![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
In duhul care zamisleste si nutreste preconceptiile toate. In duhul beznei celei pline de toata rautatea. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
A fost citită și răscitită cartea, dar se pare că anumite paragrafe sunt omise voit cu scopul de a duce analiza într-o anumită direcție. Și când le dai citate concrete care dovedesc contrariul, frații noștri "binevoitori" se fac că plouă.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
O unguroaică ortodoxă cu suflet de român – Florescu Csilla Gyöngyvér traduce în limba ungară scrieri ale Părintelui Arsenie Boca http://vestitorul.blogspot.ro/2011/0....html#!/tcmbck
– Eu am crezut că acest gând al traducerii este gândul meu, dar sunt convinsă că părintele Arsenie a rânduit așa. Nu știu de ce m-a ales pe mine, am simțit, pur și simplu, chemarea lui. Nu pot explica… Am avut o dorință imensă de a face ceva. Gândul acesta mi-a venit în vara lui 2004 când am constatat, de fapt, că lumea și maghiarii „mei” nu înțeleg cum să trăiască întru Hristos. O parte din ei trăiesc necununați, nebotezați. Și am zis, că nu au ce citi, nu au de unde afla învățături mântuitoare, fiindcă ei nu au acces la scrierile ortodoxe. Traducând cărțile am avut senzația că sunt singura ortodoxă maghiară de pe globul pământesc. Nu știam de niciun ortodox maghiar atunci. Așa simțeam că sunt singură. Aveam doar binecuvântarea duhovnicului meu și binecuvântarea Preasfințitului Părinte Daniel , atunci Episcop vicar de Vârșeț, care a fost ucenicul părintelui Arsenie. Cu greu am început. Nu cunoșteam termenii duhovnicești în limba maghiară, aveam doar o carte de rugăciuni si Hymnologionul în limba maghiară. Dar simțeam chemarea părintelui Arsenie și minunile prin care mă ajuta să duc la bun sfârșit această lucrare. – L-ați cunoscut personal pe părintele Arsenie Boca? Nu l-am cunoscut personal, dar când am ajuns la mormântul lui, și am îngenuncheat… Parcă-l cunoșteam. Parcă era rudă cu mine. Asta am simțit. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
https://www.youtube.com/watch?v=qd8Eru_PaHM
"Toate cuvintele părintelui și toată construcția duhovnicească a tuturor cărților care au ajuns până la noi, a mesajelor care au ajuns la noi, poartă cu sine, desăvârșit, acest duh al semreniei pe care foarte puțini, foarte puțini din perioada lui și de după aceea, l-au înțeles. Nu socotiți pe părintele un archebuzier, un tanchist al ortodoxiei. Părintele era ca un șoim deasupra tuturor înălțimilor și modul lui de a fi și de a trăi în Hristos era, cu desăvârșire, în așezată semerenie. Părintele a refuzat să facă din ortodoxie o ideologie. Ortodoxia pentru părintele a fost tot timpul o mărturie de credință mai presus de orice program omenesc. Mesajul pe care l-a transmis părintele totdeauna a fost în Hristos, de dragul lui Hristos, de dragul ca toți cei care veneau către mănăstire și către el să crească în Hristos. În ținta părintelui n-a fost să facă din noi o turmă care să-l aplaude, o turmă de închinători care habar n-avem de conținutului vieții părintelui și de misiunea lui în mijlocul nostru. Ținta vieții părintelui a fost să ne convertească pe toți, și veacurile acelea comuniste chiar, să le convertească toate la Hristos. Nu pentru ifose de sfânt sau de sfințișor, cum are zice el însuși, s-a născut Arsenie Boca în mijlocul poporului, ci ca să ne vindece de ifosele de sfințișori, să ne aducă cu picioarele pe pământ și să ne aducă aminte că, în mod cert, Hristos este singura realitate pentru care merită, nu doar să murim, ci și să trăim, nu doar să trăim, ci și să murim. Părintele nu s-a născut ca să fie vedetă, el n-a creat în mijlocul poporului un curent de vedetism ortdox și nici de vendetism, adică de răzbunare. Nu-i nici vedetă, nici vendetă în părintele. Toată cultura duhovnicească pe care părintele Arsenie o pune la inima noastră este o cultură a respectului față de Hristos, față de Biserică, față de familie, față de taină, și dacă vreți, față de realitatea întrupării lui Hristos în mijlocul nostru." - Pr. Constantin Necula |
|
|