![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
In ora de biologie se preda in genul acesta "uitati ce stim pana acum". Daca va aparea ceva nou intre timp, se va preda asa: "Uitati ce stiam pana acum. Nu mai este de actualitate: acum stim altceva."; desi modul in care se analizeaza ipotezele si cercetarile in zilele de azi este foarte aspru, si nu se prea intampla sa existe vreo afirmatie fara fundament. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pai asta este problema.
Ca se preda ca "uitati ce stim". Cand de fapt este "uitati care e cea mai buna presupunere de pana acum, facand urmatoarele asumtii". Esti amuzant la faza cu "asprimea". Fundamente exista intotdeuna, calitatea lor poate fi indoielnica.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Poti zice ca "rautatea" ajuta procesul de dezvoltare stiintifica: oamenii de stiinta incontinuu se uita la cele mai mici detalii, si abia asteapta sa demonstreze ceva gresit. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Nu neaprat.
Evolutia e un domeniu in care nu poti demonstra nimic concret, pentru ca practic nu este stiinta in adevaratul sens al cuvantului. Nu poti face experimente, ca in fizica, pentru a demonstra daca este sau nu teoria gresita. Nu poti decat sa faci observatii si presupuneri si sa speri ca ai tras cea mai buna concluzie pana la parerea contrarie. Si e bine ca lucrurile sa fie prezentate ca atare ori nu, sunt prezentate ca un soi de certitudini bazate pe o logica infailibila. Nimic despre axiome. Nimic despre faibilitate.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar e bine, macar avem fosile. Oricum, am avut un manual in scoala in care se prezenta teoria evolutiei ca o teorie la care inca se lucreaza. Dar in acelasi timp se spunea ca faptul ca nu stim totul despre un lucru nu inseamna ca nu stim nimic despre el. |
|
|