![]() |
![]() |
|
#121
|
|||
|
|||
![]()
Este o forta care face ca faptele omului si viata sa aiba un sens. :)
|
#122
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#123
|
|||
|
|||
![]()
Si de ce trebuie sa fie absolut pentru asta?
|
#124
|
|||
|
|||
![]()
Nu trebuie, ci e!
(ca sa stim ca avem si noi o scanteie din Absolut si ca sa putem fi si noi ca Unul intr-o zi. ) |
#125
|
|||
|
|||
![]()
Deci e o dorinta a ta, o revelatie, o certitudine sau o deductie logica data de o necesitate?
|
#126
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce cred eu este ca omul este ceea ce devine, iar ceea ce devine depinde mult de directia in care priveste. Mi se par inutile luptele intre religii ( in numele lui Dumnezeu), avand in vedere ca Dumnezeu este Unul pentru toti. Last edited by maria-luisa; 28.04.2010 at 10:30:27. |
#127
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Existenta este mai buna ca non-existenta. E un raspuns simplu la "de ce a creat Dumnezeu o lume cu posibilitatea de a nu ramane in Bine", cu posibilitatea de a refuza ideea de dragoste, desi stia dinainte (nu e tocmai corect sa spui stia la timpul trecut despre Dumnezeu care este Acelasi in trecut si in viitor, neschimbat in vecii vecilor). Din moment ce Dumnezeu este DA, atunci Hristos este AMIN, adica "sa fie". Deci lumea a fost creata buna, cu posibilitatea libera ca unii ingeri sa refuze ideea de jertfa din iubire, iar unii oameni sa fie atei samd. 2. Omnipotenta Problema este deosebit de complexa, din moment ce vorbim de lumea noastra in care se amesteca si o alta lume, nevazuta. Ideea e ca Ratiunea care este Hristos a creat aceste lumi LIBERE pentru totdeauna. Ingerilor cazuti le este respectata libertatea, ca si noua, oamenilor. Deci atotputernicia Creatorului nu calca peste libera alegere a creaturilor Sale, create astfel dupa modelul propriu: rationale, libere si capabile de sentimente. Dumnezeu poate si vrea sa intoarca raul in bine, dar iarasi, numai prin liberul consimtamant al fapturilor sale. "Taina cea din veac ascunsa" nici macar ingerii n-au stiut-o: intruparea Persoanei Fiului in om, aceasta umilire cosmica si voita a Lui Dumnezeu, pentru ca raul facut sa poata sa fie transformat in bine fara sa calce libertatea ingerilor cazuti si nici a oamenilor. Astfel pacatele se topesc in iubirea Lui si moartea devine inviere si trecere la o mai buna viata. 3. Omniprezenta Universul nu face parte din Dumnezeu; asta e panteism, nu crestinism. Noi fiintam in Duhul Sfant, dar nu ne confundam cu El. Suntem o manifestare a energiilor Sale necreate, fara sa fim parte din Dumnezeu. El ne face posibila existenta, dar noi suntem cumva independenti, cu posibilitatea de evolutie inspre asemanarea cu El, dupa cum stii.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#128
|
||||
|
||||
![]()
Hristos nu a fost doar Dumnezeu, a fost si om. Asa ca varsta de 33 de ani, nu este lipsita de semnificatie si nici nu anuleaza vesnicia. In Hristos cele doua firi, umana si divina sunt in El unite intr-un mod neamestecat, neschimbat, neimpartit si nedespartit. Asta e dovada cea mai clara ca umanul poate sta in unire cu divinul, ca nu e desfiintat de divin.
|
#129
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Certitudinile personale sint periculoase daca incearca sa devina a-personale si, mai ales, daca se incearca impunerea lor altora, indiferent daca ei au sau nu astfel de certitudini personale. |
#130
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In fine, de ce existenta e mai buna decit non-existenta? De ce nu a creat croco-stircul creationistilor? De ce nu a creat si raul, daca existenta e mai buna ca non-existenta? Citat:
![]() Citat:
|
|