![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Chiar mă bucur că oamenii sunt mai discreți la orașe, nu sunt băgători în seamă, își văd de treabă și muncesc. Citat:
Nu ai nevoie nici de hula, nici de lauda oamenilor. Citat:
Pe lângă asta cu cât știu oamenii mai mult despre tine BÂRFESC, INVIDIAZĂ, URMĂRESC, STUDIAZĂ, FILEAZĂ, CALOMNIAZĂ, DENIGREAZĂ, PUN BEȚE ÎN ROATE, ÎNVRĂJBESC mai e și o țară cu mentalitate infectă cu să moară capra vecinului în care unii suferă dacă li se pare că tu o duci mai bine ca ei, sau ai o calitate în plus. Citat:
Până la urmă de ce am avea nevoie de oameni cu aceleași concepții, să ne auzim citați de alții, râzi la glumele tale repetate în oglindă ?
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 27.08.2025 at 22:30:43. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
La sate era comuniune , in afara de barfa si toate cele , si uneori e suficient ca sa simti legattura umana.
Hristos nu s-a dus intre academicieni ci intr-un sat de pescari. La oras dimpotriva , a fost primit in triumf si rastignit de aceiasi oameni cateva zile mai apoi. Deci satele mai ales in ultimele 2 secole de decadere a civilizatiei au fost pastratoarele umanitatii adevarate si credintei simple. In drumul credintei poate ajunge cum spui tu si un duhovnic , pentru intrebari si momente dificile. Caci sigur e cel mai in masura sa iti dea sfaturi , daca este si bun. Dar mai sunt si alte oportunitati si necesitati pe plan uman decat le-ai putea gasi in cele 5 minute la un duhovnic : -sa imbini credinta cu viata de zi cu zi, -sa stai intr-o comunitate de oameni credinciosi chiar daca nu esti la manastire , -sa poti sa iti marturisesti deschis credinta ceea ce cu ceilalti se uita la tine ca la extraterestru, - sa vezi cum fac altii practic sa imbine credinta cu viata , - sa mai inveti una alta ce singur te invarti in cerc vicios - sa ajuti tu insuti In mod normal mare parte din acestea se implinesc la manastire, deci e clar ca sunt cerinte firesti. Dar de ce sa nu ne infrumusetam si viata mireana si sa o facem cu adevarat interesanta impletind credinta cu prietenia, cu nevoile si intrajutorarea ? Ce ne costa ? Un grup de whatsup in plus ca oricum participam la atatea inutile ? Cateva iesiri cu persoane de care nu trebuie sa iti mai ascunzi aspiratiile? O mana de ajutor data unor batrani ? Nu vezi ca oamenii tind catre tot felul de alte refugii sihologi,social-media, socializare in baruri, gasti selective, refugiul in dragostea desfranata , tocmai pentru a isi implini aceasta nevoie de comuniune si intelegere ?Cand de fapt tot ce au nevoie e o mana de oameni care sa gandeasca si sa simta ca si ei, si sa fie orientata catre credinta. Citat:
Last edited by iustin_dumitru; 28.08.2025 at 00:37:53. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
La sate era ceva foarte toxic și pentru Biserică pe termen lung numit gura satului, bârfa a scârbit multă lume și a ținut departe de parohie și mulți s-au cărat și din sat fiindcă era un loc nociv unde nu evoluai, nu te dezvoltai, bălteai într-o mediocritate a mentalului colectiv. Citat:
De ce atâta teoretizare în jurul unor presupuse acțiuni și fapte ? Grupul de watsap nu va sfârși tot în ceva tras pe linie moartă în timp ?
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sincer eu nu am trait la sat, dar am ramas placut impresionat cand eram mai mic, ca acolo se aduna lumea seara si vorbea,si vecinii erau ca fratii , si zilele de sarbatoare erau tinute, si lumea era egala , si fiecare era respectat. Sunt convins insa ca in prezent s-a schimbat si acolo ,din pacate. Citat:
Daca as m-ai gasi inca cel putin o persoana ,sau feedbackuri pozitive, as trece la actiune. Si eu ma indoiesc daca am dreptate sau nu, si daca nu cumva e un moft. Si tin de cont de faptul ca rugaciunea, tainele si duhovnicul plus viata monahala, au dus inainte Biserica asta 2000 de ani. Dar ce se intampla acum mi se pare ca e mai multa nevoie de colaborarea umana ca si in alte epoci, pentru ca si atacul la om, si instrainarea e mai mare , conform prezicerii Apocalipsei "in zilele din urma dragostea celor multi se va raci" . . Si cine limiteaza ortodoxia doar la dogme si reguli nu face decat sa o preia trunchiat de la inaintasi. Partea umana, dragostea, faptele bune , au fost motorul credintei cele drepte de-a lungul secolelor , si au dat sens dogmelor si Bisericii. Citat:
Si tine cont ca nu ne vedem(au fost ceva incercari timide in trecut). Daca ne am si vedea,si daca ne-am pastra pe subiectele credintei si am fi mai practici, probabil ar creste exponential Last edited by iustin_dumitru; 29.08.2025 at 02:18:17. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Nu întâmplător a fost un exod de la sat, lumea abia aștepta să plece dintr-o pușcărie mentală, există oameni care nu se bot dezbăra de gura lumii, ce-o zice lumea dacă, arată că reflexul e adânc înrădăcinat. Școala e mai slabă la sat și e o diferență de 8-10 clase între unul care face gimnaziul la sat și unul care face gimnaziul la un Colegiu Național care are și clase de gimnaziu pe lângă el. Citat:
