![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Insistenta asta a ta, in ochii celor ce te urmaresc, pare patologica, iar asta e grav, Igore. Lasa-I grija asta (ca si altele) lui Dumnezeu, si vezi cum evolueaza rugaciunea inimii mai degraba. Fugi de lume, pentru ca lumea sa nu te sminteasca pe tine, Igore!...
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar pentru ce se aduna Biserica la Sinoade? Nu să arate ereziile? Apoi le dădea anatemei. E biblic? E. E patristic? E și patristic și dogmatic și liturgic, în ectenia celor chemați. E Biserica ! Ce este anatema? Tradus foarte exact înseamnă: "cel ce s-a lepădat de Biserică / cei ce s-au lepădat de Biserică" și "nu mai este în comuniunea mântuitoare a Bisericii". E ceva de speriat? Pentru ei, care nu se mântuiesc da, e de speriat. Dar pentru Biserică, este pază, protecția a însuși Biserica, să nu creadă învățăturile acelora anatematizați, cei ce singuri, de bună voie s-au lepădat de Biserică, și se află în eres. Asta-i anatema. Așa știe Biserica cine se mântuiește și cine se osândește. Așa ne învață Sfânta Treime prin Sfinții Părinți. Când locuiește Hristos în tine, precum în Pavel și când spui: "Vedem în Duhul Sfânt" sau "Părutu-s-a nouă și Duhului Sfânt", arăți apoi erezia și arăți mântuirea, nu? Ăsta-i scopul sinoadelor. Singurul motiv al unui sindo ecumenic, este combaterea ereziilor. Pentru vindecarea lor. Cine va voi vindecare. De ce a mai lăsat atunci Dumnezeu, Biserica, dacă nu știm cine se mântuiește și cine nu se mântuiește? De ce și-a mai ales Apostolii? 12, apoi 72, apoi mulțimea de ucenici și de ce s-a născut Noul Testament din Bisercă, pentru Biserică, dacă nu știm cine se mântuiește și cine nu? Și de ce au fost dați satanei, imeneu și alexandru, de Pavel, ca să se învețe să nu hulească, spune. Este erezia hulă? Este. Păcat împotriva Duhului Sfânt. De neiertat. Spune Scriptura, nu eu. Spune Biserica. Avem sinoadele. Sinodul din Creta a spus că sunt 9 Sfinte Sinoade Ecumenice. Cinste lor. Dar nu a fost sinod dogmatic, ca să fie numit Sfânt Sinod Ecumenic, sau pan-Ortodox. Să fie Sinoade. Da, să fie. Dar să se adune absolut toți episcopii de pe pământ, sau măcar 80-90% și mulțime de preoți, diaconi, călugări. Ei sunt Biserica. Toți împreună. Apostolii sunt Biserica în Hristos. Cu toți pe care-i lăsau Apostolii în urma lor. Ei sunt Biserica. Fratele meu preaiubit, cu ce greșesc ? Aici în ce vorbesc, cu ce am greșit ? Nu ne dăm sfaturi, nu învățătm, ci mărturisim. Ce există deja. Și ce e în pericol. Biserica. Mântuirea. Nu dezbinăm, ba din contră scopul unui Sinod Ecumenic, precum cele 9, este să cheme la Unire, la Unitate. Poate fi Unitatea și Unirea, fără vindecare? Unirea cu boala? Unitatea cu minciuna? Cu mamona? Cu paharul demonilor? Nu se poate. "Amprenta" harului Domnului, nu vine înafara Bisericii, vine doar la cei din Biserică. Altfel nu ar mai fi lăsat Biserica, ar fi spus: Vedeți voi cum faceți să vă mântuiți cumva. Ar fi fost budism, sau hinduism. Sau islamism. Dar așa, ce e? E creștinism. E libertatea. Dar poți fi liber fără Hristos? Aia se numește căderea lui satana, libertatea fără Hristos. Deci libertatea și mântuirea este doar în Biserică. Doar în Hristos care este în Biserica Sa. De ce nu vrem să credem ? De ce ne îmbolnăvim de necredință ? De ce ne răcim dragostea ? Dragostea de părinte, este să-i mai și câte una la curuț lu' ăla micu', nu-i spui: "Naaa lasă că-i bine, du-te fă ce vrei tu, că oricum eu te iubesc". Aia nu-i dragoste, e libertatea lui satan, adică încătușarea minții și împietrirea