![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu e locul și momentul să dezvolt o lecție. Cătălin, eu vorbesc dinlăuntrul problemei, în limbajul specializat, iar nu în limbajul comun. De aici, probabil, neînțelegerea noastră. În accepțiunea comună a termenilor (și în empirismul publicului nespecializat, plin de prejudecăți) e așa cum spui tu. Așa se zice de obicei, cunosc asta, dar psihologia trece, ca orice știință/domeniu al cunoașterii, de universul empiric și plin de falsuri al simțului comun. Folosim, deci, "limbaje" diferite și e firesc să nu ne înțelegem, dînd accepțiuni diferite termenilor. Cred că bine ar fi să găsești o oră și să studiezi un capitol despre cunoștințe dintr-o carte bună de psihologie (bună zic, întrucât pe piață sunt multe "manele psi" care îi intoxică pe oameni cu fel de fel de minciuni fără legătură cu cunoașterea de nivel academic), cu scopul de a avea o platformă comună pentru discuții de acest gen. Deși nu cred că e necesar, în definitiv - putem trece peste piedica asta. E important, totuși, să înțelegem cum e cu cunoștințele (ce înseamnă efectiv, cum se formează, cum se manifestă, cum se dezvoltă versus deteriorează, cum se pot comunica, ce impact au asupra altor componente ale psihismului și cum sunt influențate la rândul lor, care e stadialitatea dezvoltării lor în funcție de etapele de dezvoltare sufletească etc.), oricare ar fi ele! Dacă dorești, putem detalia pe privat, ca să nu lungim aici off-topicul. |
|