Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #831  
Vechi 02.05.2017, 12:08:43
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.280
Implicit

A declara sfânt pe cineva e o confirmare a Bisericii în legătură cu cei care au avut o viață dedicată lui Dumnezeu și în care oamenii au simțit lucrarea harului. Biserica constată, pur și simplu, că viața aceluia a fost sfântă.

Am avut binecuvântarea de a cunoaște în viață unul sau doi astfel de oameni, pe care harul îi făcea să strălucească într-un fel anume, nu doar prin înfățișare, ci și prin cuvânt, prin atitudine, prin atingere. Ieșeau în evidență prin asta, iar oamenii bineînțeles că se strângeau ciopor în jurul lor.

Evlavia populară e un element care se ia în considerare atunci când cineva urmează a fi introdus în cultul Bisericii. Mai sunt și altele, pe care comisia de canonizare le cercetează, cum ar fi învățăturile pe care le-a transmis, eventual minuni ș.a.

Hotărârea cu privire la canonizare o ia, apoi, sinodul, și prin aceasta se consideră că sfântul a intrat în Biserica biruitoare și nu mai este pomenit din acel moment la rugăciunile pentru mântuirea celor adormiți.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #832  
Vechi 02.05.2017, 12:17:20
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
in linkul dat de mine e clar ca sfantul nu a fost la vest de rin, in francia aia care te deranjeaza pe tine. da, te folosesti de falsuri, iti pun citatul mai jos, si daca faci la fel si in disputele ce tin de dogma, unde accesul meu este limitat, e grav. deci, ori folosesti cu buna stiinta un fals, ori esti atat de inocent si ai fost atat de bucuros ca un fals iti permite sa mai bati un cui in catolici ca n-ai mai controlat. grav este insa ca vezi negru pe alb si tot insisti.
Si in al doilea link dat de tine scrie exact ce am spus eu, doar ca tu ai vrut sa citezi doar prima parte a articolului, pana in anul 722. Articolul este acesta: http://ziarullumina.ro/sfantul-bonif...ilor-9928.html
Imi spui ca eu m-as folosi de falsuri, dar tu tai fraza exact cand scrie ce am spus eu. Ultima ta propozitie citata a fost: "Teritoriul încredințat misiunii sale era întreaga Germanie aflată la răsărit de Rin". Fraza intreaga din articol este urmatoarea: "Teritoriul încredințat misiunii sale era întreaga Germanie aflată la răsărit de Rin, nefiind obligat să se supună episcopilor franci, care, cu puține excepții, se aflau într-o acută stare de decădere din punct de vedere moral."
In continuarea articolului spune si ce am scris eu, doar ca acest lucru s-a intamplat mai tarziu, dupa aproape 20 de ani de la anul la care te-ai oprit tu.
Citez: "Se părea că Bonifatie își împlinise activitatea sa misionară când a fost rugat să se ocupe de Biserica francilor, aflată într-o stare de decădere, după cum am amintit mai sus. Moartea regelui Carol Martel în anul 741, an în care a murit și papa Grigorie al III-lea, i-a oferit și cadrul politic necesar pentru a reforma Biserica francilor. Susținut de noul papă, Zaharia (741-752), dar mai ales de către regele Carloman, a reușit să convoace un sinod al întregii Biserici france, după o pauză de mai bine de 80 de ani."
Reply With Quote
  #833  
Vechi 02.05.2017, 12:26:24
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
ma gandesc de cateva zile daca sa pun niste intrebari sau nu, pentru ca nu vreau sa supar cativa colegi pentru care am toata consideratia, dar o s-o fac, eu cred ca aceste lucruri "firesti" din bisericile noastre nu sunt crestinesti. m-a hotarat eretica noastra cea de toate zilele, tot repetand, obsesiv, sfintii in sus si sfintii in jos... deci:

sunt aceste lucruri crestinesti?

-inchinarea la icoane si la sfinti.
-sarutarea icoanelor si a moastelor.
-rugaciunile pentru morti.

si eu le-am facut, pe toate.
Citeste Apologia Sf. Ioan din Damasc impotriva celor ce condamna Sfintele Imagini
https://sourcebooks.fordham.edu/basi...cus-images.asp
Zice si de sfinti
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #834  
Vechi 02.05.2017, 12:40:17
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
Bine, inteleg, am sa-mi respect hotararea de a nu mai pupa nimic, dar inteleg. Mai ales partea cu cei morti, in sensul ca pomenirea lor ii pastreaza vii, langa noi.
Daca tot am inceput, mai este si chestiunea sfinteniei, de unde pana unde puterea asta de a declara pe cineva sfant?
Rugaciunile pentru morti se fac pentru ca ii ajuta pe cei adormiti, acolo unde sunt. Nu e doar un semn de aducere aminte.
Sfinti sunt, de fapt, toti cei ce au ajuns in Rai, deci sunt mult mai multi. Sunt canonizati cei care au avut mai multe dovezi ale locului unde au ajuns, adica cei imbunatatiti duhovniceste, cei care faceau minuni, martirii morti pentru credinta, marturisitorii, etc.
Reply With Quote
  #835  
Vechi 02.05.2017, 13:48:24
iana iana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.04.2008
Locație: romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
ma gandesc de cateva zile daca sa pun niste intrebari sau nu, pentru ca nu vreau sa supar cativa colegi pentru care am toata consideratia, dar o s-o fac, eu cred ca aceste lucruri "firesti" din bisericile noastre nu sunt crestinesti. m-a hotarat eretica noastra cea de toate zilele, tot repetand, obsesiv, sfintii in sus si sfintii in jos... deci:

sunt aceste lucruri crestinesti?

-inchinarea la icoane si la sfinti.
-sarutarea icoanelor si a moastelor.
-rugaciunile pentru morti.

si eu le-am facut, pe toate.
Pentru a intelege ce este icoana și cum să te raportezi la ea, îți recomand să-l asculți pe Sorin Dumitrescu.
Reply With Quote
  #836  
Vechi 02.05.2017, 17:42:05
Lancelot Lancelot is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2017
Mesaje: 545
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si in al doilea link dat de tine scrie exact ce am spus eu, doar ca tu ai vrut sa citezi doar prima parte a articolului, pana in anul 722. Articolul este acesta: http://ziarullumina.ro/sfantul-bonif...ilor-9928.html
Imi spui ca eu m-as folosi de falsuri, dar tu tai fraza exact cand scrie ce am spus eu. Ultima ta propozitie citata a fost: "Teritoriul încredințat misiunii sale era întreaga Germanie aflată la răsărit de Rin". Fraza intreaga din articol este urmatoarea: "Teritoriul încredințat misiunii sale era întreaga Germanie aflată la răsărit de Rin, nefiind obligat să se supună episcopilor franci, care, cu puține excepții, se aflau într-o acută stare de decădere din punct de vedere moral."
In continuarea articolului spune si ce am scris eu, doar ca acest lucru s-a intamplat mai tarziu, dupa aproape 20 de ani de la anul la care te-ai oprit tu.
Citez: "Se părea că Bonifatie își împlinise activitatea sa misionară când a fost rugat să se ocupe de Biserica francilor, aflată într-o stare de decădere, după cum am amintit mai sus. Moartea regelui Carol Martel în anul 741, an în care a murit și papa Grigorie al III-lea, i-a oferit și cadrul politic necesar pentru a reforma Biserica francilor. Susținut de noul papă, Zaharia (741-752), dar mai ales de către regele Carloman, a reușit să convoace un sinod al întregii Biserici france, după o pauză de mai bine de 80 de ani."
cred ca inteleg de ce faci confuzia, Neustria si Austrasia sunt oarecum doua parti ale aceluiasi intreg, Neustria fiind fosta galie romana, Franta de astazi, puternicul si foarte importantul stat germanic, pentru papalitate, pentru crestinism in general. sf bonifaciu nu a facut misionariat in neustria ci in austrasia, la est de rin. fara donatia pepina, fara rezolvarea problemei longobarde, statul papal nu ar mai fi ceea ce a fost si ceea ce este astazi, d'aia scrii ce scrii si am inteles perfect asta de la inceput. eu nu neg imoralitatea clerului domne, eu spun ca peste tot era la fel, dar in vest nu se ajungea la orbirea fratelui ca sa fie numit el episcop ca in est, da? amandoi fiind mireni... si nici la femeie ca imparateasa, dupa ce si-a orbit propriul fiu... ioana parca o chema...

