IPS Nathaniel a suspendat dialogul dintre cele doua eparhii romanesti din America


Intr-o scrisoare adresata recent clerului si credinciosilor Episcopiei Ortodoxe Romane, Inalt Prea Sfintitul Arhiepiscop Nathaniel a suspendat dialogul dintre Eparhia pe care o reprezinta, Episcopia Ortodoxa Romana din America, si Eparhia Ortodoxa Romana din America si Canada.

Decizia a fost luata unilateral de catre IPS Nathaniel, fara ca membri Comisiei Mixte de Dialog si IPS Nicolae, Arhiepiscopul Ortodox roman din America si Canada sa fie instiintati de acest gest, informeaza pagina de web a Episcopiei Ortodoxa Romana din America si Canada.

Romanian Global News reda in cele ce urmeaza pozitia Comisiei Mixte de Dialog a Arhiepiscopiei, Pr. Prot. Nicholas Apostola, Pr.

Vicar Ioan Ionita, Pr. Prot. Ion Gherman, Pr. Prot. George Chisca si Pr. George Sandulescu, fata de decizia IPS Nathaniel de a intrerupe, inca o data, dialogul dintre cele doua eparhii.

„Actiunea Arhiepiscopului Nathaniel este cu atat mai surpinzatoare cu cat in urma cu mai putin de un an la intalnirea unde nu numai membrii Comisiei mixte de Dialog au fost prezenti, ci si cei trei ierarhi ai eparhiilor noastre, a fost aprobata schita unui plan pentru unitate care apoi a fost prezentata la ambele Congrese. Din pacate, nu este pentru prima data cand Arhiepiscopul Nathaniel a oprit dialogul in mod unilateral. Prin mila lui Dumnezeu am reusit sa reluam discutiile, sa facem progres spre unitate si chiar sa cadem de acord asupra unui plan pentru formarea unei Mitropolii Ortodoxe Romane autonome aici. De aceea, chiar daca aceasta scrisoare ne intristeaza, ramanem increzatori ca vom regasi cu timpul calea spre dialog.

Acestea fiind spuse, ne simtim fortati sa aratam ceea ce, in opinia noastra, a fost o problema constanta in dialogul nostru. In ceea ce ne priveste, noi vedem unitatea nu ca o optiune, ci ca un imperativ absolut. Unitatea are un aspect canonic definit. Nu ne putem numi crestini ortodocsi ramanand in starea de despartire in care ne aflam. Arhiepiscopia noastra a fost angajata nu numai in realizarea unitatii dintre cele doua Eparhii Ortodoxe Romane, ci si intre toti crestinii Ortodocsi de pe acest continent. Suntem ferm convinsi ca aceasta unitate se va realiza nu printr-un fiat, nici printr-o actiune unilaterala, ci ca urmare a discutiilor iubitoare in credinta dintre frati si surori care in cele din urma sa duca la un consens asupra problemei unitatii. Faptul ca dialogul a putut fi stopat nici macar cu un cuvant adresat noua in prealabil, subliniaza dificultatile pe care le-am avut in cadrul discutiilor noastre din ultimii 15 ani.

Pentru a-si apara pozitia, Arhiepiscopul Nathaniel face o prezentare istorica la modul general. Am adresat si noi in timpul intrunirilor de dialog unele din aceste probleme dar am gasit de cuviinta ca evocarea lor aduce prea multe sentimente dureroase. In ceea ce ne priveste, din dragoste si din credinta sincera ca este mai important sa ne concentram asupra viitorului, ne-am gandit de-a lungul anilor sa nu aducem in discutie publica aceste probleme considerand ca descoperirea acestor probleme sa fie mai de graba lasata pe seama istoricilor. Din pacate nu putem spune ca cealalta parte s-a folosit de acelasi principiu. Aproape toata istoria prezentata in scrisoare apare ca fapt petrecut intocmai, cand in realitate cea mai mare parte din ea este mult prea disputabila. Parte din aceasta istorie prezentata nu are nici un document la baza. Chiar daca aceasta scrisoare recenta ne intristeaza, nu putem spune ca a venit pe neasteptate. Distorsiuni de felul acesta au aparut de-a lungul anilor in paginile revistei Solia. Am ales, din dragoste frateasca, sa nu raspundem la ceea ce am inteles a fi incercari clare de provocare, nadajduind impotriva oricarei sperante ca va veni o schimbare de atitudine.

Crede cineva ca noi nu am fost frustrati? Si noi am fost tentati sa abandonam acest dialog. Si noi am dorit si am nadajduit ca progresul spre aceasta tinta sa se fi realizat mai devreme. Ne miram de ce toate celelalte jurisdictii Ortodoxe etnice si-au putut vindeca diviziunile in urma caderii comunismului si numai Romanii au ramas divizati. Am incercat sa ne mentinem credinta noastra ferma ca tot ceea ce ne-a tinut separati ar putea eventual fi inlaturat. Stim ca realizarea acestei unitati nu este usoara. Daca ar fi asa, s-ar fi facut deja. Atat rabdarea cat si dragostea noastra sunt puse prea dureros la incercare.

Am nadajduit ca la Congresele eparhiilor noastre din 2006 vom avea un plan gata sa fie aprobat. Am plecat de la intalnirea din Iunie 2005, la care au fost prezenti toti ierarhii cat si membrii Comisiei de Dialog, cu un acord in mana conceput impreuna de ambele parti. Am decis ca impreuna – ierarhii nostri si membrii Comisiei Mixte de Dialog – sa mergem atat la Patriarhia Romana cat si la Cancelaria Bisericii Ortodoxe in America (OCA). Am fost siguri ca toti impreuna vom finaliza ultimele detalii ale acordului si astfel sa incheiem 60 de ani de separare. Este tragic ca in ciuda sperantelor si eforturilor noastre aceasta nu s-a materializat. In schimb am primit pe usa din dos scrisoarea Arhiepiscopului Nathaniel.

Sf. Pavel ne spune ca trebuie sa traim cu nadejde si este ceea ce facem. Angajamentul nostru la aceasta sarcina spre unitate este neslabit. Dragostea noastra catre fratii si surorile noastre in credinta nu are margini. Cautam un semn din partea fratilor nostri de la Episcopia Ortodoxa Romana ca impatrasesc aceeasi nadejde, ca au bunavointa sa impartaseasca cu noi dragostea si sacrificiul necesare de a lasa trecutul in urma noastra. Poate ca atunci Dialogul poate fi reluat cu oarecare sansa de succes.   

Chicago, SUA/Romanian Global News  

.

11 Aprilie 2014

Vizualizari: 1635

Voteaza:

IPS Nathaniel a suspendat dialogul dintre cele doua eparhii romanesti din America 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact