![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Oameni ca Igor sunt doar produsul religiei ,respectiv al urmărilor ei provocând daune in gândirea umană si alternând buna funcționare a rațiunii.Oameni ca igor au devenit "hateri",fanatici,au devenit inchizitori sau totalitaristi.Izolați ,si sfindand societatea si mersul ei natural ei s-au refugiat in mentalitățile si sistemele care pot raspunde starii lor infecte si bolnave.Astazi,din fericire sau nefericire doar religia poate oferi astfel de solutii la abordarea realității.Așa ca nu il punem putem invinui pe el ca a ajuns in halul ăsta.E doar o victimă.Igore,numai sa nu aderezi la Isis,am auzit ca recruteaza oameni ca tine.:)
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Excelenta viziune, Seraphim. Totusi, nu va impartasesc parerea pesimista cu privire la colegul Igor: nu cred ca va ajunge la o atitudine totalitar-terorista, gen IS, dar pe partea crestin-fundamentalista, sa zic asa.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mai răsfirați creștinilor, mai răsfirați!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nu cade Biserica așa ușor, și vorba ta, frate Ioane, mai erau creștini și pe vremea Sfântului Maxim, mii, dar erau simpli țărani, fără cunoștiințe teologice nici câtuși de puțin, mai ales în perioada aceea, erau mulți analfabeți, dragii de ei. Soarta lor ar fi fost pecetluită la ereziile în care era atunci întreaga Biserică.
Deci nu aveau prea mult de spus aceia, nici să fi vrut, nu știau dogmatică, nu cunoșteau teologie. Sfântul Maxim, care era un filosof și-un înțelept, îndumnezeit și plin de Duhul Sfânt, deși era un simplu monah, fiindcă a refuzat mereu, orice hirotonie, avea un cuvânt de spus ! Și-l spunea peste tot, atât de bine, încât monofiziții i-au spus că-l fac și Patriarh, numai să tacă din gură. Și-au găsit cui să propună, el care nu vroia nici diaconie. Nu spun că eu aș fi de măsura lui, sau vreo unul din noi, deși putem ajunge și îl putem și depăși, spun doar că există un precedent în Biserică. Și sigur că dacă se va ajunge la erezie, suntem datori prin "Sfânta Neascultare" de care vorbește Sfântul Vasile cel Mare și alți Sfinți Părinți, față de ierarhii căzuți în erezie, să nu-i mai ascultăm, ca să păstrăm Biserica întreagă și sănătoasă. Și, Doamne ferește, dacă se va ajunge la acele catastrofe, Apocalipsa spune că antihrist se va lupta cu Sfinții, deci vor fi mulți care să apere Biserica. Biserica trebuie să fie păzită de erezie, ca și până acum, în Duhul Sfânt. Și va fi. Cu mila Domnului și a tuturor Sfinților. Citat:
Citat:
Succesiunea apostolică există dacă cei care au căzut în erezie, în decursul vieții lor, vor reveni înapoi în Biserică, cum a fost căzut și Sfântul Apostol Petru, în cele 3 Apostazieri, una după alta, în decursul unei singure nopți, iar la cântatul cocoșului, a revenit, a ieșit din apostazie, care este erezie, fiindcă un apostat nu se poate mântui. De exemplu, episcopul Romei cel actual și toți episcopii de la Roma începând din 1054, nu mai sunt în succesiune apostolică, sunt inventați, puși de capul lor, fără ascultare de Biserică, iar dacă se vor vindeca de erezie, cel actual sau altul, va trebui să fie hirotonit, oficial, ca episcop al Romei, cu hirotonia adevărată, de către episcopii din succesiune apostolică, din Biserică. Ultimul episcop al Romei, oficial, al Bisericii, a fost Leon, care s-a excomunicat singur din Biserică, rupându-se de ea, și care a murit în aceași zi când cardinalul Humbert excomunica Biserica Apusului, din Biserică, aruncând sulurile pe Sfânta Masă a Sfântul Altar din Biserica Sfânta Sofia, din Constantinopol, ei bine, din acea zi, Apusul era și este căzut în erezie, și un episcop al Romei, nu a mai fost hirotonit de atunci. Iar următorul după episcopul Leon, a venit Victor al II-lea, pe care nu l-a hirotonit nimeni, fiindcă nu mai recunoștea pe nimeni din Biserică, s-a pus singur. Succesiunea apostolică la