![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Invatatura adevarata este perfecta, nu vine in contradictie cu nimic si e conforma invataturilor revelate in Sfanta Scriptura. Invatatura gresita e contradictorie, face de neinteles toata invatatura revelata. De exemplu, Mantuitorul a venit pentur ca nimeni nu se putea mantui prin fapte. Daca spunem ca se pot mantui oamenii doar prin fapte inseamna ca se neaga necesitatea Intruparii, oamenii se puteau mantui si asa, fara sa fie necesara venirea Mantuitorului. Chiar si acesta e argumentul impotriva dogmei Neprihanitei zamisliri, de la catolici, daca Sfanta Fecioara nu mai avea pacatul stramosesc ce se sterge prin botez inseamna ca se putea mantui si fara Iisus. Asadar, prin caderea lui Adam toti oamenii erau condamnati la Iad din cauza ca datorita firii cazute mostenite nu mai puteaua junge la sfintenie ca sa primeasca harul. Nu doar pacatosii, dar si dreptii mergeau in Iad. Atunci cum puteam sa spunem ca paganii si altii care au mult mai putin decat dreptii sunt mai vrednici sa ajunga in Rai? Iisus S-a intrupat ca sa aduca Mantuirea, prin botez. Invatatura protestanta spune ca jertfa Mantuitorului a avut efect asupra tuturor oamenilor, sau cel putin a celor ce cred in El. Invatatura ortodoxa spune ca noi beneficiem de lucrarea Mantuitorului doar prin Botez, altfel nu are niciun efect asupra unui pagan, de exemplu. Daca nu ai citit pana acum iti recomand doua lucruri scurte ale unor sfinti, Sfantul Ignatie Briancianinov: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ si Sfantul Serafim de Sarov: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm In ele vei gasi raspunsul la ceea ce am discutat pana acum. Citat:
Citat:
Citat:
Acesta e un alt sablon din aceasta invatatura, folosit de multi. In niciun caz nu e vorba de asa ceva, dimpotriva, trebuie sa ne para rau ca nu se pot mantui si sa facem tot ce putem ca sa ii ajutam sa afle adevarul. Pentru ca daca noi credem ca toti se mantuiesc nici nu mai trebuie sa facem nimic pentru ei, ii privam de sansa de a se mantui spunandu-le adevarul, ne facem si un pacat. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Poate undeva, ceva, se intelege gresit. Eu nu caut sa rastalmacesc nimic din TOT ce mi-a trecut prin fata ochilor. In general incerc sa nu fiu partinitor catusi de putin propriei mele credinte, pentru ca stiu ca toti fac la fel. Eu am in vedere anumite promisiuni generale facute de Mantuitor. Cea facuta talharului pe cruce uneori ma cutremura, mai ales fiindca o gasim in foarte multe dintre rugaciuni, ca si nadejde necuprinsa: "Astazi vei fi cu Mine in Rai!" Marturisirea lui Hristos, prin "botezul sangelui" nu poate fi mai mica decat Botezul clasic. Eu ma refeream la acei copii care au preferat sa fie decapitati decat sa se lepede de Hristos, desi nu cunosteau ortodoxia! Aici se naste in adancul sufletului, nu o indoiala, ci o certitudine ca dragostea lui Dumnezeu e necuprinsa pentru TOATA zidirea Sa, dar pentru cei ce-L marturisesc pe Fiu, este cu atat mai mare! Citat:
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Pr. Serafim Rose: «super-ortodocșii» de azi pot ușor să-i cadă pradă lui Antihrist”
