Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.08.2010, 01:49:51
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Cu adevarat, celelalte confesiuni sunt oi pierdute. Nu pierdute de tot, caci raman crestine, iar unele, precum Biserica Ortodoxa, au chiar si sacramentele valabile.
Aceasta este conceptia catolica despre celelalte Biserici. A exprimat-o inainte de Intalnirea de la Sibiu chiar papa, ca apoi sa rectifice. Numise si Biserica Ortodoxa in cadrul Bisericilor nedepline.

Nu aceasta conceptie ma deranjeaza, ci faptul ca unii ortodocsi vor sa uneasca BO cu BC in aceste conditii.

Erethorn, ceea ce tot citesc, dar nu inteleg este cum a ajuns Sf. Apostol Petru sa fie intemeietorul Bisericii de la Roma. Ceea ce se stie cu certitudine este ca Sf Apostol Pavel trebuia sa ajunga la Roma ca sa apara in fata Imparatului. Dar cine l-a crucificat pe Sf. Apostol Petru? Nu romanii? Si tot ei, prin rastignirea Sf. Apostol Petru pun bazele Bisericii de la Roma?
Ceva imi suna gresit in ureche, dar nu stiu ce... Si daca moastele Sf. Apostol Petru sunt la Roma, cum de nu sunt expuse si nu se fac multime de tamaduiri, asa ca la alti Sfinti, stiind ca doar cu umbra sa de atingea o persoana, o vindeca pe loc. Cum de moastele se tin ferecate si sub lacat in subsolul catedralei "Sf. Petru si Pavel", iar la vedere este doar o statuie de bronz a Sf. Apostol Petru?
Recunosc ca am o nebuloasa privind intrebarile de mai sus si tare as vrea sa le lamuresc.
  #2  
Vechi 20.08.2010, 07:44:36
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Iata aici un articol cuprinzand citate din Sfintii Parinti ai Bisericii primare care sustin ideea ca Petru a fost la Roma, ca a evanghelizat la Roma si ca a fost martirizat la Roma:

http://www.catholic.com/library/Pete..._Residency.asp


Si un alt articol:

http://www.catholic.com/library/Was_Peter_in_Rome.asp

O alta resursa:

http://www.saintpetersbasilica.org/N...r-8.htm#theory
  #3  
Vechi 20.08.2010, 08:40:45
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Iata aici un articol cuprinzand citate din Sfintii Parinti ai Bisericii primare care sustin ideea ca Petru a fost la Roma, ca a evanghelizat la Roma si ca a fost martirizat la Roma:

http://www.catholic.com/library/Pete..._Residency.asp


Si un alt articol:

http://www.catholic.com/library/Was_Peter_in_Rome.asp

O alta resursa:

http://www.saintpetersbasilica.org/N...r-8.htm#theory


"Argumentele" de pe paginile indicate nu au nici o bază. Am mai vorbit despre aceasta cu ani în urmă dar threadul a fost șters.


Citatul din epistola către romani a Sf. Ignatie (110 d.Hr.) nu arată că Sf. Petru a fost la Roma:


"Not as Peter and Paul did, do I command you [Romans]. They were apostles, and I am a convict"

Sf. Ignatie compară adresarea sa către romani cu cea a Sf. Petru, ambele făcute prin epistole.


Citatul din Dionisie din Corinth datează din 170 d.Hr. și dovedește apariția la acea dată a credinței populare că Sf. Petru ar fi fost la Roma. Falsitatea acestei credințe se vede ușor din aceea că Dionisie credea că Sf. Petru a fost și la Corinth, ceea ce nu s-a întâmplat. Comunitățile creștinilor primari erau dornice să creadă că au fost fondate de către cei mai de seamă dintre Apostoli și era ușor ca un zvon să devină realitate în cursul câtorva generații:



"You [Pope Soter] have also, by your very admonition, brought together the planting that was made by Peter and Paul at Rome and at Corinth; for both of them alike planted in our Corinth and taught us; and both alike, teaching similarly in Italy, suffered martyrdom at the same time"


În realitate Dionisie se baza pe epistola lui Ignatie și pe referirea din epistola lui Pavel către Corinteni:

1,12: Și spun aceasta, că fiecare dintre voi zice: Eu sunt al lui Pavel, iar eu sunt al lui Apollo, iar eu sunt al lui Chefa, iar eu sunt al lui Hristos!

