![]() |
![]() |
|
#91
|
|||
|
|||
![]() Citat:
13. "Atunci I s-au adus copii, ca să-și pună mâinile peste ei și să Se roage; dar ucenicii îi certau. 14. Iar Iisus a zis: Lăsați copiii și nu-i opriți să vină la Mine, că a unora ca aceștia este împărăția cerurilor. 15. Și punându-Și mâinile peste ei, S-a dus de acolo." (Matei 19, 13-15) Mai mult au înțeles mamele care-și aduceau la El pruncii, ca să-Și pună mâinile peste ei și să-i binecuvânteze. Ucenicii îi certau pe ei care îi aduceau. Iisus, văzând aceasta, S-a supărat și le-a zis "Lăsați copiii să vină la Mine și nu-i opriți...". Iată o supărare a lui Iisus. Supărare, că, copiii nu sunt lăsați de mici să vin la Iisus. Copilăria este intervalul vieții mai apropiat de sfințenie, mai capabil de credință. Și, luând un copilaș în brațe, le-a zis: „Oricine va primi în numele Meu pe unul din acești prunci, pe Mine Mă primește; și oricine Mă primește pe Mine, Îl primește pe Cel ce M-a trimis pe Mine” (Marcu 9,37, Biblia din 1914). Copiii ajung în brațele lui Dumnezeu, fiindcă sunt cei mai aproape de El. Modul lor de a fi e cel mai iubit de Dumnezeu. Înțelepții Îl înțeleg pe Dumnezeu ca pe o necesitate în explicarea lumii. Copiii Îl au ca pe un Tată de pe celălalt tărâm. Iată de ce copiii sunt în Adevăr, pe când înțelepții în afara Lui. Găsești ceva și cu mintea lor, numai dacă ai o inimă curată de copil. Aceasta te duce de-a dreptul în brațele Adevărului. În ochii copiilor, seninătatea e de culoarea cerului. Nu e Dumnezeu mai real în Împărăția copiilor decât într-un tratat de mecanică cerească? Dumnezeu și copiii au înrudirea pe care noi, cei mari, o pierdem. Sfinții sunt niște mari copii! |
#92
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Copiii sunt primii chemati de Hristos ca sa intre in Imparatie: “Lasati pruncii sa vie la Mine si nu-i impiedecati, caci a unora ca acestora este imparatia lui Dumnezeu” (Luc. 18,16). Nasii au indatorirea de a se implica in educatia copilului, asumandu-si acesta responsabilitate la botez. Last edited by ioanna; 27.10.2011 at 15:51:55. |
#93
|
|||
|
|||
![]()
Mă bucur că recunoașteți și că vă scoateți la iveală rolul dumneavoastră aici pe forum - adică de a suci sensurile Adevărului cu modul dmv. personal de a interpreta Biblia.
Citat:
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura. 16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. Apelați la minimum de logică și observați este un îndemn a Mântuitorului de propovădui Evanghelia întregii făpturi că nu a zis "la cei supuși propovăduiți", ci "la toată făptura", sau de se vor supune, sau de nu. Bineînțeles că doar păgânul care va crede ("cel ce va crede") se va boteza. Dar vă întreb păgânul și-a întrebat copiii dacă vor să se boteze? Oare nu i-a botezat? Chiar din timpul sfintilor apostoli se săvârsea botezul copiilor : Lidia si casa ei (Fapte 16, 15) ; temnicerul si casa lui (Fapte 16, 33) ; Crispus si casa lui (Fapte 18, 8) ; Stefanas si casa lui (1 Cor. 1, 76). Last edited by ovidiu b.; 27.10.2011 at 16:11:54. |
#94
|
|||
|
|||
![]()
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.
16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. O interpretare in cheia logicii primare a versetelor de mai sus ne releva urmatoarele: 1. Versetul al doilea (cel ce va crede etc.) nu poate fi desprins din contextul primului verset. Versetul al doilea realizeaza a clasificare - cei mantuiti si cei osanditi. Care este extensiunea multimii pe care acest verset o clasifica ? Cu alte cuvinte, cine sunt cei pe care versetul doi ii imparte in mantuiti si osanditi ? Evident, aceasta multime este definita in primul verset. Cei despre care al doilea verset vorbeste sunt cei carora li se va fi propovaduit Evanghelia. Prin definitie, in aceasta multime nu putem include nou nascutii, pentru ca unui nou nascut nu-i poti propavadui nimic, lipsindu-i capacitatea de intelegere. 2. Deoarece clasifica o sub-multime a speciei umane (nu se refera la toti oamenii, ci se refera doar la cei carora li se va fi propovaduit Evanghelia), clasificarea din versetul al doilea nu poate fi extinsa la intreaga specie umana. Nu putem generaliza si nu putem spune, in temeiul acestor versete, ca un chinez caruia nu i s-a propovaduit Evanghelia sau un nou-nascut caruia nu i s-a propovaduit Evanghelia se va osandi. Per a contrario, nu putem spune, in temeiul acestor versete, ca mantuirea (sau Botezul) sunt conditionate pentru copii aflati inainte de varsta intelegerii de receptarea formala (propavaduire) a mesajului evanghelic. |
#95
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Iar eu cred ca problema e pusa gresit: ca si in cazul venirii Mintuitorului nostru pentru a ne salva, El nu a asteptat ca noi sa ii cerem sa vina. A venit in ajutorul nostru pentru ca, evident, noi nu puteam sti ce e bine pentru noi. Asa si in cazul copiiilor; ei nu stiu ce e bine pentru ei. Ca si parinti trebuie sa dam tot ce e mai bun copiilor nostri, inclusiv botezul. Si nu in ultimul rind, acel verset pe care il dau toti neorotestantii/sctantii referitor la cine va crede si se va boteza se va mintui: acolo este un SI pe care dumneavoastra il ignorati si adaugati 1 si 2 care nu sint trecute in verset. Pentru mintuire sint necesare AMBELE conditii: credinta SI botezul; iar neoprotestantii care isi boteaza copiii la maturitate se joaca cu mintuirea copiilor lor, un lucru lipsit de responsabilitate si maturitate (spirituala) as spune eu. |
#96
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Hristos nici nu i-a botezat pe copiii respectivi, nici nu a vorbit despre botez. Era pur și simplu vorba de binecuvântarea lor (lucru ce se practică atât în Biserica Baptistă, cât și în celelalte biserici neoprotestante). 2. Copiii aceia nu erau bebeluși, ci niște copii mai mărișori care-L iubeau pe Domnul Iisus și-I ascultau cu interes cuvintele Lui. 3. Aveți cumva impresia că neoprotestanții nu-i lasă pe copilași să vină la Domnul Iisus? Ați face o teribilă greșeală! |
#97
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Îmi face impresia că nu cunoașteți sensul termenului "adult". |
#98
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
#99
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ca să nu mai vorbim de imensa resposabilitate ce și-o asumă încălcând liberul arbitru în care nici măcar Dumnezeu nu intervine! Last edited by osutafaraunu; 27.10.2011 at 17:51:33. |
#100
|
|||
|
|||
![]()
Trices, ce fericit trebuie să fi tu acum când atâta lume trimite apă din abundență la moara inepțiilor tale.
Ai auzit vreodată de comuniune în iubire? Bănuiesc că nu, fiindcă în ong-urile voastre se confundă cu asocierea serelistă în vederea cuceririi cu orice preț și mijloace, a meritelor iluzorii care, cică, vă asigură învierea ego-urilor preocupate exclusiv de propria supraviețuire veșnică în paradisurile manelistice imaginate infantilismul vizionar al neoprotestanților. Trices și galeria, atenție! În Biserica Ortodoxă nu există taină sau ierurgie din care să lipsească dragostea și comuniunea. La Botez și Mirungere alteritatea iubitoare a comunității euharistice este focalizată în nașii de botez, cei care își asumă responsabilitatea enormă creșterii duhovnicești a pruncului îmbisericit, în colaborare cu duhovnicul și părinții după trup. Pentru că Trices&co sunt îndrăgostiți de literă și scârbiți de Duh, oferim o referință și din Sfânta Scriptură referitoare la practica de mai sus: ”Purtați-vă sarcinile unii altora și așa veți împlini legea lui Hristos.” (Galateni 6:2). Pentru creierele spălate din ong-ul AZ7 și numai, facem precizarea că versetul nu profețește practica postmodernă a mamei surogat, ci se referă la sarcini de altă natură. În schimb, scăldatul simbolic în piscine și jacuzzi din repertoriul neoprotestant, practică ce poartă abuziv numele de botez, n-are nicio treabă cu jertfa, comuniunea, iubirea întru Hristos. Sunt simple reprezentații de showbizz confesional, agiornate la modele și năravurile veacului în care se petrec și cam atât.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 27.10.2011 at 19:40:14. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
eu ortodoxa,el baptist | anamnaz | Alte Religii | 62 | 25.04.2016 22:56:31 |
Cultul penticostal | rafael12345 | Intrebari utilizatori | 46 | 23.01.2014 10:07:13 |
Toaca in cultul crestin | costel | Generalitati | 8 | 05.07.2012 17:01:05 |
Cum intelegeti cultul ortodox ? | STEPHAN | Spiritualitatea ortodoxa | 10 | 11.06.2012 17:13:39 |
Muzica in cultul Bisericii | Alexandru | Muzica Bisericeasca | 14 | 28.02.2007 18:13:44 |
|