![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Ai acuzat Biserica că Sfântul Iustin este eretic, în lipsa dogmelor, în lipsa chiar și a primului Sfânt Sinod Ecumenic. Repet: eu nu spun că Biserica greșește cinstindu-l pe Augustin ca Fericit. Și eu îl numesc Fericit. Dar nu e sfânt! Și am dovedit de ce nu e sfânt, fiindcă e eretic. Da, ereticii, pot fi numiți sub semn de respect pentru învățăturile lor bune, fericiți. Deși Biblia, spune altceva: "O muscă moartă strică amestecul de untdelemn al celui ce pregătește miresme; puțină nebunie strică prețul la multă înțelepciune." - Ecclesiasticul 10, 1. Poftim un citat. Nu-mi cer scuze. Augustin este eretic ! Unul din cei mai mari ai tuturor timpurilor. Eretic, care a participat la răpirea Apusului, devenit franco-latin, din Biserica Creștină. Deci pentru ereziile lui, pentru că a inventat Filioqve și alte întunericuri, nu dau doi bani pe toată înțelepciunea lui din alte părți. Deci îl numesc fericit, din cinste și respect față de Biserică, nu față de el, și atrag atenția și arăt de ce este fericit, și nu sfânt, e fericit, fiindcă e eretic. Și recomand, susțin și întăresc, pentru Biserica Creștină cea Una, Ortodoxă, scoaterea lui Augustin din calendare. Altfel, putem să băgăm în calendare toți ereticii, anatematizații, și blestemații de Dumnezeu, pe Origen, pe Arie și pe alții, cu titlurile de Fericiți și să mai deducem prostește, ca nesăbuiții că Fericit mai înseamnă și Sfinți ! Doamne ferește... Citat:
Deci dogma, s-a descoperit, s-a revelat, exact când a trebuit și când Biserica a avut nevoie de ea, de dogmă. Cum și Hristos, a venit exact "la plinirea vremii", când omenirea a descoperit și a înțeles civilizația, prin Imperiul Roman, s-a oprit din barbarie și din viața nomadă și și-a înțeles scopul: iubirea de Dumnezeu și de aproapele. Dumnezeu nu a forțat și nu a impus, ca omenirea să ajungă la un punct, orice punct, bun sau rău, în decursul istoriei omenirii și istoriei religiilor, dar a dat capacitățile, omenirii, să reușească sau să evite orice punct, bun sau rău, prin fructul oprit, din care a mușcat omenirea, în Eden, Adam, prin Eva. Deci ai grijă, la ce afirmații faci față de Sfântul Iustin Martirul și Filosoful, că deși îmi ești drag, și ești ortodox, deci creștin fără erezie, acolo unde greșești, și eu văd și știu că ai greșit, datoria mea e să te ajut, chiar dacă asta presupune să fiu un picuț mai aspru. Citat:
Nu mă bag în niciun subiect, când știu că nu am dreptate. Sunt prost, nu știu multe lucruri. Nu știu fizică cuantică, atomică, nu știu biologie moleculară, nu știu chimie organică și anorganică. Sunt prost, nu știu multe lucruri. Dar unde știu că am dreptate, mai ales domeniului căruia mi-am dedicat viața și în care, și pentru care mor (adorm în Domnul), pentru Teologie, pentru Dumnezeu, acolo, dacă știu, văd, observ, o neregularitate, strig și iau atitudine, chiar dacă asta înseamnă să-mi pierd smerenia, fie. Nu smerenia mă mântuie, ci Hristos. Prin întreaga activitate a noastră față de Dumnezeu și aproapele, prin credință, nădejde și dragoste. Asta-i calea spre îndumnezeire. Vindecarea. Asta-i Ortodoxia. Și asta-i calea discernământului și a dreptei socotințe... Citat:
Sfântul Iustin, a vorbit despre Sfânta Treime, fără să o definească, știa că există o diferență în Sfânta Treime, dar nu știa unde și cum. Fiindcă a trăit și vorbea la peste, mai mult de 200 de ani, înainte de Primul Sfânt Sinod Ecumenic, din 325. Pe atunci, Biserica nu a avut învățăturile din 325, deci Sfântul Iustin nu a avut învățături de cele ale Bisericii, ba chiar s-a apropiat fulminant de mult și de bine, de unul singur, de învățătura Bisericii, care Duhul Sfânt o descoperă la peste 200 de ani, de la viața Sfântului Iustin Martirul și Filosoful. Citat:
Citat:
Am întârziat la Sfânta Liturghie jumătate de oră, da, ca să termin de dat ție răspunsurile mântuitoare. Și îmi pare rău că am întârziat, am greșit. Dar eu mă duc la Sfânta Liturghie în fiecare zi. Și la alte slujbe merg. Mai ales în Sfântul și Marele Post. Dar asta nu trebuie să îți spun ție, că devine laudă, și știu că eu nu pot face și reuși nimic. Hristos, preadulcele, întărirea mea, le face, prin mine. Iar vrăjmașii, mă pun la păcate. Citat:
P.S.: Da, Lucian008, e mult întuneric în mintea mea, recunosc. În a ta e întuneric? Și mai știu că în mintea mea, mai e ceva: e Lumină. "Și lumina luminează în întuneric și întunericul nu a cuprins-o." (Ioan 1, 5) P.S.: Ce am răspuns la Lucian008, e valabil și pentru GMihai. Nu am nevoie de susținerea nimănui. Știu ce am cercetat și ce am găsit. Iar Sfântul Maxim Mărturisitorul era singur împotriva întregii Biserici Creștine. Din Apus și din Răsărit. Care era căzută în erezie monotelită. Toată Biserica era eretică. Și nu s-a temut. Era el singur și doi ucenici ai lui. Și a stat împotriva Bisericii, peste 40 de ani. Și a scris și a vorbit și a expus Adevărul față de erezie. A fost exilat de 8 ori, condamnat ca eretic, chismatic, anatematizat, exilat de 3 ori, și el și din exil scria și vorbea. Și... a biruit :) Pentru că Biruitorul era cu el. Așa că stai liniștit, Mihaiță franco-latinule, mulțumesc că-mi porți de grijă, dar mă descurc și fără tine. Crede-mă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 15.03.2015 at 15:01:11. |
|
|