Acest vers nu arată însă că Sf. Petru ar fi fost la Corint, așa cum Hristos nu a fost la Corint.


Citatele din ceilalți Părinți bisericești sunt din perioade și mai târzii și se bazau de asemeni pe aceleași surse timpurii și pe tradiția deja apărută în Biserică, deci nu pot fi aduse ca argument.

.........................

Pagina de la al doilea link, pe lângă o vorbărie fără dovezi despre dovezile arheologice și aceeași referire inutilă la scrierile unor Părinți relativ târzii, aduce ca unic argument faptul că Sf. Petru încheie prima sa epistolă sobornicească cu

Biserica cea aleasă din Babilon și Marcu, fiul meu, vă îmbrățișează.


Cercetătorii catolici afirmă fără dovezi că Babilonul ar fi un nume codificat pentru Roma, susținând și că Babilonul din cartea Apocalipsei s-ar referi tot la Roma. Această opinie este încă destul de răspândită în rândul unei părți a exegeților biblici. În realitate Babilonul din Apocalipsă și din epistola lui Petru e Ierusalimul, numit astfel în concordanță cu referiri din Vechiul Testament la Ierusalim ca "Babilon" sau "desfrânata cea mare", care omoară pe prooroci; la fel este descris Ierusalimul și de către Însuși Mântuitorul în evanghelie. Orașul era văzut vinovat de către Apostoli pentru uciderea Mântuitorului și prigonirea ucenicilor. O să aduc detalii dacă trebuie.


....................

Al treilea link nu face decât să ateste poveștile aiuristice pe care se bazează așa-zisa identificare a oaselor lui Pentru, inclusiv greșita proclamare făcută inițial de papa Pius 12 (nu că cele considerate actualmente ca fiind oasele lui Petru ar fi autentice). De asemeni, voi reveni.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
  #4  
Vechi 20.08.2010, 16:28:54
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
"Argumentele" de pe paginile indicate nu au nici o bază. Am mai vorbit despre aceasta cu ani în urmă dar threadul a fost șters.


Citatul din epistola către romani a Sf. Ignatie (110 d.Hr.) nu arată că Sf. Petru a fost la Roma:


"Not as Peter and Paul did, do I command you [Romans]. They were apostles, and I am a convict"

Sf. Ignatie compară adresarea sa către romani cu cea a Sf. Petru, ambele făcute prin epistole.


Citatul din Dionisie din Corinth datează din 170 d.Hr. și dovedește apariția la acea dată a credinței populare că Sf. Petru ar fi fost la Roma. Falsitatea acestei credințe se vede ușor din aceea că Dionisie credea că Sf. Petru a fost și la Corinth, ceea ce nu s-a întâmplat. Comunitățile creștinilor primari erau dornice să creadă că au fost fondate de către cei mai de seamă dintre Apostoli și era ușor ca un zvon să devină realitate în cursul câtorva generații:



"You [Pope Soter] have also, by your very admonition, brought together the planting that was made by Peter and Paul at Rome and at Corinth; for both of them alike planted in our Corinth and taught us; and both alike, teaching similarly in Italy, suffered martyrdom at the same time"


În realitate Dionisie se baza pe epistola lui Ignatie și pe referirea din epistola lui Pavel către Corinteni:

1,12: Și spun aceasta, că fiecare dintre voi zice: Eu sunt al lui Pavel, iar eu sunt al lui Apollo, iar eu sunt al lui Chefa, iar eu sunt al lui Hristos!

Acest vers nu arată însă că Sf. Petru ar fi fost la Corint, așa cum Hristos nu a fost la Corint.


Citatele din ceilalți Părinți bisericești sunt din perioade și mai târzii și se bazau de asemeni pe aceleași surse timpurii și pe tradiția deja apărută în Biserică, deci nu pot fi aduse ca argument.

.........................