paradoxal e altceva, nu intelegi, si nu numai tu, ca fara germanii aia franci de atunci, asa imorali si decazuti cum erau, este foarte posibil ca insusi crestinismul sa fi disparut sau sa fie o erezie, pentru ca puteau castiga foarte usor arienii lupta atunci, a fost pe muchie. ce s-ar fi intamplat fara consolidarea franca? urmau navalirile alea grele, incepand cu vikingii si terminand cu maghiarii. cine i-ar fi oprit? camarila venala greceasca de la constantinopole? haida deh... aia erau sa pice dupa un asediu dat de 1500 de bulgari.
Reply With Quote
  #837  
Vechi 02.05.2017, 18:50:29
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.280
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Tu, la fel ca orice om, crezi ca ceea ce stii e adevarul, dar nu poti accepta ca s-ar putea ca ceea ce crezi sa fie gresit si ca eu s-ar putea sa stiu ceva in plus, pe care tu il consideri adaugare la vorbele tale.
Iată că, după ce ți-am dat din Wikisource un citat care susținea ceea ce arătai cu privire la botez, întăresc și cu părintele Stăniloae, care în Dogmatica sa exprimă părerea Bisericii, la fel cu ceea ce ai citat tu, respectiv iconomia:

„In ce privește recunoașterea Botezului săvârșit în afara Bisericii,
libertatea cu care s-a comportat Biserica față de un astfel de Botez săvârșit prin întreita scufundare sau vărsare, sau stropire cu apă în numele Sfintei Treimi, arată că Biserica îl poate valida, prin iconomie, la primirea în Biserică a celui botezat astfel în afara ei, extinzând peste partea externă săvârșită atmosfera deplină de har a Bisericii, care a existat într-un mod mai mult sau mai puțin accentuat și în unitatea creștină de unde vine cel astfel botezat. Recunoașterea acestui Botez din partea Bisericii e ca un fel de completare tardivă a părții externe a lui cu puterea dumnezeiască primită acum deplin de către cel botezat în afara ei, prin punerea lui în acord deplin cu credința Bisericii. Dar Biserica poate să și boteze pe cei ce vin la ea botezați în afara ei, din pricina nedeplinătății harului sau lucrării lui Hristos în unitatea creștină de unde el vine, prin faptul că în acea unitate nu există nici deplinătatea credinței.”

Chiar dacă prefer exprimarea preotului din Măcin, iată că nici părintele Stăniloae nu-mi dă dreptate.

Deși, atenție la cuvintele subliniate, care sugerează o completare, o aducere la deplinătate a ceva nedeplin, nu care lipsea cu desăvârșire. Asta și apropo de termenii relativi pe care îți spuneam cândva că părintele Stăniloae îi folosește.

