Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #121  
Vechi 28.04.2010, 09:59:45
maria-luisa maria-luisa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2009
Mesaje: 1.073
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Ce e binele absolut? E o entitate, ceva?
Este o forta care face ca faptele omului si viata sa aiba un sens. :)
Reply With Quote
  #122  
Vechi 28.04.2010, 10:01:00
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Iisus Hristos este Dumnezeu-Omul care a facut toate acestea, Cel ce a restabilit legatura Cerului cu Pamantul: S-a coborat sa ia natura omeneasca pentru a o ridica la stadiul initial, ba chiar si mai mult, pentru a o indumnezei. Si El ca om s-a ingrozit de cele ce va indura pentru noi, vezi episodul din gradina Ghetsimani si agonia de pe Cruce, dar a luat tot raul asupra Sa din dragoste pentru noi si ca sa ne arate ca dragostea adevarata presupune sacrificiu.

Pai aia e, ca nu chinurile fizice sunt esenta jertfei. Scrie la Corinteni cam asa: de mi-as da trupul ca sa fie ars si dragoste nu am, nimic nu sunt.

Intelegi gresit, pentru ca niciodata nu trebuie sa separi cele doua firi ale Lui Hristos. Si nu e vorba despre stiinta, ci de trairea consecintelor pacatelor noastre ca Om, pentru ca omul a gresit. In sensul asta am scris de constientizare: ca traire, rastignire spirituala a pacatelor, a raului care a corupt lumea. Asta este si ideea in crestinism: sa traiesti dragostea care implica sacrificii, nu sa teoretizezi despre ea, pentru ca nu stiinta mantuieste, ci practica faptelor bune care aduc roade celorlalti si implicit tie insuti.
Nu am absolut nimic impotriva invatamintelor crestine, in legatura cu sacrificiul pentru celalalt, ce tie nu-ti place celuilalt nu-i face. Am ceva impotriva faptului ca se considera exemplul unul real, la propriu, si nu metaforic. Si, iarasi, nu as avea nimic impotriva zicalei "scopul scuza mijloacele", daca nu ar exista modele reale ce pot sa le inlocuiasca pe cele false. Ideea ca o ratiune omnipotenta, omniprezenta si omniscienta ar trebui sa se intrupeze, la propriu!, intr-un om pentru a vedea cum simte un om, ca sa ia asupra sa pacatele unor entitati ce fac parte practic din el, si sa se mai si spuna ca s-a jertfit pentru ei, mi se pare subtire rau de tot.
Reply With Quote
  #123  
Vechi 28.04.2010, 10:02:31
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de maria-luisa Vezi mesajul
Este o forta care face ca faptele omului si viata sa aiba un sens. :)
Si de ce trebuie sa fie absolut pentru asta?
Reply With Quote
  #124  
Vechi 28.04.2010, 10:08:21
maria-luisa maria-luisa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2009
Mesaje: 1.073
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Si de ce trebuie sa fie absolut pentru asta?
Nu trebuie, ci e!

(ca sa stim ca avem si noi o scanteie din Absolut si ca sa putem fi si noi ca Unul intr-o zi. )
Reply With Quote
  #125  
Vechi 28.04.2010, 10:10:25
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de maria-luisa Vezi mesajul
Nu trebuie, ci e!

(ca sa stim ca avem si noi o scanteie din Absolut si ca sa putem fi si noi ca Unul intr-o zi. )
Deci e o dorinta a ta, o revelatie, o certitudine sau o deductie logica data de o necesitate?
Reply With Quote
  #126  
Vechi 28.04.2010, 10:26:53
maria-luisa maria-luisa is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2009
Mesaje: 1.073
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Deci e o dorinta a ta, o revelatie, o certitudine sau o deductie logica data de o necesitate?
probabil ca toate... nu stiu. Ca Dumnezeu este Unul pentru mine este o certitudine.

Ceea ce cred eu este ca omul este ceea ce devine, iar ceea ce devine depinde mult de directia in care priveste.
Mi se par inutile luptele intre religii ( in numele lui Dumnezeu), avand in vedere ca Dumnezeu este Unul pentru toti.

Last edited by maria-luisa; 28.04.2010 at 10:30:27.
Reply With Quote
  #127  
Vechi 28.04.2010, 10:33:57
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Ideea ca o ratiune omnipotenta, omniprezenta si omniscienta ar trebui sa se intrupeze, la propriu!, intr-un om pentru a vedea cum simte un om, ca sa ia asupra sa pacatele unor entitati ce fac parte practic din el, si sa se mai si spuna ca s-a jertfit pentru ei, mi se pare subtire rau de tot.
1. Omniscienta

Existenta este mai buna ca non-existenta. E un raspuns simplu la "de ce a creat Dumnezeu o lume cu posibilitatea de a nu ramane in Bine", cu posibilitatea de a refuza ideea de dragoste, desi stia dinainte (nu e tocmai corect sa spui stia la timpul trecut despre Dumnezeu care este Acelasi in trecut si in viitor, neschimbat in vecii vecilor). Din moment ce Dumnezeu este DA, atunci Hristos este AMIN, adica "sa fie". Deci lumea a fost creata buna, cu posibilitatea libera ca unii ingeri sa refuze ideea de jertfa din iubire, iar unii oameni sa fie atei samd.

2. Omnipotenta

Problema este deosebit de complexa, din moment ce vorbim de lumea noastra in care se amesteca si o alta lume, nevazuta. Ideea e ca Ratiunea care este Hristos a creat aceste lumi LIBERE pentru totdeauna. Ingerilor cazuti le este respectata libertatea, ca si noua, oamenilor. Deci atotputernicia Creatorului nu calca peste libera alegere a creaturilor Sale, create astfel dupa modelul propriu: rationale, libere si capabile de sentimente.

