![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Dar ce înțelegem, de fapt, prin "învățare", Alin?
Poate că e potrivit să facem distincția între stimulare, pe de o parte și modificare lăuntrică și comportamentală, pe de altă parte. Nu orice propunere/informație duce, obligatoriu, la o achiziție care se impune în conduita mintală sau acțională. Sunt multe filtre vii în personalitatea copilului, iar acesta nu e o tabula rasa cum le place unora, isteți și "iubitori", să creadă. În orbirea minții lor trufașe care nu are pic de priză la taina omului. Multe auzim, doar unele primim și incă mai puține facem. Nu toate informațiile ne cuceresc inima. Iar când e de "pus la inimă", cine mai știe ce și cum se așază... Deci e posibil (și cu totul demn de crezare) ca, în ciuda unei "educații alese" să ai ca rezultat o pramatie, după cum se întâmplă și invers: cresc nuferi albi prin noroi. În ciuda acestuia și folosindu-se de el. În concluzie, optimismul meu privind relativizarea "învățăturii" lumești pentru un suflet viguros altoit de părinți care își văd de treaba lor, este justificat. Nu mor caii când vor câinii, slugile când vor stăpânii. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cu alte cuvinte creștinul nu este unul care se împotrivește rânduielilor lumii acesteia, rânduielilor Cezarului. Într-un singur caz este îndreptățit să nu se supună, anume în cazul în care Cezarul îi cere creștinului să se lepede de Hristos. Nădejdea creștinului este în Hristos si nu "în cei puternici, în fiii oamenilor, în care nu este izbavire."
Pe de altă parte, dragă Ioane, lipsa credinței sau a capacității de bun pedagog cu proprii copii nu mi-ar da aceeași încredere cum că nu contează ce se predă în școală. Nu toți cred că avem aceleași resurse. Fiecare cu măsura și a nivelul lui de înțelegere. Eu de exemplu nu știu dacă aș face față unei asemenea încercări, de aici poate și teama de nu lăsa ca anormalul să fie legiferat. Paza bună ne pazește de primejdia rea. Eu am înțeles că ești pentru demersul Coliției, fiind soț și tată, dar nu vrei să fii în ton cu modul de raportare al creștinilor față de homosexuali și KI. Poate aici este și punctul în care apare divergența în opinii. Apropo, KI putea fi mai diplomat chiar dacă acel pastor i-a cerut un ultimatum, lucru care nu se cade din partea unui așa-zis creștin. Frumos este că toți creștinii s-au unit și au uitat ce hram poartă. :) Last edited by simpllu; 19.11.2016 at 22:04:48. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Colegule, ai formulat simplu ceea ce eu am labartat pe multe pagini.
Si chiar mi-ai atras atentia spre posibilitati pe care le ignoram. Ce sa zic, decat multam fain...:) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Teama mea, însă, este alta. Și am ajuns la o anumită formă de resemnare față de situația asta, care a devenit un gigant monstruos în viața noastră socială. Anume, deși sunt legiferate nenumărate lucruri normale, ele sunt încălcate sistematic și nu rareori lumea procedează invers. De parcă legea este, la noi, anume ca să știm ce avem de făcut invers. Formalismul și demagogia, lichelismul si șmecheria - domnesc apăsat pe la noi. Nu este și aceasta, deja, o mare perversiune? Iată teama și resemnarea mea!... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Un lucru e cert: nu te-ai resemnat cu perversiunea din rândurile celor de care te doare cel mai tare și de la care ai fi avut mai multe pretenții.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Am fost dăscălit încă de mic, atât de mama cât și de tata, să fiu receptiv la frumusețe. Ei erau oameni frumoși, oameni ai frumuseții și voiau să cunosc și eu bucuria de trăi frumusețea, în frumusețe.