Roma, a încetat odată cu moartea apostatului Leon al 9-lea. Și de-acolo, prin Victor și următorii, tot tăvălugul ereziilor și nebuniilor din Apus, care mai sunt și astăzi și se tot înmulțesc. Lucrul cu fumul alb pe coș și strigarea: "Habemus papam", e o invenție omenească, nu hirotonie, din lucrarea demonică, care ține Apusul căzut, departe de smerenie, de dragoste, de Biserică ! Cât mai curând posibil trebuie să fie hirotonit oficial, de doi episcopi ai Bisericii, oricare din cele 14 patriarhate, un episcop al Romei ce aparține de Biserică și să NU fie recunoscut "episcopul" actual al Romei, "papa", care e acolo ilegitim, necanonic, fraudulos și stricător al mântuirii Bisericii. Sau hirotonit de doi Patriarhi, pentru că episcopul Romei, are și funcția administrativă de Patriarh al Occidentului, și numit Patriarhul Italiei, și fiecare țară să aibe un Patriarh Ortodox, să nu fie doar 14 Patriarhi, cu tot cu al Romei, 15, ci să fie peste 100, în fiecare țară să se înființeze minim 4 eparhii, cu 4 episcopi, iar dintre cei 4, să fie 2, cu funcțiile administrative, un mitropolit și un patriarh. Mare lucru? Nu-i mare lucru. Numai să existe voință. Așa vindecăm Apusul și ereziile romano-catolicismului. Așa înmulțim Biserica. Acestea nu sunt doar propuneri. Sunt realități, care pot împlinite chiar și mâine ! Și toți episcopii, fie ei și cei administrativi, mitropoliți, sau patriarhi, să se numească între ei "frați", sau "părinte episcop" sau "părinte ierarh", ca să nu mai existe precedentul căderii încă odată a jumătate din Biserică, de mâna unui singur nerod, ca la căderea apusului, de mâna lui Leon ("Leul, care caută pe cine să înghită...", spune Scriptura, ca o analogie a numelui) Și să fie citit Sinodikonul Bisericii, al Ortodoxiei, în toate patriarhatele, toate parohiile de pe pământ, la fiecare din Sfântă Duminică a Bisericii, a Ortodoxiei. Inclusiv de episcopul Romei cel al Bisericii, pentru vindecarea lui "papa"-episcopului Romei ilegitim de la Roma. Acesta-i Adevărul. Despre Roma ! Of... Doamne... greu îi tare ! Citat:
Sănătate, iubiți frați. Fi-ți produsul lui Hristos, al Noului Testament, al Sfinților Părinți, nu produsul rațiunii, religiei, materiei, ci ai Duhului. Doamne ajută.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 05.11.2016 at 16:06:19. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar fiindcă nu-ți mai pasă, de aia nu înțelegi... Că nu mai faci parte din Biserică și nu te mai doare pentru Biserică. Că nu înțelegi ce este Sfânta Dogmă, ce sunt Sfintele Canoane, ce este Noul Testament și cum se aplică acestea. Nu există fatalism în istoria creștină. Există Dumnezeu și există demonii. Atât. Și fiecare trage pentru partea lui pe oameni. Dumnezeu în Lumină, demonii în întunericul neascultării, nesupunerii, mândriei, lăcomiei. Și oamenii ascultă de una din cele două tabere. În fiecare zi a vieții lor... Și da, acestea afectează structura spirituală a umanului, încă de la Adam și Eva au afectat-o. Iar dezvoltarea, alta decât cea duhovnicească, e non-sens, e distructivă Bisericii, fiincă e materialistă. Biserica (ortodoxă, firesc) există de la Hristos, prin oameni, e însăși omenirea în Hristos. Asta-i Biserica ! Oricine iubește și urmează pe Hristos, nu hristoși mincinoși, este și vrea să fie, din Biserică. Deci întotdeauna va exista "factorul uman" în Biserică. "Tu mai trebuie să înțelegi" că creștinismul, prin urmare, are legătură nu numai cu mine, ca persoană, personal, ci cu toți din Biserică. Iar creștinismul nu este un cult... :) Biserica nu este un cult... :) Săracul de tine... Ești căzut în demonic, deplin, poate nu-ți dai seama sau nu vrei să accepți, ești în erezia "new-age". Siguuur :) tu înțelegi esența creștinismului? Tu înțelegi nicio esență, cu atât mai mult Esența Bisericii. Deformez viziunea Bisericii? Oh, suflete... Hristos Însuși a fost un "extremist", conservator, tradiționalist, umanitatea prin excelență. Sfinții