Din luna mai, in Palatul Victoria, niste baieti doldora de know-how, inarmati cu laptopuri, reuniti in Grupul de Lucru pentru Elaborarea Conceptului de Brand al Romaniei, se dau de ceasul mortii sa ne vanda tara. S-o ambaleze cat mai iscusit si s-o dea cu profit maxim. Un branduitor avant la lettre a fost si ostapbenderul Viorel Hrebenciuc, pe vremea cand dadea pe sub mana „Eterna si fascinanta Romanie”. Atunci, clienta (Eterna si fascinanta) a cam luat teapa, dar asta e alta poveste.
Ce e brandul? E marca, e stampila pe care o aplici unui produs, fie el si o
Toate bune si frumoase, dar cand, in noaptea de marti, la Taizé, o romanca din
De 6 ani incoace, de cand ne opintim sa fim primiti in structurile UE, europenii de rand ne privesc cu raceala. Mereu in coada clasamentelor, dupa
Crima de marti a deschis stirile in toata Europa, tocmai fiindca n-a fost o infractiune oarecare, o reglare de conturi, un omor pasional, un act de dementa in care etnia e cel mai putin relevanta. A fost o lovitura de cutit in inima crestinatatii ecumenice. Fratele Roger era aproape de sfintenie, era un simbol, un liman, o candela a credintei. Cand stingi cu brutalitate o candela care lumineaza sufletul a milioane de tineri, pe fisa medicala de la Socola a unei nefericite din Iasi nu mai scrie „schizofrenie”, ci „Romania”. Cum isi va rascheta tara noastra obrazul patat de acest asasinat care atarna sub zodia dementei, cum va reusi sa convinga Europa ca e, totusi, patria lui Ionescu, Cioran, Eliade, Brancusi (un argument destul de ros pe la incheieturi de prea multa purtare) si a sute de mii de romani straluciti, a milioane de oameni cumsecade – la aceasta intrebare va raspunde greu, daca va raspunde, chiar si brainstormingul convocat in sesiune de urgenta la Palatul Victoria.
Vrafurile de pliante turistice, saltaretele clipuri publicitare, povestile cu oameni harnici si inimosi, fetele rumene in obraji cu cofita pe umar, mosnegii cu barba alba de un cot cosind intelept iarba verde, toate acestea nu mai au valoare de intrebuintare nici cat toalele murdare pescuite de sub malul din Vadu Rosca.
Imaginea Romaniei, brandul, a devenit brusc asemenea pisicii de
Ce se mai poate e sa rasucim butonul, dand pe muteste trancaneala politica si, inainte de a lansa brandul
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.