Mama, ceva mai îngăduitoare mereu, se mulțumea să mă pună în contact firesc cu frumusețea. Că doară mă purta adesea la sân și îmi glăsuia cu vocea ei ca un cântec dulce...:) Nimic nu era mai frumos decât să cânte mama, îmi amintesc... Tata, însă, era mai pretențios: el îmi cerea depotrivă să smulg frumusețea și să fiu prezent în contactul cu ea. Nu admitea să fiu leneș, nesimțit, nepăsător, lipsit de vigilență, chiar, în preajma lucrului frumos. Pentru el, care era un estet(ist), bănuiesc că frumusețea se zbătea undeva între idol și Dumnezeu... Sau, poate, i-o fi fost chiar cruce. Fiind crescut așa, am înțeles mai târziu un lucru: nu știm să trăim în preajma iubirii și în iubire. Poate că lucrul cel mai greu pe care îl năzuim astăzi este tocmai cel mai firesc: să primim iubirea. Despre a o dărui nici nu mai pomenesc... Ca urmare, când spun că îmi pasă mai puțin de o nouă neregulă și mai mult de regulile cele bune pe care noi le-am încălcat de mii de ori, spun de fapt că înainte de a ne teme de rău, s-ar cuveni să luăm aminte cât de mult am batjocorit binele. Ne temem de dracu înainte să Îl fi iubit pe Dumnezeu, înainte de a primi cum se cuvine dragostea Lui. Nu de lucrarea răului mă tem eu, ci de refuzul de a fi dat curs, în întreaga mea viață, chemării și lucrării binelui. Nu frica mă reține și mă judecă deja, ci refuzul iubirii, de care devin tot mai mult conștient. Când noi, ca popor, am avut toate bunătățile care se puteau închipui (și ce bunătate mai mare decât un mod creștinesc de a fi, moștenit de la înaintași, am fi putut avea?) și le-am batjocorit, lepădîndu-le pentru poșirca vremurilor ăstora de "libertate", când noi ne-am dat după legi străine, după mentalități cu totul nefirești și nespecifice nouă: cum de suntem acum atât de preocupați de legiferarea nu știu cărei trăznăi? De-o vreme, iertat să fiu de mărturisire, îmi spun că nu ar fi îngăduit Dumnezeu încercarea aceasta dacă noi nu o meritam din plin... Și în loc să vedem unde anume am greșit, profitînd de prilejul că Domnul ne-a mai dat un semn, și să îndreptăm fiecare și cu toții laolaltă greșalele noastre, fructificînd astfel "portița" lăsată de Domnul în această ispită (căci Domnul nu dă ispita fără să dea totdată și ieșirea din ea), noi ce-am făcut? Orbi și surzi, ne-am încordat voinicește și, ca și cum am fi voit să ne arătăm vrednicia, am adunat toată împotrivirea noastră pe aproapele păcătos. Să ne fi făcut mai întâi căința și pocăința, ca popor, pentru multele noastre fărădelegi - și așa să-i fi întâmpinat pe cei "răi". Dar așa, procedînd cum am procedat, mă tem că încă mai mult ne-am cufundat și ne-am îndepărtat de noi înșine și de Dumnezeu. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Deci, dupa discursuri de genul "dar vai, mergeti la vot, chiar si eu am sa votez pentru asta, doar lasa-ti pe Klausel al meu in pace ca va maninca ISIS, Iadul, etc, mama voastra de legionari" discursul a revenit in nota dispretuitoare vizavi de initiativa:
Citat:
Si urmeaza desigur asortarea cu vesnicile amenintari de inchipuit profet a lui Dumnezeu: Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Măi, neliniștea ta e deja într-o formă gravă de manifestare. Cu adevărat ai boala contrazicerii. Bine, însă, că nu o ai deocamdată pe aia a turnătorilor și calomniatorilor mârșavi. Dar păzește-te, că orice boală netratată e urmată de complicații, uneori severe. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ca or fi si exceptii care contrazic regula, raman exceptii. Citat:
Citat:
Citat:
Ce nu pricepi tu si probabil nu-ti pica bine sa inteleaga "slugile" e ca de fapt slugile sunt stapaini si aia care se cred stapini de fapt sunt vremelnice slugi, sau ar trebui sa se comporte ca atare, facandu-si datoria, nu fiind potrivnici binelui celor care i-au tocmit.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 21.11.2016 at 02:22:58. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Băbăieți, familia NU e decât "tradițională". Că încearcă unii nu-ș ce una-alta, e un fapt. Dar familia e deja "tradițională", orice altceva invenție omenească NU e familie.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|