![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Citat:
Trebuie sa alergam dupa un preot care a simtit Darurile Duhului Sfant si care ne poate spune ce a simtit, nu ce a citit. Intr-un fel vorbim despre ciocolata daca am gustat-o si in alt fel, daca am citit despre aceasta. De teorie nu prea ducem lipsa, in schimb ducem lipsa de ostenitori pe calea cea stramta. Exista carti mai multe ca oricand. Avem de unde ne informa. Ii avem pe Sfintii Parinti care au scris din preaplinul inimii lor inundat de Duhul Sfant. Nu avem scuze ca nu am stiut care sunt CALEA, ADEVARUL SI VIATA. Dogma singura nu mantuieste. Ortodoxia traieste prin cei care se straduiesc sa-i simta dulceata. De ce marii pustnici isi ascund tainele si bucuriile ca roade ale Duhului Sfant? Ca sa nu le piarda din cauza mandriei. Ortodoxia presupune smerenie. Modernizarea vietii a sporit mandria si egocentrismul omului. Un om mandru nu are cum sa fie nici macar crestin, daramite ortodox. Mandria este un pacat care ne desparte de Dumnezeu, pur si simplu. Ne e greu sa acceptam acest lucru, desi stim soarta lui Lucifer. Totusi, prin patimile Sale, Hristos a facut posibila mantuirea celor botezati ortodox, daca accepta sa duca o viata pe masura talantilor primiti la Botez. Nu trebuie sa ne smintim atunci cand vedem ca un crestin greseste, caci nu stim care va fi evolutia lui ulterioara. Nu trebuie sa-i fericim inainte de vreme nici pe cei pe care-i vedem evlaviosi cat timp sunt in trup, din acelasi motiv. Nu e bine sa-i privim pe ceilalti cu inima de judecatori, ci pe noi insine. Pe ceilalti trebuie sa-i privim cu inima de mama indiferent daca gresesc sau fac fapte bune. Iar pe Dumnezeu trebuie sa-L privim cu inima de fiu. Cand se apropie mandria, Duhul Sfant se indeparteaza. Iar scopul vietuirii crestine este dobandirea Duhului Sfant. Fara Duh Sfant suntem ca fecioarele nebune, indiferent daca suntem ortodocsi sau nu. Asadar, Duhul Sfant este o comoara, este sensul vietii crestine. Cine doreste sa-l obtina, alearga la picioarele marilor pustnici, se nevoieste, lupta cu el insusi si pacatele, cauta sa dobandeasca virtuti si se roaga staruitor. Sa nu ne amagim. Mantuirea nu ni se cuvine. Sa tinem, asadar, mintea in iad, ca unii care avem pacate, dar sa nu denadajduim, dupa cum a fost povatuit Sfantul Siluan Athonitul. |
|
|