![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||||||
|
|||||||
|
Avem urmatoarea propozitie afirmata de Capy
Pana aici, ok. Si mai avem o propozitie afirmata de cristirg, cu care Capy e total de acord. Citat:
Citat:
Doar ca acest acord al lui Capy e contrazis de Sf. Ioan Damaschinul cand vorbeste despre singurul ipostas (persoana) al Logosului care inainte de Intrupare era simplu (in sensul ca era doar divin) si care dupa Intrupare a devenit compus, din doua firi, nu din doua persoane. Precizez si subliniez, mai mult din precautie, ca nimeni nu afirma in BO, ca ipostasul divin s-a schimbat in ipostas uman, intelegandu-se cumva din asta ca ceea ce era Persoana divina s-a transformat in persoana umana, fara sa mai fie divina. Asta e gresit si nu afirma nimeni, deci Capy, nu te obosi s-o corectezi. Citat:
Citat:
Pt. Capy, asta nu e corect, dar inca nu stiu de ce. Citat:
De raspuns, n-a raspuns concret nici la intrebarile lui Mihnea Dragomir, nici la cele ale lui Ioan Cezar, nici la ale altora. Ca sa intelegem si noi unde e eroarea cand zicem O Persoana divino-umana (una singura, nu doua!). Citat:
Citat:
Daca exista cu adevarat o problema grava cu implicatii soteriologice pe acest topic, atunci aceea se afla in postarile Sophiei. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eu i-am zis ca are sindromul strecurarii tantarului dupa inghitirea in prealabil a camilei.
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am spus limpede și repet: Sf. Ioan Damaschin vorbește despre un ipostas compus din două firi, pe când, Lucian, confundă cele două firi cu două persoane, scriind limpede despre două persoane (ipostase): persoana (ipostasa) umană și persoana (ipostasa) divină, care sunt pentru el o singură persoană (deci două persoane care compun o singură persoană). Igor, de asemenea, confundă firile și vorbește explicit despre o persoană omenească și o persoană dumnezeiască, iar pe lângă asta, Igor îi atribuie pe nedrept Sfântului Maxim Mărturisitorul această rătăcire despre care Sfântul Maxim nu a scris nicăieri în operele sale. ![]() ![]() ![]()
Last edited by Capy; 26.12.2016 at 02:29:44. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Tocmai, ca inainte sa-ti fi zis parerea mea ca nu intelegi ce inseamna ipostas compus, ai afirmat, laolalta cu cristirg ca ipostasul divin nu se schimba, ceea ce arata ca n-ai intels ce zice Sf Ioan Damaschin despre schimbarea ipostasului divin. Nu vreau sa reiau discutia, din contra vreau sa se incheie, dar tot eviti sa spui daca exprimarea aceasta - Ipostas simplu divin devenit prin Intrupare Ipostas compus divino-uman - e in contradictie sau nu cu adevarul rostit de Sf. Ioan Damschinul referitor la ipostasul simplu devenit ipostas compus. Tre sa precizez iar din precautie ca intelegem ca e doar unul singur, nu doua, ca prin compus nu intelegem nicidecum ca ar fi compus din doua ipostasuri, ci din doua firi? Doar atat. Expresia ipostas (compus) divino-uman, e sau nu e in contradictie cu sensul dat de Sf. Ioan Damschin ? Ce-i asa greu? Da sau ba? Last edited by delia31; 08.03.2015 at 22:17:16. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Aceste acuzatii sunt cu mult mai grave decat subiectul in sine care poate fi luat drept o ratacire. Este a doua oara (din cate stiu eu) cand sustii acest lucru. Concret, la cine te referi si pe ce te bazezi cand sustii. Cum crezi ca cineva scrie de pe mai multe conturi sustinandu-si propria parere el insusi, fara ca nimeni inafara de tine sa vada asta? Daca este adevarat, sa stim si noi despre cine-i vorba, iar daca nu, nu faci decat sa dovedesti celorlalti cat esti de... "tulburat".
