281. Spiritismul se exacerbează din nou la “Noul Ierusalim”-Pucioasa (IV)
281. Spiritismul se exacerbează din nou la “Noul Ierusalim”- Pucioasa (IV)
Tanti Victoria Jaravete, nașa Mihaelei Tărcuță spunea că Mihaela a fost adventistă în tinerețe și că ea a fost nașa ei, care a trecut-o la ortodoxie și a botezat-o în biserică. Mai spunea că pe vremea aceea Mihaela se plângea că nu poate să stea în biserică, fiindcă nu se simte bine, nu suportă atmosfera, și cerea mereu să iasă afară. De altfel, ca și ea, mai sunt și alți pucioși mai vechi și mai încrâncenați care n-au mai pășit în vreo biserică ortodoxă de 15, 20, 25 sau chiar mai mulți ani.
Labilitățile spirituale ale Mihaelei sunt așadar explicabile. În plus, după ce ai trecut prin niște experiențe psihotice tragice, cum ar fi pierderea unicului copil, și care te-au ținut cu anii prin spitalele de psihiatrie pentru o recuperare lentă și incertă, e ușor să auzi cum îți șuieră vântul șoapte dulci prin urechi și ți se zbat valurile mării prin tărtăcuță și-ți sună apa în cap, șoptindu-ți “cuvinte din cer”. Pucioșii sunt acum celebri prin experiențele lor psihedelice, așternute pe mii de foi de caiet. În afară de Virginia Tudorache, clientă fidelă a ospiciilor (de unde se întorcea cu povești stranii cu șerpi care, pe ea o adorau și-i lingeau devotați picioarele, iar pe alții îi mușcau ca să cadă în apă și să se înece), au fost și alții dintre pucioși care au trăit experiențe inedite. Unul a ajuns să se îmbrace în femeie și să fure orice nimicuri îi stăteau în cale, în crizele lui repetate de cleptomanie; altul, să se pensioneze cu o listă de diagnostice de la Psihiatrie, dar să declare sus și tare că este perfect sănătos; alta a ajuns să se dea cu capul de pereți și cu fundul de pământ; alta să simtă permanent în tot corpul o hiperexcitabilitate sexuală, care o furnică din cap și până-n tălpi; altul să încerce să se sinucidă, exasperat de răutatea liderilor pucioși.
Denigratorii “Noului Ierusalim” pretind că pucioșii “sunt rătăciți și că sunt păcătoși”, ca să-și acopere necredința lor în “Cuvântul lui Dumnezeu” și lipsa lor de umilință:
“ Îi aud pe cei ce vă disprețuiesc și vă hulesc […] iar limba lor împarte batjocuri […] și vă vorbesc de rău unii altora, și […] se dau apărătorii lui Dumnezeu când zic ei că voi sunteți rătăciți și că sunteți păcătoși! O, păi cum să nu zică așa când ei au nevoie să-și acopere nestatura lor, necredința lor și neîmplinirea cuvântului Meu, care le-a cerut lor despărțirea de lume, sfințenie și iubire, credință și pace și multă multă umilință?” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 21 noiembrie 2010)
Realitatea este că adepții pucioși care s-au pripășit la Pucioasa s-au desprins de mult de păcatele lor anterioare și acum se străduiesc din răsputeri ca să ducă o viață curată și sfântă. Rămân totuși inexplicabile sforțările Mihaelei de a le cosmetiza trecutul dubios al unora dintre preferații ei și de a-i arăta lumii ca neprihăniți și feciorelnici. Nicu P. spre exemplu, care este prezentat lumii ca “feciorelnic”, a ținut 2 femei înainte de a se pripăși la Pucioasa. Altă “fecioară” de la Pucioasa este Miți, care are și ea la răboj un avort, făcut pe când era angajată la fabrică. Dar cea mai scandaloasă mistificare a fost sforțarea disperată a Mihaelei de a o prezenta ca “fecioară de Nou Ierusalim” pe una din feblețele sale, Doina D., una din fostele amante ale lui Țăndărică. Mihaela a promovat-o pe Doina la Pucioasa ca pe copila ei de suflet, crezând că prin ea îl va câștiga definitiv la pucioșism și pe Țăndărică. Miza era grasă, dar stratagema Mihaelei n-a reușit. Interesante sunt dezvăluirile lui Gheorghiță, care povestește cum l-a surprins el pe Nicușor făcându-i vizite Doiniței la miezul nopții, la “chilia” ei din Casa Întâlnirii, îmbrăcat sumar și cu picioarele goale, ca să nu i se audă pașii. Descoperind se pare idila dintre “Nicușor al ei” și Doina D., Mihaela a reacționat violent, expulzând-o imediat pe Doina de la Pucioasa la garsoniera ei din Bucureștii Noi (de fapt nu era a ei, ci a lui Țăndărică, dar Țăndărică s-a lipsit și de garsonieră și de amanta lui, care devenise pe neașteptate o adeptă înfocată și intransigentă a pucioșismului, forțându-l pe Țăndărică la renunțări insuportabile pentru el și basculând brusc în extrema cealaltă, definită de o maladivă insensibilitate la tandrețe și o inapetență sexuală autoimpusă). Înainte de asta însă, pe vremea când idila dintre Nicușor și Doina D. nu fusese încă descoperită, Doinița o ducea la Pucioasa ca în rai, fiind protejata cuplului dictatorial pucios și avînd acces liber la orice oră din zi sau din noapte în buncărul lor subteran de la “Legănuț”, în Grădina Întâlnirii.
|