Citat:
În prealabil postat de Eugen7
chiar doriti sa reluam de la capat disputa despre Sfanta Euharistie?! oare pe celealte topicuri nu am inteles foarte clar atat noi crestinii ortodocsi cat si dumneavoastra (cultele neoprotestante) care ne sunt invataturile cu privire la Sfanta Euharistie? (Pentru noi este o Sfanta Taina si ca orice Sfanta Taiana este REALA iar petru Dumneavoastra este doar un Simbol, nicidecum Sfanta Taina Reala).
|
Nu doar că s-a înțeles, însă noi NP știam acest lucru încă de la început. Important este să înțelegem cum au considerat Hristos și sfinții apostoli problema Cinei. Că pentru ortodocși Cina Domnului este o Sfântă Taină cu prefacerea reală a pâinii și vinului în Trup și Sânge, nu avem nimic a obiecta, puteți s-o credeți în continuare; dar să nu vă imaginați vreodată că am putea înțelege la fel atâta vreme cât Scriptura este singura noastră normă [și] în această privință.
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Hrata trupeasca cea adevarata a omului este Sfanta Euharistie, impartasirea reala (nu simbolica!) cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos, cand ne facem partasi la deplinatatea firii dumnezeieti (II petru 1,4) cu intreg sufletul si intreg trupul nostru, deci cu intreaga noastra fiinta.
Hrana sufleteasca a omului este de natura sufleteasca (spirituala, duhovniceasca) si nu are nici o legatura cu trupul (materia) caci este cunoastere. Sfanta Scrptura este Cuvantul lui Dumnezeu si este hrana cea adevarata pentru sufletul omului.
|
Bizară teoria aceasta... Dacă Scriptura este hrana spirituală (de acord), iar sf. Euharistie este hrana trupească; ce mai sunt alimentele? Hrană super-para-extra-trupească?
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Cum puteti sustine ca in Luca cap 24 nu este vorba de Sfanta EUHARISTIE cand Sfanta Scriptura spne clar ca intocmai ca la cina cea de Taina, "luând El pâinea, a binecuvântat și, frângând, le-a dat lor. " Luca 24,30?
|
Domnul meu, sunteți în eroare. N-am susținut așa ceva, dimpotrivă am dat de înțeles că în pasajul amintit Hristos a reluat aceeași celebrare ca la Cina cea de Taină. A binecuvântat pâinea și vinul, a frânt pâinea și a dat-o ucenicilor. Și am spus -
atenție-
în ambele ocazii trupul Domnului a rămas întreg și sângele la locul lui, iar ucenicii au primit pâine și vin, bineînțeles binecuvântate de El (iar ce binecuvintează Dumnezeu este sfânt și deosebit față de lucrurile obișnuite).
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Cum puteti sustine ca dupa binecuvantare mai este paine si nu este intocmai trupul LUI cel Sfant?!
|
Simplu. Pentru că trupul Lui cel sfânt era Cel care le întindea pâinea . Nu putea să le ofere chiar trupul Său. (Știți povestea cu lupul care de foame a început să-și mănânce coada, apoi labele, corpul, și... a terminat mâncându-și botul! E doar o poveste...) Trupul și sângele Său sfânt fuseseră deja oferite pe cruce pentru întreaga omenire. Iar mântuirea noastră a fost acolo asigurată prin preluarea vinovăției păcatului nostru de către El. Cum mielul de jertfă prelua simbolic păcatul evreului din Vechiul Legământ, Mielul Divin a ridicat păcatul lumii (
Ioan 1,29), iar sângele Său primit
prin credință ne curățește de păcat (
Apoc.7,14). E cu totul abnormal să crezi că trebuie să bei sânge real spre a te împărtăși și a deveni asemeni lui Iisus. Doar păgânii credeau că dacă beau sângele ursului devin puternici și spiritul animalului intră în ei asigurându-le victoria în luptă. Noi creștinii, nu avem asemenea pretenții deplasate!
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
De ce scoateti in mod tendetios verbul "BINECUVANTAND" cand este vorba de Frangera Painii (Taina Sfintei Euharistii)?!
|
Nu înțeleg de unde am scos. Din Scriptură? Și Biblia Cornilescu spune la fel, și pastorul oficiant se roagă pentru binecuvântarea pâinii și vinului la Cina Domnului.