Concret, inainte de a face astfel de presupuneri, puncteaza CLAR la cine te referi, sa vedem cat de serios esti in gandire, nu arunca petarde, ca sa dezbini si mai mult. Si-asa ai tulburat pacea multora, care-ar fi putut sa-si foloseasca timpul mai cu folos, pentru care tu... vei da socoteala! Ai dreptul sa nu raspunzi nici acestui mesaj, dar astfel nu faci decat sa confirmi "troll"-ul de care te suspecteaza unii! Probabil nu esti troll, dar nici bine-intentionat nu te mai poti numi, din moment ce sustii fara dovezi clare cum ca cineva posteaza de pe mai multe conturi. Vad ca ai un mare complex, dar asta tine de alta natura, nu de forumul acesta!!!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Excelent punctat, critirg.
Capy, tot agitat ești. Însă eu tot nădăjduiesc că nu mai reiei din nou, tot forumul în fiecare postare :) Te rog din suflet :) știm deja ce s-a postat, sau putem verifica. Sfântul Maxim Mărturisitorul, este al 2-lea Sfânt al meu preferat. Nu îți spun care-i primu, sâc, sâc :) Am citit de la Sfântul Maxim Mărturisitorul, foarte mult din ce s-a tipărit în limba română. Nu știu dacă-i bine să spun asta, că e laudă. Îți voi reda mai jos, ideile principale, expuse dogmatic, dar întro dogmatică, cât mai simplă, să înțeleagă oricine citeștre, din cartea "Scrieri și epistole hristologice și duhovnicești" și din cartea "Ambigua", scrise de Sfântul Maxim Mărturisitorul. Nu îți dau citate și pasaje, că sunt câteva zeci de pagini. Nu le printez și nici nu le dactilografiez la tastatură, că mă apucă dimineața în ambele cazuri. Analizează "la sânge", cu atenție extremă, fiecare sintagmă, mergem în cea mai pură dogmatică. Sper să te fac să înțelegi ce spune Sfântul Ioan Damaschin și Sfântul Maxim Mărturisitoul, în același timp: 1. Hristos este Persoana Omenească a Sfintei Treimi. Din veșnicie. Înainte de crearea omului. Dar să nu te smintești. Fi atent: nu cum o înțelegi tu și cum o separi tu. Nu separa Persoana cea Una a lui Hristos. Nici nu uni Persoana lui Hristos, cu cele două voințe și două lucrări. Că dai în nestorianism, sau în monofizitism. Rămâi ortodox. Fi atent :) Mergem mai adânc: 2. Hristos este fire(!) omenească și fire(!) dumnezeiască! Poate omul de rând, să fie de aceași fire(!) cu Hristos? Cu Dumnezeu? Nu poate. Ar înseamna să intre în esența și natura Sfintei Treimi. Asta a crezut și lucifer... 3. Hristos a venit să îndumnezeiască omul. Îndumnezeirea este luare sau imitarea persoanei(!) umane a lui Hristos. Așa devi sfânt. Îndumnezeirea nu poate fi dată omului prin firea lui Dumnezeu. Nu poți intra în fire(!), în esență, în natură, în ousia. Ce îl face pe Hristos, Persoană Omenească? S-a născut ca un om, deși era născut din veșnicie din Tatăl, a crescut din băiat, în bărbat că un om, a chinuit ca un om, deși putea să biruie totul, întro clipă, a fost ispitit de diavol ca un om, deși putea, Dumnezeu fiind, să termine cu diavolul întro miime de secundă. Hristos a murit ca un om, și a înviat ca un Dumnezeu, tocmai ca omul de rând, să poată învia și el, în Hristos. Nici diavolul, spune Sfântul Maxim Mărturisitorul, la cele 3 ispitiri, înainte de a începe activitatea Mântuitoare, nici diavolul nu știa sigur dacă Hristos este sau nu este Dumnezeu și Fiul lui Dumnezeu. Și când s-a convins diavolul că Hristos Este Cel Ce Este, ce striga prin demonizatul din ținutul Ghergehsenilor? "De ce ai venit mai înainte de vreme să ne chinuiești?" Îi chinuia iubirea lui Hristos. Dar asta-i altă latură teologică. Revin. 