![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Iartă-mă, Alin, dacă te-am smintit. Îmi cer iertare. Te rog să mă ierți.
Uite, îți spune Pavel câteva cuvinte: I Corinteni 4: 1. Așa să ne socotească pe noi fiecare om: ca slujitori ai lui Hristos și ca iconomi ai tainelor lui Dumnezeu. 2. Iar, la iconomi, mai ales, se cere ca fiecare să fie aflat credincios. 3. Dar mie prea puțin îmi este că sunt judecat de voi sau de vreo omenească judecată de toată ziua; fiindcă nici eu nu mă judec pe mine însumi. 4. Căci nu mă știu vinovat cu nimic, dar nu întru aceasta m-am îndreptat. Cel care mă judecă pe mine este Domnul. 5. De aceea, nu judecați ceva înainte de vreme, până ce nu va veni Domnul, Care va lumina cele ascunse ale întunericului și va vădi sfaturile inimilor. Și atunci fiecare va avea de la Dumnezeu lauda. 9. Căci mi se pare că Dumnezeu, pe noi, apostolii, ne-a arătat ca pe cei din urmă oameni, ca pe niște osândiți la moarte, fiindcă ne-am făcut priveliște lumii și îngerilor și oamenilor. 10. Noi suntem nebuni pentru Hristos; voi însă înțelepți întru Hristos. Noi suntem slabi; voi însă sunteți tari. Voi sunteți întru slavă, iar noi suntem întru necinste! 11. Până în ceasul de acum flămânzim și însetăm; suntem goi și suntem pălmuiți și pribegim, 12. Și ne ostenim, lucrând cu mâinile noastre. Ocărâți fiind, binecuvântăm. Prigoniți fiind, răbdăm. 13. Huliți fiind, ne rugăm. Am ajuns ca gunoiul lumii, ca măturătura tuturor, până astăzi. 14. Nu ca să vă rușinez vă scriu acestea, ci ca să vă dojenesc, ca pe niște copii ai mei iubiți. Fiecare creștin e un Apostol, în felul lui. Da, vreau să fiu considerat nebun, slab, întru necinste, flămând, însetat, ostenit, ocărât, prigonit, hulit, gunoiul lumii... Cu probleme, defecte, neputințe, de care vrei tu... Sunt rănit de dragostea de Hristos și de Biserică. Iar asta nici moartea nu o poate lua de la mine, Alin... prin simțul penibilului pe care tu îl ai și eu nu îl am... Nu mă supăr, ți-l las ție pe tot. Iartă-mă din nou, cu sinceritate îți cer. Pomenește-mă, frate Alin și iartă-mă. Te îmbrățișez în Hristos Doamne Iisuse Hristoase, ferește-ne pe noi, turma și Biserica Ta, de secerișul diavolului din erezii.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 14.03.2015 at 01:02:13. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1. Practic ai recunoscut ca de fapt nu cauti raspunsurile in invataturile Bisericii, ci procedezi precum sectantii si interpretazi tu cu mintea ta. Ca ai sa cauti ajutorul altora in sustinerea a ceea ce crezi tu nu schimba afirmatia cu nimic. 2. Dai impresia ca esti adeptul “dogmei infailibilitatii sfintilor”. 3. Nu pornesti de la premisa corecta ca trebui sa verifici, ci cauti sa ma contrazici pentru ca presupui ca este gresit ce am zis eu. “Stii” rezultatul, si, desi abia acum ai aflat “problema” cauti modalitati de a ajunge la el. Abordarea corecta este ca atunci cand afli “problema” sa cauti rezultatul, nu sa pormesti in demonstrarea a ceea ce crezi tu ca este rezultatul. PS: Tu esti cel care lupta impotriva a ceea ce invata Biserica: cinstirea de catre aceasta a Fericitului Augustin. Biserica nu sustine ca Fericitul Augustin nu are si invataturi gresite, dar spre deosebire de tine care “l-ai judecat si osandit”, ea ne invata sa il cinstim.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Probabil e stilist, asa se explica multe.
Daniele, ia zi-ne, care e pozitia ta vizavi de schimbarea calendarului?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Recomand cartea "Locul Fericitului Augustin in Biserica ortodoxa" scrisa de Cuv. Serafim Rose.