Pagina de la al doilea link, pe lângă o vorbărie fără dovezi despre dovezile arheologice și aceeași referire inutilă la scrierile unor Părinți relativ târzii, aduce ca unic argument faptul că Sf. Petru încheie prima sa epistolă sobornicească cu

Biserica cea aleasă din Babilon și Marcu, fiul meu, vă îmbrățișează.


Cercetătorii catolici afirmă fără dovezi că Babilonul ar fi un nume codificat pentru Roma, susținând și că Babilonul din cartea Apocalipsei s-ar referi tot la Roma. Această opinie este încă destul de răspândită în rândul unei părți a exegeților biblici. În realitate Babilonul din Apocalipsă și din epistola lui Petru e Ierusalimul, numit astfel în concordanță cu referiri din Vechiul Testament la Ierusalim ca "Babilon" sau "desfrânata cea mare", care omoară pe prooroci; la fel este descris Ierusalimul și de către Însuși Mântuitorul în evanghelie. Orașul era văzut vinovat de către Apostoli pentru uciderea Mântuitorului și prigonirea ucenicilor. O să aduc detalii dacă trebuie.


....................

Al treilea link nu face decât să ateste poveștile aiuristice pe care se bazează așa-zisa identificare a oaselor lui Pentru, inclusiv greșita proclamare făcută inițial de papa Pius 12 (nu că cele considerate actualmente ca fiind oasele lui Petru ar fi autentice). De asemeni, voi reveni.
Hai sa nu ne prostim.. Petru a fost la Roma.
  #5  
Vechi 20.08.2010, 17:08:09
IonelS IonelS is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 12.07.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 974
Implicit

Petru a fost in multe locuri. El n-a pasit colo si colo sa fie confiscat, ci sa raspandeasca crestinismul in mod egal. La vremea aceea centru crestinismului nu era la Roma, ci la Ierusalim. La Roma n-a fost niciodata. Oficializarea crestinismului de catre Constantin a facut ca centrul crestinismului sa se mute la Constantinopol...Roma, in toata aceasta perioada, a fost cetru martiric pt crestini...
  #6  
Vechi 20.08.2010, 18:07:24
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de IonelS Vezi mesajul
Petru a fost in multe locuri. El n-a pasit colo si colo sa fie confiscat, ci sa raspandeasca crestinismul in mod egal. La vremea aceea centru crestinismului nu era la Roma, ci la Ierusalim. La Roma n-a fost niciodata. Oficializarea crestinismului de catre Constantin a facut ca centrul crestinismului sa se mute la Constantinopol...Roma, in toata aceasta perioada, a fost cetru martiric pt crestini...
Centrul crestinismului a fost in Ierusalim si Biserica in Iudeea, dar nu a ramas acolo, mai ales dupa daramarea Templului.. Petru nu doar a pasit pe la Roma, ci dupa cum spune Traditia acolo a murit fiind rastignit pe o cruce cu capul in jos.. Tot traditia spune ca Petru a si fost primul episcop al Romei.. Uite ce zice Pavel despre Biserica din Roma.

Romani 16:19-20Căci ascultarea voastră este cunoscută de toți. Mă bucur deci de voi și voiesc să fiți înțelepți spre bine și nevinovați la rău. Iar Dumnezeul păcii va zdrobi repede sub picioarele voastre pe satana. Harul Domnului nostru Iisus Hristos cu voi!

Asa ca putem spune ca Roma a fost un fel de centru al crestinismului.. Asta se vede si din istoria Bisericii pana la mutarea capitalei la Constantinopol.Roma a fost centrul si trena de raspandire a crestinismului intre neamuri.. Roma a fost capitala crestinismului, pentru ca a fost si capitala Imperiului.. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Constantinopol.. Odata cu mutarea capitalei la Constantinopol, Constantinopolul a devenit un centru al crestinismului si o capitala a Imperiului.. Insa chiar daca Constantinopolul a devenit capitala onorariile Romei nu au incetat.Asta din pricina lui Petru.Statutul onorabil al Romei s-a pastrat din pricina lui Petru.Onorariile primale apartineau patriarhului Romei, insa centru al crestinismului a devenit rasaritul..
  #7  
Vechi 20.08.2010, 18:27:44
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Centrul crestinismului a fost in Ierusalim si Biserica in Iudeea, dar nu a ramas acolo, mai ales dupa daramarea Templului.. Petru nu doar a pasit pe la Roma, ci dupa cum spune Traditia acolo a murit fiind rastignit pe o cruce cu capul in jos.. Tot traditia spune ca Petru a si fost primul episcop al Romei.. Uite ce zice Pavel despre Biserica din Roma.

Romani 16:19-20Căci ascultarea voastră este cunoscută de toți. Mă bucur deci de voi și voiesc să fiți înțelepți spre bine și nevinovați la rău. Iar Dumnezeul păcii va zdrobi repede sub picioarele voastre pe satana. Harul Domnului nostru Iisus Hristos cu voi!

Asa ca putem spune ca Roma a fost un fel de centru al crestinismului.. Asta se vede si din istoria Bisericii pana la mutarea capitalei la Constantinopol.Roma a fost centrul si trena de raspandire a crestinismului intre neamuri.. Roma a fost capitala crestinismului, pentru ca a fost si capitala Imperiului.. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Constantinopol.. Odata cu mutarea capitalei la Constantinopol, Constantinopolul a devenit un centru al crestinismului si o capitala a Imperiului.. Insa chiar daca Constantinopolul a devenit capitala onorariile Romei nu au incetat.Asta din pricina lui Petru.Statutul onorabil al Romei s-a pastrat din pricina lui Petru.Onorariile primale apartineau patriarhului Romei, insa centru al crestinismului a devenit rasaritul..
Ca să nu mai pierdem timpul, documentează-te și spune măcar aproximativ anul când Sf. Petru a venit la Roma. A fost înainte sau după vizitele și șederea de 2 ani la Roma a Sf. Pavel? Dacă a fost înainte, de ce s-a dus Sf. Pavel acolo când el nu propovăduia pe temelie străină (așa cum zice tocmai în Epistola către Romani, 15,20: 20: Râvnind astfel să binevestesc acolo unde Hristos nu fusese numit, ca să nu zidesc pe temelie străină) și de ce Sf. Pavel nu-l menționează în epistola către romani sau în epistolele scrise din Roma în 61-63: Efeseni, Filipeni, Coloseni, Filimon. Nici în epistola II Timotei scrisă în timpul întemnițării la Roma în 66 nu-l menționează pe Petru ca fiind acolo:

4, 9-11: Silește-te să vii curând la mine,
Că Dimas, iubind veacul de acum, m-a lăsat și s-a dus la Tesalonic, Crescent în Galatia, Tit în Dalmația;
Numai Luca este cu mine. Ia pe Marcu și adu-l cu tine, căci îmi este de folos în slujire.



Deci când a fost Petru la Roma dacă epistolele Sf. Pavel, Faptele Apostolilor și nici o altă carte din Scriptură nu menționează aceasta?

Și cum ar fi putut Sf. Petru să fie episcop la Roma când Sf. Pavel era părintele spiritual al acestei comunități?
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
  #8  
Vechi 20.08.2010, 22:01:08
IonelS IonelS is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 12.07.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 974
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Asa ca putem spune ca Roma a fost un fel de centru al crestinismului.. Asta se vede si din istoria Bisericii pana la mutarea capitalei la Constantinopol.Roma a fost centrul si trena de raspandire a crestinismului intre neamuri.. Roma a fost capitala crestinismului, pentru ca a fost si capitala Imperiului.. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Constantinopol.. Odata cu mutarea capitalei la Constantinopol, Constantinopolul a devenit un centru al crestinismului si o capitala a Imperiului.. Insa chiar daca Constantinopolul a devenit capitala onorariile Romei nu au incetat.Asta din pricina lui Petru.Statutul onorabil al Romei s-a pastrat din pricina lui Petru.Onorariile primale apartineau patriarhului Romei, insa centru al crestinismului a devenit rasaritul..
O interpretare tare ciudata citesc mai sus ! Intrarea in legalitate a crestinismului s-a facut nu de la Roma, ci din Balkani. Centrul crestinismului, pana la mutarea acetuia in Constantinopol, se afla la Ierusalim. Acolo bateau toate inimile apostolilor ! Acolo fuse-se rastignit Hristos, nu la Roma.
Bine ca nu l-ati confiscat si pe Sf Pavel. Pana si simbolistica Ierusalimului sunteti in stare sa furati !
Nu realizati ca Roma sau Vaticanul nu-s locuri sfinte ! Cand vorbesti de Vatican-Roma, vorbesti de un centru politic al catolicismului, nu un loc sfant, martiric !
Bietii crestini martiri nu au vrut sa sfinteasca acest loc de fel ! Si asta pt ca era un centru politic plin de bestialitate, demonic !

