Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.07.2011, 18:57:39
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Avem și noi picturilii șelea, dar nu ne închinăm la ele...
Din pacate nu va inchinati deloc. Pentru neoprotetanti nu exista semnul crucii cu care sa se inchine marimilor ceresti.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.07.2011, 20:02:29
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Din pacate nu va inchinati deloc. Pentru neoprotetanti nu exista semnul crucii cu care sa se inchine marimilor ceresti.
Neoprotestanții se închină în duh și-n adevăr nu în semne.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.07.2011, 20:53:25
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Am o nedumerire, poate ma lumineaza osutafaraunu... Daca vinul nu este bun atunci de ce Mantuitorul Hristos inmulteste vinul la nunta din Cana Galileii? De ce se consuma vin la Cina cea de Taina?
De ce vinul apare atat de des atat in Noul cat si in Vechiul Testament fiind consumat pentru intarirea trupului si chiar pentru "veselirea" inimii omului (vezi psalmii lui David)? Sa nu ma iei cu abureli de genu: consumau must si nu vin. Cam greu de pastrat mustu' nefermentat de-a lungul anului si cam greu sa 'veselesca' mustul inima omului.

Vinul este consumat(in special cel rosu) cu exceptia zilelor de post la fiecare din cele doua mese zilnice din Sfantul Munte Athos. Asta nu inseamna ca monahii de acolo sau pelerinii sunt betivi. Duhovnicul Schitului romanesc Prodromu, parintele Iulian, spunea ca se poate consuma pana in doua pahare de vin(asta depinzand si de persoana) pentru intarire dupa efort sau atunci cand participam la praznice.

Chiar si Sfintii Parinti au consumat vin. Un "titan" al Sf. Biserici, Sf. Ioan Gura de Aur, un mare ascet, consuma la singura masa din zi un pahar de vin cu scop terapeutic.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.07.2011, 21:49:40
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Am o nedumerire, poate ma lumineaza osutafaraunu... Daca vinul nu este bun atunci de ce Mantuitorul Hristos inmulteste vinul la nunta din Cana Galileii? De ce se consuma vin la Cina cea de Taina?
Nu am pretenția că vă voi lumina, dar gândiți-vă puțin: în afară de preconcepția populară că ar fi fost alcool în cele două situații expuse de dumneavoastră, mai aveți și alte argumente?

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
De ce vinul apare atat de des atat in Noul cat si in Vechiul Testament fiind consumat pentru intarirea trupului si chiar pentru "veselirea" inimii omului (vezi psalmii lui David)? Sa nu ma iei cu abureli de genu: consumau must si nu vin.
Biblia nu trece sub tăcere faptul că existau bețivi în vremurile VT și ale NT, dar în același timp, în nenumărate texte recomandă ferirea de această plagă. Dacă oamenii ar lua în seamă acest sfat, peste 80% din accidentele de circulație, crimele și violurile petrecute zilnic ar fi evitate. Și acesta nu e un lucru mic, trebuie să recunoașteți!

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Cam greu de pastrat mustu' nefermentat de-a lungul anului si cam greu sa 'veselesca' mustul inima omului.
Nu e greu deloc. Și nu numai de-a lungul anului, ci și de-a lungul anilor. Inima omului poate fi veselă și cu must, ba aș zice o veselie mai sănătoasă nu un râs ieșit de sub control ori un cântat împleticit.

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Vinul este consumat(in special cel rosu) cu exceptia zilelor de post la fiecare din cele doua mese zilnice din Sfantul Munte Athos. Asta nu inseamna ca monahii de acolo sau pelerinii sunt betivi. Duhovnicul Schitului romanesc Prodromu, parintele Iulian, spunea ca se poate consuma pana in doua pahare de vin(asta depinzand si de persoana) pentru intarire dupa efort sau atunci cand participam la praznice.