Apostoli la fel, Sfinții Părinți și Sfinții Mucenici la fel. Și oricine este din Biserică, în Biserică, pentru Biserică, la fel. Sunt în Hristos, în Sfinți, și continuă lucrarea dragostei lor, a smereniei lor, a ascezei, jertfei, ascultării, slujirii, credinței, nădejdii, discernământului Domnului și Sfinților. Acestea sunt adevăratele realități ale creației căzute, care trebuie înmulțite pentru dobândirea Împărăției Cerurilor, întâi înăuntrul nostru, prin curățire, luminare și îndumnezeire, apoi în veșnicia Bisericii. Cine "observă" că eu, care sunt în Biserică, fac rău Bisericii, este ispitit, cu gânduri mincinoase demonice, și este poate chiar și căzut din Biserică și vorbește în numele Bisericii, dar el fiind înafara Bisericii, cum sunt atâte sute de milioane de oameni, în ereziile de toate soiurile și culorile. Nu, nu sunt numai eu ortodox, nu sunt numai eu creștin, suntem aproximativ 400 de milioane de creștini, pe tot pământul. Iar restul, cei din erezii, sunt cam 2 miliarde. Cu ce-i de vină Biserică pentru neascultarea celor din afara Bisericii? Cu nimic. Cu ce-i de vină Hristos, Apostolii, Sfinții Părinți, Sfinții Mucenici, pentru ereziile lor? Cu nimic nu e nimeni de vină, decât ei, dragii de ei... Îi vrem înapoi în Biserică, îi iubim, dar nu forțăm niciodată pe nimeni, cu nimic. Fiindcă "lupta noastră nu este împotriva trupului și a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutății" - Efeseni 6, 12. Și de care-i plin pământul, mămăliga lor de demoni, jucăușii se înrăiesc tot mai tare... :) Pe creștinii, demonii nu-i pot afecta cu nimic, nu au putere asupra creștinilor, spune Sfântul Ioan Gură de Aur și Sfântul Vasile cel Mare și Sfântul Grigorie Palama. De aceea le râd în față, de neputința lor demonică, sunt niște prichindei agitați nevoie mare împotriva creației, pe care-i biruiești cu un simplu "Doamne miluiește" cu durere, din inimă, spus la fiecare ispită. Dar ce mă doare cumplit, este pentru cei care nu-i biruiesc pe vrăjmașii demoni, ce-i care cad și sunt ținuți căzuți... Doamne miluiește... Citat:
Nu există Sfânta Biserică fără dogme. Țăranii nu pot cuvânta teologic, oricât de frumoși ar fi. Pot doar acționa teologic, în fapte. Și sunt frumoși cu toții. Nu există om urât. Și ateii sunt deosebit de frumoși. Cu toții poartă chipul lui Hristos. Hristos a venit pentru toți. În cămare inimii noastre, trebuie să fie Sfânta Treime și întreaga creație, toți oamenii, toate animalele, toți dracii, tot Universul. "Lărgiți și voi inimile voastre", spune Pavel. Același care dădea anatemei îngerii ce schimbau Evanghelia, același ce dădea satanei, oameni din Biserică... Vindecă-te de ecumenism, frate Ioane, altfel, nu ai să te mântuiești. Folosesc scrierile Sfântului Ioan Gură de Aur, frate Ioane. Dacă ai fi citit din Sfântul Ioan, ai fi simțit Duhul cu care scriu, că este în Duhul Sfântului Ioan Gură de Aur, că de la el, m-am deprins cu un stil anume de gândire și exprimare. Și oricine poate să fie în Duh. "În Duhul să umblați și să nu împliniți pofta trupului." - Galateni 5, 16. Și mai ales: "Ca voi să umblați cu vrednicie întru Domnul, plăcuți Lui în toate, aducând roadă în orice lucru bun și sporind în cunoașterea lui Dumnezeu." - Coloseni 1, 10. Dar nu pot pune pagini întregi de versete sau citate de la Sfântul Ioan Gură de Aur sau alți Sfinți. Am 29 de volume, cred că tot ce s-a tipărit în limba română de Sfântul Ioan Gură de Aur, nu mă laud cu cât am citit de acolo, dar fiindcă e și ușor de citit și foarte profund vindecător și teologic, mi-a venit la inimă, ca fiind primul, preferatul, locul doi Sfântul Vasile cel Mare, apoi Sfântul Maxim Mărturisitorul, care e cel mai greu de citit, că e foarte profund, nu-i pasă prea mult de a face ușoară exprimarea, ci de a vindeca putoarea Bisericii de atunci și a reușit minunat, Sfântul Simeon Noul Teolog, Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Marcu al Efeseului, Sfântul Ignatie