![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Din pacate nu va inchinati deloc. Pentru neoprotetanti nu exista semnul crucii cu care sa se inchine marimilor ceresti.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Neoprotestanții se închină în duh și-n adevăr nu în semne.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Am o nedumerire, poate ma lumineaza osutafaraunu... Daca vinul nu este bun atunci de ce Mantuitorul Hristos inmulteste vinul la nunta din Cana Galileii? De ce se consuma vin la Cina cea de Taina?
De ce vinul apare atat de des atat in Noul cat si in Vechiul Testament fiind consumat pentru intarirea trupului si chiar pentru "veselirea" inimii omului (vezi psalmii lui David)? Sa nu ma iei cu abureli de genu: consumau must si nu vin. Cam greu de pastrat mustu' nefermentat de-a lungul anului si cam greu sa 'veselesca' mustul inima omului. Vinul este consumat(in special cel rosu) cu exceptia zilelor de post la fiecare din cele doua mese zilnice din Sfantul Munte Athos. Asta nu inseamna ca monahii de acolo sau pelerinii sunt betivi. Duhovnicul Schitului romanesc Prodromu, parintele Iulian, spunea ca se poate consuma pana in doua pahare de vin(asta depinzand si de persoana) pentru intarire dupa efort sau atunci cand participam la praznice. Chiar si Sfintii Parinti au consumat vin. Un "titan" al Sf. Biserici, Sf. Ioan Gura de Aur, un mare ascet, consuma la singura masa din zi un pahar de vin cu scop terapeutic. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Nu cred ca ati inteles. Conform doctrinei adventiste, acolo unde Biblia spune "vin", este vorba despre suc de struguri. Preferabil, pasteurizat.
Acolo unde Isus spune "Acesta este sangele meu", de fapt, nu este sangele Lui. Si asa mai departe. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu peste tot unde Biblia spune "vin" e vorba despre must. Este clar că în Israel se folosea vinul fermentat ca băutură, iar Legea lui Moise (care era în primul rând o lege comunitară, de stat), nu interzicea în mod absolut folosirea vinului, așa cum nu interzicea poligamia, divorțul, alimentația carnată și alte rele tolerabile în religiile monoteiste. Doar beția era condamnată. Pe de altă parte, uzul chiar și moderat al băuturii din strugure era interzis nazireilor pe toată durata votului lor. Chiar și mustul nefermentat, strugurii și stafidele erau interzise nazireilor (Num. 6,3-4.20; Amos 2,12). Mamele nazireilor, de asemenea, nu aveau voie să bea în timpul sarcinii (Jud. 13,4.7; Luc. 1,15). Existau, de asemenea, puternice tradiții care determinau un întreg clan israelit (de exemplu, recabiții) să refuze, nu numai vinul, ci și cultivarea viței (Ier. 35,2-19). Preoților le era interzisă folosirea „vinului" (probabil aici se înțelege sub orice formă) pe toată perioada serviciului la Templu (cam două săptămâni pe an, fiindcă lucrau în 24 de schimburi pe an): Lev. 10,9. În fine, înțelepții Bibliei (evrei sau neevrei) recomandau înțelepților, regilor și conducătorilor (oamenilor cu răspundere) să se abțină total de la băuturile alcoolice (Prov. 23,31-35; 31,4-5). Rămânea, așadar, o tristă toleranță pentru oamenii nenorociți (Prov. 31,6-7) și pentru cei care nu erau nici regi, nici preoți, nici conducători, nici înțelepți. Adică pentru oamenii de rând și pentru oamenii de nimic. Această toleranță a legii israelite nu poate fi luată ca un standard de viață pentru creștin, care nu se compară cu fariseul mulțumit să fenteze litera Legii, ci el este un înțelept, un rege și preot al lui Dumnezeu (1Pet. 2,9; Ap. 5,10; Rom. 14,21). De aceea, în adventism, abstinența totală este determinată ȘI de următoarele considerente pragmatice și morale: - Alcoolul este unul din cei mai mari teroriști ai planetei. Oamenii de treabă nu au nici un amestec cu criminalii în serie. În multe locuri în care “vinul” este recomandat de Biblie (la jertfe, la sărbători, etc.), este vorba, în realitate, de mustul nefermentat (Deut. 14,26). Termenul șekhar, adesea asociat cu yain, este în mod eronat tradus cu “băuturi tari”. Este sigur că anticii nu cunoșteau procesul distilării și nu aveau “băuturi tari”. Vinul, chiar la păgâni (la greci, de exemplu) se bea amestecat cu apă. Cei care îl beau neamestecat erau considerați mitocani, bețivani. Există oarecare nesiguranță cu privire la sensul exact al termenului șekhar (de aceea găsesc salutară formularea "sicheră" la care recurge versiunea ortodoxă). La asirieni și babilonieni, șikaru era un fel de bere, poate și alte băuturi. În ebraica modernă înseamnă bere. În fine, am o întrebare (retorică): există, oare, o poruncă a Scripturii, care să mă oblige să beau alcool, chiar și la Sfânta Împărtășanie? Pentru cei care susțin un creștinism alterat, folosirea vinului fermentat, ca și a pâinii cu aluat, la masa euharistică, este un simbol potrivit. Dar cei care țin atât la ideea de puritate absolută a jertfei lui Iisus, cât și la puritatea doctrinelor biblice cu care se hrănesc, au alte opțiuni. Citat:
din pasajul citat. Așa mai departe ce? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Cu alte cuvinte vinul nou este mustul iar vinul vechi este ceea ce numim noi vin. In versiunile Biblice originale, exista doua cuvinte diferite pentru must si vin sau cele doua cuvinte sunt ambele vin, vin nou si vin vechi?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Referitor la intrebarea ta, Adriana, te rog sa cercetezi daca exista cuvinte diferite pentru vin nou si vin vechi in versiunea originala si sa ne spui si noua. Pentru mine vinul nou e vin nou si nu must. Tulburelul inca nu e vin. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Fără supărare dar textul acesta nu se încadrează în niciuna din cele două situații de care amintea cipri85. Acesta este cel mult un argument că nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Sa nu uitam ca Domnul Iisus Hristos este acum pe Cruce | Adriana Cluj | Rugaciuni | 7 | 13.04.2012 18:02:34 |
| L-am visat pe Domnul Iisus Hristos | alexandra28again | Intamplari adevarate | 30 | 19.04.2010 23:39:35 |
| Cand nu avem voie sa coasem | marinmagda18 | Generalitati | 13 | 03.03.2010 16:15:58 |
| Lasati lumea sa vada ca avem nevoie de Iisus | Ioan_Ciobota | Generalitati | 0 | 17.02.2008 09:36:51 |
|
|