"Cum oare ar putea fi facuti sa vada, pana nu e prea tarziu, ca toti ar trebui sa fim mai smeriti si sa nu avem o parere asa de inalta fata de propria „teologie” ca poate ne aflam toti sub „influente apusene” de tot fe*lul, dar aceasta nu trebuie sa ne excluda din Ortodoxie atata vreme cat ne straduim sa intele*gem adevarul." Cuv. Serafim Rose “Astazi ‘robia apuseana’ impresoara si adesea domina chiar atmosfera si tonul Ortodoxiei noastre, care adesea este ‘corecta’ teoretic, dar lipsita de adeva*ratul duh crestinesc si de gustul de nedescris al adevaratului crestinism...” “Fericitul Augustin are intr-adevar ceva de spus generatiei noastre de crestini ortodocsi „precisi” si „corecti”, dar reci si fara simtire“. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...upercorecti-i/
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2. Impresie înțeleasă de tine, după cum ți-e ție inima, dar nicidecum pretenția ca impresia ta să fie Adevărul. 3. GREȘIT. Exact tocmai că am verificat ce vorbesc, nu m-am apucat ca să fac o licență, copy-paste. Chiar am muncit cu sârg la licența mea. Am VERIFICAT în multe surse, am cercetat, am comparat, am înțeles, apoi am arătat și am demonstrat, ereziile lui Augustin, față de Adevărul mântuitor al Bisericii lui Hristos. Da, este greșit ce ai spus tu, anume că Augustin NU e eretic și Sfântul Iustin Martirul E eretic. Ai defăimat Biserica în cel mai josnic hal. Da, știu rezultatul, se vede, l-am aflat de la alții, era stabilit de mai demult, am aflat și problemele, cu mila lui Dumnezeu, și rugăciunile Preasfintei Născătoare, și AM AJUNS la el, nu mai caut modalități să ajung la el. Rezultatul era demult, rezultatul era chiar de dinainte ca Augustin, să-și scrie ereziile, Biserica avea și formula "rezultatul", contra pnevmatomahilor, iar Augustin, denigra pe Duhul Sfânt, prin Filioqve. Nu-i de mirare, că odată preluate ereziile lui de Apus, Duhul Sfânt a părăsit Apusul, iar franco-latinii au înnebunit, și au început să măcelărească omenirea, și alte atrocități mai mari au făcut, ucigând sufletele, obligându-i să accepte ereziile lor. Citat:
Diferența e că pe lângă asta, după ce-i gata slujba, am mers să văd de ce e numit fericit și nu-i sfânt, și am descoperit că are niște EREZII ABOMINABILE ! Nu numai că Augustin a despărțit Apusul de Răsărit, dar acum tot Augustin, tinde să arunce și Răsăritul în aceleași erezii, prin blestematul de Dumnezeu, ecumenism. Dacă Biserica o să cadă în ereziile lui Augustin, aceea nu va mai fi Biserica lui Hristos, și voi lupta împotriva ei, cu prețul sângelui meu, dacă trebuie, fără să rănesc fizic pe nimeni, dar apărând adevărata Biserică a lui Hristos, față de erezie, prin Sfânta Neascultare, față de ierarhii eretici, mă rog, care poate vor fi căzuți în erezie. Să nu fie așa ceva niciodată. "Mântuiește Doamne, poporul Tău și binecuvintează moștenirea ta. Biruință binecredincioșilor creștini, asupra celui potrivnic dăruiește, și cu Crucea Ta, păzește, pe poporul Tău." Iertare dacă am fost puțin mai aspru, dar am spus că mi-e greu să lupt împotriva ortodocșilor, dar când ei se află în primejdie, lupt împotriva unei ideologii, ca să apăr sufletele lor. Amin.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alin, prefer Igor, mulțumesc pentru înțelegere și bunul simț de care dai dovadă înțelegând dorința mea.
