Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 26.09.2014, 16:36:07
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Bune concluziile lui Iustin, care si ele contin niste nelamuriri pentru multi.
Iar raspunsul lui Mihnea incurca si mai mult.
Nu reusesc sa inteleg de la el cum traieste credinta, cum a facut trecerea intre doua confesiuni si ce diferenta vede el concret intre ele.
Din multe din raspunsurile lui nu se prea intelege confesiunea.
Si l-as ruga macar pe el, care am inteles ca are o relatie mai apropiata cu preotul sau, sa-l intrebe in chestiunile la care el scrie aici, sa ceara lamuriri, caci am impresia ca nici el nu e prea sigur si lamurit in mai multe privinte.

Si acum cateva observatii:

1. Evanghelia o fi fost raspandita pe tot globul, dar exista mai multe confesiuni crestine, fiecare a preluat-o si o aplica in alt fel.
Mantuirea cum trebuie sa ne-o imaginam atunci?
Eu nu stiu cum sa-mi imaginez acolo sus in Cer dupa moarte.
Mai intai exista mai multe incaperi pentru fiecare confesiune?
Triaza cineva acolo sus dupa confesiunea omului?
Si ortodocsii se mantuiesc automat (daca au fost buni), iar restul se duc automat in Iad.

Eu stiam ca la Judecata de Apoi esti intrebat mai ales de faptele bune si de pacate.

Tu cum intelegi Mihnea?

2. Fiul lui Dumnezeu a venit ca sa ne aduca niste invataturi si nu pentru El Insusi. A venit sa ne invete cum sa traim fiecare si unii cu altii.
Iar in V.T. existau si invataturi care nu erau bune. Legea Noua, dupa care traiesc acum crestinii a adus unele imbunatatiri, modificari.
Iar oameni pacatosi exista si in Noul Testament si unii sunt invatati si adusi pe drumul cel bun.

Iisus a venit pentru noi. Sa ne indrepte, sa ne faca mai buni. Ca noi (multi crestini) l-am indragit si il iubim si respectam si ii cantami si etc., este altceva.
Nu cred ca El asta asteapta de la noi, ci sa ne vada pe noi mai buni.

3. Eu nu sunt lamurita si vad ca mai nimeni pe aici, si nici tu, cum este cu acest har. Prin Botez primim o credinta, poate ca tocmai acesta este harul de care vorbim. Atat.
Dar ce aduce concret mai mult acest har in noi, pe langa felul nostru de a trai in invataturile lui Hristos?

4. Exista in toate credintrele din lume elemente care se aseamana sau sunt chiar identice, elemente pozitive.

5. Eu am impresia ca dimpotriva, se intampla altceva in legatura dintre credinta si faptele bune.
Cred ca un crestin, in speta un ortodox care insa nu face fapte bune si nu traieste asa cum ne-a invatat Iisus, este totusi acceptat in comunitatea lui si in biserica si iertat, mai degraba, decat este acceptat unul care nu este ortodox de ex., dar traieste in Iisus. Si asta pe principiul ca Dumnezeu te iarta si ca trebuie sa iertam de 777 ori cate 7.
Aici este o ruptura. Deci poti fi oricat de rau, daca esti botezat, ramai in comunitate. Inversul nu este posibil.
In Ortodoxie cel putin, conteaza foarte mult dogma si mai putin faptele bune din cate am observat.

Si intrebi asa:
"Exista oameni, care au si credinta si har .Dar nu au fapte bune. Inima lor e rautacioasa ,pornita pe critica , nu ajuta pe ceilalti,nu ii inteleg,nu le poarta greutatile."

Unde este credinta in acest caz?
Pai daca omul a fost botezat ortodox? Aia ce se cheama ca este? Cred ca la asta se referea Iustin.
Nu stiu de ce va este greu sa intelegeti anumite lucruri atat de evidente si raspandite.
Toate situatiile enumerate de Iustin exista in practica. Unii refuza sa le vada/inteleaga/accepte.

Poti sa fii ortodox botezat (deci ai harul primit de la Botez), ca alt har nu stiu) si sa fii asa cum scrie Iustin.
Exista si preoti care au deci si credinta, au si harul special al preotiei si totusi gresesc si nici nu fac asa fapte bune (nu ii inteleg altii, nu ajuta, etc.)

Eu cred ca prin concluziile trase de Iustin de pe acest fir ne intoarcem de fapt la intrebarea : Ce este credinta?
Pentru ca vad ca exista viziuni diferite. La unii conteaza doar dogmele si mai putin sau deloc faptele bune, la altii invers, la altii persoana lui Iisus in sine si laudarea Lui.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape

Last edited by sophia; 26.09.2014 at 16:59:19.
Reply With Quote