![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Concluzii dogmatice Prin botez noi mărturisim credința în moartea și învierea Domnului Isus Hristos și dovedim moartea noastră față de păcat și hotărârea de a umbla într-o viață înnoită. Astfel noi Îl recunoaștem pe Hristos ca Domn și Mântuitor, devenim poporul Lui și suntem primiți ca membri ai bisericii Lui. Botezul este simbolul unirii noastre cu Hristos, al iertării păcatelor noastre și al primirii Duhului Sfânt. El se face prin scufundare în apă și este condiționat de mărturisirea credinței în Isus și o dovadă a căinței de păcat. El urmează după instruirea din Scripturi și acceptarea învățăturilor acestora. Concluzii etice Evenimentul spiritual cunoscut prin legământul botezului are trei faze importante: pocăința sau procesul de pregătire al legământului, crucificarea omului vechi, care este momentul crucial al evenimentului, și învierea omului nou, ceea ce este începutul unui lung proces de transformare. Pocăința este minunea harului divin, care începe prin trezirea conștiinței asupra căreia acționează Cuvântul lui Dumnezeu și imboldul Spiritului Sfânt. Scopul și conținutul trezirii este întoarcerea, acea decizie care schimbă radical direcția de mers în viață. Crucificarea omului vechi este rezultatul unei adânci păreri de rău de păcatele săvârșite, o autocondamnare din cauza păcatelor săvârșite în trecut și o hotărâre de a nu mai continua păcătuirea. În această stare deznădăjduită, păcătosul vede goliciunea sa morală și neputința de a se îndrepta singur, ceea ce îl determină să se predea fără rezervă și necondiționat harului divin. Rezultatul este înfrânarea de către Duhul Sfânt a pasiunilor și pornirilor firii pământești și instituirea unui control sensibil al conștiinței asupra firii crucificate. Învierea omului este schimbarea autonomiei sau dependenței de sine cu theotomia sau dependența totală de Dumnezeu. Învierea omului nou are trei semne de recunoaștere: a) lepădarea de sine; b) o dorință fierbinte de a trăi o viață sfântă; c) supunerea necondiționată față de voința lui Dumnezeu și o încredere nezdruncinată în puterea ocrotitoare de păcat a lui Dumnezeu. Botezul nu este un act cultic care operează singur chiar și în condițiile unui legământ formal, fără conținutul credinței. Ca oricare legământ, și botezul este condiționat de loialitatea părții contractante, și în cazul întoarcerii în stare durabilă de trăire voită în păcat, legământul își pierde valabilitatea (Evrei 6,4-6)." (Manualul Doctrinelor Biblice AZȘ p.228-229) De regulă se respectă dorința celui ce se botează. La mine în comunitate am văzut trei primiri (prin vot) a unor foști credincioși penticostali cărora li s-a socotit valid botezul efectuat în Biserica Penticostală. Bineînțeles că un botez efectuat forțat ori fără adeziunea credinciosului nu poate fi considerat valid și necesită rebotezarea. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
eu ortodoxa,el baptist | anamnaz | Alte Religii | 62 | 25.04.2016 22:56:31 |
Cultul penticostal | rafael12345 | Intrebari utilizatori | 46 | 23.01.2014 10:07:13 |
Toaca in cultul crestin | costel | Generalitati | 8 | 05.07.2012 17:01:05 |
Cum intelegeti cultul ortodox ? | STEPHAN | Spiritualitatea ortodoxa | 10 | 11.06.2012 17:13:39 |
Muzica in cultul Bisericii | Alexandru | Muzica Bisericeasca | 14 | 28.02.2007 18:13:44 |
|