Chiar si Sfintii Parinti au consumat vin. Un "titan" al Sf. Biserici, Sf. Ioan Gura de Aur, un mare ascet, consuma la singura masa din zi un pahar de vin cu scop terapeutic.
Vă supărați pe mine dacă eu vreau să iau în considerare mai bine exemplul marilor asceți ai Scripturii (de exemplul nazireii) decât călugării de la Athos ori sf. Ioan Gură de Aur?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.07.2011, 22:29:14
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu am pretenția că vă voi lumina, dar gândiți-vă puțin: în afară de preconcepția populară că ar fi fost alcool în cele două situații expuse de dumneavoastră, mai aveți și alte argumente?

Biblia nu trece sub tăcere faptul că existau bețivi în vremurile VT și ale NT, dar în același timp, în nenumărate texte recomandă ferirea de această plagă. Dacă oamenii ar lua în seamă acest sfat, peste 80% din accidentele de circulație, crimele și violurile petrecute zilnic ar fi evitate. Și acesta nu e un lucru mic, trebuie să recunoașteți!

Nu e greu deloc. Și nu numai de-a lungul anului, ci și de-a lungul anilor. Inima omului poate fi veselă și cu must, ba aș zice o veselie mai sănătoasă nu un râs ieșit de sub control ori un cântat împleticit.

Vă supărați pe mine dacă eu vreau să iau în considerare mai bine exemplul marilor asceți ai Scripturii (de exemplul nazireii) decât călugării de la Athos ori sf. Ioan Gură de Aur?
Da, mai exista si alte argumente:
Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.07.2011, 01:46:17
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Nu cred ca ati inteles. Conform doctrinei adventiste, acolo unde Biblia spune "vin", este vorba despre suc de struguri. Preferabil, pasteurizat.

Acolo unde Isus spune "Acesta este sangele meu", de fapt, nu este sangele Lui.

Si asa mai departe.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.07.2011, 17:36:08
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Conform doctrinei adventiste, acolo unde Biblia spune "vin", este vorba despre suc de struguri. Preferabil, pasteurizat.
Ar fi de preferat că nu cunoașteți doctrina adventistă, altfel v-ați mai încărcat sufletul cu o dezinformare (ca să nu-i zicem minciună).
Nu peste tot unde Biblia spune "vin" e vorba despre must. Este clar că în Israel se folosea vinul fermentat ca băutură, iar Legea lui Moise (care era în primul rând o lege comunitară, de stat), nu interzicea în mod absolut folosirea vinului, așa cum nu interzicea poligamia, divorțul, alimentația carnată și alte rele tolerabile în religiile monoteiste. Doar beția era condamnată. Pe de altă parte, uzul chiar și moderat al băuturii din strugure era interzis nazireilor pe toată durata votului lor. Chiar și mustul nefermentat, strugurii și stafidele erau interzise nazireilor (Num. 6,3-4.20; Amos 2,12). Mamele nazireilor, de asemenea, nu aveau voie să bea în timpul sarcinii (Jud. 13,4.7; Luc. 1,15).
Existau, de asemenea, puternice tradiții care determinau un întreg clan israelit (de exemplu, recabiții) să refuze, nu numai vinul, ci și cultivarea viței (Ier. 35,2-19).
Preoților le era interzisă folosirea „vinului" (probabil aici se înțelege sub orice formă) pe toată perioada serviciului la Templu (cam două săptămâni pe an, fiindcă lucrau în 24 de schimburi pe an): Lev. 10,9.

