Despre inima nemanioasa

Despre inima nemanioasa


Despre inima nemanioasa

Nu am voie sa ma supar nici o clipa ci, fundamental, cand apare un firesc impuls de reactie la vreo provocare, trebuie sa-l sting pe loc si, chiar in greutatea aceasta, de a face fata situatiei in care cineva se rasteste la mine, imediat sa se poata efectua limpezirea, adica: dumnezeieste sa raspund, fara a ma supara pe om, orice mi-ar face. Orice izbeliste ar veni peste mine, in cadrul dragostei nu e permis sa raspunzi altfel decat numai dumnezeieste, cu seninul iubirii care vede numai si numai binele. Cu acest senin sa raspunzi. Intr-o singura clipa poti avea multe vibratii de indignare, din partea celui ce te necajeste, dar tu sa nu iti permiti a te supara. Fundamental sa-i fii lui izvor de bine, atunci cand te loveste mai tare! Este absolut necesara experienta aceasta, de a-ti converti rautatea din tine in bunatate. Eu experienta asta o fac mereu si e gingas lucru a o sustine, insa, iarasi si iarasi va spun, este absolut necesar sa obtii aceasta virtute de a refuza inimii orice fel atitudine intunecata. Inima ta, fata de omul de langa tine, sa fie dumnezeiasca, desavarsita intru bunatate.

Fiti desavarsiti ca Tatal Meu... Tatal Meu are grija sa-Mi spuna tot ce e de facut pentru oameni si eu ascult de El, sa nu imi scape ceva din vedere. In cadrul Sfintei Treimi, exista grija de-a nu ramane ceva afara, din ceea ce este de facut. In fata aproapelui, tu sa pui in aplicare aceasta infricosata problema a desavarsirii binelui pe care i-l faci indiferent ce ti se intampla. Oricat te-ar enerva, necaji batjocori, tu sa-ti tii inima pe nivel de desavarsita dragoste, experienta pe care, in tot momentul, suntem in situatia de a o trai. Mai ales in gand vin fel de fel de provocari, la care raspunzi cu stropi de venin. Usor esti inselat, incat stropesti cu venin si la o firava provocare ce ti-o face omul. Suntem chemati a rezolva aceste mici amanunte; nu lucrurile mari, ce sunt lesne de vazut, ci sa avem grija la aceste fine, fine contacte de intalnire cu duhul, cu Taina lui Dumnezeu care zice: "Voi locui in voi cu Tatal si va vom lucra atitudinea fata de oameni, ca sa fie dumnezeiasca. E lucrarea Duhului Sfant, aceea de a intretine inima pe pozitie de raspuns dumnezeiesc la orice provocare a vietii. Amanuntele acestea ma infricoseaza pe mine, fiindca trebuie neaparat sa tinem cont de ele. Va spun ca am facut experienta de a converti pe loc inima, din "fara dragoste" in "plinatate de dragoste" dumnezeiasca, si asta una dupa alta, scantei dupa scantei, nepermitandu-i inimii nici o scaparare de reactie negativa, nepotrivita cu normalul dumnezeiesc. Am vazut ca se poate.

Sigur, e dureros cand te loveste cineva, e ca si cum te-ai atinge de jar...Te frige, in mod normal te tragi, deci ai o reactie de aparare, insa tocmai in fata acestei situatii, cand te aperi enervandu-te (enervarea e o aparare), atunci e cazul sa te convertesti, pe loc, si sa ramai in dragoste. Cuvintele Mele sa ramana in voi. A se intelege ceva este usor, dar important e sa ramana si sa se puna in aplicare, de la caz la caz. Sa opereze Cuvantul Lui si sa te straduiesti ca lucrarea Lui sa ramana, pentru a te putea realiza in schimbarea din rau in bine. Sa rezolvi, fulgerator, dumnezeieste, orice forma de greutate. Asa bucurie tasneste in inima in momentul cand ai reusit sa stingi o scanteie de rau - cu care erai provocat - si ti-ai venit in fire. Iti aduci aminte al cui este cel din fata ta si iti arzi rapid reactia negativa. In felul acesta, scanteia se transforma in tendinta de bunatate cu care poti merge mai departe. Cand simti ca ai reusit si ai cauterizat ascutisul raului, inima ti se odihneste in bucuria biruintei, nu ca o apreciere ce ti-o aduci tie, ci intr-o fireasca bucurie ca ai putut, cu bine, trece peste ceva. Preluand mentalitatea lui Hristos, iti vine asa un drag de omul ce te necajeste incat, pur si simplu, ramai uimit! Nu mai iei in considerare ca ai avut divergente, nu mai tii cont de nimic. Daca colaborezi direct cu Cel ce te-a invatat sa faci binele, iti dai seama ca nu tu il ai pe omul care te necajeste, ci l-a daruit Cineva lui insusi. Omul striga furios la tine, de parca ar spune: "Tu nu vezi al Cui sunt?" (asta trebuie sa auzi tu in taina, dincolo de vorbele jignitoare ce ti le adreseaza). Sa-ti fie drag de el, cum nu se poate mai drag! El iti adreseaza vrute si nevrute, incruntat, iar tie iti este drag, dumnezeieste drag si nu poti sa i-o spui, e un secret al tau, ce-1 traiesti numai cu Dumnezeu. Doamne, ma gandesc cat de gingas lucru avem de facut noi, cei care suntem pusi in aceasta postura de a lamuri ca, relatia intre tine si aproapele, este dumnezeiasca si sa nu ramai pe punctul tau de cadere, netratat si necontrolat. Tu trebuie, ca preot, sa schimbi pe toata lumea, sa contribui la transformarea inimii omenesti. Lumea nu Ma crede, nu Ma accepta, nici pe Mine si nici pe cei pe care i-am trimis, caci lumea nu stie ce stim noi, ea nu stie cum o iubeste Tatal Meu. Mantuitorul a spus-o si eu, ca preot, trebuie sa-i conving, cumva, sa ma creada. Sunt probleme asa minunate, care se cer rezolvate rapid.

Viata nu consta din gesturi mari ci din mici, infime amanunte din care tu sa arzi orice forma de nedumnezeire, constient ca esti cooperant cu inima lui Hristos. Te doare, de exemplu, cand cineva iti da mana la modul rece, distant, insa e cazul tu sa refuzi orice forma de revolta sau gand razbunator. Desi la Spovedanie le spun acestea fiecaruia in parte, nu poti avea garantia ca, dupa ce se impartaseste, omul nu mai rasplateste raului cu rau; nu poti fi sigur ca se converteste ca fulgerul. Ii tot pui la indemana viziunea asta splendida, ne tot umplem de Hristos si cine stie daca se vede vreo urmare a acestui fapt (poate doar in rastimpuri) - ca noi sa gandim cu inima dumnezeiasca. E un lucru atat de gingas sa te inveti a trai dumnezeieste printre oameni, caci suntem atat de neatenti; din doua-trei vorbe in raspar, l-ai si "plesnit" (cu gandul sau de cele mai multe ori cu vorba) pe cel din fata ta, de nu se mai aduna. Greseala nu o mai poti repara, deoarece numai Dumnezeu repara greselile; nu poti tu sonda pe Dumnezeu ce anume face cu relele tale. Numai El stie. Pentru noi e importanta partea pozitiva care ne sta inainte: "de acum sa nu mai gresesti". Ce vorba mare! Nu te omoara nimeni, dar de acum sa nu mai gresesti. (cuvinte adresate de Mantuitorul femeii adultere). Ce atentie grozava iti trebuie, ca sa ti se vada in avans la ceea ce urmeaza! De aceea tinem, pe viata si pe moarte, sa ne imbibam de El. Mantuitorul ne-o cere: Sa Ma mancati pe Mine, pentru ca Eu, in locul vostru, sa raspund la rautatile pe care vi le fac oamenii! Sa musteasca fiinta noastra de ingrijorarea lui Hristos cand ne spune: Sunt cutremurat de Tatal, de felul cum va iubeste si cat de mult vrea sa o aveti si voi aceasta iubire. Sau: " Sa nu mai gresesti!". Sau: Fara Mine nu puteti face nimic, ca atare umpleti-va de Mine. Sa ne zguduie acest: Ca Mine sa fiti! Ca Mine sa va iubiti!

Oamenii zic:"ma impartasesc pentru ca, atunci cand voi muri, sa nu ma prinda moartea nevrednic de a dobandi imparatia lui Dumnezeu". Pana acolo e departe. Te impartasesti ca sa te umpli de invierea lui Hristos, in avans, pentru ca, atunci cand se iveste vreo provocare, tu sa stii raspunde cu El cel inviat, sa fii in elementul Lui. pupa ce te-ai impartasit, incepi mai arzator sa postesti, sa te rogi si sa te pui la punct, intarit, incurajat si convins ca baza o ai din faptul real ca in inima ta chiar El lucreaza. Cuvantul Lui lucreaza, daca esti atent. Cuvantul Meu sa ramana in voi, incat, de te atinge ceva neplacut, tu sa poti refuza, cu un fel de firesc-dumnezeiesc, a raspunde raului cu rau; Se ajunge la lucrul acesta, sa nu va indoiti. Se stabileste asa o colaborare si con-locuire cu Dumnezeu incat, asa cum refuza El orice rau, tot asa si inimii tale ii va repugna raul. Ajungi pana la a nu mai putea face decat binele.

Mantuitorul ne provoaca, ajutand la realizarea acestor stari prin impartasirea cu El. Vorbind de indumnezeire, omului ii zboara mintea la mai stiu eu ce straluciri nefiresti si alte minunatii, dar indumnezeirea este starea de refuz al raului, stare ca a lui Dumnezeu. Sfinti nu inseamna "buni de pus in rama", ci sfant esti cand, intepat, jignit fiind de cineva, tu ii deschizi inima cutremurator de convins ca ea este a lui Hristos, in numele caruia raspunzi. Te aliniezi imediat punctului Sau de vedere. Mantuitorul ne indumnezeieste in scopul de a fi pregatiti, de a fi pe pozitie atunci cand raul se atinge de noi. Ne indumnezeieste, pentru a raspunde dumnezeieste la incercari. indumnezeirea este strans legata de purtarea crucii, care trebuie sa fie dupa modelul aratat, practic, de Mantuitorul. Fiecare se plange:"ce sa ma fac, daca eu nu pot?" Cine ne-a dat viata, a spus ca se poate. Asa cum El are formula vietii, va avea si pentru noi formula de a face ceea ce a spus ca e posibil sa facem. Nu ne-ar cere, daca nu ar sti ce a lucrat in noi. Trebuie sa-I descoperim grija cu care ne-a pus la punct viata noastra, coborandu-Se in noi cu invierea Lui. Trebuie sa fim atenti la praznuirea Pastilor. Veniti, de luati lumina.... Veniti, caci fara Mine nu puteti da un pas mai departe, fara bucuria pe care o traiesc Eu in voi cand va stiu ai Cui sunteti si ce sunteti.

Pentru totdeauna sa ne ramana, bine intelese si fixate, cele vorbite acum si sa le punem la inima: in loc de sila, sa-ti fie drag de omul ce te provoaca, sa-ti fie drag de el dumnezeieste, in acelasi timp gandindu-te ca poate si tu ai contribuit cu ceva la inversunarea cu care ti se adreseaza.

Parintele Miron Mihailescu

Pe aceeaşi temă

08 Iunie 2012

Vizualizari: 12196

Voteaza:

Despre inima nemanioasa 4.33 / 5 din 3 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu
Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu Două sunt întâlnirile care m-au fascinat totdeauna: cea cu Nicodim (Ioan 3,1-21) și cea cu femeia samarineancă (Ioan 4,5-26). Una se petrece în miez de noapte, cealaltă în plină zi. Una este cu un fruntaș al iudeilor, alta cu o femeie simplă. Amândouă 20.00 Lei
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu „Iar el este un iconar care a scris studii științifice, un ziarist care a pictat abstract, un orator care organiza expoziții, un editor care producea happeninguri, un profesor care intervieva sfinți, un librar care cânta la pian și chitară, un familist 60.00 Lei
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul Despre el se vorbește adesea în șoaptă, cu evlavie sau cu întrebări. Se pomenesc minunile și mulțimile, dar mai rar osteneala lui de o viață: setea de a-L înțelege pe Hristos, grija față de oameni și față de tineri, puterea de a rămâne demn în mijlocul 60.00 Lei
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu Ce altceva reprezintă reflecția sa teologică, pledoaria pentru dialog, efortul de a face posibile întâlniri și de a transmite chipul lăuntric al Ortodoxiei în lumea care-l ignora, decât o mărturie a celui care ascultă planul lui Dumnezeu? Viața tânărului 50.00 Lei
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice Ce este „regula de aur”? Este o normă etică, o idee, o recomandare și chiar o poruncă care se regăsește în multe mitologii, religii și filosofii ale lumii. Părintele Dumitru Beșliu invocă în cartea sa în primul rând creștinismul. Trimiterile precise sunt 79.29 Lei
Din invataturile Ortodoxiei
Din invataturile Ortodoxiei Cartea de fata aduce in fata cititorilor ei cateva teme foarte importante si necesare pentru viata crestinului ortodox. Viata spirituala a fiecarui credincios trebuie sa fie impodobita, pe langa virtuti, si de o cunoastere temeinica a invataturii de 52.86 Lei
In singuratatea mintii mele
In singuratatea mintii mele „Bucuria de a te exprima, trufia pe care ți-o dă cuvântul domesticit, gata să și se supună, senzația că el este treapta care te poartă în locul acela înalt, la care îți faci uneori iluzia că doar tu poți ajunge. Știu, desigur, că prin cuvânt noi despărțim 78.23 Lei
Vinovatia. O introducere contemporana
Vinovatia. O introducere contemporana Ce este vinovăția? O povară inutilă, sau o resursă fundamentală pentru sănătatea noastră psihică și morală?Într-o societate în care rușinea a luat locul vinovăției, iar autocritica e tot mai des înlocuită de victimizare, Donald L. Carveth ne propune o 42.18 Lei
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului Manfred Spitzer este un expert recunoscut în rețelele neuronale – fundamentul inteligenței artificiale. Cartea de față adună toate informațiile relevante existente pe această temă, punându-le într-o perspectivă realistă: se pot face multe speculații cu 67.66 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact