Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Preotul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.05.2013, 19:10:33
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dupa parerea mea, nimeni nu este mai autorizat sa arate cum au stat lucrurile in Biserica Primara (adica in BC) decat...BC. In niciun caz eu. Exact asta inteleg prin "Traditie".
E o problemă de percepție. Eu prin Biserica Primară înțeleg Bisrica Primară, iar prin BC și BO bisericile care au rezultat după schismă.


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ei bine, exact asta nu rezulta: motivul. Tot ceea ce rezulta din text este urmatoarea regula: "preotii" sa fie hirotoniti, iar "diaconitele" sa nu fie hirotesite. Eu, unul, asta pricep.
Păi cum nu înțelegeți, când rezultă clar ca lumina zilei:

Am pomenit însă și pe diaconitele numărate (socotite) în cin (în cler, în schemă) cu toate că nu au nici o hirotesie, așa că acestea să fie socotite neapărat între laici.


Deci: numărate în cler, cu toate că nu au nicio hirotesie (nu au nicio hirotesie, premisă), așa că (așa că, indică legătura cauzală) să fie socotite neapărat între laici, concluzie.

Cu alte cuvinte: pentru că (indicatorul cauzal) nu au nicio hirotesie să fie numărate printre laici. Spre deosebire de preoți care au deja hirotonie.




Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Chiar astazi preotul celebrant a facut impozitia mainilor asupra mea fara ca aceasta sa aiba un caracter sacramental. Dupa slujba, am mai schimbat cateva vorbe in curtea bisericii. Dar apoi, cineva l-a chemat. Atunci l-am rugat: "binecuvantati, padre!" si am ingenuncheat. Si-a pus ambele maini pe crestetul meu si m-a binecuvantat. M-am simtit intarit. Dar nu am simtit ca am dobandit harul preotiei, fie ea si...diaconala. Ziceti ca daca ma duc, duminica viitoare, invesmantat in tunica de diacon, ma primeste sa slujesc de-a dreapta lui ?
Aici aveți dreptate. Parțial. Întrebarea este dacă atunci când a pus mâinile, preotul a rostit ceva de genul:

Eternal God, the Father of Our Lord Jesus Christ, the creator of man and woman, that didst fill with the Spirit Mary and Deborah, and Anna and Huldah, that didst not disdain that thine only begotten Son should be born of a woman; Thou that in the tabernacle of witness and in the temple didst appoint women guardians of thy holy gates: Do thou now look on this thy handmaid, who is appointed unto the office of a Deaconess and grant unto her the Holy Spirit, and cleanse her from all pollution of the flesh and of the spirit, that she may worthily accomplish the work committed unto her, to thy glory and the praise of thy Christ. - adică rugăciunea de hirotesire a diaconițelor, după cum este prevăzută în Constituțiile Apostolice
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.05.2013, 19:46:16
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
E o problemă de percepție. Eu prin Biserica Primară înțeleg Bisrica Primară, iar prin BC și BO bisericile care au rezultat după schismă.
Asta e clar! E o problema de perceptie. Eu nu am auzit niciodata de vreo institutie care sa se fi numit "Biserica Primara". Tot ce am auzit este ca Isus a intemeiat o institutie a carei temelie este data de Petru si de ceilalti apostoli. Ei bine, acelei organizatii eu ii spun "Biserica catolica".

Iar atributului Bisericii Catolice care imi arata ca este aceeasi cu acea organizatie intemeiata de Cristos, catehismele dupa care am invatat ii spun "indefectibilitatea Bisericii".




Citat:
adică rugăciunea de hirotesire a diaconițelor, după cum este prevăzută în Constituțiile Apostolice
Cercetand subiectul pana la capat, veti observa (in masura in care buna credinta va permite) ca formula folosita pentru hirotesirea diaconitelor potrivit Constitutiilor Apostolice este cu totul alta decat cea folosita pentru hirotonirea diaconilor, diferenta inalt sugestiva pentru ministerele lor diferite: mai temporal intr-un caz, mai spiritual in celalalt.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.05.2013, 20:00:14
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
formula folosita pentru hirotesirea diaconitelor
Dacă admiteți că în Biserica primelor secole (primară, catolică sau ortodoxă, evanghelică sau mai știu eu cum vrem să-i zicem) exista hirotesirea diaconițelor, atunci de ce mai sus v-ați agățat cu disperare de o intepretare a canonului 19 în sensul că ar interzice hirotesirea diaconițelor ?!

Pe de altă parte, vă rog să ne explicați de ce ați invocat aici http://www.crestinortodox.ro/forum/s...3&postcount=94 o traducere a canonului 19 în sensul că "de vreme ce nu au primit punerea mainilor, se numara cu laicii", iar ulterior ați susținut că punerea mâinilor nu are neapărat caracter sacramental ? Până la urmă, ce susțineți că le lipsea diaconițelor pavliciene, punerea mâinilor, caracterul sacramental al punerii mâinilor, hirotonia sau hirotesia ?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Cercetand subiectul pana la capat, veti observa (in masura in care buna credinta va permite) ca formula folosita pentru hirotesirea diaconitelor potrivit Constitutiilor Apostolice este cu totul alta decat cea folosita pentru hirotonirea diaconilor
Și formula folosită pentru hirotonirea diaconilor este diferită de cea folositp pentru hirotonirea episcopilor. Și ce ?

Last edited by MihaiG; 26.05.2013 at 20:02:40.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.05.2013, 20:17:40
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Dacă admiteți că în Biserica primelor secole (primară, catolică sau ortodoxă, evanghelică sau mai știu eu cum vrem să-i zicem) exista hirotesirea diaconițelor, atunci de ce mai sus v-ați agățat cu disperare de o intepretare a canonului 19 în sensul că ar interzice hirotesirea diaconițelor ?!
Canonul 19 impune (mi se parea mie clar), numararea diaconitelor cu laicii. Ceea ce NU spune canonul 19 este sa fie hirotesite diaconite. Cu atat mai putin sa se numere cu preotii.

Citat:
Pe de altă parte, vă rog să ne explicați de ce ați invocat aici http://www.crestinortodox.ro/forum/s...3&postcount=94 o traducere a canonului 19 în sensul că "de vreme ce nu au primit punerea mainilor, se numara cu laicii", iar ulterior ați susținut că punerea mâinilor nu are neapărat caracter sacramental ? Până la urmă, ce susțineți că le lipsea diaconițelor pavliciene, punerea mâinilor, caracterul sacramental al punerii mâinilor, hirotonia sau hirotesia ?
Sacramentum ordinis.
Pana la urma, parerea mea e ca acesta e motivul (sau unul dintre motivele) pentru care Biserica este precauta in a permite diaconi-femei (cu toate ca diaconatul este compatibil cu natura femeiasca, spre deosebire de presbiterat). Dar, daca noi, oameni avand, totusi, o spoiala de cultura generala si de cultura bisericeasca in special, amestecam lucrurile si nu avem o conceptie limpede despre diaconat, atunci nu ne putem astepta de la corpul credinciosilor decat la o si mai mare confuzie. "Diaconii sunt un fel de preoti, prin urmare femeile pot fi preoti" se va spune. Si multi s-ar putea pacali, inchipuindu-si ca ceea ce au luat este Sf Trup si Sf Sange, cand in realitate este paine si vin.


Citat:
Și formula folosită pentru hirotonirea diaconilor este diferită de cea folositp pentru hirotonirea episcopilor. Și ce ?
Astfel de formule si diferentele dintre ele ne ajuta mult sa intelegem care este slujirea unuia, care este slujirea celuilalt.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.05.2013, 20:27:36
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Canonul 19 impune (mi se parea mie clar), numararea diaconitelor cu laicii. Ceea ce NU spune canonul 19 este sa fie hirotesite diaconite. Cu atat mai putin sa se numere cu preotii.
Îmi permit să vă corectez: ceea ce spune canonul 19 este ca diaconițele pavliciene, care nu au primit hirotesia, să fie numărate cu laicii. Diavolul se ascunde în detalii, domnule doctor.



Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sacramentum ordinis.
Pana la urma, parerea mea e ca acesta e motivul (sau unul dintre motivele) pentru care Biserica este precauta in a permite diaconi-femei (cu toate ca diaconatul este compatibil cu natura femeiasca, spre deosebire de presbiterat). Dar, daca noi, oameni avand, totusi, o spoiala de cultura generala si de cultura bisericeasca in special, amestecam lucrurile si nu avem o conceptie limpede despre diaconat, atunci nu ne putem astepta de la corpul credinciosilor decat la o si mai mare confuzie. "Diaconii sunt un fel de preoti, prin urmare femeile pot fi preoti" se va spune. Si multi s-ar putea pacali, inchipuindu-si ca ceea ce au luat este Sf Trup si Sf Sange, cand in realitate este paine si vin.
Cu alte cuvinte, nu mai admitem hirotesirea diaconițelor, deși Biserica Primară o primea, de frică ca nu cumva creștinii să nu-și dorească și presbiteri sau episcopi femei, pentru că astăzi, creștinii noștrii sunt mai proști decât cei din primele veacuri, iar noi n-am fi capabili să le explicăm cum devine cazul.

Haideți să fim serioși, o asemenea argumentație nu face decât să sprijine ideea unui soi de dictatură misogină în Biserică.





Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Astfel de formule si diferentele dintre ele ne ajuta mult sa intelegem care este slujirea unuia, care este slujirea celuilalt.
Rămâne faptul că slujirea diaconițelor era un fapt real, că Duhul Sfânt era invocat cu prilejul hirotesirii acestora. Spuneți-mi, formula rugăciunii folosită la tunderea în monahism a monahilor este identică cu cea folosită la tunderea în monahism a monahiilor ? Dacă nu, de ce oare ?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.05.2013, 21:02:49
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Cu alte cuvinte, nu mai admitem hirotesirea diaconițelor, deși Biserica Primară o primea,
Din moment ce suntem de acord ca hirotesirea diaconitelor este materie disciplinara (sau nu suntem de acord nici aici ?) rezulta ca Biserica are capabilitate de a admite sau de a nu admite acest lucru. Tot asa cum, in unele perioade si locuri, a admis pe lectori ca fiind clerici, iar in altele nu.

Citat:
de frică ca nu cumva creștinii să nu-și dorească și presbiteri sau episcopi femei, pentru că astăzi, creștinii noștrii sunt mai proști decât cei din primele veacuri,
Nu-mi dau seama daca crestinii de acum sunt mai prosti ori mai destepti decat cei din primele veacuri. Dar imi face impresia ca sunt mai inclinati spre neascultare si spre inovatie.

Citat:
iar noi n-am fi capabili să le explicăm cum devine cazul.
Asta e clar. Dovada cea mai buna este ca pe acest forum apar periodic oameni care isi spun crestini, daca nu cumva si ortodocsi pe deasupra, care sustin hirotonia femeilor. Si asta in conditiile in care, deocamdata, diaconite femei nu exista nici in BOR, nici in BC. Ati sesizat ca vreunul dintre ei, macar un singur caz, sa fie convins de contrariul in urma explicatiilor primite ?

Si invers: vedem cata consternare produce situatia in care femei exercita functia de lectorite si citesc Apostolul.

Dar, de fapt, dv nu ne-ati spus de ce sustineti necesitatea ca regula ce prevede ca diaconii sa fie barbati sa se schimbe ? Numai din motive de "arheologie biblica", sau, de fapt, sunt si alte motive ?

Citat:
Haideți să fim serioși, o asemenea argumentație nu face decât să sprijine ideea unui soi de dictatură misogină în Biserică.
Razboiul acesta al sexelor, cu aspectele lui precum misoginia, misandria, feminismul, este strain Bisericii. Ca si spiritul dictatorial, inteles ca domnie a bunului plac si capriciului. Ca trebuie sa existe disciplina si ascultare in Ecclesia Militans, e altceva: dar vorbim de ascultare in iubire, in care cel care este ascultat e servitorul celui care asculta.

Prin urmare, ideea de "dictatura misogina in Biserica" este cu totul straina milioanelor de adevarati fii si de fiice care o alcatuiesc si o frecventeaza, dintre care fiicele reprezinta majoritatea.

Iata aici pe forum, unde suntem un mic univers: cine sustine ideea de dictatura misogina in Biserica ? O utilizatoare care spune ca e cantareata la strana, dar pune intrebari de cateheza primara si e mereu nelamurita. O "Gica contra" in timp ce numele ales de ea inseamna: "intelepciune". Un fost ortodox care se declara, acum, ateu. Mai era o userita feminista, cea mai mare apologeta a hirotoniei femeilor, dar nu ne-a mai onorat cu prezenta. Si cu dv, in cadrul uneia dintre crizele periodice de credinta.
Dar marea majoritate a utilizatorilor ortodocsi, barbati si femei, nu percep ceva gen "dictatura misogina". Probabil ca ei privesc cu circumspectie si hirotesirea femeilor in diaconat, fiecare gandindu-se la ceea ce ma gandesc si eu: ca acest lucru va da apa la moara celor care, simtindu-se mai stiutori decat Biserica, ii explica Bisericii ce sa faca, in timp ce se indeparteaza de ea.




Citat:
Spuneți-mi, formula rugăciunii folosită la tunderea în monahism a monahilor este identică cu cea folosită la tunderea în monahism a monahiilor ? Dacă nu, de ce oare ?
In Biserica apuseana nu se mai practica, de regula, tonsura, cu exceptia comunitatilor traditionaliste. In Biserica rasariteana, nu cunosc sa fie diferente. Cel putin cartea care randuieste slujba, Euhloghion-ul (in limbaj pravoslavnic: "Molitvelnicul") nu stiu sa mentioneze diferente.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 26.05.2013 at 21:09:48.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.05.2013, 21:15:56
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul

Si invers: vedem cata consternare produce situatia in care femei exercita functia de lectorite si citesc Apostolul.
Nu știu ce vedeți dumneavoastră, dar la biserica romano-catolică pe care o frecventez eu, nu văd niciun fel de consternare în acest sens.

Dimpotrivă, văd oameni (creștini) care, după ce se citește Apostolul, uneori de către lectorițe, răspund invocației "cuvântul lui Dumnezeu", cu "mulțumim lui Dumnezeu."

Am eu, așa, un sentiment, că n-ar sări nimeni în sus de indignare, dacă aceeași lectoriță ar proclama și Evanghelia. Și nu i s-ar părea că s-a întors Împărăția lui Dumnezeu cu susul în jos.

nu mai este parte bărbătească și parte femeiască; pentru că voi toți una sunteți în Hristos Iisus. - Cuvântul lui Dumnezeu.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
hirotonia intru diacon ioanhodean Preotia (Hirotonia) 29 25.02.2017 21:10:09
Hirotonia si parohia pe bani? pacatosul Despre Biserica Ortodoxa in general 123 29.09.2012 19:36:34
Hirotonia intru arhiereu a Parintelui Arhim. Dr. Mihail Filimon tanaseva Intrebari utilizatori 0 05.01.2011 19:01:35
hirotonia nicolaee Preotia (Hirotonia) 15 15.01.2009 16:52:17
Hirotonia alecsandru Preotia (Hirotonia) 14 17.05.2008 09:50:25