![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Vindecare personala - Bodhicitta Imparateasca
"Poate orb pe orb să călăuzească? Nu vor cădea amândoi în groapă?" ------------------ Cea mai inalta virtute a inimii, in budismul mahayana, este dorinta ca toate fapturile sa fie izbavite de orice forma de suferinta, sa se bucure fara contenire de darurile nesfarsite ale sfinteniei. Aceasta dorinta speciala, rar de gasit in inima oamenilor, poarta denumirea de bodhicitta (mai precis bodhicitta aspirationala - care genereaza ulterior o bodhicitta actionala). Pentru ca nu are egal intre virtuti, bodhicitta mai este denumita regina virtutilor. Ea este nascuta din mila si bunatate - mila, pentru ca toate fapturile supuse schimbarii sunt patrunse de suferinta. Bodhicitta cunoaste multe trepte, stadii de evolutie. Poate fi clasificata functie de multe criterii. Cea mai cunoscuta clasificare deosebeste trei feluri de bodhicitta: 1.bodhicitta pastorului 2.bodhicitta barcagiului 3.bodhicitta imparateasca Prima forma de bodhicitta se numeste a pastorului pentru ca asemenea pastorului acesta doreste ca mai intai toate oitele lui sa fie ferite de pericol, pastorul fiind ultimul care se pune la adapost. A doua forma de bodhicitta este dorinta ca fluviul suferintei sa fie trecut impreuna, in acelasi timp, cu toate fapturile. A treia este o bodhicitta care doreste sa ajute dar vede clar propria neputinta. Un ajutor dat de un orb, in loc sa ajute, poate rani ceilalti orbi. In consecinta, aceasta bodhicitta este mai intai rationala, aspirand la curatire personala in scopul ajutorarii corespunzatoare a tuturor fapturilor. Se spune ca este imparateasca pentru ca aceasta are nobletea si puterea extraordinara izvorata din curatenia inimii. In practica, sunt angajate toate cele trei forme de bodhicitta, diferentierea fiind facuta pentru a deosebi calitatea fiecareia, pentru a le cultiva - succesiv sau simultan, functie de circumstante.
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Care este miezul psihologic al crestinismului? - constientizarea starii de pacatosenie in care se afla individul.
Daca omul nu constientizeaza ca este pacatos atunci nu are nevoie de Dumnezeu. Daca nu are nevoie de Dumnezeu, nu este crestin. Cum realizeaza omul ca este pacatos? Daca tot ceea ce i se intampla este perfect, atunci ce rost are acest concept de "pacatosenie"? Omul realizeaza ca este pacatos numai atunci cand experimenteaza suferinta. Intre pacat si suferinta exista o stransa legatura cauza-efect. Pacatul si suferinta sunt legate una de alta. Interpatrunderea pacat-suferinta tine omul captiv intr-un cerc vicios. ------------------ Care este miezul psihologic al budismului? - ca existenta samsarica este in natura suferintei. Daca nu constientizam ca experientele noastre umane, mundane sunt in natura suferintei, atunci nici nu luam medicamentul intelepciunii. Ce ne poate face liberi? Ce poate rupe lantul pacat-suferinta? Adevarul. Contempland profund natura experientelor noastre (coliziunilor mintii cu formele lumii) putem realiza starea de adanca pacatosenie in care ne aflam. Cele Patru Nobile Adevaruri
__________________
Last edited by florin.oltean75; 25.03.2015 at 22:02:20. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hai sa zicem ca saracul budhist n-a auzit de Hristos.
Si poate cand o sa stea fata in fata cu el la Judecata, s-ar putea totusi sa-L cunoasca si re-cunoasca ca Adevarat Dumnezeu, desi filosofia asta seaca s-a putea sa aiba chiar efectul contrar. Totusi, tu ce scuza ai? Te crezi prea destept pentru a fi crestin si atat sau..? Care este utilitatea la toate prostiile astea? Te-au ajutat sa scapi de patimi? Sa fii un crestin mai bun?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Crestinismul este budism exprimat cu alte cuvinte. Toate aspectele cheie sunt similare. ----- Cum te ajuta invatatura budista sa scapi de patimi in solutie crestina? ---------------- Sa luam de exemplu analogia precizata anterior: pacatosenie-suferinta / cei doi piloni de baza care ofera rationalitate celor doua religii. Cum constientizeaza crestinul ca este pacatos? Pur conceptual - prin validarea de credinta ca Adam a existat si a fost pacatos ("in pacate am fost nascuti") precum si din greselile personale observabile. Alegem sa ne privim ca persoane pacatoase fiindca alegem sa credem ca Adam a existat si a fost pacatos. O pacatosenie ontologica asumata prin actul de credinta. Aceasta forma de constientizare este mai mult intr-o zona a conceptualului nu intr-o zona a experientei imediate, directe, continue, clipa de clipa. Cum constientizeaza budistul ca este pacatos? Constientizand ca toate experientele sale de zi cu zi sunt de fapt in natura suferintei. Ca ochiul pacatuieste cu fiecare privire, ca urechea pacatuieste cu fiecare auzire. Ca intreaga sa fiinta este de fapt cufundata in pacatosenie. Ca nu trebuie sa-si imagineze un iad ca sa tina mintea acolo, ci constientizeaza ca este deja intr-o mare de flacari. Cum striga o astfel de persoana catre Dumnezeu?
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
cuvinte, dar asta nu-l face crestin.Dracul este anti-crestin. Crestinul: -isi face cruce -crede numai si numai in Dumnezeul Trinitar:Tatal, Fiul, Duhul-Sfant. -poate sa spuna Crezul -asculta si cere sfat de la Dumnezeu. -se inchina numai si numai Dumnezeului Trinitar. -o recunoaste si slaveste pe Maica Domnului -recunoaste si pretuieste pe sfintii si mucenicii sfiintiti ai Domnului -cinsteste in icoane pe cei care s-au desavarsit si au capatat Lumina Dumnezeiasca astfel incat ei nu mai traiesc, ci Hristos traieste in ei. -are Inger pazitor(Taina Sfantului Botez) -se spovedeste si se impartaseste. -pune in practica vorbele Evangheliei. Budismul are alte principii, alta "iconografie". Citat:
solutiile sale, imbracate astfel incat sa fie compatibile la prima vedere cu principiile crestine. Scopul diavolului prin astfel de metode de manipulare este acela sa te determine pe tine, ca prin liber-arbitru sa-i primesti invatatura demonica Insa cei care au trezvia-mintii, nu se vor lasa pacaliti Citat:
Te apuca somnul... Nu se amesteca lumina cu intunericul(fie si acesta un intuneric "luminat" chipurile). http://www.almeea.ro/un-calugar-budi...etin-adevarul/ |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hahaha, vechea poveste cu calugarul. Din pacate (sau fericire, depinde cum o privesti), este o inventie. Nu exista nici o dovada de autenticitate, si cel mai probabil a fost inventata de un om talentat in ale literaturii de pe net. Seamana cu povestea asta: http://nypost.com/2015/01/16/teen-ad...ing-to-heaven/ Saracii, au scris si publicat o carte despre ce a descris baiatul, numai ca sa afle ca e inventata povestea, si ca trebuie sa o retraga de pe piata :)) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uita-te mai bine prin jur..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||||
|
|||||
![]()
Ai sa zici si ca Buha e Iisus Hristos dar in alte haine.
Citat:
Citat:
Crestinismul spune ca nu poti obtine mantuire decat prin credinta (activa) in Jertfa de pe Cruce. Hristos este elementul principal. Budhistmul ca zeitatile sunt o ipoteza inutila, "eliberarea" (care NU este tot una cu mantuirea) se obtine printr-un soi de practica filosofica. In contextul asta, Hristos este un element optional. Mai vorbim si despre conceptul de reincarnare, condamnat in crestinism? Citat:
Citat:
Un om masochist nu are neaparat nevoie sa scape de suferinta. Din perspectiva orientala, oricum trece prin ciclul mai multor vieti, unele se pot dovedi amuzante. In schimb pacatul duce la despartirea de Dumnezeu si consecintele acestei despartiri, in masura in care este voluntara, prin moarte, trec in eternitate. Citat:
E posibil insa sa fi fost introdus in scrieri moderne, pentru a face buhismul "accesibil" societatii occidentale, deiste.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|