![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Conform Noului Testament, pentru maica Domnului și femeile mironosițe Sâmbăta a fost o zi de odihnă (Luca 23,56-24,1), iar pentru Iisus a fost tot o zi de odihnă (S-a odihnit în mormânt).
Citat:
Scriptura vorbește doar de ziua sâmbetei că a fost sfințită de Dumnezeu. Concluzia dvs. rămâne deci valabilă:"Ceea ce a sfintit Dumnezeu nu se cuvine sa necinsteasca omul indiferent cine ar fi." |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu cat respect are confesiunea din care faceti parte fata de Invierea Mantuitorului. Noi ne ghidam dupa Noul Testament, nu dupa Vechiul Testament. Dumnezeu chiar trebuia sa-Si ceara voie de la cei care nu vor si nu pot sa cinsteasca ziua Invierii pentru a sfinti aceasta zi? Prin urmare, nu vreu argumente neortodoxe, specifice altor confesiuni.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
[quote=blajinu;323047]Ramane valabil, cum era si normal, ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si sfintit, de la facerea lumii: ziua a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului - cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu). QUOTE]
Ramane atunci intrebarea - cum de si-a "permis" Apostolul Pavel sa le scrie evreilor in Epistola altceva? In special in versetul 9 din capitolul 4? „ Așadar, poporului lui Dumnezeu i s'a lăsat o altă sărbătoare de odihnă”. Care e acea "alta" sarbatoare de odihna pt. AZ7? Si de ce a fost nevoie sa lase alta sarbatoare? Cea initiala ce avea de nu mai era buna? Ce-i lipsea? Nu cumva tocmai pt. a face diferenta intre cei neconvertiti si cei ai lui Hristos? In conditiile in care, se stie ca Sf. Pavel adreseaza epistola evreilor convertiti la Hristos, care fiind inca o minoritate isi puneau serios probleme vazand majoritatea iudeilor neconvertiti care continuau in jurul lor sa practice cultul iudaic. Iar Sf. Pavel ce le scrie in cap.4? „fiindcă astfel a zis undeva despre ziua a șaptea: Și în ziua a șaptea S'a odihnit Dumnezeu de toate lucrurile Sale Dar aici, în acest loc, încă o dată: Întru odihna Mea nu vor intra! Prin urmare, pentru că unora le rămâne să intre întru odihnă, iar primii cărora li s'a binevestit nu au intrat din pricina nesupunerii lor, Dumnezeu rânduiește din nou o zi, astăzi, după atâta vreme rostind El prin David, așa cum s'a spus mai'nainte: Astăzi, dacă veți auzi glasul Său, nu vă învârtoșați inimile Că dacă odihna le-ar fi adus-o Iosua, atunci Dumnezeu n'ar mai fi vorbit după aceea de o altă zi de odihnă. Așadar, poporului lui Dumnezeu i s'a lăsat o altă sărbătoare de odihnă. Prin urmare, să ne străduim a intra întru acea odihnă, pentru ca nimeni să nu cadă după aceeași pildă a neascultării”. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
[quote=delia31;323069][quote=blajinu;323047]Ramane valabil, cum era si normal, ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si sfintit, de la facerea lumii: ziua a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului - cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu). [quote]
Citat:
"Ara [ Deci ] apoleipetai [ ramane inca ] Sabatismos [ sarbatoarea Sabatului ] to lao [ poporului ] tu Theu [ lui Dumnezeu ]." Iata cum suna vechile traduceri ortodoxe, ale aceluiasi verset: "Iata dara au ramas serbarea sambetei norodului lui Dumnezeu." - Biblia de la Bucuresti, 1688. "Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905. Citat:
Sfantul Apostol Pavel vorbeste in Evrei cap. 3 si 4 despre odihna pe care au ratato evreii (poporul ales), sub conducerea lui Iosua, din cauza impietririi inimilor si neascultarii de Dumnezeu. De aceea Dumnezeu hotaraste, pentru noi, o alta zi cand vom intra in odihna lui (cu conditia sa nu ne impitrim inimile si sa ascultam de glasul Lui). Nu este vorba despre odihna de ziua a saptea. Pe asta evreii au avuto. Last edited by blajinu; 13.01.2011 at 19:11:13. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
evident, noi folosim traduceri total gresite. Ba inca si grecii, bietii de ei, care de 2000 de ani inca nu-si cunosc limba si inca nu si-au dat seama ca sunt in eroare. Ce-ar fi sa faceti munca de evanghelizare si prin Grecia sa le sugerati o traducere corecta? sa nu uitati sa includeti si Muntele Athos in traseu... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"άρα άπολείπεται σαββατισμός τώ λαώ τού Θεού" Oare cine te-a pus să intri în controversa asta fără să verifici?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
imi staruie totusi in minte intrebarea: de ce grecii tin Duminica si nu Sambata? ai idee? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu ne-a lasat porunca sa cinstim Ziua Domnului. Atat.
Un gospodar tanar atunci cand isi face o casa este foarte multumit cand vede acoperisul deasupra capului. Se odihneste putin, apoi se intreaba cum sa-Si desavarseasca lucrarea. Tot ce agoniseste trebuie sa ingroape in pamant, caci casa lui inca nu are usi si ferestre, iar hotii pot sa-i rapeasca agoniseala nestingheriti. Asadar, are unde sa-si odihneasca trupul, dar odihna sufleteasca nu are. Conform Vechiului Testament, ziua de odihna, sambata, avea o justificare temeinica. Dar treaba nu era incheiata. Pentru noi, pamantenii, Iisus a luat chip de prunc, S-a botezat, a dasavarsit legea veche, invitandu-ne pe toti la odihna in Duhul Sfant. Ce mare bucurie sa poti fi iertat de pacate si sa poti fi primit in Rai! Sa poti sa-ti sfintesti si trupul si sufletul! Cum sa nu sarbatoreasca omul aceasta zi? Ziua Invierii si ziua Pogorarii Sfantului Duh, fara de care nimic nu s-ar putea sfinti! Numai leprosii nerecunoscatori ar putea face una ca asta. Leprosul recunoscator va cinsti ziua pogorarii Sfantului Duh si va fi alaturi de apostoli si de Maica Domnului la Sfanta Liturghie sa-i multumeasca lui Dumnezeu pentru toate, straduindu-se sa dobandeasca sanatatea sufletului si mantuire. ,,Prin Jertfa si Invierea Domnului culminand haric prin pogorarea Sf. Duh se intemeiaza Biserica lui Hristos in lume, iar duminica devine punctul culminant si Zi de odihna. Deci, conform acestor realitati istorice si randuieli doxologice, statornicita in mod practic in viata liturgica a Bisericii, prima zi a saptamanii este luni si nu mai este Duminica (transformata hristic in prima si a opta), intrucat Duminica include simfonic si ziua de odihna vechitestamentara. De aceea Dumnica incepe, din punct de vedere liturgic, sambata cu vecernia mica. Acest lucru este evidentiat concret si in randuiala citirii Evangheliei dupa Rusalii, cand saptamana liturgica incepe cu luni.'' (Parintele Mihai Valica) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Atât, doar că ziua aceasta e sâmbăta de la Creație și până azi, oricât s-ar strădui diavolul să-I maimuțărească ziua sfântă în care S-a odihnit de toată lucrarea Zidirii.
Citat:
Cu cât se încearcă o justificare a călcării sâmbetei, cu atât se adâncește încurcătura teologică ce rezultă de aci. Citat:
Citat:
Jalnică această justificare, căci se știe: Dumnezeu a creat săptămâna de 7 (nu de 8) zile! Această încercare de statuare a ”octomânii” (în locul septi-mânii) are precedent (deși e posterioară găselniței ”6+1=8”) doar în săptămâna (de 10 zile) introdusă de guvernul ateu al Revoluției Franceze. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 16:00:01 |
Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 16:24:33 |
Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 09:14:12 |
Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 17:49:12 |
Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 12:56:11 |
|