Briancianinov, Sfântul Dionisie Areopagitul, Sfântul Iustin Popovici și alții. Deci imaginează-ți cum era să trec aici zeci de versete și pagini, cum era? Avem deja topicuri din acelea. Trebuie să trecem gândirea noastră în Hristos, viața noastră în Hristos. Să scriem ce trăim, să vorbim ce simțim, ce este în noi. Deci cum aplicăm ce citim, frate Ioane... Tu nu prea citești, așa simt, iar eu păcătosul, peste 10 ani, am citit 90% din cărțile citite, numai teologie, ortodoxă și eretică. Iar apoi întrun strop de har, simt Duhul Bisericii față de lucrarea duhurilor demonice. E al Domnului tot, nu mă laud cu nimic. Iar Sfântul Maxim a fost căsăpit, i s-a tăiat mâna dreaptă și limba, să nu mai vorbească Adevărul și să binecuvinteze creștinește. Și timp de 3 ani, până s-a trezit un Sinod ce vindeca Biserica, condamnând ereziile împotriva cărora vorbea Sfântul Maxim, nu s-a mai ridicat nimeni dintre țărani... aproape 3 ani după moartea Sfântului, nu a mai fost niciun creștin pe pământ. Din cei doi ucenici, unul l-a părăsit, a trecut la monofiziți și monoteliți, iar celălalt, a fost ucis și el. Iar de îngenuncheat, doar în fața unui episcop creștin, nu eretic, și în fața Domnului, din Sfintele Icoane și Sfânta Cruce și a Împărătesei și a Sfinților Săi. Atât.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 05.11.2016 at 19:57:19. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Rasfoieste un pic istoria romanilor si vezi ca nu sunt dobitoace, ci taman zamislitorii de sfinti si sfinte. Dogmele, pe care tu le reduci la invelisul lor, sunt formulari ale adevaratei credinte. Aceea curata, traita cu desavarsire, care se face prin traitorul ei pagina de Evanghelie. Taranii sunt teologie vie, dogmatica pura. Ei nu s-au ocupat in istorie cu formularea unor discursuri. Teologia lor a fost simpla, traita: munca, posturile, rugaciunea; apoi cirduri de copii, bucurie, necazuri purtate fara cracnire, ascultare, jertfiri de tot felul, tinerea randuielii si continuitatea Traditiei. Asta e cu adevarat Dogmatica toata, intreaga Teologie. Faptul ca dintre ei s-au ridicat si preoti si monahi si intelectuali de tot soiul si mari artisti, e firesc. Din ce alte radacini sa fi provenit asemenea roade? Citat:
Nu te-ai deprins cu stilul, ci doar cu formulele verbale pe care le-ai preluat papagaliceste, fara sa le traiesti miezul (adica sa ai viata, slujirea Sfantului) si pe care, prin urmare, le folosesti total nepotrivit. Cum poti sa afirmi, fecioras, ca scrii in Duhul Sfantului? E o enormitate ce spui! Mai indurerat si mai faptuitor ca Hristos, mai curajos ca Sfantul Maxim, egal in Duh cu Hrisostom. Mai, tu iti dai seama ce ai afirmat zilele astea despre tine? .....:)) Doar te citesc pe tine, Igor draga...:) Ce altceva mi-ar mai folosi?! Citat:
Pacat. Ti-ar fi fost de mult folos. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar de ce il preferi pe Hrisostom, daca nu folosesti nicicum scrierile lui? Ca zice Sfantul, atat de limpede, atat de minunat, cum e cu Adevarul scris pe tablele de carne si de sange ale inimii noastre... Iti amintesti, frate? Asa ca, intelege odata, ca nici o teologie, cat ar fi de savanta, nu poate insela Teologia inimii omului curat. Taranii aceia de care te temi ca n-ar fi rezistat la ideologia vremii, tocmai ei tineau Biserica. Ei erau Biserica, mai intai, iar fara ei nici macar Maxim ori Ioan ori Petru ori Pavel nu ar fi insemnat nimic. Absolut nimic. Pentru ca ar fi predicat in pustiu, din pustiul solitudinii lor. Dar, spre deosebire de tine, Sfintii acestia pe care i-am pomenit adineauri, isi cunosteau confratii. Le stiau dorul de Dumnezeu, le stiau frumusetea neasemuita a gandului, le stiau rabdarea, dragostea, puterea curata, lacrimile toate... Sfintii cei mari, Ierarhii, nu au fost niciodata altii decat reprezentantii straluciti ai logodnei dintre sarmanii analfabeti si Mirele Ceresc. Inima lor era bicamerala: de-o parte sarmanii, de cealalta Domnul. Si nici un strat de carne intre ei!... Asa incat nu te teme! Analfabetii aceia nu aveau nevoie de teologie si dogme. Ei erau Teologia! Ei erau Dogmele! Vii, purtatoare de har, Evanghelii de la care am putea oricind sa ne adapam duhul, sa sorbim apa vietii si cantecul dragostei. De l-ar fi casapit si pe Maxim si pe toti Ierarhii, fii linistit: dintre taranii aceia ar fi rasarit, cum iese iarba primavara, alti si alti Ierarhi, la fel de straluciti. Ca Domnul in slabiciune lucreaza, in pamantul moale si generos al inimii unor oameni care au purtat toate silniciile bucurindu-se, ca orice alti martiri veritabili, de prigoniri si de viata. Igor, cand vei intalni prima data un analfabet cu mainile crapate de saracie si munca, ingenuncheaza! Saruta-i mana si astfel, in trufia ta, vei descoperi un cantecel nemaiauzit: sipotul nesfarsit de lacrimi pe care Hristos Cel Rastignit si Inviat il daruieste acestor fapturi ale Sale, de lut si Cer. Asta-i Teologia, Igor, nu ce racnesti tu. Sarmanii nestiuti care dorm sub brazda tuturor istoriilor ticalosiei, asta-i Teologia bineplacuta Domnului. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
a) preotul ortodox asa si este: inflacarat, cu mesaj vibrant; totusi el mai are o calitate indispensabila: simplitatea. Ca urmare, discursul lui este simplu, inflacarat, vibrant. Prin aceasta misca inimile oamenilor si le orienteaza fara gres pe Cale; b) preotul ortodox le intelege pe toate ca avind, in final, o relevanta teologica; orice lucru inseamna, in ultima instanta, ceva care se petrece intre om si Dumnezeu ori care se petrece pe drumul omului catre Acasa; dar se foloseste si de datele altor cunoasteri, nu le neaga pe acestea; c) preotul ortodox este, da, ca un tavalug; el trece peste orice valuri ale apelor vietii pentru a smulge pe cel incredintat si a-l pune in juvelnicul salvator sau in Arca; o face, insa, fara a zdrobi, fara a constrange in mod lezant. Trece peste cursele demonilor, nu peste oameni.... Igor a dibuit lucrurile astea, intr-un fel sau altul si cred ca in cazul lui atat firea cat si instruirea fac parte din aluatul preotului. Numai ca sunt cateva mici detalii pe care Igor nu vrea sau nu poate sa le ia in seama, fiind incredintat (in ce baza reala, experiata temeinic?) ca e suficient cum se prezinta deocamdata. Ii lipseste experienta lucrurilor simple, a lucrurilor vietii: familia, necazurile, copiii, dragostea, prietenia si alte experiente cruciale din ciclul vietii... Ma tem ca nu a experimentat viata ci a fugit de ea refugiindu-se in lecturi despre viata, foarte de timpuriu. Prea multe modele marete, livresti, si prea putin lucru cu sine. Prea firava implicarea in asumarea unor lucruri simple, cruciale. O a doua problema tine de studiu. Multe lacune, multe confuzii, firesti la o varsta frageda insa care incep sa devina piedici nefiresti daca mai continua asa. E vorba, totusi, de 29 ani iar nu de 14. In fine, cu totul regretabil, colegul detesta cunoasterile celelalte, printre care si psihologia. El crede ca plutirea in abstractiile savant-teologice este suficienta pentru a razbi si a fi de folos. Aici se insala rau, ii scapa foarte multe lucruri reale, evidente si face o proasta impresie tocmai unde ar voi sa faca o figura buna. Bine ar fi sa inteleaga ca fara o lucrare serioasa cu sine insusi nu poate deveni un preot bun sau un monah. Nu cred ca are fibra de calugar, ci de preot. Insa ar trebui sa umble, cu rabdare, la mai multe butoane, pentru o noua armonizare. Deocamdata sunetul e strident, respingator chiar. Asa nu va prinde nici un pestisor, vor fugi cu totii in mijlocul garlei si el va ramane cu juvelnicul gol pana la venirea serii.... Ar mai avea totusi o sansa: sa cumpere niste peste oceanic, d'ala inghetat care se inveleste in hartie de ziar ca sa nu-ti murdareasca geanta. Ma tem insa ca Stapanul e versat si ca nu Il va putea pacali: Stapanul e pescar batran, te miroase de la o posta... |
|
|