4. Ce este îndumnezeirea deci? Suntem dumnezei (cu d mic) prin har, în firea omenească și firea Dumnezeiască a lui Hristos? Asta ar fi erezie. Suntem dumnezei prin har, datorită actului chenotic, sau prin chenoză: "Dumnezeu S-a deșertat pe Sine, chip de rob luând, făcându-se pe sine, asemenea oamenilor" spune la Filipeni, capitolul 2. El S-a făcut om, ca noi să ne putem face dumnezeu. 5. Îndumnezeirea omului de rând, arată Persoana Omenească a lui Hristos. Raportat la Sfânta Treime, Hristos este fire(!) omenească și fire(!) dumnezeiască, și O Persoană, Un Ipostas, sau O Ipostasă în Sfânta Treime, iar raportat la omenirea creată, Hristos, Persoană a Sfintei Treimi, care S-a făcut OM DEPLIN, ispitit, chinuit, ucis, Persoana Omenească, ne-o dă nouă, oamenilor, ca exemplu suprem de urmat, pe care au urmato sfinții în fiecare secol și pe care o vor urma până la sfârșitul lumii. Urmând Persoana Omenească a lui Hristos, spunem că urmăm firea omenească a lui Hristos, tocmai ca să ajungem la Persoana Dumnezeiască a lui Hristos, anume persoane dumnezeiești, taina persoanei, greaca veche: prosopon. Omul nu poate fi după fire(!) Dumnezeu. Nici dumnezeu (scris cu d mic), că după fire, Sfânta Treime, Creatorul, nu atinge în esență și natură Creatura. 6. De aceea Hristos, are DOUĂ LUCRĂRI și DOUĂ VOINȚE. Firea și Persoana, lui Hristos, omenească (nu dumnezeiască) pentru îndumnezeirea omului, sunt același lucru (!) Nu se poate altfel. Dar firea(!) și Persoana Dumnezeiască ale lui Hristos, pentru îndumnezeirea omului, nu pot fi același lucru, căci omul nu poate deveni după fire(!) cu Hristos. Citește și din Sfântul Grigorie PALAMA, prăznuit chiar astăzi, să vezi CE ESTE îndumnezeirea omului. Doamne, frățior Capy, spune-mi că ai înțeles. Te implor, spune-mi că ai înțeles... Că sincer, chiar că nu știu cum să te mai ajut în alt fel. Sincer acuma... Iertare dacă am smintit...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 08.03.2015 at 22:51:07. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Trupul lui Dumnezeu Cuvântul nu există într-o ipostasă proprie [PERSOANA OMENEASCA], nici nu s-a făcut o altă ipostasă [PERSOANA OMENEASCA], în afară de ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul, ci există în aceea, își are mai degrabă ipostasa sa în ipostasa Cuvântului, si nu are o ipostasă care să existe prin sine însăși. -cele două firi ale Lui se reduc la o singur ă persoană si la o singură ipostasă a lui Dumnezeu Cuvântul. -Nu propovăduim două persoane deosebite, ci una și aceeași, și Dumnezeu și om în același timp, Dumnezeu desavârsit și om desavârsit; în totul Dumnezeu și în totul om; același în totul Dumnezeu împreună cu trupul său și în totul om împreună cu Dumnezeirea Lui mai presus de Dumnezeire. Prin expresia „Dumnezeu desavârsit și om desavârsit", arătăm deplinătatea si desăvârșirea firilor. Prin expresia „în totul Dumnezeu si în totul om", ar ătăm unitatea și indivizibilitatea ipostasei.[dumnezeiesti nu omenesti] |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Sfânta Fecioară n-a născut simplu om, ci un Dumnezeu adevărat." -deja ai modificat cu mintea ta dogmatica Sfantului Ioan Damaschin |
|
|