În fine, înțelepții Bibliei (evrei sau neevrei) recomandau înțelepților, regilor și conducătorilor (oamenilor cu răspundere) să se abțină total de la băuturile alcoolice (Prov. 23,31-35; 31,4-5). Rămânea, așadar, o tristă toleranță pentru oamenii nenorociți (Prov. 31,6-7) și pentru cei care nu erau nici regi, nici preoți, nici conducători, nici înțelepți. Adică pentru oamenii de rând și pentru oamenii de nimic. Această toleranță a legii israelite nu poate fi luată ca un standard de viață pentru creștin, care nu se compară cu fariseul mulțumit să fenteze litera Legii, ci el este un înțelept, un rege și preot al lui Dumnezeu (1Pet. 2,9; Ap. 5,10; Rom. 14,21).
De aceea, în adventism, abstinența totală este determinată ȘI de următoarele considerente pragmatice și morale:
- Alcoolul este unul din cei mai mari teroriști ai planetei. Oamenii de treabă nu au nici un amestec cu criminalii în serie.
În multe locuri în care “vinul” este recomandat de Biblie (la jertfe, la sărbători, etc.), este vorba, în realitate, de mustul nefermentat (Deut. 14,26). Termenul șekhar, adesea asociat cu yain, este în mod eronat tradus cu “băuturi tari”. Este sigur că anticii nu cunoșteau procesul distilării și nu aveau “băuturi tari”. Vinul, chiar la păgâni (la greci, de exemplu) se bea amestecat cu apă. Cei care îl beau neamestecat erau considerați mitocani, bețivani. Există oarecare nesiguranță cu privire la sensul exact al termenului șekhar (de aceea găsesc salutară formularea "sicheră" la care recurge versiunea ortodoxă). La asirieni și babilonieni, șikaru era un fel de bere, poate și alte băuturi. În ebraica modernă înseamnă bere.

În fine, am o întrebare (retorică): există, oare, o poruncă a Scripturii, care să mă oblige să beau alcool, chiar și la Sfânta Împărtășanie? Pentru cei care susțin un creștinism alterat, folosirea vinului fermentat, ca și a pâinii cu aluat, la masa euharistică, este un simbol potrivit. Dar cei care țin atât la ideea de puritate absolută a jertfei lui Iisus, cât și la puritatea doctrinelor biblice cu care se hrănesc, au alte opțiuni.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Acolo unde Isus spune "Acesta este sangele meu", de fapt, nu este sangele Lui.
Ba este sângele Lui, sau mai exact reprezintă sângele Lui - așa cum permite traducerea verbului [έστί]
din pasajul citat.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Si asa mai departe.
Așa mai departe ce?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.07.2011, 10:07:34
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Da, mai exista si alte argumente:
Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile.
Cu alte cuvinte vinul nou este mustul iar vinul vechi este ceea ce numim noi vin. In versiunile Biblice originale, exista doua cuvinte diferite pentru must si vin sau cele doua cuvinte sunt ambele vin, vin nou si vin vechi?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 19.07.2011, 22:47:34
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cu alte cuvinte vinul nou este mustul iar vinul vechi este ceea ce numim noi vin. In versiunile Biblice originale, exista doua cuvinte diferite pentru must si vin sau cele doua cuvinte sunt ambele vin, vin nou si vin vechi?
Cineva cerea inca un argument, ca in Biblie se vorbeste de vin si nu de must. Am adus un versetg din care se intgelege clar ca e vorba de vin si nu de must. Bineinteles pentru cel care vrea sa inteleaga. Caci unii nici daca vad nu cred...

Referitor la intrebarea ta, Adriana, te rog sa cercetezi daca exista cuvinte diferite pentru vin nou si vin vechi in versiunea originala si sa ne spui si noua.
Pentru mine vinul nou e vin nou si nu must. Tulburelul inca nu e vin.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 19.07.2011, 17:11:04
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Da, mai exista si alte argumente:
Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile.
Fără supărare dar textul acesta nu se încadrează în niciuna din cele două situații de care amintea cipri85. Acesta este cel mult un argument că nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sa nu uitam ca Domnul Iisus Hristos este acum pe Cruce Adriana Cluj Rugaciuni 7 13.04.2012 18:02:34
L-am visat pe Domnul Iisus Hristos alexandra28again Intamplari adevarate 30 19.04.2010 23:39:35
Cand nu avem voie sa coasem marinmagda18 Generalitati 13 03.03.2010 16:15:58
Lasati lumea sa vada ca avem nevoie de Iisus Ioan_Ciobota Generalitati 0 17.02.2008 09:36:51