![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Duhul Sfant care locuieste in credincios e cel care produce schimbarea in om. Faptele bune nu te pot schimba. Citat:
Citat:
Pocainta inaintea Domnului te curateste de pacat. Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bine ar fi ca dupa Sfantul Botez (nastera din nou in Hristos) omul sa ramana in acea stare... dar si dupa Botez omul pacatuieste si este iar cuprins de moarte si de boli... de aceea chipul lui Hristos (primit la Sfantul Botez) este refecut in om prin Taina Spovedaniei si Taina Impartasaniei. iertarea pacatelor e una si vindecarea este altceva. De aceea Hristos ne si iarta si ne si vindeca! SLABANOGULUI INTAI I-AU FOST IERTATE PACATELE (CAND HRISTOS I-A SPUS "IERTATE ITI SUNT PACATELE") SI DESI AVEA PACATELE IERTATE INCA ZACEA IN PAT CUPRINS DE BOALA SI NU S-A RIDICAT PANA NU L-A VINDECAT HRISTOS (SPUNDADU-I "SCOALA-TE")! " Și iată niște bărbați aduceau pe pat un om care era slăbănog și căutau să-l ducă înăuntru și să-l pună înaintea Lui; Dar negăsind pe unde să-l ducă, din pricina mulțimii, s-au suit pe acoperiș și, printre cărămizi, l-au lăsat cu patul în mijloc, înaintea lui Iisus. Și văzând credința lor, El le-a zis: Omule, iertate îți sunt păcatele tale. Iar fariseii și cărturarii au început să cârtească, zicând: Cine este Acesta care grăiește hule? Cine poate să ierte păcatele decât unul Dumnezeu? Iar Iisus, cunoscând gândurile lor, răspunzând a zis către ei: Ce cugetați în inimile voastre? Ce este mai ușor? A zice: Iertate sunt păcatele tale, sau a zice: Scoală și umblă? Iar ca să știți că Fiul Omului are pe pământ putere să ierte păcatele, a zis slăbănogului: Ție îți zic: Scoală-te, ia patul tău și mergi la casa ta. Și îndată, ridicându-se înaintea lor, luând patul pe care zăcuse, s-a dus la casa sa, slăvind pe Dumnezeu. " Luca 5,18-25 " Și au venit la El, aducând un slăbănog, pe care-l purtau patru inși. 4. Și neputând ei, din pricina mulțimii, să se apropie de El, au desfăcut acoperișul casei unde era Iisus și, prin spărtură, au lăsat în jos patul în care zăcea slăbănogul. 5. Și văzând Iisus credința lor, i-a zis slăbănogului: Fiule, iertate îți sunt păcatele tale! 6. Și erau acolo unii dintre cărturari, care ședeau și cugetau în inimile lor: 7. Pentru ce vorbește Acesta astfel? El hulește. Cine poate să ierte păcatele, fără numai unul Dumnezeu? 8. Și îndată cunoscând Iisus, cu duhul Lui, că așa cugetau ei în sine, le-a zis lor: De ce cugetați acestea în inimile voastre? 9. Ce este mai ușor a zice slăbănogului: Iertate îți sunt păcatele, sau a zice: Scoală-te, ia-ți patul tău și umblă? 10. Dar, ca să știți că putere are Fiul Omului a ierta păcatele pe pământ, a zis slăbănogului: 11. Zic ție: Scoală-te, ia-ți patul tău și mergi la casa ta. 12. Și s-a sculat îndată și, luându-și patul, a ieșit înaintea tuturor, încât erau toți uimiți și slăveau pe Dumnezeu, zicând: Asemenea lucruri n-am văzut niciodată. " marcu 2,3-12 Last edited by Eugen7; 20.07.2010 at 09:41:37. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Omul nascut din nou lupta impotriva pacatului, dar atunci cand pacatuieste si se intoarce la Dumnezeu este iertat. Citat:
"Iar unul dintre ei, văzând că s-a vindecat, s-a întors cu glas mare slăvind pe Dumnezeu. Și a căzut cu fața la pământ la picioarele lui Iisus, mulțumindu-I. Și acela era samarinean. Și răspunzând, Iisus a zis: Au nu zece s-au curățit? Dar cei nouă unde sunt? Nu s-a găsit să se întoarcă să dea slavă lui Dumnezeu decât numai acesta, care este de alt neam? Și i-a zis: Scoală-te și du-te; credința ta te-a mântuit. " Dupa cum vezi doar cel ce s-a intors a fost mantuit, ceilalti 9 nu. Hristos iarta si schimba, nu exista iertare fara o schimbare interioara a omului. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nasterea din nou e schimbarea pe care o face Dumnezeu in om, dupa cum scrie in Ioan 3 si in Ezechiel:
"Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu." - Ioan 3. In Iezechiel este descrisa nasterea de sus: "De aceea vă voi scoate dintre neamuri și din toate țările vă voi aduna și vă voi aduce în pământul vostru. Și vă voi stropi cu apă curată și vă veți curăți de toate întinăciunile voastre și de toți idolii voștri vă voi curăți. Vă voi da inimă nouă și duh nou vă voi da; voi lua din trupul vostru inima cea de piatră și vă voi da inimă de carne. Pune-voi înăuntrul vostru Duhul Meu și voi face ca să umblați după legile Mele și să păziți și să urmați rânduielile Mele. " Un om nascut din nou e un om care traieste dupa voia lui Dumnezeu nu dupa pofte pacatoase. Iti raspund cu niste citate din Iezechiel care sunt destul de elocvente: "Spune-le: Precum este adevărat că Eu sunt viu, tot așa este de adevărat că Eu nu voiesc moarte. păcătosului, ci ca păcătosul să se întoarcă de la calea sa și să fie viu. Întoarceți-vă, întoarceți-vă de la căile voastre cele rele! Pentru ce să muriți voi, casa lui Israel?" "De aceea vă voi judeca pe voi din casa lui Israel, pe fiecare după căile sale, zice Domnul Dumnezeu; pocăiți-vă și vă întoarceți de la toate nelegiuirile voastre, ca necredința să nu vă fie piedică. Lepădați de la voi toate păcatele voastre cu care ați greșit și vă faceți o inimă nouă și un duh nou. De ce să muriți voi, casa lui Israel? Căci Eu nu voiesc moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu; întoarceți-vă deci și trăiți!" Intelegi ce inseamna sa te intorci la Dumnezeu? Renunta cand vrei, nu te opreste nimeni :). Citat:
Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu am intalnit niciunul pana acum si sunt sigur ca nici nu exista. Pana si Eclesiastul zice ca nu e om neprihanit care sa faca binele fara sa pacatuiasca. Dar se pare ca cea mai mare parte a celor ce isi spun(ei singuri) crestini sunt si printre cei mai ipocriti oameni. Si care inteleg si foarte putin ce inseamna sa faci voia lui Dumnezeu, spre deosebire de altii "din lume" care fac asta fara sa se bata cu pumnul in piept.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sfanta Scriptura, Cuvantul lui Dumnezeu, este foarte explicita cand arata ca invatatura "Sola fide" (numai credinta) este o invatatura diavoleasca, intrucat "si diavolii cred si se cutremura"(Iacov 2,19). Aceasta este invatatura crestin ortodoxa.
"credința: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăși. Dar va zice cineva: Tu ai credință, iar eu am fapte; arată-mi credința ta fără fapte și eu îți voi arăta, din faptele mele, credința mea. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură. Vrei însă să înțelegi, omule nesocotit, că credința fără de fapte moartă este? ... Vedeți dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credință. ... Căci precum trupul fără suflet mort este, astfel și credința fără de fapte, moartă este. " Iacov 2,17-20,24,26 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Diavolii cred in existenta lui Dumnezeu fizica, ca doar ei l-au vazut. Credinta la nivel mental (da exista Dumnezeu) nu te mantuie, ci credinta in jertfa lui Hristos te mantuie. Credinta asta aduce roada in viata credinciosului. Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
NU ajuta la nimic dor sa crezi si sa nu faci voia Domnului! NU ajuta la nimic sa vezi mantuirea doar ca un proces juridic, "gata eu cred in Hristos si sunt mantuit", daca ar fi asa cum zicei voi (sola fide, numai credinta) atunci si dracii ar fi fost mantuiti demult caci si ei cred si se cutremura in fata lui Hristos. "credința: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăși. Dar va zice cineva: Tu ai credință, iar eu am fapte; arată-mi credința ta fără fapte și eu îți voi arăta, din faptele mele, credința mea. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură. Vrei însă să înțelegi, omule nesocotit, că credința fără de fapte moartă este? ... Vedeți dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credință. ... Căci precum trupul fără suflet mort este, astfel și credința fără de fapte, moartă este. " Iacov 2,17-20,24,26 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Repeti aceeasi placa la nesfarsit. Tu nu intelegi ca nu faptul ca te declari credincios te face credincios?Asta e ceea ce afirma Iacov. Dar tu din pacate nu intelegi. Credinta omului se vede din faptele lui, faptele sunt o dovada ca acel om e credincios. Doar daca declari ca esti credincios nu inseamna ca si esti credincios, asta incearca Iacov sa spuna in epistola lui. Hristos spune ca ii veti cunoaste dupa roadele lor. Ori un om credincios ARE roade pentru ca este credincios. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 19:51:45 |
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 21:07:28 |
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 21:35:34 |
Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 22:03:42 |
|