Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Deci, e o idee SUGERATA, nu o certitudine. Eu ma refeream la certitudini. Deci, asa cum nu am eu certitudinea, nu o aveti nici dvs., ci veniti doar cu o sugestie...
|
Îi las pe ebraiști să se certe dacă e certitudine ori ba. Cert e un lucru - și acesta e important pentru mine- că sâmbătă provine din "sabat". De acord?
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Verificati mai bine dvs. in istorie ca acest Constantin e imparatul roman care scoate crestinismul din ilegalitate si ii da voie sa se manifeste fara ca adeptii acestui crestinism sa fie vanati si starpiti. Asta in anul 313 d.H.
Daca acum vine un lider politic care spune ca toti adventistii (sau ortodocsii, sau crestinii) sa fie exterminati daca nu se supun hotararilor sale arbitrare , credeti ca vor abdica toti de la crestinism in loc sa se lase exterminati ? Eu zic ca cei cu adevarat crestini vor deveni victimele persecutiei acelui lider.
|
E incontestabilă contribuția adusă de Constantin cel Mare procesului de legalizare a creștinismului și nu neg faptul că a fost cu adevărat un om providențial. În același timp, trebuie să recunoaștem că decretul lui duminical de la 321 este prima lege ce reglementează ziua de odihnă a credincioșilor după mai bine de 1.700 de ani (decretul "sâmbătar" de la Sinai).
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Daca Constantin ar fi vrut sa schimbe lucruri fundamentale in crestinism, precum ziua de odihna sau altceva, asa cum sustin unii, atunci de ce in nici o istorie nu este mentionata vreo rezistentza a crestinilor din acele timpuri, si de ce nu este mentionata nici o persecutie a lui Constantin impotriva celor care i s-ar fi opus ??
Daca aveti dovezi, va rog sa veniti cu izvoare istorice din primul mileniu, iar nu cu asertiuni din sec. 19 !
|
Nu mă hazardez să aduc iarăși dovezi "extra-biblice" (cin' s-a fript cu Mishna, suflă și-n Istorie), dacă sunteți interesat de problemă consultați lucrări de referință precum "From Sabbath to Sunday" de Samuele Bacchiocchi, apărută sub egida Academiei Pontificale.
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Dati-mi, va rog, citatul ! Nu eu functionez dupa "sola Scriptura", ci dvs.; dar totusi, eu cand afirm ceva dau citate biblice, iar dvs. nu.
Iar ne facem ebraisti ?? Daca nu ma insel, si Hristos, si apostolii au citat din Septuaginta.
Cu ce sunt eu mai vinovat decat ei ??
In fine, ca sa va fac pe plac, uite ce scrie in originalul ebraic la Geneza 2,2(m-a costat un telefon in Israel, dar merita !): " vaikal elohim baiom hashevii melakto asher asah vaishbot baiom hashevii mikol-melakto asher asah".
Nu inteleg nimica, dar nu vad cuvantul "sabat", si nici "bara", care inseamna a crea, a face ceva sa existe.
|
Îmi pare rău pentru timpul și banii pierduți, nu era mai simplu să accesați internetul? Exemplu:
http://www.scripture4all.org/OnlineI...OTpdf/gen2.pdf
Aici găseați și cuvântul "
ziua a șaptea" care numai
Sabat putea fi (acum, după noile reglementări ale calendarului ortodox român, fără niciun dubiu), iar "lucrarea Lui" ce apare de două ori în verset numai lucrarea
Creației putea fi, ce altceva?
Cu privire la Septuaginta, dumneavoastră chiar nu aveți nicio vină că versiunile samariteană și cea siriacă a LXX au ales calea cea mai ușoară spre a rezolva problema (aparenta dificultate în corelarea versetului 1 cu v. 2), înlocuind cuvântul „a șaptea” din textul ebraic, prin cuvântul „a șasea”. Aș fi curios ce versiune a Septuagintei folosea Domnul Hristos, poate mă ajută cineva în elucidarea acestei probleme.[/quote]
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Daca nu scrie in Biblie ce i-a mai zis Dumnezeu lui Adam, de ce sa ne dam cu presupusul in aceasta privinta ?
