![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
30. Dar întorcându-ți Tu fața Ta, se vor tulbura; lua-vei duhul lor și se vor sfârși și în țărână se vor întoarce. 31. Trimite-vei duhul Tău și se vor zidi și vei înnoi fața pământului (Psalm 103 - Biblia Ortodoxă) Deci: [εἰς τὸν χοῦν αὐτῶν ἐπιστρέψουσιν] întru/spre/înspre/ țărână se întoarce orice suflet căruia îi ia Dumnezeu suflarea. Iar înțeleptul zice: ”Și i-am văzut atunci pe cei nelegiuiți cum erau cărați la groapă” (Eclesiasttul 8,10 - Biblia Anania) Adică [εἰς τάφους εἰσαχθέντας] întru/cătră/înspre groapă conduși fiind.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
La fel se intampla si in cazul duhului omului cand materia din el se desparte de nemateria din el. Omul e si duh (la fel ca ingerii cazuti si necazuti) si materie (la fel ca vietuitoarele biologice). Citat:
Hello, Centesimus, poti te rog sa revezi toate sensurile prepozitiei „eis” din Lexicon? E pe acolo si „in” si „la”. Citat:
Citat:
aici sensul lui eis =eng.to = la Ca in propozitia "Centesimus goes to Church" sau.. "to cemetery". La alegere. Focuseaza-te pe „eis”-ul din Gen. 2,7. Prepozitia “intru”si stihiile grecescului “eis” din Geneza 2, 7 Stii ca era un tip mai vechi de manulale de limbi straine, in care la prepozitii, se foloseau niste ilustratii tipice. Astfel, pt. prepozitia “pe”, e ilustrata o carte pe masa; pt “sub”, o pisica sub scaun. Pt. “langa”, un copac langa o banca. Pt. “la”, un copil care merge la scoala. In aceeasi idee, pt. toate prepozitiile, “de la”, “catre”, “spre”, “cu”, “ fara”, “in”, “ prin” etc. Intrebare. Cum s-ar putea ilustra prepozitia unicat "intru” (gr. “Eis” ), inexistenta in marile limbi moderne? Privilegiul limbii romane de a o avea ne creeaza obligatia de a o si gandi. Cum sa-l reprezinti pe “intru”? Cum sa-l gandesti? Pe langa situatiile spatiale pe care le denumesc prepozitiile, situatia lui “intru” are ceva inedit. Greu de gasit o ilustratie, fiindca “intru” e o sinteza a tuturor prepozitiilor aproape. Daca nu ilustratii, cel putin exemplificari. Ex. Istoricul Herodot vorbind de populatii disparute, zice de o populatie din Africa, care a disparut in urmatorul context: Vantul de miazazi le-a secat apa. Oamenii au pornit razboi impotriva vantului si cand au ajuns in mijlocul nisipurilor, vantul, sufland si mai tare i-a ingropat in nisip. Oamenii astia, porniti contra vantului, se miscau simultan si inspre el dar si contra lui. Mergeau, chipurile, la el, fiind deja cuprinsi in el. Erau adica “intru”, “eis”. Situatia lor ilustrareaza perfect ce inseamna prepozitia “intru”. Inseamna si “a fi in”, dar si “a merge catre”, dar si paradoxal, “a putea merge impotriva”. In Geneza 2, 7, “eis” inseamna si pornire “de la” (Dumnezeu), si ajungere “la” (om), si poposire “inlauntru”, si invaluire “pe dinafara”, si orientare “spre”, si intoarcere “catre”, si conlucrare “cu”, si libertatea alegerii lui “fara” si “impotriva”. Si revenire inapoi "la". Toate prepozitiile par sa-si fi dat intalnire in acest “intru” din Geneza 2,7. Cred ca e mai mult decat suficient. Alege din toata aceasta hermeneutica, ce interpretare consideri ca ar fi adecvata pt. “eis”-ul Gen 2,7. Daca versiunea Anania nu-ti place. Spor la treaba intru descoperirea adevarului si nu impotriva lui, ci intoarcerea spre el! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
P.S. Uimitor cum întreaga viață de credință e sugerată printr-o mică alăturare de două vocale și o consoană...:) Cine dăruiește așa putere unor biete litere, surioară? Cine, slobozire și adunare, suire și adâncire... Cine, așa horire? În ciuda vremii ăsteia câinoase, de afară...:) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
:)) bomba atomica! nu m-am gandit la asta! Da, ai dreptate, arunca in aer erezia anihilationista! Prepozitia asta plus misterioasa metafora "vesmintele de piele" plus inca cateva piese de puzzle. Ca sa ne referim doar la Sola Scriptura. Ca altceva nu vor sa vada adeptii ei. Si si asta, numai cu ochelarii fumurii imprumutati de la Helen White. Si pe gaura cheii. Si cu simt exegetic de manelist. Tocmai am pus o poza cu Gheron Iosif Vatopedinul, zambind dupa ce a murit. Pe asta n-o comenteaza. Asta, da, bomba atomica! Pt. cine nu se teme de zguduieli metanoetice! Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Cuvantul vorbit sau scris sau gandit este o exprimare codificata,adica este unitatea de baza a unui inteles anume.Dar este ceva codificat!Prin cuvant,implicit prin asocieri de cuvinte se realizeaza o cunostere secundara!dar comunicarea se poate realiza si prin gesturi etc.daca unui prunc ii este cald el simte si constietizeaza ca o stare de bine ast fiind cunoastere de rang 1!Daca ii este frig constietizeaza o stare de rau!asta este cunoastere primara.El incerca sa comunice dar neavand un cuvant definit pt asta plange.Mama il aude si intelege ca este o stare de rau cu pruncul ei dar nu stie care este..Ea face o cunoastere secundara!Mai tarziu copilul invata ca acea stare se numeste frig!Mama stie ca se numeste frig.Deci intre copilul mai mare si mama apare o conventie acceptata ca acea stare se comunica prin cuvantul frig...asta in romana.Cand copilul zice frig mama cunoaste despre este vorba.Cuvantul frig este o codificare de rang 3 si cunoastere de rang 3 pt interlocuitor.Ca sa experimentezi cunoasterea reala a lui Dumnezeu trebuie sa spargi barierile codificarii si sa te intorci la ocunoastere de rang 1 specifica sufletului in stare de nelimitare prin codificare!!Si la asta se refera:ca si acestia sa fie Una cu NOI!Aceasta stare nu depinde de SOLA SCRIPTURA care este o codificare de grad4
__________________
Binecuvinteaza suflete al meu pe Domnul! Last edited by Ratacitorul; 28.03.2015 at 23:09:58. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Last edited by florin.oltean75; 29.03.2015 at 01:07:19. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Nu exista rang 0 pt ca ar fi inexistenta.iar Dumnezeu este Cel ce a fost,este si va fi!
__________________
Binecuvinteaza suflete al meu pe Domnul! |
|
|