inimi pe minciună. Alea sunt adevăratele patologii, roadele satanei. Nu Biserica. Niciodată Biserica. Și membrii ei, care suferă pentru tot pământul păcătos și muribund, lipsit de Hristos, bolnav și căzut. Hristos a venit pentru cei păcătoși. Dar dacă nu-i spui unui om de ce anume suferă, cum se va mai vindeca? E lipsă de smerenie să-i spui unui om că e eretic? Nu, e dovadă de dragoste. Fiindcă îi arăți înșelarea și îl chemi la Unitate, la Unire, la însănătoșire. La mântuire. I se dăruiesc. Gratis. Numai să le primească și să le creadă, prin smerenie și tot rodul Bisericii. Și lucrează și azi Hristos Domnul, prin Biserică. Credința Bisericii. Dar Hristos când va veni a doua oară, să judece, va mai găsi credință pe pământ? - Luca 18, 8. Lucrarea lui antihrist, care o va găsi Domnul, în lipsa credinței, va fi aceea Biserica ? Va fi "biserică", dar nu Biserica. Deci citind acestea, încă vă rog pe toți, să răspundeți la cele 7 întrebări, care sunt doar pentru voi, cei din Biserică. Doamne miluiește...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 03.11.2016 at 14:57:59. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Și pentru ce nu lași în seama episcopilor sinoadele și pronunțarea sau ridicarea anatemelor?
Crezi că e de folos să facem noi un sinod pe forum și să spunem ce ni s-a părut nouă cu privire la erezii și alte probleme care se discută la sinoade? Pentru că pe Duhul Sfânt nu-L putem invoca aici așa cum este El rugat să participe la dezbaterile prilejuite de sinoade, în timpul liturghiilor care se fac cu respectivele ocazii.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Și avem datoria să le spunem că greșesc. Cum și Hristos i-a spus la Petru de cele 3 apostazii ale lui Petru, înainte de cântatul cocoșului. Și cum și Pavel a spus la Timotei să dea pe Imeneu și Alexandru, satanei, ca să se învețe să nu hulească. Ce este hula dacă nu erezia? Ne doare după eretici, că iubim toată făptura. Dar nici să tăcem, să-i lăsăm în moarte, nu putem. Dacă toată Biserica devine eretică, cine le mai spune că sunt în erezie? E greu să mai revină stuația când un simplu monah, Sfântul Maxim Mărturisitorul, salvează toată Biserica. Un simplu mirean... Pentru că doar cei din-afara ereziei, mai sunt Biserica. Chiar rezumat la un singur om. Când nici unul nu va mai fi, și se vor crede ereziile, ani la rândul, când va fi recunoașterea ereziilor drept mântuitoare, atunci va veni sfârșitul, spun Sfinții Părinți. Deci când un sinod misionar, Creta, care spune expres că nu e dogmatic, ia hotărâri dogmatice și spune că un creștin se poate căsători cu un ne-creștin(eretic) și ne-ortodox(păgân, ateu), și că harul este mântuitor în acea taină, că Duhul Sfânt vine și peste cei care au botez mincinos sau nu au botez deloc, atunci Biserica trebuie să le spună celor din acel sinod, că sunt în greșeală, că sunt în erezie... Oricine trebuie să le spună, cât mai urgent, că au încălcat Sfintele Canoane. Și slavă Domnului, că Creta s-a remediat, s-a însănătoșit și au modificat hotărârile necanonice, și din nou, precum era mântuitor, un eterodox, nu se poate căsători cu un ortodox. Biserica nu înseamnă episcopii, ci toți oamenii, care vor să fie în Biserică. Episcopii sunt ochii, dar ochii fără trup, nu pot viețui. Hristos nu a venit pentru apostoli, ci pentru toți oamenii păcătoși care căutau vindecarea. Iar dacă apostolii devin mincinoși și nu mai oferă vindecare și nu ferește turma de erezii, ci chiar ei merg în erezii, cu turma, aceia nu sunt apostoli. Și uneori, turma le spune că sunt în neascultarede Hristos. Atunci trebuie să facem SFÂNTA NEASCULTARE, cum învață Sfântul Vasile cel Mare și alții. Și să căutăm să vindecăm apostolii aceia, acei episcopi, preoți, diaconi, căzuți. Cum s-a petrecut la Creta, și s-au vindecat... Slavă Domnului ! Tot a rămas să-i numească creștini pe eretici, în biserici istorice, chiar dacă sunt biserici risipitoare, ca fratele risipitor, și el, fratele risipitor, era frate istoric. Adevărat, deci de ce ne agităm? Să fim blânzi, rugăciunile, trzvia, stăruința, au dat rod, Creta s-a însănătoșit. Că la Arie, Nestorie, Origen, nu i-au numit "creștini istorici". Ci eretici. Eventual, azi, îi numim creștini risipitori. Pe episcopul Romei, nu-l numești creștin istoric, nici pe Luther sau Calvin. Ci eretici. Altfel n-au nicio șansă de vindecare dacă nu-și asumă cuibușorul de nebunii din căpșor. Ba la unul ca Arie, îi mai dai și câte-o palmă, cum a primit de la Sfântul Nicolae al Mirelor Lichiei. Și cum azi merită episcopul Romei, să întoarcă și obrazul celălalt, să se smerească și să se vindece. Nu ne jucăm cu lucrurile astea așa mari ! Niciodată. Că-i mântuirea oamenilor... Nu pentru cei ce se consideră infailibili și în primat, cu purgatoriu și alte isprave ale satanei. Aceia dacă nu vor să se vindece, e alegerea lor. Ce efect poate avea Biserica asupra lor? Nici unul. Ce efect a avut Dumnezeu asupra lui demonilor înainte de căderea lor din Har și din Rai? Nici unul. Le-a respectat libertatea. Ce efect va avea harul când ei refuză să creadă că harul este doar al Bisericii și niciodată în afara ei? Nici un efect. Când ei nu cred că cei care sunt înafară nu se mântuiesc și nu cred ce învață Biserica? Alegerea lor, libertatea lor. Noi îi iubim, chiar eretici de-ar fi, ca să nu-i jignim, le spunem creștini risipitori, sau oficial, eterodocși. Și e mântuitor așa. Ce efect să aibe Sfânta Taină, să unească în căsătorie, ce? Mântuirea cu erezia? Mamona cu Hristos? Nu se cunosc, sunt opuși. Acolo, la Creta s-a vorbit prin gura ereziei ecumeniste, cu căsătoria mixtă. Și slavă Domnului că acea gură s-a închis, hotărârile s-au schimbat și Sfântul Sinod de la Creta s-a însănătoșit. Și dacă n-ar fi sărit Biserica, nu doar la vindecarea de ecumenism, dar măcar cu o jordiță prin cuvânt de atenționare, azi, s-ar fi căsătorit un eretic cu un creștin... Doamne ferește. La Creta, doar Mitropolitul Hierotheos Vlachos, s-a ridicat și-a strigat: "Eu nu semnez așa ceva!" Și s-a făcut liniște de mormânt. Nu le-a păsat celor 155 de ierarhi, că nu semnează IPS Ierotheos... Și au mai și crezut apoi că-i bine ce fac. Doamne miluiește, apără și păzește, bine că s-au trezit până la urmă, scumpii noștrii ierarhi, altfel era rău... Și e exemplul doar uneia dintre erorile comise la Creta de 156 de ierarhi din Pliroma/Pleroma Bisericii (n-are treabă cu orașul Roma). Dacă nu sărea Biserica să strige, aveam azi erezia ecumenismului, instalată indirect, prin căsătoria unui creștin cu un eretic. Indirect asta s-a urmărit, dar nu s-a reușit așa ceva, slavă Domnului. Oricum la Timișoara s-au grăbit părinții consilieri să elibereze dispense pe bandă rulantă de căsătorie a unui creștin cu un eretic sau păgân sau cine-o fi, în cele 3 luni cât sinodul cretan încă nu se însănătoșise. În câteva zile până la modificarea hotărârilor de la Creta, s-au eliberat zeci de ele. Părintele Zaharia Pereș, consilier cultural, striga prin Secretariat: "Lasă-i măăă, ce dacă-i alu' allah sau alu' cui o fi. Ce are? E tot dumnezeu. E dumnezeul lor. Să se căsătorească, ce ne pasă nouă?" Deci știa că nu-i bine, dar nu-i păsa. Fiindcă credința e aproape inexistentă. Ce să nu se afle pe net? Întunericul? "nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față." - Efeseni 5, 11. Părintele secretar Radu spunea: "Nu-i bine, ceva nu-i bine..." Dragul de el, îl mustra conștiința... Simțea că se pierde harul... Dar au strigat pustnicii în pustie și Sinodul s-a vindecat. Slavă Domnului. Și Doamne miluiește și ferește pe mai departe... Nu, noi pe forum, nu facem sinod, ne informăm, de dăm de știre despre versete, Sfinte Canoane, Sfinții Părinți, ne aducem aminte, ne reamintim, pentru că ne pasă, nu? Ne doare. Nu suntem indiferenți de ceea ce se petrece în Biserică, nu? E vorba de mântuirea noastră a tuturor. Dacă se fac liturghii înainte, în timpul sau după un Sinod care hotărăște "eronat", cu episcopii care nu au văzut Lumina necreată sau nu sunt îndumnezeiți, Harul nu va fi acolo. Cum n-a fost nici la sinoadele tâlhărești, sau sinoadele unioniste. Cum nu este harul în liturghiile sau misse-le din apus și non-liturghiile din protestantism sau neo-protestantism. Dar Biserica tânjește după acei creștini și frați risipitori, după acei eterodocși și trebuie să facem cumva să-i aducem înapoi, sau dacă n-au fost niciodată, să-i aducem la Viață, la Hristos, la Biserica cea Una, Ortodoxă. Un monah amărât, un ascet, jerpelit, jegos, murdar, unu Maxim, care mai avea și doi ucenici după el, tot striga la ei: "Scuipați împărtășania ereticilor jos și călcați-o în picioare, că aia nu-i de la Dumnezeu, acolo nu-i taină, nu-i har!" Deci noi, oare este greșit dacă strigăm azi să scuipe oamenii împărtășania catolicismului și protestantismului jos, că aia nu-i de la Dumnezeu, acolo nu-i taină, acolo nu-i har? Nu, nu este greșit. E mântuitor. La fel ca odinioară Sfântul Maxim. Dar noi, din contră, credem că este sfântă taină și har, împărtășania lor, botezul lor, nunta lor, tainele lor, misteriile... Le vedem drept valide și bune... Nu-i greșit ce facem? Ba da este greșit. Trebuie să nu mai facem așa ceva.[/b] Nu-i greșit să recunoaștem harul în erezie? Ba da, este greșit. În erezie nu există har, nici taine, nimic mântuitor. Și ne osândim dacă facem și credem așa ceva, că în erezie e har. Și desigur, pentru îndrăzneala(!) aceea, episcopii au dat ordin și i-au tăiat mâna dreaptă și limba la monahu ăla Maxim ! Poftim ! Apoi, Biserica s-a trezit, nu știu cum, din mila Domnului. După moartea jerpelitului, au făcut un nou Sinod, au recunoscut și au numit ereziile monofizite și monotelite și l-au canonizat Sfânt, pe jerpelit... :) Auzi acolo ! Sfinte Maxim Mărturisitorule, iartă-ne și roagă-te să biruim erezia ecumenistă. Scoate-ne din erezie, Sfinte Maxime ! Teoretic e simplu, practic toată lumea trebuie să vorbească în smerenie, pentru smerenie. Și Biserica și ereticii. Ori smerenia, pe diavol îl arde. Deci și pe eretic la fel. Citat:
Deci ereziile sunt mișcări, fiindcă sunt temporare. Mișcările romano-catolicismului, protestantismului și altele înfara Bisericii, nu sunt creștini, sunt eretici, ce au nevoie de Hristos, de vindecare, dar niciodată forțat, nu le este impus cu forța nimic, nimănui. Dacă vor, se smeresc, se vindecă, altfel, se mândresc mai departe și se osândesc... Libertate. Alegerea lor. Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 31.05.2018 at 13:40:42. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Emiliane, mai bine vezi-ți de mântuirea ta și lasă obsesiile tale anti-catolice, anti-protestante și în general anti-creștine, că o să te ducă direct în iad.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|