Daca merg pe principiul dvs. care reiese de aici, pot sa ma dau de partea celor care argumenteaza duminica drept zi a odihnei crestine, dandu-mi cu presupusul ca Hristos si apostolii nu au stat ca mutii si nu au zis si facut doar cele scrise in Biblie. Mai ales ca in incheierea evangheliei dupa Ioan zice clar ca mai sunt si multe alte lucruri pe care le-a facut Iisus si care nu sunt scrise acolo. Deci, de ce sa nu fi facut Iisus si conversia zilei de odihna din ziua sabatului ebraic in duminica crestina, iar aceasta sa fie mentionata doar la "multe alte lucruri facute de Hristos, care nu s-au mai scris in cartile Noului testament" ? Ca doar ne putem da cu presupusul, ca in cazul conversatiilor dintre Dumnezeu si Adam, nu ?
|
Nu chiar. Sunt două lucruri diferite. Nu modifici niște reguli religioase (scrise nu întâmplător chiar de degetul lui Dumnezeu) printr-o notă de subsol "
a mai făcut Hristos și alte lucruri". Nu modifici o poruncă atât de importantă (numărul paginilor de pe topicele acestea o certifică) veche de 2.000 de ani (după dvs.), ori de 4.000 de ani (după mine) printr-o altă poruncă ce nu apare scrisă nicăieri (decât 300 de ani mai târziu în codexul unui împărat păgân)! Aceasta e diferența pe care dumneavoastră n-o sesizați cu toată formația de tehnocrat versat și-n probleme spirituale.
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Sa va spun ceva: in tehnologia experimentala, putem sa mergem cu presupusul, ca daca ceva nu iese dupa cum am presupus nu e nici o catastrofa, nu trebuie modificata doctrina tehnologica universala. Dar daca in materie de doctrina religioasa a unei formatiuni nu merge ceea ce s-a presupus, e d grav, caci trebuie zdruncinata temelia credintei a milioane de oameni...
Eu pot sa risc in laborator un presupus care sa produca o explozie, caci nu pericliteaza sufletul nimanui... dvs. nu puteti face asta in domeniul credintei...
|
Despre asta e vorba! Mergem cu presupusul în cazul unei ”porunci duminicale” a lui Hristos.
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Iar raspundeti cu intrebare la o intrebare. Vi se pare ca asa procedez eu ?
|
Aici așa ați procedat.

Haideți să-mi repar greșeala: odihna lui Dumnezeu nu este nici rezultatul epuizării, nici al oboselii, căci El nu obosește niciodată (Isaia 40,28). Pur și simplu a instituit odihna sabatului pentru om (Marcu 2,27) că nu de
flori de măr, ori pentru Sine a
sfințit și
binecuvântat ziua a șaptea (Facerea 2,3).
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Cuvantul "sambata" provine din "sabat" si a inlocuit numele roman al zilei lui Saturn, indicand ziua de odihna poruncita de Moise, a 7-a din calendarul iudaic si a 6-a din cel roman.
Asa ca:
sabatul iudaic = odihna iudaica = ziua a 6-a romana, zisa si sambata pe romaneste.
|
Nu știam că la romani sâmbăta era ziua a 6-a, de fapt știam că săptămâna la romani (cel puțin în perioada Republicii) avea 8 zile, importante fiind de fapt calendele lunii.
Anyway, cât trăiește omul învață. Vă mulțumesc.
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Apropos, stiati ca in mai multe limbi occidentale a ramas tot denumirea de origine romana ? Saturday, Sammstag, Samedi ...
|
Știam. Și mai știam că în majoritatea limbilor lumii sâmbăta -ca și în română- provine din "sabat" (și nu din ziua lui Saturn). De asemenea denumirea de "Ziua Soarelui" pentru duminică s-a păstrat în multe limbi europene. Cred că și asta spune ceva...
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Eu ii simpatizez si pe musulmani (acum mai multi ani, un musulman iranian mi-a salvat viata, desi nu era obligat in nici un fel) , sabatul lor e vineri... aveti ceva impotriva daca eu tin si vinerea pe langa sambata si duminica ?
|
Sunteți liber să țineți ce zi doriți, sensibilitatea mea e lezată doar când caută cineva să-mi spună că duminică e ziua a șaptea ori că e poruncită de Hristos. Am încercat să aflu și n-am reușit până acum, poate mă ajutați dvs.: de ce musulmanii țin vinerea ca zi de odihnă?
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Citati, va rog, din Scriptura, ca sa stiu ce argumente sa am pentru kir Kostas din punct de vedere adventist.
|
În cazul că e cu adevărat adventist vă va spune el însuși cum stă treaba cu participarea la pomeni/parastase și cu alcoolul. Vă veți lămuri cu această ocazie și cu cât e de "adventist".
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Pe ortodocsi vad eu cum ii pun la punct... imi trebuie argumente ortodoxe pentru asta.
|
Argumentul ortodox este Biblia Ortodoxă pe care eu o folosesc preponderent pe acest forum.