Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.08.2013, 19:43:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Ceea ce eu am spus este că, în anumite contexte, în care oamenii sunt privați de Biserică și de har într-un mod obiectiv, adică nu prin alegerea lor personală, ci prin conjuncturi care nu au ținut de alegerea, voința lor, iar ei sunt niște oameni de bună credință, care trăiesc o viață după o lege compatibilă cu legea lui Dumnezeu și a lui Hristos, ei sunt judecați, iar noi știm că Dumnezeu nu judecă într-un mod sectar și eretic așa cum faci dumneata, ci o face în modul cel mai obiectiv și dumnezeiesc, și în funcție de judecată pot sau nu să fie condamnați; unii deși nu au fost botezați sau nu au avut o viață corespunzătoare, pot fi salvați de la condamnare veșnică, ba chiar pot primi mari răsplăți de la Dumnezeu, pentru gândurile și faptele lor meritorii, chiar dacă această salvare nu o pun pe același plan cu mântuirea prin har. Aceasta este învățătură conformă cu Sfânta Scriptură, chiar dacă regula de mântuire propovăduită și practicată de Biserică presupune credință (dreaptă) în Hristos și în Dumnezeu în general, pocăință, viața în harul Sfintelor Mistere și în Duhul Sfânt în general, fapte corespunzătoare cu această viață de mântuire, cerute sau chiar impulsionate de Sfântul Duh; dacă asta este regula, asta nu înseamnă că excepția sau excepțiile de care vorbeam ar ajunge în Iad, la muncile sau "nemuncile" veșnice ale Iadului, așa cum înveți tu în mod evident și absolut eretic. De altfel, speculațiile tale sectare și eretice nu au fost niciodată propovăduite ca dogme de către Biserica lui Hristos, nu există dogme în acest sens, și pe de altă parte, în catehism nu scrie ceea ce spui dumneata, învățăturile dumitale fiind efectiv niște "concluzii", speculații pe care Biserica nu le-a afirmat niciodată, nu le-a dogmatizat vreodată și pe care eu le consider efectiv smintite, smintitoare, sectare și eretice.
Ceea ce am scris eu a fost si ceea ce spune invatatura Bisericii si cei doi sfinti, te rog sa nu-i mai faci pe sfinti eretici doar pentru ca nu se potrivesc invataturii tale. Tu de unde ai invatatura asta? Ai spus doar ca si catolicii ar spune ceva, acel ceva ce la-u luat din adoptarea invataturilor ecumeniste. Unde ai gasit invatatura ta? Stii care sunt faptele Legii? Prima porunca din Lege este sa nu ai alti zei. Ce mai scrie in Sfanta Scriptura? Ca inchinatorii la idoli nu vor mosteni Imparatia. Daca lumea se putea mantui doar prin fapte ce rost a mai avut venirea Mantuitorului? Ca se spune ca ne-a adus mantuirea. Pai se puteau mantui si asa, chiar si fara credinta. Nu stiu nici teoria asta cu salvarea de unde o ai, mantuirea e ajungerea in Rai, salvare, sau cum vrei sa o numesti. Nu exista o mantuire partiala si una totala, doar ca sunt mai multe trepte de slava in Rai, in functie de fapte, la fel cum sunt mai multe trepte in Iad, tot in functie de fapte.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Asta spun și eu că pot exista și excepții, și mai mult că aceste excepții, câte or fi, multe sau puține, ne-au făcut și ne vor face de rușine și acum și în împărăția lui Dumnezeu, în cerul și pământul nou care vor veni.
Cum sa ne faca de ras, cand Imparatul Traian stim ce viata a avut si i-a mai si prigonit pe crestini. Cunoastem doar doua cazuri, mentionate si de Sfantul Ioan Damaschin, atat cunoastem. Iar Sfantul Damaschin le enumera la cele mai mari minuni pe care le poate face rugaciunea. Noi ne bazam pe ce ni s-a revelat si ce spune Biserica, nu pe ce revelam noi din imaginatia noastra.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.08.2013, 11:01:40
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ceea ce am scris eu a fost si ceea ce spune invatatura Bisericii si cei doi sfinti, te rog sa nu-i mai faci pe sfinti eretici doar pentru ca nu se potrivesc invataturii tale.
Nu sfinții sunt eretici; asta am spus și acesta este adevărul, având în vedere învățăturile și interpretările tale sectare și eretice, nefundamentate pe Sfânta Tradiție. Ceea ce am spus despre acele citate, spre exemplu de la sf Ignatie, este că nu abordează toate contextele și toate posibilitățile care există în viața reală, ci discută doar anumite cazuri, contexte. Prin urmare învățăturile lor trebuie abordate cu discernământ și cu ferirea de a face interpretări abuzive și eretice, așa cum faci de exemplu tu aici pe forum.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Stii care sunt faptele Legii? Prima porunca din Lege este sa nu ai alti zei. Ce mai scrie in Sfanta Scriptura? Ca inchinatorii la idoli nu vor mosteni Imparatia.
Eu nu am spus că aceia care încalcă poruncile dumnezeiești vor moșteni Împărăția, ci dimpotrivă am vorbit foarte clar de acordul faptelor cu pretențiile dumnezeiești, evident ținându-se cont și de contextele obiective în care se află oamenii. Dar văd că din nou nu citești ce scrie omul, ci interpretezi numai după capul și după pohta ta defăimătoare, denigratoare și profund înșelată; iat deci ce am scris eu, pe lângă interpretările neglijente și mincinoase pe care le dai tu:

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
(...) Sunt mari slujitori ai Moralității, ai unei moralități universale și în acord cu pretențiile divine, care au slujit cu mult mai mult decât majoritatea ortodocșilor sau chiar decât toți ortodocșii, și care au adus astfel neprețuite servicii cauzei Luminii Divine în lume. (...)
Și când am vorbit despre pretențiile divine, mă refeream evident la comandamentele sau poruncile dumnezeiești.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca lumea se putea mantui doar prin fapte ce rost a mai avut venirea Mantuitorului? Ca se spune ca ne-a adus mantuirea. Pai se puteau mantui si asa, chiar si fara credinta.
Îți readuc aminte că noi vorbim acum în contextul în care Hristos a zdrobit ontologic porțile morții sau ale iadului. Lumea după Hristos nu mai este aceeași cu cea de dinainte de Hristos. Pe de altă parte, după cum ți-am mai spus, eu vorbeam despre oameni care se află în mod obiectiv în anumite contexte, altele decât contextul în care ești poate tu sau alți români în care aveți o biserică ortodoxă în relativă apropiere de casă; nu că biserica aia și-ar îndeplini cu adevărat și întru totul misiunea, dar vorbeam despre context. Nu vorbeam despre cei care, luând la cunoștință adevărul mântuitor, îl resping cu obstinație, bazându-se așa cum fac tot felul de umaniști și raționaliști atei pe propriile lor fapte și doar pe acestea. Lucrurile astea ți le-am spus și ți le tot repet dar văd că reaua ta credință și incompetențele tale pur și simplu te fac să nu vezi, să te faci că nu vezi și să nu înțelegi ceea ce eu afirm.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Noi ne bazam pe ce ni s-a revelat si ce spune Biserica, nu pe ce revelam noi din imaginatia noastra.
În cazul ăsta trebuie să recunosc că ai o imaginație nu foarte bogată, nici măcar atunci când emiți genul de sectarisme și de erezii pe care le emiți pe acest fir de discuție (ca și pe altele de altfel). După cum am demonstrat foarte clar, aberațiile pe care le emiți referitor la mergerea în iad cu necesitate a nebotezaților în BO nu au nici cea mai mică legătură cu învățătura Bisericii, a Sfinților, a Scripturii, a Sfinților Părinți, a Sinoadelor, a Catehismului, ci exclusiv cu greșita, eretica și sectara interpretare a unor cuvinte ale unui prelat înțelese greșit în contextul lor de către tine ori a cuvintelor unor sfinți, cu alte cuvinte învățătura ta este pur și simplu roada stearpă și lipsită de viață, putredă încă din născare, a imaginației tale ce poartă în mod evident pecetea necunoașterii, a interpretărilor mistificate și a ieșirii din albia învățăturii ortodoxe creștinești.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.08.2013, 20:37:10
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Nu sfinții sunt eretici; asta am spus și acesta este adevărul, având în vedere învățăturile și interpretările tale sectare și eretice, nefundamentate pe Sfânta Tradiție. Ceea ce am spus despre acele citate, spre exemplu de la sf Ignatie, este că nu abordează toate contextele și toate posibilitățile care există în viața reală, ci discută doar anumite cazuri, contexte. Prin urmare învățăturile lor trebuie abordate cu discernământ și cu ferirea de a face interpretări abuzive și eretice, așa cum faci de exemplu tu aici pe forum.
Decebal, daca alegi sa continui in acelasi fel o sa fiu nevoit sa reportez din nou mesajul. Eu am dat citate si din catehism si din sfinti, tu nu spui decat invatatura ta, n-ai dat nici macar un citat. Intelege ca invatatura ortodoxa nu se bazeaza pe interpretarea ta, ci pe cea cunoscuta. Daca eu am dat citate de ce spui ca in catehisme si sfintii spun erezii pentru ca nu sunt in acord cu invatatura ta? De unde e invatatura ta, da si tu citate din catehism macar.
De un an de zile spui tot felul de invaturi gresite, imaginate de tine, nu e mai usor sa iei catehismul si sa il citesti? Tu spui ca sfantul Ignatie trebuie interpretat altfel, dar dupa invatatura ta. Dar am dat doar citatul din sfantul Igantie? Am dat si din catehism, din Sfantul Serafim, in alte mesaje am dat citate din Sfantul Iustin Popovici, sfantul Nicolae Velimirovici si altii. Citeste te rog cartea sfantului Iustin, Biserica ortodoxa si ecumensimul, o gasesti gratis aici: http://tineretulortodox.md/wp-conten...cumenismul.pdf