Părintele Serafim observa cât de ușor ne luăm după „înțelepciunea lumească” atunci când ne lăsăm prinși de idei mărețe: „Este la modă acum să înveți despre Rugăciunea lui Iisus, să citești Filocalia, să mergi înapoi la Părinți. Dar nici acestea nu ne vor mântui – sunt lucruri care țin de cele exterioare. Ele pot fi de folos, dacă sunt folosite cum se cuvine, dar dacă devin o patimă, cel dintâi lucru după care tânjești, atunci devin exterioare și nu duc la Hristos, ci la Antihrist”. Părintele Serafim era una cu prorocul veacului al XlX-lea, Sfântul Ignatie Briancianinov, când învăța că numai cei ce simt împărăția lui Dumnezeu în inimile lor vor fi în stare să recunoască adevărata fire a lui Antihrist atunci când va veni. Dimpotrivă, afirma Părintele Serafim, „«super-ortodocșii» de azi pot ușor să-i cadă pradă lui Antihrist”. În unele locuri a spus și cum se poate întâmpla aceasta: „Vladimir Soloviov, în «Scurtă povestire despre Antihrist», sugera cu ingeniozitate că Antihrist, pentru a-i atrage de partea lui pe ortodocșii conservatori, va deschide un muzeu cu toate antichitățile creștine. Probabil că până și reprezentările lui Antihrist însuși (Apoc. 13, 14) vor fi în cel mai curat stil bizantin, iar acest gând ar trebui să ne facă să ne trezim. Antihrist trebuie înțeles ca un fenomen duhovnicesc. De ce vor dori toți cei din lumea întreagă să se închine lui? Evident, fiindcă este ceva în el ce corespunde cu ceva din noi. Iar acest ceva este lipsa lui Hristos din noi înșine. Dacă ne vom închina lui (ferească Dumnezeu!), va fi pentru că vom simți o atracție către un lucru exterior, care s-ar putea chiar să semene a creștinism, de vreme ce «Antihrist» înseamnă cel ce este «în loc de Hristos» sau seamănă cu Hristos”. În particular, Părintele Serafim vedea în nejustificatele atacuri „ortodoxe” la adresa Fericitului Augustin semnul externalismului ce va conduce la acceptarea lui Antihrist. Învățăturile hiper-raționaliste ale Fericitului Augustin (față de care Părintele Serafim însuși se recunoștea a nu fi un mare admirator), nu reprezintă decât aspectul extern, intelectual, al unui om cu o inimă vădit ortodoxă. După cum scria Părintele Serafim într-o scrisoare, „principalul și singurul lucru plăcut și ortodox al său este simțământul ortodox, evlavia și dragostea de Hristos ce ies la iveală așa de puternic în lucrările sale nedogmatice, precum Mărturisirile. A-l distruge pe Augustin, așa cum încearcă s-o facă criticii de azi, înseamnă să ajuți de asemenea la distrugerea acestei evlavii și iubiri de Hristos. În ce mă privește, eu mă tem mult mai mult de inimile reci ale celor «corecți intelectual» decât de orice greșeli pe care le-ai putea găsi la Augustin. Simt în aceste inimi reci o pregătire pentru luarea lui Antihrist (a cărui imitare a lui Hristos trebuie să se întindă și la «teologia corectă»!); simt la Augustin dragostea lui Hristos”. Ieromonah Damaschin, Viața și lucrările părintelui Serafim Rose, Editura Sophia, București, 2005
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Aici e vorba de alunecare de-a dreapta. Cum spunea si Parintele Paisie Aghioritul, stilismul si ecumensimul sunt doua fete ale aceleiasi monezi. Ereziile si ecumenismul sunt considerate alunecari de-a stanga, iar stilismul, zelotismul alunecari de-a dreapta. Si era de actualitate ce spunea Parintele Serafim celor de acolo, pentru ca dupa trecerea sa la cele vesnice ROCOR a intrat pentru o peioada in comuniune cu stilistii.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sfantul Ignatie spune: "Daca insa vom socoti ratiunea ca sanatoasa, considerand-o astfel pe baza a ceva necunoscut, sovaielnic, nedeterminat, mereu schimbator, atunci ea, ca "sanatoasa", va renega neaparat pe Hristos. Acest lucru e dovedit experimental. Ce zice judecata dumneavoastra, ratiunea dumneavoastra sanatoasa? Ca a recunoaste pieirea unor oameni buni, care nu cred in Hristos este un fapt potrivnic ratiunii dumneavoastra sanatoase! Si nu doar atat! Ci ca o asemenea pieire a oamenilor virtuosi e potrivnica milosteniei unei Fiinte atat de atotbune ca Dumnezeu. Ati avut cumva o revelatie de sus asupra acestui obiect, asupra a ceea ce e contrar si nu e contrar milosteniei lui Dumnezeu? Nu! Insa ratiunea dumneavoastra sanatoasa va spune asta! Ah, ratiunea dumneavoastra sanatoasa! Atunci, cu ratiunea dumneavoastra sanatoasa, de unde ati scos ca puteti intelege, cu patrunderea omeneasca limitata, ce este si ce nu este contrar milosteniei lui Dumnezeu?" Vedem cum aceasta invatatura presupune de fapt neimportanta Bisericii, Sfintelor Taine, credintei in Hristos, etc. Adica tocmai acea renegare. Citat:
Eu iti scriu toate acestea dar probabil nu ai inca pamantul pregatit pe care sa incolteasca. Dar il poti pregati, eu la inceput m-am rugat de multe ori sa aflu adevarul in legatura cu catolicii si alte culte. Sigur primeste raspuns cel ce se roaga in adevar. Citat:
In legatura cu acei copiii, nu se spune ca erau catolici, acolo cei mai multi crestini sunt ortodocsii necalcedonieni. Daca mai e nevoie iata ce scrie in toate catehismele. Am mai dat catehismul Sfantului Nicolae Velimirovici, iata si catehismul de pe credo, conditiile mantuirii: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=6 Tot din acel catehism, capitolul despre Biserica: "Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii. recum mladita se usuca daca este rupta de vita, de la care primeste hrana prin seva, tot asa si sufletul moare duhovniceste, adica isi pierde mantuirea, daca se rupe de Biserica, trupul tainic al lui Hristos, care il hraneste duhovniceste prin harul dumnezeiesc." |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Se pare ca nu vrei sa patrunzi dincolo de intelesul cuvintelor, ci ai tendinta sa le iei ad-literam. Personal, foarte rar fac apel la... ratiune, dar la iubire fata de orice fiinta a lui Dumnezeu, cred ca am cautat sa fac apel mereu, dupa puteri. Grija mea speciala este aceea de a ma sargui pentru propria mea mantuire. La fel si a ta. La fel si a protestantilor, catolicilor, etc. Cred ca m-as simti foarte dezamagit daca un catolic, anglican, protestant, etc, m-ar privi de sus si mi-ar spune ca doar ei se mantuiesc. As intelege astfel ca nu pe Mantuitor il iubesc, chiar daca sustin asta sus si tare, ci o idee care duce la pieire. De fapt chiar avem in jur (ca sa te parafrazez pe tine, desi, iarasi nu-ti dau dreptate) destui stilisti care chiar cred ca doar ei au dreptul sa se mantuiasca intrucat doar ei pastreaza vechea traditie! Cu ce erau diferiti preotii care L-au rastignit pe Mantuitor? Nu cunosteau ei Sfintele scripturi? Nu erau in permanenta "upgradati" de catre prooroci? Ce i-a determinat sa strige la unison: "Rastigniti-L! Rastigniti-L!" Nu cumva mandria de a fi... poporul ales? Maine daca ar reveni Hristos intr-o forma asemanatoare, cei mandri si tari in credinta lor (care incalca de fapt jumatate din porunci), L-ar rastigni din nou... Eu nu am... revelatii si nu pretind ca stapanesc adevaruri incontestabile. Spun doar atat: penrtru cei alesi, Dumnezeu le va orandui negresit o portita de intrare in "staul" pentru ca din fericire nu tine cont de ingradirea noastra cu sarma ghimpata, ci de bucuria de a mai castiga o oaie ratacita, dar care striga din ghearele lupului ca vrea inauntru. Da, la Dumnezeu TOATE sunt cu putinta, inclusiv un botez la momentul cuvenit, inclusiv Sfinte Taine, daca trebuie. Ce ar trebui sa ne mire. De ce n-ar fi de dorit, pentru noi, ortodocsii, sa apara minuni si in taberele vecine, daca au traire adevarata in Hristos? Ce ne face pe noi sa credem ca am fi cu mult mai adanciti in rugaciune decat un biet pantofar din Alexandria (sper ca stii la ce fac aluzie, si nu-mi spune ca pantofarul era tot ortodox, ca nu de asta e vorba, ci de mandria ce ne stapaneste)... Ca ortodox, cand vei simti nevoia sa imbratisezi orice faptura omeneasca, de oriunde ar fi si orice religie ar avea (asta nu inseamna ca ii impartasesti si credinta, ci te intristezi pentru ca va fi lipsit de viata vesnica, fara a avea o vina anume), atunci esti aproape mantuit. Altfel, oricate dogme am flutura prin fata ochilor celorlalti (ca si cum numai tu le-ai sti, iar altii nu) si oricate vorbe goale ai pune in gura celorlalti ca si cum ei le-ar fi spus nu propriul tau rationament, ramanem ortodocsi de tinichea, ruginiti de orgolii si vanitate. Citat:
Au ramas, insa, cateva Biserici Ortodoxe cu calendarul iulian neindreptat, ca: Patriarhia Ierusalimului, Biserica Rusa si Biserica Sarba, precum si Manastirile din Sf. Munte Athos, cu exceptia Vatopedului, care se numesc "pe stil vechi", pentru ca praznuiesc toate sarbatorile dupa vechiul calendar, adica dupa "stilul vechi". A, de fapt trebuie sa existe ceva, undeva, in scrierile sfintilor parinti ca noi suntem chiar mai vrednici decat cuviosii de pe Muntele Athos, sau Patriarhia Ierusalimului... Cat despre sfintii Rusiei la care lumea face pelerinaje necontenit, sunt simple basme de adormit copii. Sa ne dea Dumnezeu veghe nepartinitoare si pace sufleteasca. Iar de te-am suparat, te rog sa ma ierti. Inclin sa cred ca noi nu ne certam, ci doar incercam sa intelegem mai bine voia lui Dumnezeu cu toate ale Sale! Care sunt bune si foarte bune!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Inapoi la topic. Ispite/incercari inaintea rugaciunii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Are o oarecare legatura cu topicul, fiind vorba de rugaciunea in Duh si in Adevar. Pentru ca nu oricine zice "Doamne, Doamne" va intra in Imparatia Cerului (Ev. Matei, 7:21). Se spune ca si Arie era mare rugator, dar rugaciunea lui nu era ascultata pentru ca nu era in adevar.
|
|
#9
|
||||||||
|
||||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Din cate stiu eu Sfintii Vasile, Grigorie si Ion nu au avut contradictii. Cred ca te referi la stabilirea sarbatoririi lor si disputa din sec. XI, mult timp dupa trecerea lor la Domnul. Citat:
Citat:
Citat:
Aceia s-au impotrivit lui Hristos tocmai din cauza ca nu mai ascultau de Scripturi si de prooroci, creasera ei propria invatatura si interpretare, lumeasca. La fel cum lumeasca e si invatatura ecumenista. Se spune ca multi din cei alesi vor cadea cand va veni Antihristul. Cine crezi ca il vor urma, cei care au dreapta credinta sau cei ce au o credinta laxa, pietista, dorind unirea tuturor fara adevar? Pentru ca Antihristul va dori sa ii uneasca pe toti. Citat:
Inca un cliseu, toti cei afectati de invatatura modernista folosesc ca argument "la Dumnezeu toate sunt posibile". Daca vrei cauta pe google articole despre ecumensim si o sa vezi ca sunt scrise tot ce iti spun eu si o sa observi ca ai exact acea invatatura. Citat:
In concluzie, eu iti zic de bine, incearca sa cercetezi si sa iti insusesti invatatura ortodoxa. Daca vrei, eu doar te sfatuiesc. Last edited by catalin2; 10.12.2014 at 10:53:26. |
|
#10
|
||||||||
|
||||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Nu stiu ce vrea Antihristul dar stiu ca Biserica Ortodoxa se roaga mereu pentru unitatea credintei. Dar nu o "tocana generala" ci acea credinta care NU are cum sa fie pusa sub semnul indoielii si care inca o sustine Insusi Dumnezeu, prin Pronia Sa. Mai mare Adevar ca Sfanta Lumina care se aprinde de doua mii de ani la rugaciunile arhiereilor ortodocsi, nu exista. Macar si numai de la premisa aceasta de s-ar pleca, si tot ar fi un motiv extrem de important pentru "ceilalti" sa incerce sa cerceteze nepartinitor, dupa ce se roaga cu lacrimi in ochi sa le arate Dumnezeu unde se afla Adevarul... Faptul ca n-o fac desi sunt constienti, ii osandeste infinit mai mult decat pe cei care habar nu au de nimic si pentru care inclin eu sa cred ca Dumnezeu are mare mila! Citat:
Citat:
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
|