![]() |
![]() |
|
#161
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar tu, care arunci cu noroi într-un sfânt, îi numești învățăturile "vomă", susții în mod halucinant (cred că ești singurul autointitulat creștin pe care l-am auzit să susțină așa o grozăvie) că este damnat în Iad, și spui că te supui Bisericii ?! Practic, prin tot topicul ăsta, tu te situezi în neascultare, la limita schismei, față de Biserica Ortodoxă. Nu vezi că NICIUNUL dintre ortodocșii de pe forum nu-ți dă dreptate ? Last edited by GMihai; 15.03.2015 at 12:12:16. |
#162
|
||||
|
||||
![]()
Da, pentru ca pe langa dogma infailibilitatii sfintilor, exista si dogma infailibilitatii lui Igor-Daniel-Emilian (asta daca nu se considera si sfant).
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#163
|
||||
|
||||
![]()
Dar ce e? Asta invata Biserica?
Citat:
Care e minciuna? Am acuzat Biserica de ce? Cel care acuza Biserica esti tu, cand sustii ca Biserica greseste cinstindu-l pe Fericitul Augustin. Eu nu am exprimat nici o opinie contrara asupta invataturilor Bisericii. Citat:
Faptul ca cineva sustinea inainte de statornicire ceva nu inseamna ca respectivul nu a gresit. Sfantul Iustin ramane in continuare un sfant al Bisericii fara ca asta sa insemne ca ce invata pe aceasta tema nu era in conformitate cu ce invata Biserica. E limpede ca mintea ta va âputeaâ interpreta absolut orice in conformitate cu ce vrei tu sa rezulte. Asta e limpede. Si e boala daca ajungi sa si crezi ce spui in conditiile astea. Citat:
Cand zici ca nu a avut invataturi gresite, cand ca a avut, dar... Citat:
Arie nu a gresit numai dupa condamnarea arianismului. Gresit era ce sustinea si inainte de asta. Sa iti fie rusine. Oricat de gresita este aceasta invatatura (si este) nu esti tu in masura sa te exprimi asa la adresa lui. PS:Adevaratii ortodocsi posteaza pe forum in timpul slujbelor? Mai ales a Sf Liturghii.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#164
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Nu stiu. Asta ai spus tu. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Cine vorbea de licenta ta? La fel, ca sa nu mai spun ca esti destul de inconsecvent cu privire la cine esti in realitate. Eu vorbeam de cum iti ajustezi crezurile si cum procedezi in a ti le sustine. Nu ma refeream la ce sustii despre unele invataturi ale Fericitului Augustin. Daca nu ai mai avea comportamentul asta autist ai vedea ca am mai spus de vreo 4-5 ori ca eu nu contest ca Fericitul Augustin are unele invataturi gresite. Problema era felul in care vorbeai despre el, nu despre invataturi, iar mai nou problema este “dogma infailibilitatii sfintilor”. Citat:
Am spus ca ambii sunt sfinti ai Bisericii, dar ca au si invataturi gresite. Cele doua nu se exclud pentru ca singurul fara de gresala este Dumnezeu. La fel, vreau citatul unde am defaimat eu Biserica. Citat:
Tot nu ti se pare ca ai probleme? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#165
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Ai acuzat Biserica că Sfântul Iustin este eretic, în lipsa dogmelor, în lipsa chiar și a primului Sfânt Sinod Ecumenic. Repet: eu nu spun că Biserica greșește cinstindu-l pe Augustin ca Fericit. Și eu îl numesc Fericit. Dar nu e sfânt! Și am dovedit de ce nu e sfânt, fiindcă e eretic. Da, ereticii, pot fi numiți sub semn de respect pentru învățăturile lor bune, fericiți. Deși Biblia, spune altceva: "O muscă moartă strică amestecul de untdelemn al celui ce pregătește miresme; puțină nebunie strică prețul la multă înțelepciune." - Ecclesiasticul 10, 1. Poftim un citat. Nu-mi cer scuze. Augustin este eretic ! Unul din cei mai mari ai tuturor timpurilor. Eretic, care a participat la răpirea Apusului, devenit franco-latin, din Biserica Creștină. Deci pentru ereziile lui, pentru că a inventat Filioqve și alte întunericuri, nu dau doi bani pe toată înțelepciunea lui din alte părți. Deci îl numesc fericit, din cinste și respect față de Biserică, nu față de el, și atrag atenția și arăt de ce este fericit, și nu sfânt, e fericit, fiindcă e eretic. Și recomand, susțin și întăresc, pentru Biserica Creștină cea Una, Ortodoxă, scoaterea lui Augustin din calendare. Altfel, putem să băgăm în calendare toți ereticii, anatematizații, și blestemații de Dumnezeu, pe Origen, pe Arie și pe alții, cu titlurile de Fericiți și să mai deducem prostește, ca nesăbuiții că Fericit mai înseamnă și Sfinți ! Doamne ferește... Citat:
Deci dogma, s-a descoperit, s-a revelat, exact când a trebuit și când Biserica a avut nevoie de ea, de dogmă. Cum și Hristos, a venit exact "la plinirea vremii", când omenirea a descoperit și a înțeles civilizația, prin Imperiul Roman, s-a oprit din barbarie și din viața nomadă și și-a înțeles scopul: iubirea de Dumnezeu și de aproapele. Dumnezeu nu a forțat și nu a impus, ca omenirea să ajungă la un punct, orice punct, bun sau rău, în decursul istoriei omenirii și istoriei religiilor, dar a dat capacitățile, omenirii, să reușească sau să evite orice punct, bun sau rău, prin fructul oprit, din care a mușcat omenirea, în Eden, Adam, prin Eva. Deci ai grijă, la ce afirmații faci față de Sfântul Iustin Martirul și Filosoful, că deși îmi ești drag, și ești ortodox, deci creștin fără erezie, acolo unde greșești, și eu văd și știu că ai greșit, datoria mea e să te ajut, chiar dacă asta presupune să fiu un picuț mai aspru. Citat:
Nu mă bag în niciun subiect, când știu că nu am dreptate. Sunt prost, nu știu multe lucruri. Nu știu fizică cuantică, atomică, nu știu biologie moleculară, nu știu chimie organică și anorganică. Sunt prost, nu știu multe lucruri. Dar unde știu că am dreptate, mai ales domeniului căruia mi-am dedicat viața și în care, și pentru care mor (adorm în Domnul), pentru Teologie, pentru Dumnezeu, acolo, dacă știu, văd, observ, o neregularitate, strig și iau atitudine, chiar dacă asta înseamnă să-mi pierd smerenia, fie. Nu smerenia mă mântuie, ci Hristos. Prin întreaga activitate a noastră față de Dumnezeu și aproapele, prin credință, nădejde și dragoste. Asta-i calea spre îndumnezeire. Vindecarea. Asta-i Ortodoxia. Și asta-i calea discernământului și a dreptei socotințe... Citat:
Sfântul Iustin, a vorbit despre Sfânta Treime, fără să o definească, știa că există o diferență în Sfânta Treime, dar nu știa unde și cum. Fiindcă a trăit și vorbea la peste, mai mult de 200 de ani, înainte de Primul Sfânt Sinod Ecumenic, din 325. Pe atunci, Biserica nu a avut învățăturile din 325, deci Sfântul Iustin nu a avut învățături de cele ale Bisericii, ba chiar s-a apropiat fulminant de mult și de bine, de unul singur, de învățătura Bisericii, care Duhul Sfânt o descoperă la peste 200 de ani, de la viața Sfântului Iustin Martirul și Filosoful. Citat:
Citat:
Am întârziat la Sfânta Liturghie jumătate de oră, da, ca să termin de dat ție răspunsurile mântuitoare. Și îmi pare rău că am întârziat, am greșit. Dar eu mă duc la Sfânta Liturghie în fiecare zi. Și la alte slujbe merg. Mai ales în Sfântul și Marele Post. Dar asta nu trebuie să îți spun ție, că devine laudă, și știu că eu nu pot face și reuși nimic. Hristos, preadulcele, întărirea mea, le face, prin mine. Iar vrăjmașii, mă pun la păcate. Citat:
P.S.: Da, Lucian008, e mult întuneric în mintea mea, recunosc. În a ta e întuneric? Și mai știu că în mintea mea, mai e ceva: e Lumină. "Și lumina luminează în întuneric și întunericul nu a cuprins-o." (Ioan 1, 5) P.S.: Ce am răspuns la Lucian008, e valabil și pentru GMihai. Nu am nevoie de susținerea nimănui. Știu ce am cercetat și ce am găsit. Iar Sfântul Maxim Mărturisitorul era singur împotriva întregii Biserici Creștine. Din Apus și din Răsărit. Care era căzută în erezie monotelită. Toată Biserica era eretică. Și nu s-a temut. Era el singur și doi ucenici ai lui. Și a stat împotriva Bisericii, peste 40 de ani. Și a scris și a vorbit și a expus Adevărul față de erezie. A fost exilat de 8 ori, condamnat ca eretic, chismatic, anatematizat, exilat de 3 ori, și el și din exil scria și vorbea. Și... a biruit :) Pentru că Biruitorul era cu el. Așa că stai liniștit, Mihaiță franco-latinule, mulțumesc că-mi porți de grijă, dar mă descurc și fără tine. Crede-mă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 15.03.2015 at 14:01:11. |
#166
|
|||
|
|||
![]()
Augustin este numit de Biserica Ortodoxa fericit. Ceea ce inseamna ca e mantuit, dar pentru ca a avut anumite greseli, il numim fericit, nu sfant.
Cele doua mari greseli ale lui Augustin au fost: filioque si predestinarea. Insa nu asta ma socheaza cel mai mult la Augustin, ci afirmatia aceea a lui, din cauza careia filozoful si scriitorul Albert Camus si-a pierdut credinta, cum ca cea mai mare delectare a sfintilor in rai o constituie suferintele pacatosilor din iad. Cu alte cuvinte dreptii din rai se bucura la vederea chinurilor pacatosilor. Ulterior, si alti sfinti catolici, precum Toma din Aquino si Petru Lombardul au preluat aceasta afirmatie. Afirmatia ma oripileaza dar cu toate astea, NU trebuie sa-l batjocorim sau sa-l ponegrim pe Augustin, fiindca el a avut si invataturi bune iar Biserica il cinsteste ca fericit. |
#167
|
||||
|
||||
![]()
Spui multe tampenii si nu are rost sa iti raspund iar la toate pentru ca nu ajuta. Pe tine nu te intereseaza pentru ca tu de fapt "stii ca ai dreptate" si argumentele nu conteaza, iar daca altcineva e de bunacredinta si este interesat de subiect gaseste raspnsurile in postarile anterioare.
Dar ai o prostie noua si nu pot sa te las asa. Ce treaba are predestinatia aici? Nici una. E rasarita din halucinatiile tale. Citat:
Sa spui ca Biserica pana la Sinodul I nu invata nimic despre dumnezeirea lui Hristos este o aberatie. La fel si cu celelalte invataturi si Sinoade. Ps: Iti demonstrezi ipocrizia fara nici o rezerva. "Il cinstesc ca Fericit, dar nu dau doi bani pe el". Cu mult lume faci asa?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#168
|
||||
|
||||
![]()
Sunt 100% de acord cu tine, Bogdan81.
Nu știam de afirmația lui Augustin: "cea mai mare delectare a sfinților în rai sunt suferințele păcătoșilor din iad." Prin asta Augustin contrazice Biblia, din nou, anume când bogatul nemilostiv din iad, are dialogul cu Avraam, îi cere să-i ude Lazăr cu câteva picături de apă gura, Avraam îi răspunde: "între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi." - Luca 16, 26. Și Sfântul Isaac Sirul, la Filocalia 10, spune că cei din Rai, nu pot vedea ce se întâmplă cu cei din Iad. Oribil ce spune Augustin, poftim încă o erezie. S-au adunat 10 erezii. Da, Biserica s-a rugat pentru Augustin, atâția ani, fiind în calendare și pomenindu-l, dar sincer, cumva mă îndoiesc că e mântuit Augustin. De ce? Pentru că ce a lăsat în urma lui, a făcut atât de mult rău Bisericii, deci membrelor ei, creștinii, încât cred că existența franco-latinilor, prin filioqve, predestiația, și existența protestantismului, se datoriează pe de-a-ntregul lui Augustin. Și învățăturile lui Augustin, încă fac prăpăd în Biserică și astăzi... Mă doare sufletul... În "Confesiuni", Augustin, mai spune o mare prostie: că trebuie să guști păcatul ca să te știi feri de el. Incredibil... Și totuși spun: Fericite Augustin, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi. Pentru că cei din iad, se pot ruga, dar nu-i mai aude nimeni... Cum nici pe bogatul nemilostiv nu l-a auzit nimeni, și Dumnezeu ne arată asta, și azi, prin pilda de la Luca... Reamintesc și reîntăresc, SCOATEREA LUI AUGUSTIN DIN CALENDARELE SFINTEI BISERICI.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 15.03.2015 at 14:20:49. |
#169
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si asta cu singurul este un lucru pe care il presupui. Nu stii tu ce calugari induhoviciti erau in grotele pamantului. Dar trecand peste asta, stii care erau elementele comune ale celor care pastrau dreapta credinta in peioadele in are mare parte din membrii Bisercii (nu Bserica pentru ca aceasta este infailibila) erau inselati de ereziei? Smerenia, credinta, postul aspru, multa rugaciune. Noi, ceilalti, nu avem pretentia ca asta ne fereste de erezie. Ceea ce facem noi este sa marturisim ceea ce marturiseste credinta, care se baseaza pe cei din categoria de mai sus. Dar cum tu faci nota discordanta de ceea ce invata Biserica trebuie sa te consideri mai presus de ceea ce invata la nivel oficial Biserica.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#170
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca vrei poti sa incerci si la Constantinopol.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|