Last edited by IonelS; 20.08.2010 at 22:05:13.
  #9  
Vechi 20.08.2010, 17:17:03
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Hai sa nu ne prostim.. Petru a fost la Roma.
Dacă ai scrie mai mult de un rând "isteț" am putea purta o discuție. Scriptura ne arată că Sfântului Petru i-a fost atribuită creștinarea celor tăiați împrejur iar lui Pavel a celor netăiați împrejur. Sf. Petru nu avea de ce să meargă să propovăduiască la Roma în urma Sf. Pavel iar spre judecată nu avea cum să fie dus acolo nefiind cetățean roman (așa cum era Sf. Pavel).

Sf. Petru a fost episcopul Ierusalimului și al Antiohiei, așa cum atestă Scriptura și analele patriarhiei de Antiohia:

http://sor.cua.edu/Patriarchate/Patr...ChronList.html

Lista patriarhilor de Antiohia săpată în tronul patriarhal, începând cu Sf. Petru 37-67 d. Hr.:







Dacă ai drum prin Antiohia, poți vizita și biserica săpată de Sf. Petru cu mâna lui:

http://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_St_Peter

__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide

Last edited by Traditie1; 20.08.2010 at 17:33:17.
  #10  
Vechi 20.08.2010, 17:53:39
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Ortodocșii ne-au obișnuit, ba chiar ne-au astenizat cu pretenția de a fi păstrători ai Sfintei Tradiții. Iată, însă, că din dorința ca o teză anticatolică dragă lor, cum ar fi aceea că Sf Petru nici n-a călcat prin Roma, sunt gata să sacrifice din atât de clamatele tradiții.

Eu zic să propuneți Sinodului Panortodox care ne tot amenință că se va întruni de câteva decenii să taie din Acatistul Sf Silvestru (sursa: http://biserica-sfantul-silvestru.ro/node/190 ), care zice așa: "Bucura-te, ca in Roma, turma lui Hristos ca un alt apostol ai pastorit". Țin să fie ? țin să fie ? Ia să citim, poate că ne lămuresc hagiografiile ortodoxe (sursa: http://logos.md/category/vietile-sfintilor/page/5/) care zic așa: "Sfîntul Apostol Petru a propovăduit Evanghelia mai întîi în Iudeea; apoi în Antiohia, în Pont, în Galatia, în Capadochia, în Asia, în Bitinia și în Iliric. S-a pogorît pînă la Roma și a binevestit Cuvîntul lui Dumnezeu în toată Italia. Pe Simon vrăjitorul l-a biruit în mijlocul cetății Romei, cu puterea lui Hristos, surpîndu-l jos din înălțimea văzduhului. Iar mai pe urmă, Petru a fost spînzurat pe cruce cu capul în jos de împăratul Nero."

Hotărât, asemenea mărturii mincinoase nu pot fi ortodoxe, ci heterodoxe. Ca să ne iasă schisma cum trebuie, avem nevoie să prefacem albul în negru și să pretindem că Sfinții Părinți au susținut nu numai că nu a existat primat petrin, ci și că Petru nu a fost la Roma. Nu zic să nu respectăm Tradiția când mai adoptăm și username-ul "Tradiție": o respectăm, cum nu, dar când ne convine nouă și alor noștri. Iar când nu ne convine, înseamnă că Tradiția greșește și Sfinții Părinți au luat-o pe arătură, copiind unii de la alții teze eretice cum că Sf Petru a fost episcopul Romei.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican

Thread Tools
Moduri de afișare