Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 24.08.2009, 05:12:14
HoratiuM HoratiuM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.08.2009
Mesaje: 170
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Este un limbaj de popularizare a stiintei si este, intradevar, o consecinta a gindirii noastre cauzale. Dawkins insusi recunoaste ca i se intimpla sa foloseasca inconstient un astfel de limbaj, nestiintific pina la urma, chiar si in discutii cu oameni de stiinta.

Daca ma intreaba un copil: la ce foloseste inima? eu ii raspund: inima pompeaza singele. Ii induc acestuia ideea ca inima are un scop si, mai mult, ca a fost proiectata in mod necesar asa. Uit sa ii mai spun ca exista si vietuitoare fara inima sau fara singe.
Intr-un lant cauzal, este omenesc sa privim la inceputul si la sfirsitul sau si sa concluzionam ca exista un scop.
O lege naturala poate exclude un scop constient.
Excluderea subiectivismului nu e totuna cu excluderea apodicticității sau a teleologiei - în acest sens, existența unui scop ontologic este de alt ordin decât scopul pe care îl are o ființă determinată în acord cu interesele și gusturile sale mai mult sau mai puțin contingente.

De altfel, în postarea de mai sus există o contradicție clară de fond când se vorbește, pe de o parte, despre o lege (fie ea și naturală), așadar, despre un universal care să dea o coerență și o soluție de continuitate și de organizare unui multiplu care dezvăluie, astfel, că este traversat de o necesitate internă și transcendentă contingenței elementelor sale multiple; pe de altă parte, despre lipsa unei finalități ontologice ca lipsă a interiorității ontologice a elementelor.

Dar dintr-o strictă juxtapunere aleatorie elementară nu pot fi date structuri de coerență. Ci e presupus necritic ca deja dat un șir cauzal nedeterminat prin care elementele juxtapuse, mai întâi, există, al doilea, au anumite proprietăți, cantități și materii, al treilea, au anumite forme, al patrulea, formele lor le permit juxtapunerea, al cincilea, locul și poziția lor reciprocă favorizează posibilitatea acestei juxtapuneri; în sfârșit, al șaselea, este dată posibilitatea juxtapunerii ca atare, în genere.

Această excludere oarbă a principiului rațiunii suficiente din corpusul științific atunci când vine vorba despre evoluționism nu poate genera decât contradicții (în condițiile în care contradicția nu e acceptată ca formulă validă de către știință) și ridicol pseudoștiințific.
Reply With Quote
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Creationism-Stiintific Tudor Resurse ortodoxe on-line 17 10.11.2012 13:24:16
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Richard Dawkins bubulyna Generalitati 79 11.06.2010 10:30:44
george becali alexandra28again Generalitati 130 01.06.2010 00:30:00