Ce scrie in catehism? "242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca."
Tu spui ca se poate si fara har si botez si invatatura din catehism e eretica. Dimpotriva, tu afirmi pelagianismul, care spunea ca omul se poate mantui si fara Botez si Sfintele Taine. Iisus spune ca nimeni nu se poate mantui daca nu se boteaza, tu spui ca stii mai bine. Pe cine sa credem, pe tine sau invatatura dreapta?
Afirmi ca unii se mantuiesc, unii se salveaza, de unde invatatura aceasta, unde ai gasit-o scrisa undeva in ortodoxie? Si mai afirmi ca faptul ca sunt mai multe locasuri in Iad nu e ortodoxa, dar iei una probabil de la protestanti si spui ca-i ortodoxa.
Alte invataturi gresite:
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Iti readuc aminte că noi vorbim acum în contextul în care Hristos a zdrobit ontologic porțile morții sau ale iadului. Lumea după Hristos nu mai este aceeași cu cea de dinainte de Hristos.
Desigur ca a facut asta Iisus, dar aceasta e doar mantuirea obiectiva. Nu are efect asupra unui om daca nu face ceva, adica sa creada, sa se boteze si apoi sa urmeze calea cea dreapta. Aceasta e mantuirea subiectiva. Faptul ca jertfa lui Iisus ar avea o consecinta asupra unui om automat, doar ca se naste in aceasta perioada e o invatatura protestanta, i-am atras si Laurei atentia de cateva ori. O acuzi pe Laura, dar si tu ai unele invataturi asemanatoare preluate din ecumenism.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Pe de altă parte, după cum ți-am mai spus, eu vorbeam despre oameni care se află în mod obiectiv în anumite contexte, altele decât contextul în care ești poate tu sau alți români în care aveți o biserică ortodoxă în relativă apropiere de casă; nu că biserica aia și-ar îndeplini cu adevărat și întru totul misiunea, dar vorbeam despre context. Nu vorbeam despre cei care, luând la cunoștință adevărul mântuitor, îl resping cu obstinație, bazându-se așa cum fac tot felul de umaniști și raționaliști atei pe propriile lor fapte și doar pe acestea.
De unde e invatatura aceatsa, unde ai intalnit-o? E o invatatura preluata de catolici din ecumensim, odata cu Cinciliul Vatican II. Harul nu are granite si poate sa vina oriunde, si pe o insula izoltata, daca acel om e vrednic sa afle adevarul si sa se lumineze.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
După cum am demonstrat foarte clar, aberațiile pe care le emiți referitor la mergerea în iad cu necesitate a nebotezaților în BO nu au nici cea mai mică legătură cu învățătura Bisericii, a Sfinților, a Scripturii, a Sfinților Părinți, a Sinoadelor, a Catehismului, ci exclusiv cu greșita, eretica și sectara interpretare a unor cuvinte ale unui prelat înțelese greșit în contextul lor de către tine ori a cuvintelor unor sfinți,
In primul rand nu am spus ca absolut toti cei nebotezati nu se pot mantui. Am zis ca exista si exceptii, am dat doua, singurele de care am auzit. De asemenea am mai afirmat pe alte topice ca e posibil ca de exemplu o mama care a avortat sau are un copil nebotezat mort sa il salveze prin rugaciune. In plus, exista botezul sangelui si al dorintei, pentru mucenici asi catehumeni.
In al doilea rand arata-mi si mie unde ai demostrat tu ceva, ca doar eu am dat citate si din sfinti si din catehism si din Sfanta Scriptura. Tu nu ai dat nimic, doar repeti ceva gandit de tine, bazat pe ratiunea ta. Are Sfantul Igantie un pasaj cu interprtarea dupa ratiunea noastra, il poti citi.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.08.2013, 12:55:15
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si mai afirmi ca faptul ca sunt mai multe locasuri in Iad nu e ortodoxa, dar iei una probabil de la protestanti si spui ca-i ortodoxa.
Nu la asta mă refeream că nu ar fi ortodoxă, ci la învățătura ta proprie și personală pe care tu o pui pe seama Bisericii, anume că toți aceia care nu sunt botezați în BO merg în iad, doar că unii merg în niște locașuri ale iadului în care, chipurile, nu vor exista chinuri și munci veșnice. Păi ce iad mai este și ăsta, Doamne iartă-mă?!? În schimb eu ți-am indicat din Sfânta Scriptură care este învățătura ortodoxă despre judecată, iad și chinurile și muncile iadului, adică faptul că în iad nu există locașuri în care să nu fie munci, chinuri, sau în sfârșit, asta este poziția ortodoxă, spre deosebire de părerile tale colportate de prin tot felul de articole.

Asta este învățătura ta "ortodoxă", cum că în iad nu toți vor avea parte de munci. Dar asta să fie învățătura Bisericii? Eu cred că nu, dar până găsești tu vreun citat în catehism, îți dau eu niște trimiteri la Scriptură, la Noul Testament, cu care văd că nu ești prea familiar, ba dimpotrivă văd că îți e foarte străin, atât în formă cât și în conținut. Ce zice Hristos în Evanghelia după Matei la 25,41? "Plecați de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, pregătit pentru diavolul și îngerii lui." Ai impresia că iadul, focul cel veșnic, are cumva lăcașuri în care nu sunt munci, chinuri, arderi, și veșnice? Dar ce zice la Matei 13,42? "Plânsul și scrâșnirea dinților"!! Ai cumva impresia că astea nu sunt munci, nu sunt chinuri? Matei 8,12 la fel! Dar la Apocalipsă 20,10, unde se vorbește de "iazul de foc" unde vor fi chinuiți în vecii vecilor? Asta este învățătura ortodoxă, Cătăline! A ta este greșită, nu se bazează pe Sfânta Scriptură și nici pe catehism, ci doar pe felul în care ai lipit tu laolaltă diferite citate, potrivindu-le cum ți s-a părut după mintea ta mai corect; vedem deci că marele ascultător de învățătura revelată ascunde un mare compilator de citate, de unde extrage învățătura după cum i se pare lui că ar fi mai logică.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.08.2013, 11:52:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Asta este învățătura ta "ortodoxă", cum că în iad nu toți vor avea parte de munci. Dar asta să fie învățătura Bisericii? Eu cred că nu, dar până găsești tu vreun citat în catehism, îți dau eu niște trimiteri la Scriptură, la Noul Testament, cu care văd că nu ești prea familiar, ba dimpotrivă văd că îți e foarte străin, atât în formă cât și în conținut. Ce zice Hristos în Evanghelia după Matei la 25,41? "Plecați de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, pregătit pentru diavolul și îngerii lui." Ai impresia că iadul, focul cel veșnic, are cumva lăcașuri în care nu sunt munci, chinuri, arderi, și veșnice? Dar ce zice la Matei 13,42? "Plânsul și scrâșnirea dinților"!! Ai cumva impresia că astea nu sunt munci, nu sunt chinuri? Matei 8,12 la fel! Dar la Apocalipsă 20,10, unde se vorbește de "iazul de foc" unde vor fi chinuiți în vecii vecilor? Asta este învățătura ortodoxă, Cătăline! A ta este greșită, nu se bazează pe Sfânta Scriptură și nici pe catehism, ci doar pe felul în care ai lipit tu laolaltă diferite citate, potrivindu-le cum ți s-a părut după mintea ta mai corect; vedem deci că marele ascultător de învățătura revelată ascunde un mare compilator de citate, de unde extrage învățătura după cum i se pare lui că ar fi mai logică.
Intre timp am gasit si citatele din sfinti. Tu dai citate din Sfanta Scriptura, dar noi nu facem ca neoprotestantii sa le interpretam noi dupa cum credem, o facem in concordanta cu invatatura sfintilor si a Bisericii. De aceea eu caut sa scriu totul la fel ca invatatura aceasta, nu in intereptarea mea personala.
Citatele din sfinti:
"Toti pacatosii merg in gheena, dar nu toti vor indura acelasi chin", spune Sfantul Ioan Gura de Aur.
Sfantul Grigorie de Nyssa zice ca "pe cat de multa rautate e in fiecare, pe atat este de mare si durerea".
"Chinurile sunt felurite, precum si rasplatirile cu bunatati"; "marimea si felul rasplatii de care vor avea parte va fi dupa deprinderea si lucrarea patimilor sau a virtutilor" spune Sfantul Grigorie Sinaitul.