Dumnezeu poate si vrea sa intoarca raul in bine, dar iarasi, numai prin liberul consimtamant al fapturilor sale. "Taina cea din veac ascunsa" nici macar ingerii n-au stiut-o: intruparea Persoanei Fiului in om, aceasta umilire cosmica si voita a Lui Dumnezeu, pentru ca raul facut sa poata sa fie transformat in bine fara sa calce libertatea ingerilor cazuti si nici a oamenilor. Astfel pacatele se topesc in iubirea Lui si moartea devine inviere si trecere la o mai buna viata.

3. Omniprezenta

Universul nu face parte din Dumnezeu; asta e panteism, nu crestinism. Noi fiintam in Duhul Sfant, dar nu ne confundam cu El. Suntem o manifestare a energiilor Sale necreate, fara sa fim parte din Dumnezeu. El ne face posibila existenta, dar noi suntem cumva independenti, cu posibilitatea de evolutie inspre asemanarea cu El, dupa cum stii.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #128  
Vechi 28.04.2010, 10:44:40
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Ce inseamna 30-33 de ani pentru cineva vesnic?
Iisus nu a parasit cerul, ci a fost trimis de tatal lui.
Hristos nu a fost doar Dumnezeu, a fost si om. Asa ca varsta de 33 de ani, nu este lipsita de semnificatie si nici nu anuleaza vesnicia. In Hristos cele doua firi, umana si divina sunt in El unite intr-un mod neamestecat, neschimbat, neimpartit si nedespartit. Asta e dovada cea mai clara ca umanul poate sta in unire cu divinul, ca nu e desfiintat de divin.
Reply With Quote
  #129  
Vechi 28.04.2010, 10:44:46
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de maria-luisa Vezi mesajul
probabil ca toate... nu stiu. Ca Dumnezeu este Unul pentru mine este o certitudine.

Ceea ce cred eu este ca omul este ceea ce devine, iar ceea ce devine depinde mult de directia in care priveste.
Mi se par inutile luptele intre religii ( in numele lui Dumnezeu), avand in vedere ca Dumnezeu este Unul pentru toti.
Inutile sint, dar nu neaparat pentru ca "Dumnezeu este Unul pentru toti"
Certitudinile personale sint periculoase daca incearca sa devina a-personale si, mai ales, daca se incearca impunerea lor altora, indiferent daca ei au sau nu astfel de certitudini personale.
Reply With Quote
  #130  
Vechi 28.04.2010, 10:55:05
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
1. Omniscienta

Existenta este mai buna ca non-existenta. E un raspuns simplu la "de ce a creat Dumnezeu o lume cu posibilitatea de a nu ramane in Bine", cu posibilitatea de a refuza ideea de dragoste, desi stia dinainte (nu e tocmai corect sa spui stia la timpul trecut despre Dumnezeu care este Acelasi in trecut si in viitor, neschimbat in vecii vecilor). Din moment ce Dumnezeu este DA, atunci Hristos este AMIN, adica "sa fie". Deci lumea a fost creata buna, cu posibilitatea libera ca unii ingeri sa refuze ideea de jertfa din iubire, iar unii oameni sa fie atei samd.
Nu vad legatura cu omniscienta.
In fine, de ce existenta e mai buna decit non-existenta? De ce nu a creat croco-stircul creationistilor? De ce nu a creat si raul, daca existenta e mai buna ca non-existenta?

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
2. Omnipotenta

Problema este deosebit de complexa, din moment ce vorbim de lumea noastra in care se amesteca si o alta lume, nevazuta. Ideea e ca Ratiunea care este Hristos a creat aceste lumi LIBERE pentru totdeauna. Ingerilor cazuti le este respectata libertatea, ca si noua, oamenilor. Deci atotputernicia Creatorului nu calca peste libera alegere a creaturilor Sale, create astfel dupa modelul propriu: rationale, libere si capabile de sentimente.

Dumnezeu poate si vrea sa intoarca raul in bine, dar iarasi, numai prin liberul consimtamant al fapturilor sale. "Taina cea din veac ascunsa" nici macar ingerii n-au stiut-o: intruparea Persoanei Fiului in om, aceasta umilire cosmica si voita a Lui Dumnezeu, pentru ca raul facut sa poata sa fie transformat in bine fara sa calce libertatea ingerilor cazuti si nici a oamenilor. Astfel pacatele se topesc in iubirea Lui si moartea devine inviere si trecere la o mai buna viata.
Si totusi, la un moment dat o va face, am inteles ca totusi lumea noastra va avea un sfirsit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
3. Omniprezenta

Universul nu face parte din Dumnezeu; asta e panteism, nu crestinism. Noi fiintam in Duhul Sfant, dar nu ne confundam cu El. Suntem o manifestare a energiilor Sale necreate, fara sa fim parte din Dumnezeu. El ne face posibila existenta, dar noi suntem cumva independenti, cu posibilitatea de evolutie inspre asemanarea cu El, dupa cum stii.
Daca nu facem parte din Dzeu inseamna ca exista parti in afara lui. Corect? Corect. Mai exista si alte parti in afara lui? Probabil ca da, mi se pare ca tu esti cel cu panspermia. Cite parti? Nu avem un motiv sa credem ca putine, pentru ca existenta, nu-i asa, e buna. Si se duc pe apa simbetei si celelalte puteri; omniscienta si omnipotenta.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare