![]() |
![]() |
|
#831
|
||||
|
||||
![]()
A declara sfânt pe cineva e o confirmare a Bisericii în legătură cu cei care au avut o viață dedicată lui Dumnezeu și în care oamenii au simțit lucrarea harului. Biserica constată, pur și simplu, că viața aceluia a fost sfântă.
Am avut binecuvântarea de a cunoaște în viață unul sau doi astfel de oameni, pe care harul îi făcea să strălucească într-un fel anume, nu doar prin înfățișare, ci și prin cuvânt, prin atitudine, prin atingere. Ieșeau în evidență prin asta, iar oamenii bineînțeles că se strângeau ciopor în jurul lor. Evlavia populară e un element care se ia în considerare atunci când cineva urmează a fi introdus în cultul Bisericii. Mai sunt și altele, pe care comisia de canonizare le cercetează, cum ar fi învățăturile pe care le-a transmis, eventual minuni ș.a. Hotărârea cu privire la canonizare o ia, apoi, sinodul, și prin aceasta se consideră că sfântul a intrat în Biserica biruitoare și nu mai este pomenit din acel moment la rugăciunile pentru mântuirea celor adormiți.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#832
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Imi spui ca eu m-as folosi de falsuri, dar tu tai fraza exact cand scrie ce am spus eu. Ultima ta propozitie citata a fost: "Teritoriul încredințat misiunii sale era întreaga Germanie aflată la răsărit de Rin". Fraza intreaga din articol este urmatoarea: "Teritoriul încredințat misiunii sale era întreaga Germanie aflată la răsărit de Rin, nefiind obligat să se supună episcopilor franci, care, cu puține excepții, se aflau într-o acută stare de decădere din punct de vedere moral." In continuarea articolului spune si ce am scris eu, doar ca acest lucru s-a intamplat mai tarziu, dupa aproape 20 de ani de la anul la care te-ai oprit tu. Citez: "Se părea că Bonifatie își împlinise activitatea sa misionară când a fost rugat să se ocupe de Biserica francilor, aflată într-o stare de decădere, după cum am amintit mai sus. Moartea regelui Carol Martel în anul 741, an în care a murit și papa Grigorie al III-lea, i-a oferit și cadrul politic necesar pentru a reforma Biserica francilor. Susținut de noul papă, Zaharia (741-752), dar mai ales de către regele Carloman, a reușit să convoace un sinod al întregii Biserici france, după o pauză de mai bine de 80 de ani." |
#833
|
||||
|
||||
![]() Citat:
https://sourcebooks.fordham.edu/basi...cus-images.asp Zice si de sfinti
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#834
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfinti sunt, de fapt, toti cei ce au ajuns in Rai, deci sunt mult mai multi. Sunt canonizati cei care au avut mai multe dovezi ale locului unde au ajuns, adica cei imbunatatiti duhovniceste, cei care faceau minuni, martirii morti pentru credinta, marturisitorii, etc. |
#835
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#836
|
|||
|
|||
![]() Citat:
paradoxal e altceva, nu intelegi, si nu numai tu, ca fara germanii aia franci de atunci, asa imorali si decazuti cum erau, este foarte posibil ca insusi crestinismul sa fi disparut sau sa fie o erezie, pentru ca puteau castiga foarte usor arienii lupta atunci, a fost pe muchie. ce s-ar fi intamplat fara consolidarea franca? urmau navalirile alea grele, incepand cu vikingii si terminand cu maghiarii. cine i-ar fi oprit? camarila venala greceasca de la constantinopole? haida deh... aia erau sa pice dupa un asediu dat de 1500 de bulgari. |
#837
|
||||
|
||||
![]() Citat:
„In ce privește recunoașterea Botezului săvârșit în afara Bisericii, libertatea cu care s-a comportat Biserica față de un astfel de Botez săvârșit prin întreita scufundare sau vărsare, sau stropire cu apă în numele Sfintei Treimi, arată că Biserica îl poate valida, prin iconomie, la primirea în Biserică a celui botezat astfel în afara ei, extinzând peste partea externă săvârșită atmosfera deplină de har a Bisericii, care a existat într-un mod mai mult sau mai puțin accentuat și în unitatea creștină de unde vine cel astfel botezat. Recunoașterea acestui Botez din partea Bisericii e ca un fel de completare tardivă a părții externe a lui cu puterea dumnezeiască primită acum deplin de către cel botezat în afara ei, prin punerea lui în acord deplin cu credința Bisericii. Dar Biserica poate să și boteze pe cei ce vin la ea botezați în afara ei, din pricina nedeplinătății harului sau lucrării lui Hristos în unitatea creștină de unde el vine, prin faptul că în acea unitate nu există nici deplinătatea credinței.” Chiar dacă prefer exprimarea preotului din Măcin, iată că nici părintele Stăniloae nu-mi dă dreptate. Deși, atenție la cuvintele subliniate, care sugerează o completare, o aducere la deplinătate a ceva nedeplin, nu care lipsea cu desăvârșire. Asta și apropo de termenii relativi pe care îți spuneam cândva că părintele Stăniloae îi folosește. De asemenea, în continuare nu-mi place felul în care interpretezi faptul că dacă cineva e botezat înseamnă că are harul și că apoi poate să hirotonească sau poate să aibă și celelalte taine, că îl poate administra cum dorește, de parcă harul ar fi ceva la dispoziția omului. Aici eu văd pericolul căderii într-o credință magică; cam așa ca a lui Simon Magul.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 02.05.2017 at 19:31:50. |
#838
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Problema e mai mare decat am crezut, sfantul Bonifaciu a reorganizat si intarit Biserica francilor si a ajutat la colaborarea dintre papalitate si acestia (dinastia carolingiana). Dar acestia au ramas la mentalitatea si obiceiurile lor, au raspandit Filioque si au ajuns sa-si numeasca proprii papi (observam ca au procedat la fel ca in scrisoarea sfantului, care reclama faptul ca au inlocuit toti episcopii romani, gali). Acest fapt a dus la contradictiile cu rasaritenii si la Schisma. Biserica nu avea cum sa cada niciodata, pentru ca nu o poate dobori nimeni, niciodata. |
#839
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#840
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am spus ca cineva botezat poate sa hirotoneasca. Probabil te referi la canonul Sfantului Vasile, care spune ca, in cazul schismei, a despartirii de Biserica, primii din cei ce s-au despartit, adica preotii hirotoniti in Biserica pastreaza harul, dar apoi nu mai are cine hirotonii preoti si harul se pierde. |
|