Sfantul Vasile cel Mare:
"Asadar, marturisindu-se acestea astfel, se cuvine sa se stie ca si "se va bate mult" si "se va bate putin" nu arata sfarsit, ci deosebire a muncii. Caci daca Dumnezeu este judecator drept nu numai al celor buni, ci si al celor rai, dand fiecaruia dupa fapta sa, se poate ca unul sa fie vrednic de focul cel nestins, si acesta sa-l arda mai domol sau mai tare, iar altul, vrednic de viermele care nu moare, si acesta de asemenea il va roade mai bland sau cu cruzime, dupa rautatea lui; si altul poate sa fie vrednic de gheena, care are munci diferite: unul merita intunericul cel mai din afara, altul este numai in plangere, iar altul si in scrasnirea dintilor, pentru adaosul de chin ce-l indura. Caci "intunericul cel mai din afara" arata ca exista si un oarecare intuneric mai dinauntru. Si ceea ce se spune in Pilde (9, 18): "in fundul iadului", arata ca unii sunt fara indoiala in iad, dar nu in fundul iadului, pentru ca indura o pedeapsa mai usoara."

Asadar cei care nu au facut pacate, ca de exemplu copilul pagan nebotezat salvat de Sfnta Tecla prin rugaciune din Iad, au parte doar de intristarea ca nu pot fi in Rai, nu au parte si de muncile pentru fiecare pacat.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.08.2013, 12:08:25
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Urmărind discuția voastră am înțeles așa: În iad muncile (chinurile) sunt felurite, după cum și păcatele noastre sunt mai mari sau mai mici. Dar sunt, totuși, munci. Nu există un loc în iad unde să te poți simți bine, unde să nu fie durere.

Nu cred că Decebal a susținut că toți suferă la fel.

Iar Cătălin, prin citatele pe care le-a adus, nu arată că există în iad loc fără chinuri (sau durere), ci doar că acestea sunt relative. Ele sprijină, de fapt, afirmațiile lui Decebal.