De asemenea, în continuare nu-mi place felul în care interpretezi faptul că dacă cineva e botezat înseamnă că are harul și că apoi poate să hirotonească sau poate să aibă și celelalte taine, că îl poate administra cum dorește, de parcă harul ar fi ceva la dispoziția omului. Aici eu văd pericolul căderii într-o credință magică; cam așa ca a lui Simon Magul.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 02.05.2017 at 19:31:50.
Reply With Quote
  #838  
Vechi 02.05.2017, 21:49:20
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lancelot Vezi mesajul
cred ca inteleg de ce faci confuzia, Neustria si Austrasia sunt oarecum doua parti ale aceluiasi intreg, Neustria fiind fosta galie romana, Franta de astazi, puternicul si foarte importantul stat germanic, pentru papalitate, pentru crestinism in general. sf bonifaciu nu a facut misionariat in neustria ci in austrasia, la est de rin. fara donatia pepina, fara rezolvarea problemei longobarde, statul papal nu ar mai fi ceea ce a fost si ceea ce este astazi, d'aia scrii ce scrii si am inteles perfect asta de la inceput. eu nu neg imoralitatea clerului domne, eu spun ca peste tot era la fel, dar in vest nu se ajungea la orbirea fratelui ca sa fie numit el episcop ca in est, da? amandoi fiind mireni... si nici la femeie ca imparateasa, dupa ce si-a orbit propriul fiu... ioana parca o chema...

paradoxal e altceva, nu intelegi, si nu numai tu, ca fara germanii aia franci de atunci, asa imorali si decazuti cum erau, este foarte posibil ca insusi crestinismul sa fi disparut sau sa fie o erezie, pentru ca puteau castiga foarte usor arienii lupta atunci, a fost pe muchie. ce s-ar fi intamplat fara consolidarea franca? urmau navalirile alea grele, incepand cu vikingii si terminand cu maghiarii. cine i-ar fi oprit? camarila venala greceasca de la constantinopole? haida deh... aia erau sa pice dupa un asediu dat de 1500 de bulgari.
Eu nu am facut nicio confuzie, tu nu ai inteles si ai negat ce spusesem. Nici nu am spus ca sfantul ar fi facut misionariat in Franta si nici nu aveam cum sa spun asta. A facut misionariat unde erau pagani, galii erau de mult crestinati, iar francii se crestinasera prin anul 500. Sfantul dobrogean Ioan Casian a reorganizat monahismul in Galia si a adormit intr-o manastire de acolo, inainte de venirea francilor.
Problema e mai mare decat am crezut, sfantul Bonifaciu a reorganizat si intarit Biserica francilor si a ajutat la colaborarea dintre papalitate si acestia (dinastia carolingiana). Dar acestia au ramas la mentalitatea si obiceiurile lor, au raspandit Filioque si au ajuns sa-si numeasca proprii papi (observam ca au procedat la fel ca in scrisoarea sfantului, care reclama faptul ca au inlocuit toti episcopii romani, gali). Acest fapt a dus la contradictiile cu rasaritenii si la Schisma.
Biserica nu avea cum sa cada niciodata, pentru ca nu o poate dobori nimeni, niciodata.
Reply With Quote
  #839  
Vechi 02.05.2017, 21:49:44
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Iată că, după ce ți-am dat din Wikisource un citat care susținea ceea ce arătai cu privire la botez, întăresc și cu părintele Stăniloae, care în Dogmatica sa exprimă părerea Bisericii, la fel cu ceea ce ai citat tu, respectiv iconomia:

„In ce privește recunoașterea Botezului săvârșit în afara Bisericii,
libertatea cu care s-a comportat Biserica față de un astfel de Botez săvârșit prin întreita scufundare sau vărsare, sau stropire cu apă în numele Sfintei Treimi, arată că Biserica îl poate valida, prin iconomie, la primirea în Biserică a celui botezat astfel în afara ei, extinzând peste partea externă săvârșită atmosfera deplină de har a Bisericii, care a existat într-un mod mai mult sau mai puțin accentuat și în unitatea creștină de unde vine cel astfel botezat. Recunoașterea acestui Botez din partea Bisericii e ca un fel de completare tardivă a părții externe a lui cu puterea dumnezeiască primită acum deplin de către cel botezat în afara ei, prin punerea lui în acord deplin cu credința Bisericii. Dar Biserica poate să și boteze pe cei ce vin la ea botezați în afara ei, din pricina nedeplinătății harului sau lucrării lui Hristos în unitatea creștină de unde el vine, prin faptul că în acea unitate nu există nici deplinătatea credinței.”