Nu sunt stilist. Mă supun deciziei Bisericii, din iubire față de Adevărul exprimat de ea, fiindcă găsesc afirmațiile Bisericii mântuitoare. Deci: unele Biserici sunt pe calendarul nou, românii, grecii, etc., alții pe calendarul vechi, rușii, athosul. Deci în orice loc mă aflu, mă supun calendarului Bisericii aceleia, Creștine, fără erezie, Autocefale a lui Hristos. Calendarul NU este o dogmă, NU mântuie, iar ontologic, se trăiesc toate sărbătorile în fiecare zi, și întreaga istorie a omenirii, o arată fiecare 24 de ore. Dar nu intrăm în filosofii, nu e cazul. E limpede acum că sunt creștin? Fără erezie. Ortodox. Dobrin7m, teologumenele părintelui Serafim Rose, NU sunt expresii dogmatice față de ereziile lui Augustin și nu au altă valoare decât față de evlavie și cateheză pentru iubirea și egalitatea față de toți oamenii. Sunt de acord cu ce spune părintele Serafim Rose, atâta vreme cât nu intră în dogmatică, pentru că atunci când intră în dogmatică, nu mai poate tăgădui și nu se mai poate îndoi de faptul că Augustin are cel puțin 8 erezii, dovedite. Ortodoxia este precisă și corectă, tocmai pentru că este caldă și cu simțire, nicidecum rece și fără de simțire, cum spune părintele Serafim Rose, că suntem reci și fără simțire. Sunt convins că părintele Serafim, nu a citit opere dogmatice la Augustin. Dar nu-i nimic, e bine că în cartea lui, își exprimă teologumena, și nu tratează nimic dogmatic. Iertați.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 15.03.2015 at 10:25:36. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar tu, care arunci cu noroi într-un sfânt, îi numești învățăturile "vomă", susții în mod halucinant (cred că ești singurul autointitulat creștin pe care l-am auzit să susțină așa o grozăvie) că este damnat în Iad, și spui că te supui Bisericii ?! Practic, prin tot topicul ăsta, tu te situezi în neascultare, la limita schismei, față de Biserica Ortodoxă. Nu vezi că NICIUNUL dintre ortodocșii de pe forum nu-ți dă dreptate ? Last edited by GMihai; 15.03.2015 at 12:12:16. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Da, pentru ca pe langa dogma infailibilitatii sfintilor, exista si dogma infailibilitatii lui Igor-Daniel-Emilian (asta daca nu se considera si sfant).
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#9
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Nu stiu. Asta ai spus tu. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Cine vorbea de licenta ta? La fel, ca sa nu mai spun ca esti destul de inconsecvent cu privire la cine esti in realitate. Eu vorbeam de cum iti ajustezi crezurile si cum procedezi in a ti le sustine. Nu ma refeream la ce sustii despre unele invataturi ale Fericitului Augustin. Daca nu ai mai avea comportamentul asta autist ai vedea ca am mai spus de vreo 4-5 ori ca eu nu contest ca Fericitul Augustin are unele invataturi gresite. Problema era felul in care vorbeai despre el, nu despre invataturi, iar mai nou problema este “dogma infailibilitatii sfintilor”. Citat:
Am spus ca ambii sunt sfinti ai Bisericii, dar ca au si invataturi gresite. Cele doua nu se exclud pentru ca singurul fara de gresala este Dumnezeu. La fel, vreau citatul unde am defaimat eu Biserica. Citat:
Tot nu ti se pare ca ai probleme? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Augustin este numit de Biserica Ortodoxa fericit. Ceea ce inseamna ca e mantuit, dar pentru ca a avut anumite greseli, il numim fericit, nu sfant.
Cele doua mari greseli ale lui Augustin au fost: filioque si predestinarea. Insa nu asta ma socheaza cel mai mult la Augustin, ci afirmatia aceea a lui, din cauza careia filozoful si scriitorul Albert Camus si-a pierdut credinta, cum ca cea mai mare delectare a sfintilor in rai o constituie suferintele pacatosilor din iad. Cu alte cuvinte dreptii din rai se bucura la vederea chinurilor pacatosilor. Ulterior, si alti sfinti catolici, precum Toma din Aquino si Petru Lombardul au preluat aceasta afirmatie. Afirmatia ma oripileaza dar cu toate astea, NU trebuie sa-l batjocorim sau sa-l ponegrim pe Augustin, fiindca el a avut si invataturi bune iar Biserica il cinsteste ca fericit. |
|