Sunt convins că în București sunt multe parohii unde e câte ceva de făcut cred că dacă voiaia găseai ceva cu binecuvântare și timpul cât scriai aici îl foloseasi la într-ajutorare. Citat:
Au mai fost încercări de întâlnire soldate cu semi-eșec sau eșec, nu spui ceva nou, așa și ASCOR-ul rezistă de 35 de ani dar e tot mai slab numeric și diluat ca pondere acțiunilor.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 29.08.2025 at 03:07:13. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Fiecare om care ne vorbeste , deci si opiniile tale pentru care iti multumesc, sunt un mesaj de la Dumnezeu pentru binele nostru ,in cazul tau fiind un mesaj de ponderare,smerenie ,si intoarcerea la munca de jos . Ceea ce e o idee chiar buna , caci in lucrurile mici, gen ajutorul fizic la constructii de biseirci ,la sprijinirea celor in nevoie, unde puterile mele fizice sunt f limitate datorita excesului de calculator si mult laudatului oras, in lucrarile mici deci, poti face inceputul pentru lucrurile mai mari , cum ar fi posibilitatea de inchegare a unei comunitati , si mai departe ,posibilitatea de revigorare a comuniunii umane in Biserica orotodoxa. Faptul ca acest spirit a amortit nu inseamna sa ne dam batuti ci sa il revigoram. Sunt convins ca nu a fost intotdeauna asa, si e doar o consecinta a ultimelor veacuri. Biserica functioneaza si fara prea multa interactiune intre noi, dar e ca un motor neuns, merge ,dar mai greu, mai pierde din viteza, e abstractizat excesiv si departe de oameni. Citesc din Filocalie si asta imi intareste cat de puternica era legatura pe atunci intre membrii Bisericii ,in perioada primara a martiriului si a monahismului . Intr-o era in care conspiarationismul , erezia , minciuna intentionata , capturarea vietii oamenilor de catre calculator sunt promovate agresiv, de ce sa nu invingem aceste timpuri prin chiar mijlocacele sale ? De aceea sunt pentru o promovare agresiva (dpdv advertising ) a ortodoxiei , si convingerea si celor mai indepartati,sceptici, pragmatici si rationali oameni, ca aceasta este o alternativa viabila ,si nu doar atat, ci singura alternativa. Dar nu doar prin dogme si slujbe care ar parea reci si ii lasa indiferenti pe cei mai multi, ci oferindu-le ca din partea Dumnezeului celui viu , alternativa vie ,dovada ca credinta ortodoxa ii poate ajuta si in viata lor concreta , chiar mai mult decat ii ajuta tot felul de refugii cu care sunt amagiti. Ideea este sa facem credinta Orotrodoxa principala atractie a acestui veac , prin potentialul sau de a fi singura legatura cu Hristosul cel viu ,si sa nu lasam pe cei mai zgomotosi sa capteze prim planul. Cred ca decaderea acestor vremuri ne da dreptul la mijloace neconformiste,alaturi de cele traditionale, dar numai daca e binecuvantare de la Dumnezeu. Altfel sunt de acord cu tine , ca sunt doar in amagire , sustinand o idee moarta si in afara spiritului istoric al orotodoxiei, biserica care a stat mereu cuminte si retrasa lasand pe ceilalti sa fure oile turmei Last edited by iustin_dumitru; 29.08.2025 at 15:21:45. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aici e teoretizarea comuniunii, în timp ce practicarea comuniunii e mai grea.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Eu văd că pe nicăieri românii nu se asociază, nici în străinătate, nici în legătură cu diferite hobby-uri, sporturi, șamd, deci e o problemă ce ține de specificul poporului. S-a mai întâmplat că după 90 unii au sporit de au fost câteva clase financiare peste alții, automat și-au căutat anturaje doar din clasa lor socială, pe restul i-au dat la o parte.Asta se cheamă capitalism, unii abia plătesc întreținerea de la o lună la alta, iar alții sporesc de au 3-4 case și apartamente, 3 mașini de clasă, deși ambele categorii pot fi de oameni cinstiți.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mantuitorul a tinut sa ne arate si prin acest episod al vietii Lui intre noi, ca in MARE nu suntem decat o masa de manevra, usor manipulabilā, in imposibilitate de a decide ceva, in permanenta cautare obsesiva, bolnavicioasa de scamatori si minuni care sa ne tina ADORMITI in DOLCE FAR-NIENTE. Pe foarte putini ii intereseaza TREZIREA si ATENTIA, CUNOASTEREA DIRECTA a Puterii Lui Dumnezeu care Mantuieste. Imi vine in minte replica orbului din nastere tamaduit miraculos de Iisus: "Daca este pacatos sau nu, nu stiu. Ce stiu eu este ca eram orb si acum vad" care reflecta( lasand poezia si metaforele neincetate la o parte) decat STRICT ceea ce am descris mai sus: Minuni si Scamatori! De asta este interesat poporul carcotas si invidios in mare parte, si vindecari daca se poate pe gratis!
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» Last edited by cozia; 29.08.2025 at 01:32:14. |
|
|