gratie Sfintitoare, ci doar intareste Gratia Sfintitoare existenta deja, conferind tarie credintei.
Dvs. dati explicatiile catolice (le-am citit si eu in catehismul catolic) si presupuneti ca sunt la fel si in ortodoxie. De fapt de la baza exista o intelegere diferita, Biserica Ortodoxa spune ca Biserica s-a infiintat la Cincizecime, catolicii spun ca la rastignire (sau inviere). Sfintii Apostoli nu botezau intr-o zi si apoi puneau mainile peste cativa ani, se faceau ca si azi succesiv. La Cincizecime a pogorat harul, desi Sfintii Apostoli se pare ca botezau si inainte de Cincizecime Ev. Ioan, cap.4 versetele 1-2. Apoi ni se spune ca dupa Cincizecime si cei ce fusesera doar Botezati au primit puneera mainilor.
In ortodoxie Botezul este intotdeauna facut cu Mirungerea: http://www.crestinortodox.ro/botez/t...rii-69129.html
"Legatura stransa dintre cele doua taine se arata si prin aceea ca in slujba Bisericii Taina mirungerii nu are o introducere ca celelalte Taine. Apoi ii administreaza Taina mirungerii, ungandu-l cu Sfantul Mir si zicand :"Pecetea darului Sfantului Duh, Amin", fara sa aminteasca numele celui pecetluit cu harul Duhului, ca in celelalte Taine, socotindu-se ca s-a rostit acest nume la cufundarea lui in apa."
Din catehismul ortodox: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism18.html
"Ungerea aceasta este deci semnul darului Sfantului Duh, Care S-a pogorat in chip vazut asupra Mantuitorului si asupra Sfintilor Apostoli si Care acum ni se da si noua, dupa botez, in chip nevazut."
Si din alta lucrare: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ntului-mir.htm
"Asa cum pruncul nou-născut are nevoie de hrană pentru a creste si a se întări în cele trupesti, cel născut prin Taina Sfântului Botez are trebuintă de crestere si întărire duhovnicească în viata cea nouă, viata în Hristos Domnul. Iar această intărire, care vine de la Sfântul Duh, i se dă celui botezat prin a doua Taină a Sfintei Biserici, prin Sfântul Mir (Mirungerea).
Taina Sfântului Mir (Mirungerea) este instituită de Domnul nostru Iisus Hristos care făgăduieste sfintilor apostoli că le va trimite Duhul Sfânt: "Si iată, Eu trimit peste voi făgăduinta Tatălui Meu ; In chip mai lămurit, pentru întelegerea noastră, mai vădit si mai strălucit avea să se arate instituirea acestei Sfinte Taine în ziua Cincizecimii, in ziua Pogorârii Sfântului Duh cu toate darurile Sale.
Sfintii apostoli au împărtăsit Taina Sfântului Mir celor botezati, cum citim în Sfânta Scriptură : "Apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dummezeu, au trimis la ei pe Petru si pe Ioan, care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duh Sfânt, căci nu se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezati în numele Domnului Iisus. Atunci îsi puneau mâinile peste ei, si ei luau Duh"; (Fapte VIII, 14-17)."
Despre efectele Botezului: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ului-botez.htm
"Efectele primirii Tainei Sfântului Botez sunt : iertarea păcatului strămosesc si a tuturor păcatelor săvârsite înainte de Botez în situatia celor ce se botează mai târziu ; renasterea, sau nasterea la o viată nouă duhovnicească, viată de curătie si sfintenie ; de asemenea, primirea în sânul Sfintei Biserici, adică numărarea celui botezat între fiii ei, putându-se împărtăsi de toate celelalte Sfinte Taine si de bunurile sufletesti pe care Sfânta Biserică le dăruieste membrilor ei (cum s-a mai arătat). "
Va rog sa imi ratati unde as spune eu altceva decat spune Sfanta Biserica? Altfel decat ce spune BC da, aici e adevarat.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 21:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 14:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 00:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 15:14:03