Last edited by N.Priceputu; 27.08.2013 at 12:19:53.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.08.2013, 12:21:18
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Urmărind discuția voastră am înțeles așa: În iad muncile (chinurile) sunt felurite, după cum și păcatele noastre sunt mai mari sau mai mici. Dar sunt, totuși, munci. Nu există un loc în iad unde să te poți simți bine, unde să nu fie durere.
Nu cred că Decebal a susținut că toți suferă la fel.
Iar Cătălin, prin citatele pe care le-a adus, nu arată că există în iad loc fără chinuri (sau durere), ci doar că acestea sunt relative.
Mai era un citat, de la care s-a pornit discutia, acestea erau in plus.
IPS. Ciprian Campineanu: "După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului...
Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului."

Dupa cum vedem si cei ce nu sufera chinuri, au totusi o intristare, ca nu se pot impartasi de lumina (harului). Nu putem spune ca e la fel ca in Rai.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.08.2013, 08:57:34
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Iar Cătălin, prin citatele pe care le-a adus, nu arată că există în iad loc fără chinuri (sau durere), ci doar că acestea sunt relative. Ele sprijină, de fapt, afirmațiile lui Decebal.
Evident că le sprijină, numai că el ori nu vede ori se face că nu vede.

De altfel poziția a lui cătălin2 este pur și simplu absurdă și aberantă. Numai dacă stai să te gândești cum foarte mare parte a omenirii este condamnată de cătălin2 (nu neapărat și de Dumnezeu, că Dumnezeu are căile și judecățile Lui, nu pe cele limitate și torționare ale lui cătălin2) pentru faptul că nu au fost botezați în BO; dacă nu au fost botezați, este clar că e vina lor că nu au căutat adevărul, de parcă în viața asta oamenii nu sunt preocupați cu multe alte lucruri până să ajungă să se ocupe de adevăr. Dacă mai ținem cont că viața pe care o au acele suflete este dată de la Dumnezeu, sau cel puțin așa susține învățătura ortodoxă, atunci nu putem decât să ajungem la concluzia că Bunul Dumnezeu este în fapt autorul de facto al condamnării la iad a acelora despre care discutam. Mai mult, pe lângă culpa care de-acum îi revine în modul cel mai clar lui Dumnezeu, ea mai este împărtășită și de BO pentru că nu a oferit acelor oameni posibilitatea mântuirii; după cum vezi, toată povestioara lui Cătălin, care nu este ortodoxă decât după "logica" lui, este cusută cu foarte multă ață albă, și practic constă în:

condamnarea tuturor oamenilor din afara Bisericii Ortodoxe pe niște criterii arbitrare, mulți dintre ei neavând culpă pentru că nu s-au născut din părinți ortodocși ori neavând în mod obiectiv cum să ajungă la Ortodoxie pentru simplul fapt că nu aud și nu au auzit de ea poate niciodată;

culpa care îi revine practic lui Dumnezeu, Bunul Dumnezeu devenind de fapt, după logica lui Cătălin, un creator sadic și mizantrop care dă viață unor făpturi ale Sale pentru ca în scurt timp să le bage în iad pentru că așa i se pare lui Cătălin că ar sta lucrurile;

mai punem la socoteală că atâția slujitori ai lui Hristos vor merge în iad pentru simplul fapt că nu au intrat în iconomia lui Cătălin.

Ceea ce se poate concluziona este că Dumnezeul lui Cătălin cam este confecționat după chipul și asemănarea lui (a lui Cătălin), domnul Cătălin prezentând o ipoteză (presupusă de el ca fiind ortodoxă, creștină) nerevelată și irațională, cu foarte mult absurdități și lipsuri, cu foarte mult arbitrariu, cu foarte multe condamnări la iad și la întuneric veșnic arbitrare, fără dreaptă judecată ci după judecata torționară, sadică, răzbunătoare (în mod arbitrar) și mizantropă a domnului Cătălin. Bunul Dumnezeu este deci, prin prisma învățăturilor domnului Cătălin, un mic călău sadic, aspru, iute la mânie, foarte încrâncenat, nedrept pedepsitor și degrab vărsătoriu de sânge nevinovat.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? Marius22 Nunta 168 26.06.2025 00:02:34
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 12:01:10
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? patinina34 Generalitati 31 01.04.2011 08:51:56
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 22:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 14:43:57