Chiar dacă prefer exprimarea preotului din Măcin, iată că nici părintele Stăniloae nu-mi dă dreptate.

Deși, atenție la cuvintele subliniate, care sugerează o completare, o aducere la deplinătate a ceva nedeplin, nu care lipsea cu desăvârșire. Asta și apropo de termenii relativi pe care îți spuneam cândva că părintele Stăniloae îi folosește.

De asemenea, în continuare nu-mi place felul în care interpretezi faptul că dacă cineva e botezat înseamnă că are harul și că apoi poate să hirotonească sau poate să aibă și celelalte taine, că îl poate administra cum dorește, de parcă harul ar fi ceva la dispoziția omului. Aici eu văd pericolul căderii într-o credință magică; cam așa ca a lui Simon Magul.
Exista suspiciunea, foarte intemeiata, dupa cum ai observat foarte pertinent si tu, alaturi de multi teologi, preoti si mireni, ca pietismul magico-sanctolatru poate altera grav mesajul soterilogic crestin, si chiar esenta sa monoteista, iudeoderivata.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #840  
Vechi 02.05.2017, 21:58:48
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Iată că, după ce ți-am dat din Wikisource un citat care susținea ceea ce arătai cu privire la botez, întăresc și cu părintele Stăniloae, care în Dogmatica sa exprimă părerea Bisericii, la fel cu ceea ce ai citat tu, respectiv iconomia:

„In ce privește recunoașterea Botezului săvârșit în afara Bisericii,
libertatea cu care s-a comportat Biserica față de un astfel de Botez săvârșit prin întreita scufundare sau vărsare, sau stropire cu apă în numele Sfintei Treimi, arată că Biserica îl poate valida, prin iconomie, la primirea în Biserică a celui botezat astfel în afara ei, extinzând peste partea externă săvârșită atmosfera deplină de har a Bisericii, care a existat într-un mod mai mult sau mai puțin accentuat și în unitatea creștină de unde vine cel astfel botezat. Recunoașterea acestui Botez din partea Bisericii e ca un fel de completare tardivă a părții externe a lui cu puterea dumnezeiască primită acum deplin de către cel botezat în afara ei, prin punerea lui în acord deplin cu credința Bisericii. Dar Biserica poate să și boteze pe cei ce vin la ea botezați în afara ei, din pricina nedeplinătății harului sau lucrării lui Hristos în unitatea creștină de unde el vine, prin faptul că în acea unitate nu există nici deplinătatea credinței.”

Chiar dacă prefer exprimarea preotului din Măcin, iată că nici părintele Stăniloae nu-mi dă dreptate.

Deși, atenție la cuvintele subliniate, care sugerează o completare, o aducere la deplinătate a ceva nedeplin, nu care lipsea cu desăvârșire. Asta și apropo de termenii relativi pe care îți spuneam cândva că părintele Stăniloae îi folosește.

De asemenea, în continuare nu-mi place felul în care interpretezi faptul că dacă cineva e botezat înseamnă că are harul și că apoi poate să hirotonească sau poate să aibă și celelalte taine, că îl poate administra cum dorește, de parcă harul ar fi ceva la dispoziția omului. Aici eu văd pericolul căderii într-o credință magică; cam așa ca a lui Simon Magul.
In afara Bisericii exista har, dar sub forma exterioara. Omul nu il poate primi in interior decat prin Sfintele Taine. Harul numit chemator ii lumineaza pe oameni sa vada adevarul, dar il pot primi in interior doar prin Sfintele Taine.
Nu am spus ca cineva botezat poate sa hirotoneasca. Probabil te referi la canonul Sfantului Vasile, care spune ca, in cazul schismei, a despartirii de Biserica, primii din cei ce s-au despartit, adica preotii hirotoniti in Biserica pastreaza harul, dar apoi nu mai are cine hirotonii preoti si harul se pierde.
Reply With Quote
Răspunde