![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Restul nu știu din ce "revelații" cunoști tu că cele de mai sus ar fi adevărate. Eu nu am auzit de astfel de revelații, pentru mine ca și creștin revelațiile se află în Sfânta Scriptură și în Sfânta Tradiție; dacă tu ai alte surse de revelații dumnezeiești, cu valoare în mântuire, cred că ești în afara canonului creștinesc, să-i zic așa, și este problema ta și a surselor acelor "revelații". Și de altfel, nu știam, cred că tot prin revelații ei fi auzit, că rugăciunea unor sfinți poate să țină loc de Sfântul Botez; trebuie să recunosc că până acum nu am auzit nici în vreun catehism, nici la vreun sfânt părinte, nici prin Biblie, nici prin vreun manual de dogmatică aceste zvonuri, reale sau nu, nu știu, pe care tu le numești revelație (divină). |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum sa ne faca de ras, cand Imparatul Traian stim ce viata a avut si i-a mai si prigonit pe crestini. Cunoastem doar doua cazuri, mentionate si de Sfantul Ioan Damaschin, atat cunoastem. Iar Sfantul Damaschin le enumera la cele mai mari minuni pe care le poate face rugaciunea. Noi ne bazam pe ce ni s-a revelat si ce spune Biserica, nu pe ce revelam noi din imaginatia noastra. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
În cazul ăsta trebuie să recunosc că ai o imaginație nu foarte bogată, nici măcar atunci când emiți genul de sectarisme și de erezii pe care le emiți pe acest fir de discuție (ca și pe altele de altfel). După cum am demonstrat foarte clar, aberațiile pe care le emiți referitor la mergerea în iad cu necesitate a nebotezaților în BO nu au nici cea mai mică legătură cu învățătura Bisericii, a Sfinților, a Scripturii, a Sfinților Părinți, a Sinoadelor, a Catehismului, ci exclusiv cu greșita, eretica și sectara interpretare a unor cuvinte ale unui prelat înțelese greșit în contextul lor de către tine ori a cuvintelor unor sfinți, cu alte cuvinte învățătura ta este pur și simplu roada stearpă și lipsită de viață, putredă încă din născare, a imaginației tale ce poartă în mod evident pecetea necunoașterii, a interpretărilor mistificate și a ieșirii din albia învățăturii ortodoxe creștinești. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
De un an de zile spui tot felul de invaturi gresite, imaginate de tine, nu e mai usor sa iei catehismul si sa il citesti? Tu spui ca sfantul Ignatie trebuie interpretat altfel, dar dupa invatatura ta. Dar am dat doar citatul din sfantul Igantie? Am dat si din catehism, din Sfantul Serafim, in alte mesaje am dat citate din Sfantul Iustin Popovici, sfantul Nicolae Velimirovici si altii. Citeste te rog cartea sfantului Iustin, Biserica ortodoxa si ecumensimul, o gasesti gratis aici: http://tineretulortodox.md/wp-conten...cumenismul.pdf Ce scrie in catehism? "242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca." Tu spui ca se poate si fara har si botez si invatatura din catehism e eretica. Dimpotriva, tu afirmi pelagianismul, care spunea ca omul se poate mantui si fara Botez si Sfintele Taine. Iisus spune ca nimeni nu se poate mantui daca nu se boteaza, tu spui ca stii mai bine. Pe cine sa credem, pe tine sau invatatura dreapta? Afirmi ca unii se mantuiesc, unii se salveaza, de unde invatatura aceasta, unde ai gasit-o scrisa undeva in ortodoxie? Si mai afirmi ca faptul ca sunt mai multe locasuri in Iad nu e ortodoxa, dar iei una probabil de la protestanti si spui ca-i ortodoxa. Alte invataturi gresite: Citat:
Citat:
Citat:
In al doilea rand arata-mi si mie unde ai demostrat tu ceva, ca doar eu am dat citate si din sfinti si din catehism si din Sfanta Scriptura. Tu nu ai dat nimic, doar repeti ceva gandit de tine, bazat pe ratiunea ta. Are Sfantul Igantie un pasaj cu interprtarea dupa ratiunea noastra, il poti citi. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Asta este învățătura ta "ortodoxă", cum că în iad nu toți vor avea parte de munci. Dar asta să fie învățătura Bisericii? Eu cred că nu, dar până găsești tu vreun citat în catehism, îți dau eu niște trimiteri la Scriptură, la Noul Testament, cu care văd că nu ești prea familiar, ba dimpotrivă văd că îți e foarte străin, atât în formă cât și în conținut. Ce zice Hristos în Evanghelia după Matei la 25,41? "Plecați de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, pregătit pentru diavolul și îngerii lui." Ai impresia că iadul, focul cel veșnic, are cumva lăcașuri în care nu sunt munci, chinuri, arderi, și veșnice? Dar ce zice la Matei 13,42? "Plânsul și scrâșnirea dinților"!! Ai cumva impresia că astea nu sunt munci, nu sunt chinuri? Matei 8,12 la fel! Dar la Apocalipsă 20,10, unde se vorbește de "iazul de foc" unde vor fi chinuiți în vecii vecilor? Asta este învățătura ortodoxă, Cătăline! A ta este greșită, nu se bazează pe Sfânta Scriptură și nici pe catehism, ci doar pe felul în care ai lipit tu laolaltă diferite citate, potrivindu-le cum ți s-a părut după mintea ta mai corect; vedem deci că marele ascultător de învățătura revelată ascunde un mare compilator de citate, de unde extrage învățătura după cum i se pare lui că ar fi mai logică. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citatele din sfinti: "Toti pacatosii merg in gheena, dar nu toti vor indura acelasi chin", spune Sfantul Ioan Gura de Aur. Sfantul Grigorie de Nyssa zice ca "pe cat de multa rautate e in fiecare, pe atat este de mare si durerea". "Chinurile sunt felurite, precum si rasplatirile cu bunatati"; "marimea si felul rasplatii de care vor avea parte va fi dupa deprinderea si lucrarea patimilor sau a virtutilor" spune Sfantul Grigorie Sinaitul. Sfantul Vasile cel Mare: "Asadar, marturisindu-se acestea astfel, se cuvine sa se stie ca si "se va bate mult" si "se va bate putin" nu arata sfarsit, ci deosebire a muncii. Caci daca Dumnezeu este judecator drept nu numai al celor buni, ci si al celor rai, dand fiecaruia dupa fapta sa, se poate ca unul sa fie vrednic de focul cel nestins, si acesta sa-l arda mai domol sau mai tare, iar altul, vrednic de viermele care nu moare, si acesta de asemenea il va roade mai bland sau cu cruzime, dupa rautatea lui; si altul poate sa fie vrednic de gheena, care are munci diferite: unul merita intunericul cel mai din afara, altul este numai in plangere, iar altul si in scrasnirea dintilor, pentru adaosul de chin ce-l indura. Caci "intunericul cel mai din afara" arata ca exista si un oarecare intuneric mai dinauntru. Si ceea ce se spune in Pilde (9, 18): "in fundul iadului", arata ca unii sunt fara indoiala in iad, dar nu in fundul iadului, pentru ca indura o pedeapsa mai usoara." Asadar cei care nu au facut pacate, ca de exemplu copilul pagan nebotezat salvat de Sfnta Tecla prin rugaciune din Iad, au parte doar de intristarea ca nu pot fi in Rai, nu au parte si de muncile pentru fiecare pacat. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Urmărind discuția voastră am înțeles așa: În iad muncile (chinurile) sunt felurite, după cum și păcatele noastre sunt mai mari sau mai mici. Dar sunt, totuși, munci. Nu există un loc în iad unde să te poți simți bine, unde să nu fie durere.
Nu cred că Decebal a susținut că toți suferă la fel. Iar Cătălin, prin citatele pe care le-a adus, nu arată că există în iad loc fără chinuri (sau durere), ci doar că acestea sunt relative. Ele sprijină, de fapt, afirmațiile lui Decebal. Last edited by N.Priceputu; 27.08.2013 at 13:19:53. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 01:02:34 |
| Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 13:01:10 |
| Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 09:51:56 |
| Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 23:28:59 |
| Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 15:43:57 |
|
|